Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   hebben de regels zin als we ze niet volgen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256415)

stuyckp 8 december 2020 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9539200)
Hoe gaat u een besmetting oplopen in een supermarkt?

Via de weegschaal waar de groenten op gewogen worden.

lamenielachen 8 december 2020 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9539225)
Natuurlijk gaan we dat nog lang in het geniep moeten doen. Zolang mensen als jij de gestapo zouden bellen om de buren aan te geven zit er niet veel anders op.

En dan nog werkelijk geloven dat je iets goed doet door mee te gaan in het corona fascisme. De propaganda en leugens werken goed.

Dat klopt. Maar wat we nu zien is dat de kapitein ergens heeft tegen gevaren en de boot daardoor gezonken is.

Dan hoef ik zelf geen kapitein te zijn om te weten dat dat fout is. Ik hoef niet te weten waartegen hij juist gevaren is om te weten dat dat niet de bedoeling was.

Onze overheid en wannabe experten hebben het volledig verkloot. Dat is geen mening maar een vaststelling.
Wat er dan wel moet gebeuren kan ik niet bepalen, maar volharden in de huidige boosheid van steeds maar meer en langere maatregelen is in elk geval niet de oplossing.

Zoals de onervaren "wanne be" kapiteins aan de wal, hoe weten die nu waar ze terecht komen op "hun" manier?
Ieder land heeft in paniek gereageerd want ongekend, dus begrijpelijk.
Nu bijna een jaar later blijkt dat vooral gezond verstand in de omgang met het risico tot besmetting de enige remedie is.
Let dan ook op en doe niet egoïstisch maar vooral dat laatste lappen sommigen aan hun laars, omdat ze beter "denken" te weten.
Daarom de drastische regels die velen niet nodig hebben omdat ze sowieso opletten.
In Engeland rijden ze links, wij hier rechts, wat is het beste?
Voor de simplisten; zolang er hier geen mensen links en in Engeland geen mensen rechts gaan rijden lukt het wel, niet als iedereen "zijn" zin doet.

lamenielachen 8 december 2020 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9539193)
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).

Voila, alles in een notendop.

fcal 8 december 2020 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9539234)
Ik zou besmet kunnen geraken binnen mijn gezin, omdat zonder dat ik het weet mijn zoon zich niet aan de regels houdt en besmet raakt.
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand.
Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer.
Ik kan besmet geraken door geld aan te nemen.
Ik kan besmet geraken door de deur van mijn appartementsblok te openen.
Ik kan besmet geraken door de deur van de krantenwinkel te openen.
En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa.

Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me.

Buiten kan u niet besmet geraken daar de virus-aerosolen vliegensvlug in de lucht verdunnen en vervliegen net zoals sigarettenrook. De viruslading is te gering en de blootstelling te kort.

Door 'contact' kan u niet besmet worden. Dat weet men sinds het onderzoek van de uitbraak in Heinsberg in de tent van de feestende carnavalsvereniging.

U kan zeker besmet worden door 1 tot 2 uur te vertoeven in een slecht afgezogen en slecht verlucht gesloten lokaal waarbij men niets aan de luchtzuivering verbeterd heeft.
De 1,5 meter afstand en het mondkapje houden de virus-aerosolen niet tegen, die zweven door de lucht en die komen door de ademhaling rechtstreeks in de longen terecht. Zolang de viruslading klein blijft, door bijvoorbeeld de korte aanwezigingstijd is het risico beperkt.

lamenielachen 8 december 2020 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9539229)
Je mag in de winkel nog zo strikt de maatregelen volgen. Als er in diezelfde winkel één kieken is die zich onkwetsbaar waant en vindt dat de maatregelen zoals afstand houden dikke zever zijn, dan kan je inderdaad besmet geraken.

https://forum.politics.be/images/smi...n_thumbsup.gif

groteAntwerpseGust 8 december 2020 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9539244)
Buiten kan u niet besmet geraken daar de virus-aerosolen vliegensvlug in de lucht verdunnen en vervliegen net zoals sigarettenrook. De viruslading is te gering en de blootstelling te kort.

Door 'contact' kan u niet besmet worden. Dat weet men sinds het onderzoek van de uitbraak in Heinsberg in de tent van de feestende carnavalsvereniging.

