Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moeten we miljarden uitgeven aan nieuwe gevangenissen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=271618)

Dadeemelee 14 maart 2024 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10328612)
Omdat de cipiers dit in elkaar steken.

Dat is wel straffe taal.

Nu, wat dit voorval betreft kan ik het toch niet goed begrijpen. Die gast was blijkbaar al uren/dagen aan het krijsen in zijn cel en niemand merkt irts?
Ik kan wel begrijpen dat cipier geen goedbetaalde en plezante job is, maar je moet er toch een minimum aan energie in steken.

Voor de rest vind ik uiteraard dat met 5 man in ern cel van 2 ontoelaatbaar is en in dat verband heb ik hier bijna enkel reacties gelezen van forummers die hun kop in het zand steken.
Antwoorden zoals ‘stuur ze naar Afrika’ of ‘hang ze op’ zijn onnozel.

In de praktiek zijn er 2 oplossingen:
- meer cellen
- minder gevangenen

Ik ben bereid mee te gaan in de eis van (extreem-)rechts voor effektieve gevangenisstraffen, maar dan moet dat in menswaardige omstandigheden zijn en dat gaat (veel) geld kosten.

Dus de bluts met de buil nemen.

maddox 14 maart 2024 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10329023)
Dat is wel straffe taal.

Nu, wat dit voorval betreft kan ik het toch niet goed begrijpen. Die gast was blijkbaar al uren/dagen aan het krijsen in zijn cel en niemand merkt iets?

Waarom zou iemand er iets van willen merken? Medegevangen weten al lang waarom, cipiers, ook. Kinderfoefelaars , wil men die "veiligstellen", steek je niet in een gevangenis.
Citaat:

Ik kan wel begrijpen dat cipier geen goedbetaalde en plezante job is, maar je moet er toch een minimum aan energie in steken.
De verloning valt wel mee. Plezant, langs geen meter. Dis als er eentje gilt, meh, er zijn er zoveel die beginnen te roepen omdat ze hun goesting niet krijgen. En de hoeveelheid slechte acteurs die hartaanvallen enzo krijgen is gewoon irritant.

Citaat:

Voor de rest vind ik uiteraard dat met 5 man in ern cel van 2 ontoelaatbaar is en in dat verband heb ik hier bijna enkel reacties gelezen van forummers die hun kop in het zand steken.
Gevangenisstraffen in België zijn levenslang voor gewone mensen die gestraft worden omdat ze 1 keer over het rooie gingen, en een ereteken en een opleiding voor criminelen.

Citaat:

- meer cellen
- minder gevangenen

Ik ben bereid mee te gaan in de eis van (extreem-)rechts voor effektieve gevangenisstraffen, maar dan moet dat in menswaardige omstandigheden zijn en dat gaat (veel) geld kosten.

Waarom zou u en ik betalen voor een buitenlandse crimineel? Dus alles wat geen "ouwe Belg is", terug naar afzender.
Hoe dat op te lossen? Een deel is simpel : Geen belgische nationaliteit, terug naar huis.
En "dubbelpastpoortigen", bij veroordeling zijn ze hun Belgische nationaliteit gewoon kwijt.

Menswaardige omstandigheden.... Hoe menswaardig hebben moordenaars, verkrachters, roofovervallers of gewoon willekeurige potenrammers hun slachtoffers behandeld?

Xenophon 14 maart 2024 20:08

Citaat:

Dat is wel straffe taal.

Nu, wat dit voorval betreft kan ik het toch niet goed begrijpen. Die gast was blijkbaar al uren/dagen aan het krijsen in zijn cel en niemand merkt irts?

- meer cellen
- minder gevangenen

Daarom zei ik dat de cipiers dit in elkaar steken. Er is daar praktisch altijd een cipier in de buurt, het kan niet anders of die hebben hem horen krijsen.

Verder, realistisch gesproken is er geen geld om 25.000 nieuwe cellen volgens de wettelijke normen te bouwen, laat staan dat er geld zou zijn om het leger aan nieuwe cipiers aan te nemen die daarvoor benodigd zijn.

