![]() |
Citaat:
|
Herinner je de storm in 't Europees glas water van toen.
Citaat:
We begrijpen beter nu waarom de Ameirikontjes (ten tijde van potus Obama reeds) de telefoon van Tante Merkel aan 't afluisteren waren. |
Citaat:
|
Schaakmat van Duitsland (en Italië), door de Angelsaksen.
Wat die Baltische leiding betreft, dat is een grap vergeleken bij Nord Stream (vertaling uit het Italiaans, via Yandex): https://t.me/lantidiplomatico/20434 Schaakmat naar Duitsland (en Italië) door Amerikaanse "bondgenoten" (en |
Vele landen wilden toch reeds onafhankelijk zijn van Rusland tegen eind dit jaar.
Dergelijke sabotage past in ieder in de tactiek van hybride oorlogsvoering van Poetin in een poging om de economie in EU totaal te ontwrichten. Men moet dan wel bijzonder gefrustreerd en / of hopeloos zijn. |
Het is toch duidelijk dat de Russen hier achter zitten? Ze hebben zich gewoon van pijpleiding vergist cfr hun andere militaire stoten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval is het ook typisch voor Poetin die vaak roekeloze acties uitvoert in een vlaag van woede en achteraf vaak een boemerang terug in zijn gezicht krijgt. Rusland wordt meer en meer de paria van de wereld en Rusland raakt meer en meer geïsoleerd en gedestabiliseerd. Als je niet anders doet dan de hele tijd liegen, dan houdt het op een bepaald moment op bij de bevolking die er doorheen prikken. Poetin lijkt zichzelf wat te verliezen op zo'n manier dat hij niet meer weet wat realiteit en fictie is en hij zijn eigen leugens begint te geloven. |
Citaat:
Iets zo keurig afwerken wekt geen Ukraiens Fingerspitzengefuehl op. Niet dat ik de Mossad zou verdenken maar duidelijk een paar klassen hoger gespeeld dan wat je lokaal zou verwachten van russen inclusief nichten & neven waar ze ambras mee hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
externe boodschap: elke pijplijn in de Baltische Zee en de Noordzee kan de volgende zijn |
Citaat:
Wat moeilijker in te schatten is, is de counter-intelligence nodig voor deze operatie. Ge moet weten waar er listening posts zijn, en wat hun capaciteiten zijn. en dan moet ge op het juiste moment het juiste lawaai maken op de juiste frequenties. Of er kunnen helemaal geen listening posts zijn, wat weet ik ervan. |
Citaat:
|
Citaat:
Zouden ze ginder beneden stukskes oligarch vinden die vastgetaped waren aan een bommeke ? :-) |
Vanmorgen op Radio 1 was het grappig, de verantwoordelijke voor de bescherming van leidingen in de zee werd gevraagd wie er achter de aanslagen zou kunnen zitten, en alsof je in een film zat sloeg de verbinding plots uit toen hij dat wou zeggen.
Hij heeft dat nog steeds niet kunnen zeggen dus ik ga ervan uit dat hij de verbinding zelf heeft afgebroken. Nu in het nieuws van 10 werd er zelfs met geen woord meer over gesproken, de grootste oorlogsdaad tegen de EU ooit. :-D Hier zijn veel krachten aan het werk, we zitten duidelijk in oorlog. Wat zou Rusland nu doen, onze internet knooppunten in de oceaan laten ontploffen? . |
Citaat:
|
Goei zaak dat die pijp kapot is.
Duitsland was toch bezig om voortdurend de Ruz niet teveel tegen de haren in te strijken alleen al om dat gas. De schijn op houden bij de EU partners en anderen dat Duitsland heel wat deed voor Oekraïne, maar eigenlijk was het een peulenschilletje wat ze doen aan militaire hulp voor Oekraïne. Tante Merkel haar liefje in het Oosten mocht vooral niet te ontstemd worden want hoe de uitkomst ook zou zijn in die oorlog, de pijp met de Ruz moet daarna opnieuw blazen op volle capaciteit voor de Duitse industrie. Nu kunnen ze een toontje lager zingen en eindelijk eens de Oekraïners op een deftige manier helpen. Alles ist kaputt. Hitler and the fuel crisis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar hoe zit het nu eigenlijk, als de Russki’s die pipeline op een bepaalde plaats hebben doen ontploffen (operatie die wellicht vanuit een duikboot werd uitgevoerd) verandert er in de situatie in de EU toch niet zo gek veel? Führer Poetin had de gas-pipelines toch reeds afgesloten? Of niet soms???
|
Citaat:
Ik dacht dat Rusland net niet kon profiteren van een hoge gasprijs als de gas niet door de pijpleidingen geduwd kan worden. Want Rusland heeft amper installaties om het gas vloeibaar te maken, wat nodig is om het met schepen te transporteren. Afijn, dat dacht ik. Maar anderen kunnen me dus corrigeren. |
Citaat:
Je moet vooral precies weten waar die pijplijn loopt anders moet je daar zelf niet aan beginnen of je moet een atoomwapen inzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat zou toch wel heeeel straf zijn. |
Citaat:
Twee derde van de economische kracht van de wereld? Ok, neen, zelfs dat niet. Ik denk vb. dat je om te beginnen al een verschil moet maken: afhankelijk van Russisch gas, en afhankelijk van Russische olie. |
Citaat:
Dat is dus zonder het mechanisme en de container, dus reken maar op een kleine 100 kilo. Stel dat je intussen van iets ander kan gebruik maken en je het gewicht naar 50 kilo hebt gekregen, dan is dat nog een dikke sigaar om onder een drone te hangen. Die 91 kilo torpex was dus straf genoeg om mits binnen x meter van een duikboot te vallen die boot te laten verschrompelen/imploderen Je kan dat met iets van de grote van een zodiac / rib ter plaatse brengen, maar je moet ook een goed GPS systeem hebben en evnetueel een sonar om die buis te vinden. |
Citaat:
Maar ik vermoed dat er iets meer militaire aandacht voor is sedert de ontploffingen. |
Citaat:
maar riskeren dat alle Europese en Westerse steun wegvallen? Nooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://robbreport.com/motors/marine...on-1234663419/ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be