Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Politieagent vuurde van dichtbij rubberen kogels af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=257105)

Xenophon 20 januari 2021 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9582119)
Alsof Xeno dat niet weet .....:lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9582235)
Sinds wanneer dan?

Ik ben nog beroepsmilitair geweest, wapenmagazijn gewerkt, op de schietstand en dergelijke meer. Heb wat scholing gehad over wapens en munitie.

Welk harder materiaal zit er dan in oorlogsmunitie? Neem de .222 en de .223, één van de twee is oorlogsmunitie, het andere is gewone jachtmunitie, waar zit het verschil in materiaal?

Jantje 20 januari 2021 16:52

Citaat:

Sinds wanneer dan?

Ik ben nog beroepsmilitair geweest, wapenmagazijn gewerkt, op de schietstand en dergelijke meer. Heb wat scholing gehad over wapens en munitie.

Welk harder materiaal zit er dan in oorlogsmunitie? Neem de .222 en de .223, één van de twee is oorlogsmunitie, het andere is gewone jachtmunitie, waar zit het verschil in materiaal?

Als wapenmeester zal je het verschil wel kennen zeker.
Hetzelfde kaliber in oorlogsmunitie is trouwens de 5,56×45mm NAVO.

edwinp 20 januari 2021 18:52

Citaat:

Sinds wanneer dan?

je bent ook nog bajesklant geweest, vandaar uw aversie voor 'ordehandhavers' met een harde hand..

Garry 22 januari 2021 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 9578923)

Dat is normaal, die hebben alleen van dichtbij leren schieten. Wij schieten categorie A of B op 25 meter, de flikken doen dat vanop amper 10 meter.

Garry 22 januari 2021 01:03

Citaat:

Sinds wanneer dan?

in het getalletje.:lol:

Garry 22 januari 2021 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9582140)
En dan nog, gaan die hier nu komen vertellen hoe het moet?
Zestig jaar terug gooiden ze ons buiten in de Congo maar "blijkbaar kunnen ze ons niet missen" en volgden ons.
Hier is het ook ook al niet zoals "zij" het willen, maar hier zijn wij wel de baas.
Enfin, voorlopig toch nog....

Wij de baas? Zo zou het moeten zijn maar veel heb ik daarvan nog niet gemerkt.

lamenielachen 22 januari 2021 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9583782)
Wij de baas? Zo zou het moeten zijn maar veel heb ik daarvan nog niet gemerkt.

Blijven hopen, blijven hopen dat is alles wat ons overblijft.

TREBRON 22 januari 2021 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9580450)
Dus als er iemand voorbij komt gelopen, zonder enige vorm van geweld te gebruiken en zonder dreiging wat dan ook, zoals we ten andere op het filmpje zien, dan mogen ze daar op schieten.

...

Natuurlijk..... Als er mij iemand voorbijloopt zonder geweld dan schiet ik daar ook op. Gewoon om te voorkomen dat hij zich eventueel zou omdraaien en toch geweld gebruiken zie je... Beter voorkomen dan genezen hé... Ik ga dan wel een meter of 10 achteruit hoor, voor de bloedspatten zie je.....:roll:

TREBRON 22 januari 2021 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9581636)
https://www.hln.be/brussel/opnieuw-m...ecel~ac4c4e21/

Dat lijken me daar heel ongezonde cellen ....?

Stijf van de drugs zeker?????En dan stoute politie roepen.....

lamenielachen 28 januari 2021 08:04

https://www.standaard.be/cnt/dmf20210127_93442825

Nog zo eentje.
Zoon zit "onschuldig" op "verboden" betoging waar hij te "laat" toekwam maar toch opgepakt werd en in de politiecel belandde.
Nadat die lieverds daar ook het meubilair aan diggelen sloegen greep de politie nogmaals in.
In plaats van naar de advocaat te stappen zou die vader beter zijn zoon eens aanspreken.
Aansluitend zou de politie "alle" kosten van die interventie moeten doorrekenen aan wie opgepakt werd zowel het vervoer, manuren, internering als reparatie kosten.
Dat samen met een boete voor smaad aan de polite en beschadiging van overheids meubilair.
En juist de politie moet ook de wetten respecteren maar dan liever te brutale politie dan nog meer terroriserend crapuul op straat dat om de haverklap de boel aan diggelen slaat, brand sticht en plundert.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be