Ook, cipiers zijn ambtenaren, goed betaald en na een tijdje zijn ze de stank in de gevangenis gewoon. Veel van die mensen echter zijn uitschot dat niet om kan met macht over hulpeloze mensen, vandaar ook dat er quasi dagelijks cipiers in elkaar geslagen worden door gevangenen. Dat haalt raar of zelden de media, net zoals de dagelijkse zelfmoordpogingen van gevangenen.
Als mensen als beesten behandeld worden reageren ze ook zo.

Persoonlijk hield ik het gewoon op dreigen met processen, dan mindert hun grote smoel nogal snel en proberen ze vriendjes te worden. Zo kom ik op zekere dag van de wandeling en ik zie de cipier die de medicijnen rondbrengt zich gereed maken om de gang te verlaten; ik spreek hem aan over mijn medicatie, zegt hij, je was niet op je cel, dan krijg je je medicatie misschien morgen.
Goed, zeg ik, dan zal ik u aanklagen omdat je mijn medicatievoorschrift wijzigt zonder dat je dokter bent. Ik klaag u aan, uw rechtstreekse overste, de afdelingschef, de directeurs, de dokter en de verpleging. Mij maakt het niet uit, al wat ik doe in de gevangenis is procederen en op mijn bed liggen, een proces meer of minder maakt niks uit.
Je had zijn domme smikkel moeten zien, ook zijn toon veranderde van groot bakkes naar slaafs. Allee allee, dat is toch niet nodig, hij kwam snel mijn medicatie brengen en nog wat aan mijn reet likken.

Je moet weten hoe je het uitschot moet behandelen. Ze leren dan snel wie ze beter gerust laten.

Eberhard Leclerc 14 maart 2024 22:46

Citaat:

Ik ben bereid mee te gaan in de eis van (extreem-)rechts voor effektieve gevangenisstraffen, maar dan moet dat in menswaardige omstandigheden zijn en dat gaat (veel) geld kosten.....

Eens.

Voor een eerlijkere (en betere) samenleving moet je een adequaat strafrecht systeem optuigen.

De kosten daarvan kunnen best meevallen als je de meeste drugs gewoon legaliseert. Dan kunnen politie en justitie zich met belangrijkere zaken bezig houden en kan de NVA jeugd veiliger op hun pilletje dansen.

fred vanhove 15 maart 2024 04:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329072)
Eens.

Voor een eerlijkere (en betere) samenleving moet je een adequaat strafrecht systeem optuigen.

De kosten daarvan kunnen best meevallen als je de meeste drugs gewoon legaliseert. Dan kunnen politie en justitie zich met belangrijkere zaken bezig houden en kan de NVA jeugd veiliger op hun pilletje dansen.

Mee eens zeker als het gaat over softdrugs. Er zitten nu nog steeds mensen te brommen die wat planten kweekten. In de meeste landen wordt dit stilaan verleden tijd.
De andere drugs zou ik decriminaliseren naar het voorbeeld van oa Portugal

Dat allemaal zou inderdaad een slok op de borrel schelen omtrent de overbevolking in de gevangenissen.

maddox 15 maart 2024 07:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329072)
Eens.

En eerlijker, en doeltreffender, want het Belgische gekrom is gewoon te politiek gebonden.

Citaat:

En de (r)overheid kan nog een graantje meepikken van de "recreatieve substanties", net zoals ze dat nu al doet met tabak en alcohol.

Eberhard Leclerc 15 maart 2024 11:14

Maar de crux is dat het nu eenmaal electoraal interessanter is de huidige situatie in stand te houden waar "zwarte" drugshandelaren zeer land de bak indraaien terwijl "witte" criminaliteit (doodrijden, kindermisbruik, belastingfraude, financiële delicten, haatspraak) niet of nauwelijks wordt bestraft. Als het al wordt opgespoord en vervolgd.

Xenophon 15 maart 2024 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10329121)
En eerlijker, en doeltreffender, want het Belgische gekrom is gewoon te politiek gebonden.

En de (r)overheid kan nog een graantje meepikken van de "recreatieve substanties", net zoals ze dat nu al doet met tabak en alcohol.