U kan zeker besmet worden door 1 tot 2 uur te vertoeven in een slecht afgezogen en slecht verlucht gesloten lokaal waarbij men niets aan de luchtzuivering verbeterd heeft.
De 1,5 meter afstand en het mondkapje houden de virus-aerosolen niet tegen, die zweven door de lucht en die komen door de ademhaling rechtstreeks in de longen terecht. Zolang de viruslading klein blijft, door bijvoorbeeld de korte aanwezigingstijd is het risico beperkt.

Kort en goed samengevat.

lamenielachen 8 december 2020 10:58

Citaat:

Ik zou besmet kunnen geraken binnen mijn gezin, omdat zonder dat ik het weet mijn zoon zich niet aan de regels houdt en besmet raakt.
Ik kan besmet geraken als ik sta aan te schuiven bij de bakker en een of andere idioot achter mij houdt niet genoeg afstand.
Ik kan besmet geraken via de betaal automaat. In het begin gebruikte men oorstokjes, maar die zie je nu niet meer.
En ik ben toch wel verdorie eens een keertje vergeten mijn handen te ontsmetten zeker. Mea Culpa.

Ik denk dat je het vrij gemakkelijk aan uw rekker kan hebben. De maatregelen reduceren de besmettingskans maar brengen die kans niet naar 0 lijkt me.

Jij hebt het vast en nee naar 0 reduceren is "onmogelijk", daarom de maatregelen voor wie dit "nog niet" vast heeft.

Tavek 8 december 2020 11:06

Citaat:

Dit is een correcte post.

Hoofdstraat 8 december 2020 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9539193)
Je kan, ondanks alle maatregelen die je treft, besmet geraken.
De besmette persoon is niet altijd schuldig aan z'n besmetting.
Ergo, de persoon die hem besmette kan dit zelfs onwetend gedaan hebben.

Eén verkeerd contact kan een lawine veroorzaken.

Natuurlijk heb je veel minder kans om besmet te geraken als je al de opgelegde beperkingen strikt volgt en daarbij ook nog eens alles doet om je te beschermen (handen wassen / ontsmetten, het mondmasker te pas en te onpas dragen, ...).

Moest het een zaak zijn van percenten had je gelijk, de kans van 90% verlagen naar 10%. Dat is het echter niet, je vermindert besmettingsmogelijkheden maar 1 is voldoende. Als je 100 besmettingsmomenten herleidt naar slechts 1 heb je het nog steeds zitten.

schietboog 8 december 2020 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9539236)
Via de weegschaal waar de groenten op gewogen worden.

Besmetting via gecontamineerde oppervlakken is een fabeltje.
Men heeft dit in laboratoria onder ideale omstandigheden gesimuleerd, omstandigheden die in de echte wereld niet eens voorkomen. Ook de virus concentraties waren veel hoger dan normaal, in 1 bepaalde studie zelfs x 55.

Zelfs het WHO geeft toe dat besmetting via oppervlakken onwaarschijnlijk is. Er zijn tot op de dag van vandaag wereldwijd nul gevallen bekend van overdracht van het virus op die manier (ook alweer volgens het WHO).

https://www.who.int/publications-det...ecommendations

schietboog 8 december 2020 11:45

Citaat:

Dat bevestigt dus wat ik eerder beweerde.
Indien men besmet geraakt, zijn er maar 2 verklaringen :
- de persoon heeft de maatregelen niet strikt gevolg
OF
- hij heeft ze wel strikt gevolgd en dan wil dat zeggen dat de maatregelen gewoonweg niet helpen en dan kan men ze beter afschaffen.

CUFI 8 december 2020 11:51

Citaat:

Tegen het meeste dat u opnoemt kunt u zichzelf beschermen met alcoholgel te gebruiken.

reservespeler 8 december 2020 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539224)
Hier nog een paniekzaaier. 10%daling tov vorige week noemt hij stagneren??

https://www.hln.be/dossier-coronavir...ngen~a0cc7e4b/

10% dalen is weinig, terwijl 5% stijgen alarmerend was.

denkimi 8 december 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9539242)
Zoals de onervaren "wanne be" kapiteins aan de wal, hoe weten die nu waar ze terecht komen op "hun" manier?
Ieder land heeft in paniek gereageerd want ongekend, dus begrijpelijk.
Nu bijna een jaar later blijkt dat vooral gezond verstand in de omgang met het risico tot besmetting de enige remedie is.
Let dan ook op en doe niet egoïstisch maar vooral dat laatste lappen sommigen aan hun laars, omdat ze beter "denken" te weten.
Daarom de drastische regels die velen niet nodig hebben omdat ze sowieso opletten.
In Engeland rijden ze links, wij hier rechts, wat is het beste?
Voor de simplisten; zolang er hier geen mensen links en in Engeland geen mensen rechts gaan rijden lukt het wel, niet als iedereen "zijn" zin doet.

