![]() |
Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat JJ zich niet van zijn morele verplichting kwijt door niet te gaan werken en alzo door (overvloedige) besmettingen korte metten te maken met deze pandemie. Foei, JJ! |
Citaat:
Hypocrieter kan niet. Piot en zijn vrouw hebben er alle eigenbelang bij om de leugens te blijven verkondigen, anders zegt Ursula dada tot nooit meer. Ze geloven hun eigen leugens niet. Onmogelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat iedereen -en vooral die 'oude zakken'- zich moet afvragen is: voel ik me veilig in die brasserie, of is dat een risico dat ik beter vermijdt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar 0.1% op gans de bevolking is 11 000 IC opnames. Kortom, men ziet het probleem: het IC aanbod is zodanig klein, dat zelfs een klein en perfect aanvaardbaar persoonlijk risicootje van 0.1% tot totale overbelasting zorgt. Iedereen vindt individueel dat risico OK. En gedraagt er zich ook naar. En collectief gezien verplettert dat het magere IC aanbod. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat hij in zijn botten vindt dat zo veel mogelijk volk moet gevaccineerd worden, en dat dus gelijk welk riedeltje goed is om te zeggen 'we moeten vaccineren', maar dat belet toch niet om de evidente zever van zijn uitspraak te beseffen zou ik denken. Dat is een beetje als zeggen dat bouwvakkers helmen moeten dragen tegen vallende meteoorstenen. Misschien hebt ge uw redenen om te denken dat die beter een helm dragen, maar geef die dan, en kom niet af met zo een doorzichtige smoes. Misschien denkt hij "weer een paar procentjes gevaccineerden bij", of zo. Weet ik veel. Maar hij moet toch weten dat hij aan het lullen is als dat "om patienten te beschermen" is. Er IS trouwens een heel goeie reden om van zorgpersoneel te eisen dat ze zich vaccineren: dat is een van publiciteit en een commerciele reden en die is perfect valabel. Zorg personeel, zoals alle werknemers, hebben als functie om het marktaandeel en de winst van de bedrijven in hun sector te vergroten. Zorgpersoneel ontsnapt daar niet aan, en het is dus normaal dat zij, door een voorbeeldfunctie en door zichzelf te vaccineren, bijdragen tot een grotere omzet van de farmaceutische bedrijven, de pikurenzetters en gans de reutemeteut. En dat is hun functie in de grond, zoals dat de functie is van elke werknemer. Dat bedrijfstakken aan hun werknemers opdragen om via hun eigen gedrag de winst en omzet van hun sector te promoten lijkt mij een heel valabel argument. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als mensen uit de gezondheidssector komen pleiten voor een gedwongen consumeren van de producten van hun sector, dan nemen we dat als evangelie ! |
Citaat:
|
Citaat:
Vliegtuigen gebruiken wel degelijk buitenlucht om de cabine onder druk te houden. Er zal wel wat beperkte hercirculatie zijn, maar zonder die instroom van buitenlucht krijg je die cabine niet geconditioneerd (een vliegtuig is immers niet luchtdicht). |
Citaat:
|
Een belangrijke levensles om over te mediteren:
Virologen zijn geen vliegtuitechniekers. Zou het niet kunnen zijn dat er nog wel meer activiteiten zijn die feitelijk buiten hun kennisgebied vallen? :oops: |
kheb ondertussen eens mijn QR opengedaan...
Alles nog steeds ok! :flasings: |
Citaat:
|
Citaat:
|
U las het hier al véél eerder, maar nu staat het ook in de krant ;-)
https://www.demorgen.be/nieuws/virol...ngen~bae41a3e/ Viroloog Emmanuel André: "Het Covid Safe Ticket leidde tot meer besmettingen'. Zou die hier stiekem meelezen? :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Testen = slecht |
Citaat:
Als ze iets doen kost het meestal veel geld en heeft het niet het gevolg dat ze oorspronkelijk beoogt hadden. Ik herinner me nog altijd het rond punt aan't station van Mechelen. Hadden ze alles aangelegd (miljoenen project). Opeens... "Oeps", er rijden ook nog fietsers rond in het verkeer... Nu met deze crisis hetzelfde. - sport en beweging zijn goed tegen corona (overgewicht is een bepalende factor bij ernstigheid vd ziekte): dus allemaal binnen blijven, sportclubs sluiten. - CO2 ophoping in het bloed is nefast voor de werking van het immuniteitssysteem (IS): mondmaskers dragen. - je IS heeft constant ziektes nodig voor sterk te blijven: blijf van elkaar weg, geen handdrukken of knuffels meer - je lichaam heeft menselijk contact nodig (psyche bepaalt ENORM veel fysisch!): dus blijf vooral in je eigen bubbel en niet op café. - het spuitje helpt niet tegen ziekte of transmissie: iedereen inspuiten! Pffff |
Citaat:
Leugens verkopen is een kunst. Zoals stofzuigers verkopen. Vroeg of laat lopen ze toch tegen de lamp, maar dan steken ze hun gat in de haag, en verdwijnen in een safe house. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het onwaarschijnlijk dat dit ding nog bestaat. Het had al lang in de vuilbak moeten liggen en ik begrijp dan ook niet waarom hier geen publiek debat over gevoerd wordt. Is heel de politiek in een soort comateuze toestand beland als het Covid betreft? |
Citaat:
|
Citaat:
Het CST dient enkel om de vaccinatiegraad te verhogen. Het heeft momenteel geen enkel sanitair nut meer. Wat ik merk in de actualiteit is dat het onderwerp vooral wordt ontweken. |
Vroeger was de p-magazine vooral goed om naar mooie vrouwen te kijken, maar tegenwoordig vind je daar goei informatie (kritisch) ivm covid.
Vooral filmpje kijken waar Van Ranst zelf zegt dat de "safe" niet thuis hoort in de benaming. Maar waarom dat onding dan niet meteen afschaffen? https://pnws.be/tromgeroffel-marc-va...ak-ooit-video/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lol, de rechtbank van eerste aanleg in Namen oordeelt dat CST in Wallonie onwettig is.
|
Citaat:
https://www.hln.be/dossier-coronavir...rden~af367161/ |
Simpele Kelt kan er maar niet omheen hoe onze "bestuurders" er in geslaagd zijn een soort officieel document (dat CST) in te voeren dat NIET mag gecontroleerd worden door de wetshandhavers maar MOET gekontroleerd worden door gewone burgers en waarbij de wetshandhavers enkel mogen toezien dat de ene gewone burger de ander controleert op het bezit van voornoemd document....
In het vroeger Oostblok was er inderdaad een systeem van burgers die elkaar controleerden,en aangaven...... ...Hier,in het Rijk der Vrijheid,gaat het alweer een stapje verder. Overigens zonder noemenswaardig sanitair resultaat... |
Het grappige is ook dat wie zich heeft laten overhalen tot inspuiting, bijvoorbeeld om met een cst op café te mogen, weldra weer thuis mag gaan kinnnekloppen. Ik vind dat een goede zaak :-P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be