Dat wil in de praktijk zeggen dat er zoveel accijnzen, taksen, BTW en belastingen op geheven worden dat de illegale kwekers en of importeurs goedkoper kunnen leveren.

reservespeler 15 maart 2024 11:36

We moeten de burgers eens laten kennismaken met het gevangeniswezen.
Daarom stel ik voor om eens een opendeur-weekend te organiseren.
Wedden dat de overbevolking na dat weekend verleden tijd is?

maddox 15 maart 2024 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10329204)
Dat wil in de praktijk zeggen dat er zoveel accijnzen, taksen, BTW en belastingen op geheven worden dat de illegale kwekers en of importeurs goedkoper kunnen leveren.

De Laffercurve.
Leg dat maar eens uit aan ambetentaren en cabinetretards die de begroting in orde proberen te krijgen met geniale plannen, en die zo aan de politici verkopen.

De schoofzak 15 maart 2024 13:09

Ik ken persoonlijk maar 1 cipier. Die is ook in mijn motorclub.
Een zachte en aangename mens.
Maar ik heb hem over deze zaak nog niet kunnen spreken.

Tegelijk hebben toch al een paar dingen in de pers gestaan over hoe het mogelijk is dat dit niet opgemerkt werd.

Gratuit die cipiers beschuldigen, vind ik er over.

fred vanhove 15 maart 2024 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10329261)
Ik ken persoonlijk maar 1 cipier. Die is ook in mijn motorclub.
Een zachte en aangename mens.
Maar ik heb hem over deze zaak nog niet kunnen spreken.

Tegelijk hebben toch al een paar dingen in de pers gestaan over hoe het mogelijk is dat dit niet opgemerkt werd.

Gratuit die cipiers beschuldigen, vind ik er over.

Als ik het mag geloven is in de gevangenis alles te krijgen en dan vooral inzake soorten drugs :roll:

Ik vraag me altijd af hoe dit mogelijk is of is het dan zo dat al dat personeel daar binnen en buiten loopt zonder enige controle en vooral dat al dat personeel zich daar mee inhoudt ??:roll:

Eberhard Leclerc 15 maart 2024 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10329281)

Ik vraag me altijd af hoe dit mogelijk is of is het dan zo dat al dat personeel daar binnen en buiten loopt zonder enige controle en vooral dat al dat personeel zich daar mee inhoudt ??

Niet al het personeel, maar wel een deel.

Buiten beloningen in de vorm van geld en sex is er ook soms sprake van dreiging richting familie van die cipiers. Maar er zij natuurlijk ook genoeg gevallen dat de cipier (en zijn familie) meeliften op de revenuen van de drugshandel. Soms hoeven ze daarvoor alleen maar informatie over te brengen.

Ik denk dat als je mensen 2k netto per maand betaald, je geen illusies moet maken.

Universalia 16 maart 2024 11:17

De enquête daar hadden nog wel enkele dinegn zoals NEE kunnen bijkomen.

De vraag die rijst is: moeten wij met zen allen instaan voor mensen die wat uitgespookt hebben tot anderen van het leven beroofd hebben?

Moeten wij al diegenen die uit andere landen komen en in 'ons' land wat uitgesoken hebben onderhouden? Nee toch...

Een terugstuurbeleid is er niet, of men wil die gewoon niet meer terug in hun eigen landen??

Toch was er deze gedachte even wat jaaaaaren geleden:

De Wever: "Bouw Belgische gevangenis in Marokko"

Misschien was het kort door de bocht van de schrijvers van het artikel om alleen Marokko aan te halen.

Xenophon 16 maart 2024 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10329564)

De vraag die rijst is: moeten wij met zen allen instaan voor mensen die wat uitgespookt hebben tot anderen van het leven beroofd hebben?

Moeten wij al diegenen die uit andere landen komen en in 'ons' land wat uitgesoken hebben onderhouden? Nee toch...

Een terugstuurbeleid is er niet, of men wil die gewoon niet meer terug in hun eigen landen??

Misschien was het kort door de bocht van de schrijvers van het artikel om alleen Marokko aan te halen.

Terug sturen, daar kunnen we kort over zijn, dat is wat het Vlaams Belang wil, dus dat mag niet gebeuren.