Als Engeland door hun links rijden 3 keer zoveel doden zou hebben als belgie dan zouden ze al lang ook rechts rijden.

Wat beter is, is duidelijk in dit geval. Diegene met de combinatie van het minste doden en het minste economische schade is de betere.

En dan zie je dat Belgie het op beide vlakken rampzalig doet. We hebben zowel 3 keer meer doden als nederland, terwijl er toch veel meer economie verwoestende maatregelen genomen worden. Gezien het virus overal hetzelfde is, zijn minstens 1/3 van de doden veroorzaakt door het beleid.
Wij zijn de kwakzalvers die een kankerpatiënt een amulet en wat magisch water verkocht hebben.

Dat er dan toch nog mensen zijn die denken dat onze overheid een goed beleid voert kan ik niet begrijpen.
Alle ja, ik begrijp het wel. Als je enkel naar de valse oorlogspopaganda op vrt en vtm kijkt en niet verder, dan kan je inderdaad niet anders dan concluderen dat onze grote leiders wel de beste leiders van de hele wereld moeten zijn. Een kleine opzoeking haalt dat meteen onderuit natuurlijk, maar dat is blijkbaar teveel gevraagd.

Citaat:

Dit.

Maar veel mensen blijven dus halsstarrig vasthouden aan achterhaalde ideeën als dat een betaalautomaat of een deurklink hen ziek zou kunnen maken.

Gewoon omdat de overheid en onze marc het lef en het fatsoen niet hebben om toe te geven dat ze in het begin fout waren. Gewoon omdat ze de bevolking niet correct willen informeren.

stuyckp 8 december 2020 12:52

Citaat:

Als ik dat zo lees, dan vraag ik mij af waar al die besmettingen vandaan komen. En zeker in de zomer in de provincie antwerpen. Het volstond immers om goed te verluchten.
En waarom wordt en dan zo de nadruk gelegd op uw handen ontsmetten, er staat bijvoorbeeld een flacon gereed bij de ingang van een openlucht markt. En we dragen op diezelfde markt mondmaskers. Allemaal onzin dus. Als dat klopt dan is de massa hysterie van alle overheden toch wel zwaar overdreven.
Ik ben vooral tegen de lockdown omdat er geen evenwicht is tussen de virologische, economische en psychosociale gevolgen van de lockdown.

schietboog 8 december 2020 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9539395)
Als ik dat zo lees, dan vraag ik mij af waar al die besmettingen vandaan komen. En zeker in de zomer in de provincie antwerpen. Het volstond immers om goed te verluchten.
En waarom wordt en dan zo de nadruk gelegd op uw handen ontsmetten, er staat bijvoorbeeld een flacon gereed bij de ingang van een openlucht markt. En we dragen op diezelfde markt mondmaskers. Allemaal onzin dus. Als dat klopt dan is de massa hysterie van alle overheden toch wel zwaar overdreven.
Ik ben vooral tegen de lockdown omdat er geen evenwicht is tussen de virologische, economische en psychosociale gevolgen van de lockdown.

In Nederland droeg men tot 1/12 enkel mondmaskers op het openbaar vervoer en toch zijn hun cijfers stukken beter dan de onze.
Dan kan je mij niet wijsmaken dat die mondmaskers bij ons enig nut hebben.

denkimi 8 december 2020 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 9539395)

Welke besmettingen? De hele zomer hebben we amper geregistreerde besmettingen gehad. Die paar honderd waar men plots paniekerig over deed bij gebrek aan iets anders waren amper het vernoemen waard.

Citaat:

Handen ontsmetten is 1 van de zovele onzinnige zaken waarover onze overheid nooit heeft willen toegeven dat ze fout waren. De verklaring voor alle bullshit die ze blijven aanhouden is nu dat het dient om mensen bewust te maken.

Jan Janssen 8 december 2020 13:12

Straf dat in Nederland de besmettingen omhoog gaan een week na de invoering van strengere maatregels, zoals verplicht mondkapje.

schietboog 8 december 2020 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539413)
Straf dat in Nederland de besmettingen omhoog gaan een week na de invoering van strengere maatregels, zoals verplicht mondkapje.

