![]() |
Het is andersom. Deze regering is een bedreiging voor Vlaanderen.
De democratie is dood. Als ik vele reacties op dit forum lees, heb ik misschien nooit tussen democraten gewoond. Mensen zijn niet klaar, bepaalde mensen verdienen geen stemrecht, mensen opsluiten, ... allemaal omdat ze de foute mening hebben. Ik begrijp nu de uitspraak: “Mensen krijgen het bestuur dat ze verdienen.” |
Citaat:
:lol: |
Citaat:
Vlamingen uitsluiten en cultureel vermoorden mag... Joden, oei, oei, oei... |
Citaat:
|
Citaat:
Oh ja ik was het vergeten, nous sommes en la Belgique quand même et l?*, même en Flandre c'est interdit de demander, et certainement pas de exiger qu'un francofone devais parler le Néerlandais... Iedereen gelijk voor de wet... een Vlaming die in Bruxelles weigert frans te praten is een vogel voor de kat; omgekeerd is het een goede Belg... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Prachtig vaderland; eerder een enorm goed voorbeeld van een stiefmoederland... |
Citaat:
Enfin, bij de franstaligen dan toch... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volstaat die bron??? |
Citaat:
|
Citaat:
De VRT verwerpt helemaal niet de Vlaamse cultuur. |
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Of u dat draagvlak gaat vergroten door een beetje chagrijnig te doen over die 'ploeg van 11 miljoen'? Tja... :-) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je spreekt in dusdanige veralgemeningen dat het eigenlijk onmogelijk wordt te achterhalen waar je het over hebt. |
Citaat:
Zij ziet zich als een francofone missionaris die die arme Vlamingen wil bijschaven, zeg maar afschaven... |
Citaat:
|
Citaat:
Eens Vlaamse stad nu totaal verfranste hoofdstad met een groeiende francofone olievlek als rand... En over de rest van het land zullen we maar zwijgen zeker... |
Citaat:
Zich luidop afvragen of men nog wel mag eisen dat kinderen die uit het Vlaams onderwijs komen nog wel de Nederlandse taal zouden moeten kennen om erdoor te komen... U heeft gelijk wat de Belgische toeter betreft is er niemand die het u belet... |
Citaat:
Je moet het maar doen en dan komen zagen dat er geen draagvlak zou bestaan... De dag dat de Vlaamse media zijn werk doet en stopt met fake-news en de boel te verdraaien en te verzwijgen... die dag mag je spreken over een draagvlak al of niet... Zelfs bij de bevrijding uit de koloniale toestanden waren vele kolonies die liever koloniaal bezet bleven dan voor hun vrijheid te vechten... En dikwijls hadden ze nog gelijk ook... Maar hier afkomen dat Vlaanderen groot wordt dank zij Belgique in plaats van ondanks la Belgique is een ander paar mouwen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat hier afdoen als karikaturen, terwijl zijzelf gewoon niet verder komen dan kariakturen is gewoon belachelijk... Een Milquet die van haar stoel valt van verontwaardiging omdat een Vlaamse minister van de federale regering durfde te zeggen dat hij Vlaanderen verdedigde in la Belgique, terwijl zijzelf nooit verder dan haar pro-franstalige instelling is gekomen... Mais nous sommen en la Belgique quand même... et la Belgique est francofone... Dat laaste zeggen ze er natuurlijk niet bij, maar dat weet elke volwaardige francofoon toch... |
Citaat:
Wat kun je van zulke individuen nog anders verwachten??? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar u laat mij wel een paar keer per dag olijk schaterlachen. |
Citaat:
Maar wat mij echt een serieuze afkeer doet krijgen van die ideologie zijn de mensen die het aanhangen. Ze zijn steeds meer Qanon achtige trekskes aan het krijgen. |
Mij valt op hoezeer men in clangevechten en nondiscussie vervalt bij ons. Politieke praatprogramma's zoals de Zevende Dag zijn vaak non-discussies met kinderachtig touwgetrek en een passief-agressieve opstelling. Vooral over nationalisme worden mensen emotioneel.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een democratie vervalt altijd in tyrranie. Overal ter wereld. Het heeft gewoon tijd nodig. |
Citaat:
En als ze dan met het nekvel in hun zooi geduwd worden is het “wir haben das nicht gewusst” |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be