Oma 16 maart 2024 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10329564)

Het is nog veel korter door de bocht van nva en schaamteloze bdw om met het belastinggeld van vlaams/belgische burgers in marokko en andere thuislanden belgische gevangenissen te willen gaan bouwen voor veroordeelde, marokkaanse (ea buitenlandse) criminelen. :silly:

Dat marokko zelf gevangenissen bouwt met hun eigen, marokkaans belastinggeld voor hun eigen, marokkaanse criminelen, niet door verspilling van een politieke nva-klootzak met het vlaams/belgische belastinggeld van de slachtoffers van dat marokkaanse crapuul. :evil:

E. Gidius 16 maart 2024 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329202)
"witte" criminaliteit (doodrijden, kindermisbruik, belastingfraude, financiële delicten, haatspraak)

Beweer jij hier dat niet-witten deze misdaden relatief gezien minder begaan dan witten?

maddox 16 maart 2024 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10329594)
Beweer jij hier dat niet-witten deze misdaden relatief gezien minder begaan dan witten?

Op zijn minst beweert ie dat deze misdaden dikwijls niet gemeld, verticaal geklasseerd of met de mantel der wokisme bedekt worden.

Eberhard Leclerc 16 maart 2024 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10329593)
Het is nog veel korter door de bocht van nva en schaamteloze bdw om met het belastinggeld van vlaams/belgische burgers in marokko en andere thuislanden belgische gevangenissen te willen gaan bouwen voor veroordeelde, marokkaanse (ea buitenlandse) criminelen. :silly:

Dat marokko zelf gevangenissen bouwt met hun eigen, marokkaans belastinggeld voor hun eigen, marokkaanse criminelen, niet door verspilling van een politieke nva-klootzak met het vlaams/belgische belastinggeld van de slachtoffers van dat marokkaanse crapuul. :evil:

Ondertussen zijn zo langzamerhand Hollandse drugsboys de grootste groep in onze gevangenissen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10329594)

Zijn Hollanders, suri's en mocro's bovenproportioneel betrokken bij drugshandel in België ?

Juist.

maddox 16 maart 2024 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329644)
Ondertussen zijn zo langzamerhand Hollandse drugsboys de grootste groep in onze gevangenissen.

Nieuwe Nederlanders over het algemeen.
Citaat:

Zijn Hollanders, suri's en mocro's bovenproportioneel betrokken bij drugshandel in België ?

Juist.
Bij de betrapten wel heel regelmatig nietwaar

Oma 16 maart 2024 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329644)

Juist.

De bontkraagjes op scooterkes zijn geen oerhollandse kaaskopjes...en inderdaad, suri's zijn samen met mocro drugsrunners en loverboys, allemaal met een wit papierke, oververtegenwoordigd in witte gevangenissen.

De schoofzak 17 maart 2024 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10329281)
Als ik het mag geloven is in de gevangenis alles te krijgen en dan vooral inzake soorten drugs :roll:

Ik vraag me altijd af hoe dit mogelijk is of is het dan zo dat al dat personeel daar binnen en buiten loopt zonder enige controle en vooral dat al dat personeel zich daar mee inhoudt ??:roll:

Ik vraag me dat ook af, en bedenk dan soms dat de cipiers en directie onvoldoende tools in handen hebben om deftig te controleren.

De Gerimpelde minister kwaakte dat oa het over de gevangenismuren gooien van dingen nu wel (en vroeger niet) strafbaar is. En als ze netten spannen, dan zien ze ineens veel meer overvliegende drones.

En vb. waarom niet elke gedetineerde verplicht een haar uittrekken per week, en analyseren of hij clean is. Niet clean is bijkomende straf.

De schoofzak 17 maart 2024 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329308)
Niet al het personeel, maar wel een deel.

Buiten beloningen in de vorm van geld en sex is er ook soms sprake van dreiging richting familie van die cipiers. Maar er zij natuurlijk ook genoeg gevallen dat de cipier (en zijn familie) meeliften op de revenuen van de drugshandel. Soms hoeven ze daarvoor alleen maar informatie over te brengen.

Ik denk dat als je mensen 2k netto per maand betaald, je geen illusies moet maken.

Dergelijke dreigingen, al vanaf in zijn lichtste vorm, zouden 5 jaar jail moeten opleveren.
Zelfs al het trachten op te sporen waar een cipier woont edm, : idem dito.