Ik kan de uitleg al voorspellen :"jamaar, zonder mondmaskers was het nog erger geweest".

Goe poeier........

cookie monster 8 december 2020 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9539225)
Natuurlijk gaan we dat nog lang in het geniep moeten doen. Zolang mensen als jij de gestapo zouden bellen om de buren aan te geven zit er niet veel anders op.

Ik denk dat ze zo iemand tot corona-expert moeten benoemen !!
De wereld zou er nogal geweldig gaan uitzien !! :thumbsup:
mijn bovenstaande reactie = sarcasmemode !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9539334)
Tegen het meeste dat u opnoemt kunt u zichzelf beschermen met alcoholgel te gebruiken.

Da's iets wat dan nu ook altijd bij de hand heb & gebruik !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9539376)
Wat beter is, is duidelijk in dit geval. Diegene met de combinatie van het minste doden en het minste economische schade is de betere.

Als iedereen zich aan de regels houdt , zijn we sneller door de coronacrisis heen !!
Een van de weinige regels die echt absurd zijn , is van de tuinontvangst !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9539243)
Voila, alles in een notendop.

Inderdaad , zoals reservespeler het uitlegt , geheel mee eens !!

CUFI 8 december 2020 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schietboog (Bericht 9539418)
Ik kan de uitleg al voorspellen :"jamaar, zonder mondmaskers was het nog erger geweest".

Goe poeier........

Terwijl de zelfmoorden pieken, vooral bij jongeren, schroeven ze de maatregelen harder op. Je zou al geloven dat ze zulk beleid handhaven om mensen net de dood in te jagen en plaats te maken voor een nieuwe generatie.

Of wat van ouderen in de zorg die niet goed meer beseffen wat er gebeurt? Deze vrouw is eigenlijk vanwege corona gestorven en niet door corona. Werd ze mee opgenomen in de statistiek als coronadode? Mij de vraag.
https://mobile.twitter.com/diecees/s...7Ctwgr%5Etweet

Maar durf het woord genocide of fascisme maar eens opperen, dan is degene die het zegt irrationeel. Ik kan helaas niets anders rijmen in heel dit coronagebeuren.

fcal 8 december 2020 13:40

Een bewijs dat als men de overheidsregels i.v.m. covid-19 niet volgt men besmet raakt. In de dierentuin van Barcelona zijn 4 leeuwen besmet geraakt. Ze hielden uiteraard geen 1,5 m afstand, wasten hun poten nooit en droegen geen mondkapje (op maat). De gevolgen zijn daar!

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Bui...?ocid=msedgdhp

cookie monster 8 december 2020 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9539149)
En wie me gek verklaart kan gelijk hebben maar het zal zeker helpen ons over deze pandemie te loodsen en de staatskas te vullen.

Ik zeg bv geen bak , maar wel een enkelband dragen , minstens 2 jaar !!
Per overtreding van de coronaregel daarna: +2 jaar extra enkelband dragen !!
Financiëel: Per keer da' dezelfde de coronaregels overtreedt , geldboete verdubbelen !!
Wie een zaak heeft kan zodoende nog steeds zijn/haar zaak openhouden ,
maar voor bestellingen ophalen of leveringen , iemand van uw werknemers !!
Da' boetegeld kan men gebruiken gebruiken voor medisch personeel ,
of zaken die nu gesloten of failliet zijn te steunen !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9539149)
Zij die reeds de ganse tijd de regels volgden zijn het beu en willen ook wel eens het normale leven terug kunnen opnemen.

Inderdaad !!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denkimi (Bericht 9539150)
Het zijn juist de maatregelen die voor de doden gezorgd hebben.

De prijs voor het domste antwoord van het jaar , zie bovenstaande quote !!
Als er geen maatregels werden getroffen , ge zoudt nogal wa' zien !!

Jan Janssen 8 december 2020 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9539429)
Een bewijs dat als men de overheidsregels i.v.m. covid-19 niet volgt men besmet raakt. In de dierentuin van Barcelona zijn 4 leeuwen besmet geraakt. Ze hielden uiteraard geen 1,5 m afstand, wasten hun poten nooit en droegen geen mondkapje (op maat). De gevolgen zijn daar!

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/Bui...?ocid=msedgdhp

Hier gaan de ouderen ook dikwijls perfect veilig wandelen met een ander koppel. Genoeg afstand er tussen ook mondkapje op, maar hun honden liggen wel elkaars gat af te lekken. Wie zegt dat het virus niet door huisdieren wordt overgedragen?