Eberhard Leclerc 17 maart 2024 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10329860)
En vb. waarom niet elke gedetineerde verplicht een haar uittrekken per week, en analyseren of hij clean is. Niet clean is bijkomende straf.

Drugsgebruik op zich is niet strafbaar.

Als je dat strafbaar wil stellen kun je nog lachen met wie er dan allemaal voor de rechter komen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10329863)
Dergelijke dreigingen, al vanaf in zijn lichtste vorm, zouden 5 jaar jail moeten opleveren.

Naïef.

Zo'n cipier staat er helemaal alleen voor. Dit zijn geharde criminele bendes met heel veel geld en connecties in alle geledingen van de samenleving.
Je moet als cipier wel goed gek zijn om de held te willen uithangen.

E. Gidius 17 maart 2024 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10329860)

Als middel om de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan, lijkt dat me toch niet erg efficiënt.

maddox 17 maart 2024 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 10329917)
Als middel om de overbevolking in de gevangenissen tegen te gaan, lijkt dat me toch niet erg efficiënt.

Daar hebt u een goed punt mee.
Daarbovenop, drugstesten op haar vrij zijn prijzig.
Komt nog eens bovenop het al reeds idioot dure gevangenissysteem...

Ben benieuwd welk geniaal plan De schoofzak nu uit zijn mouw gaat schudden.

En met Eberharts ervaringsdeskundigheid: "als gebruik niet strafbaar is, hoe kan je gebruiken zonder te bezitten?"

Xenophon 17 maart 2024 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 10329896)
Drugsgebruik op zich is niet strafbaar.

Als je dat strafbaar wil stellen kun je nog lachen met wie er dan allemaal voor de rechter komen.

Naïef.

Zo'n cipier staat er helemaal alleen voor. Dit zijn geharde criminele bendes met heel veel geld en connecties in alle geledingen van de samenleving.
Je moet als cipier wel goed gek zijn om de held te willen uithangen.

Je ziet de Belgische logica over het hoofd, gebruik is niet strafbaar maar bezit wel. Dus, wie gebruikt is strafbaar omdat je moet bezitten alvorens je kan gebruiken.

Xenophon 17 maart 2024 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10329863)

Vijf jaar jail die niet meer uitgevoerd kan worden.

De gangsters zullen grote schrik krijgen daarvan.

Eberhard Leclerc 17 maart 2024 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10329941)
Je ziet de Belgische logica over het hoofd, gebruik is niet strafbaar maar bezit wel. Dus, wie gebruikt is strafbaar omdat je moet bezitten alvorens je kan gebruiken.

Als je drugsbezit serieus en rigoreus wil gaan vervolgen en veroordelen, zul je de helft van de Belgen moeten vastzetten.

En de andere helft kan dan cipier spelen.

Qua absurdisme zou dat heel goed in ons land passen trouwens.

Dadeemelee 20 maart 2024 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10328612)
Omdat de cipiers dit in elkaar steken.

Nu mag de waarheid al niet meer gezegd worden.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/c...ring~b68990b4/

Minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open Vld) concludeerde dinsdag na een intern onderzoek van de FOD Justitie dat tijdens de voorbije cipiersstaking de wettelijke minimumbezetting niet werd gehaald. “In het verleden zijn er afspraken gemaakt tussen de politiek en de vakbonden over een minimale bezetting tijdens stakingen. Die is nu niet gehaald. (...) Ik zal de laatste zijn om het aanwezige personeel met de vinger te wijzen, maar er schort wel iets aan het systeem.”

En de cipiersvakbonden zijn kwaad. Alsof je niet weet dat door de staking er minder cipiers aanwezig gaan zijn.
Dat zijn gewoon feiten.

Boduo 20 maart 2024 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10331069)

Minister van Justitie Paul Van Tigchelt (Open Vld) concludeerde dinsdag na een intern onderzoek van de FOD Justitie dat tijdens de voorbije cipiersstaking de wettelijke minimumbezetting niet werd gehaald. “In het verleden zijn er afspraken gemaakt tussen de politiek en de vakbonden over een minimale bezetting tijdens stakingen. Die is nu niet gehaald. (...) Ik zal de laatste zijn om het aanwezige personeel met de vinger te wijzen, maar er schort wel iets aan het systeem.”

En de cipiersvakbonden zijn kwaad. Alsof je niet weet dat door de staking er minder cipiers aanwezig gaan zijn.
Dat zijn gewoon feiten.

Feiten: in de Antwerpse gevangenis werd een gevangene dagenlang gefolterd
door z'n 5 medegevangenen. Tot gisterenmiddag duurde de foltering. 1 v.d.7 (!) direkteurs ondertekende zelfs een tuchtrapport waarin melding gemaakt werd van wat er gebeurde. NIEMAND ging nazien wat er aan de hand was.
De advokaat van Janssens' vrouw, Sven Mary, diende een klacht in "wegens schuldig verzuim".

:roll::roll::roll:

Eberhard Leclerc 20 maart 2024 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10331080)
1 v.d.7 (!) direkteurs .....

Wat we zelf doen, doen we beter toch?

Ach... ons leger heeft ook meer generaals dan soldaten.

Herr Flick 20 maart 2024 15:21

het ziet er naar uit dat we een heleboel west vlaamse magistraten in de doos gaan moeten steken ook. Liefst in een overbevolkte cel, zou ik zo zeggen.

Herr Flick 20 maart 2024 15:29

Citaat:

Dat zijn gewoon feiten.

wees maar zeker dat het zal zijn zoals hierboven reeds besproken, die gast horen gillen als een varken, maar niets gezien of gehoord, ... schrik of goed betaald, cash , drugs of maskes en meneerkes van plezier, wie zal het zeggen.

fred vanhove 20 maart 2024 15:42

Citaat:

-justitieminister-van-tigchelt

Ik zag die man op TV eens meerijden met een Brusselse politiepatrouille. Was ik verbaasd zeg.......zelden zo een wereldvreemde mens geweten......die man was klaarblijkelijk nog nooit in die Brusselse wijken geweest. Blijkbaar zelfs niet veel buiten zijn landelijke kempen.
Amaai dan ben ik als oude Brusselaar wel wat meer gewoon en of verschiet ik me toch wat minder.

En dat is dan jaren magistraat geweest :roll:

Maar bon ik denk nu ook wel niet dat je onze minister van Binnenlandse zaken Juf Verlinden dikwijls s'avonds door de straten van Molenbeek zal zien wandelen om daar een koffietje of liever theetje te gaan drinken:-)

Xenophon 28 maart 2024 08:26

Vanaf vandaag wordt er in de gevangenis geen eten meer gegeven aan de gevangenen. Geen medicatie, geen dokter, geen wandeling, geen werk, geen post bedeling, geen bezoek, niets meer.

Ik heb al dikwijls gewaarschuwd voor de toestand in de gevangenissen, er gaan opstanden uitbreken- we zijn er dichtbij nu, en mensen, cipiers en gevangenen, gaan sterven of gekwetst worden. Iedereen gaat dan weer zeggen, dat zagen we niet komen.

Behandel mensen als beesten en ze zullen zich zo gedragen. Schending van de mensenrechten op massale schaal en de politici zwijgen.

Xenophon 28 maart 2024 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10331200)
-justitieminister-van-tigchelt

Ik zag die man op TV eens meerijden met een Brusselse politiepatrouille. Was ik verbaasd zeg.......zelden zo een wereldvreemde mens geweten......die man was klaarblijkelijk nog nooit in die Brusselse wijken geweest. Blijkbaar zelfs niet veel buiten zijn landelijke kempen.
Amaai dan ben ik als oude Brusselaar wel wat meer gewoon en of verschiet ik me toch wat minder.

En dat is dan jaren magistraat geweest :roll:

Maar bon ik denk nu ook wel niet dat je onze minister van Binnenlandse zaken Juf Verlinden dikwijls s'avonds door de straten van Molenbeek zal zien wandelen om daar een koffietje of liever theetje te gaan drinken:-)

In mijn ervaring is wereldvreemd zijn een voorwaarde om in Belgie magistraat te worden, een pluspunt als het ware.

Dadeemelee 28 maart 2024 13:02

Tsja, vakbonden weigeren minimale dienstverlening.
Maw. de gevangenen kunnen stikken.

Vlad 6 april 2024 06:14

Dader wou koste wat kost opnieuw naar de cel

Zo slecht is het daar blijkbaar niet :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be