CUFI 8 december 2020 13:51

Een samenvatting van “The Lifting Dermatologist” over de corona-maatregelen.
https://m.youtube.com/watch?v=MCNgQSDPNVI

cookie monster 8 december 2020 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539435)
Wie zegt dat het virus niet door huisdieren wordt overgedragen?

Dat zal ik zeker niet tegenspreken !! Ik heb 2 tamme katten , mijn knuffelcontacten !! ;-)

Jan Janssen 8 december 2020 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 9539441)
Dat zal ik zeker niet tegenspreken !! Ik heb 2 tamme katten , mijn knuffelcontacten !! ;-)

Dan houdt ze maar binnen tot eind volgend jaar.

Recent experimental research shows that cats, dogs, ferrets, fruit bats, hamsters, and tree shrews can become infected with the virus. Cats, ferrets, fruit bats, and hamsters can also spread the infection to other animals of the same species in laboratory settings.
Data from studies suggest that dogs can get infected but might not spread the virus to other dogs as easily as cats and ferrets can spread the virus to other animals of the same species.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...ping/pets.html

cookie monster 8 december 2020 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539442)
Dan houdt ze maar binnen tot eind volgend jaar

Ver kunnen ze niet , achter mijn kot , een platdak , hoog genoeg !!
Wanneer mijn katten komen te overlijden , dan neem ik geen dieren meer !!

fcal 8 december 2020 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539442)
Dan houdt ze maar binnen tot eind volgend jaar.

Recent experimental research shows that cats, dogs, ferrets, fruit bats, hamsters, and tree shrews can become infected with the virus. Cats, ferrets, fruit bats, and hamsters can also spread the infection to other animals of the same species in laboratory settings.
Data from studies suggest that dogs can get infected but might not spread the virus to other dogs as easily as cats and ferrets can spread the virus to other animals of the same species.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019...ping/pets.html

De minks of nertsen niet vergeten. In Denemarken zijn enkele tienduizenden geruimd geworden.

Jan Janssen 8 december 2020 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 9539595)
De minks of nertsen niet vergeten. In Denemarken zijn enkele tienduizenden geruimd geworden.

Van nertsen wisten ze dat al in maart

reservespeler 8 december 2020 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9539334)

Is dat zo?
Loop je dan constant met gel rond?

CUFI 8 december 2020 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9539618)
Is dat zo?
Loop je dan constant met gel rond?

Ja dat kost 1 euro in zakformaat bij het kruidvat.
En dat zonder coronafobie.

Als coronafobisten nu eens zelf nadenken en hun eigen falen niet op anderen spiegelen zouden we ook al ver komen.

En je moet ook telkens uw handen wassen bij thuiskomst, na het toilet en voor het eten. Zoiets heet hygiene.

reservespeler 8 december 2020 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9539624)
Ja dat kost 1 euro in zakformaat bij het kruidvat.
En dat zonder coronafobie.

Als coronafobisten nu eens zelf nadenken en hun eigen falen niet op anderen spiegelen zouden we ook al ver komen.

Ik heb

morte-vivante 8 december 2020 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9539719)
Ik heb

te snel gedrukt?

stuyckp 8 december 2020 20:23

Citaat:

Ik heb

last van blackouts ?

Boduo 8 december 2020 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen (Bericht 9539612)
Van nertsen wisten ze dat al in maart

ze ???
Bron ???

Boduo 8 december 2020 20:26

Nu is de toestand zo dat meer & meer mensen de regels NIET volgen.
Het ook een FEIT dat nu er een stagnatie is in het corona verhaal.
Hoe zou dat eigenlijk komen ?

Eyjafjallajökull 8 december 2020 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9539777)
Nu is de toestand zo dat meer & meer mensen de regels NIET volgen.
Het ook een FEIT dat nu er een stagnatie is in het corona verhaal.
Hoe zou dat eigenlijk komen ?

Zegt meneer die op de piek van de tweede golf een feest met 30 man bijwoonde...

Jan Janssen 8 december 2020 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9539776)
ze ???
Bron ???

Meerdere bronnen, maar sorry ik heb gelogen. Het was al van februari

https://www.dierapotheker.be/dierent...ij-hond-en-kat

CUFI 8 december 2020 20:56

Citaat:

Ik heb

Corona?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be