![]() |
Citaat:
Hirsi Ali is wel erg radicaal, wat haar het verwijt van "verlichtingsfundamentaliste" oplevert. Zo vindt zij dat alle onderwijs officieel onderwijs moet zijn. Welke mening haar volste recht is uiteraard. Punt is: hoe wild somige moslims ook doen, dat verantwoordt het VB-racisme niet. Hoogstens een realisme in veiligheidspolitiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. Dat is mijn fout, sorry. Ik wilde eigenlijk - en had ook moeten - schrijven : de rechten van de moslimvrouwen. In het vuur van mijn betoog heb ik deze erg domme fout blijkbaar over het hoofd gezien. Ik hoop dat u het mij kunt vergeven. 3. Vandaar dus dat sommige extremistische moslims Ayaan Hirsi Ali dood willen. |
Citaat:
2. Inderdaad. Zij wil opkomen voor de rechten van de moslimvrouwen. Maar hoe zit dat met het recht om moslim te zijn? Met het recht om te doen wat in de Koran staat? Met de godsdienstvrijheid voor vrouwen? 3. Iemand heeft voorspeld dat Ayaan Hirsi Ali zal vermoord worden door een moslima en niet door een mannelijke moslim. |
Citaat:
|
Citaat:
Doe toch niet flauw: er zijn toch massa's voorbeelden van VB-taat-talk. Dat kan toch geen punt van discussie zijn. Wel het verband van die haat-talk met de moorden. Voor mij bestaat dit verband, het VB ontkent dit. |
Citaat:
Sorry. 2. Zegt 'sufi' u iets ? 3. Iemand die de mens 'vanuit een louter biologisch standpunt' beziet en dan tot de conclusie komt dat er 'niets onlogisch' is aan uitspraken als 'zwakkeren dienen ten onder te gaan' heeft m.i. noch van biologie, noch van logica, noch van de mens veel begrepen. Maar dat betekent natuurlijk nog niet dat die iemand belet moet worden zijn zegje te doen, hé. |
Citaat:
Die allochtonen in Brussel en Antwerpen verloochelen hun roots dus niet. Werkt dat systeem? Wij zijn "moreel verplicht" om te geloven van wel. Ik geloof van niet. Het is natuurlijk gemakkelijk om over "haat" te zeveren indien het Vlaams belang een aantal feiten aan het licht brengt die niet stroken met uw idealen en de leugens die gij uzelf op de mouw spelt. |
Citaat:
en de individuele maarschappelijke context is typische klassenstrijd prietpraat, totaal overbodige mei 68 nonsens |
Citaat:
|
Citaat:
2. uit verband gerukte teksten of zinnen noem ik leugens en verdraaien van waarheden door links, ze zijn geen discussie waard. 3. Vlaams Belang is tegen geweld en criminaliteit... alle, van iedereen ! 4. heeft het Vlaams Belang opdracht geven het wapen te gaan kopen, tot schieten op vreemdelingen, het kindje van 2 jaar. |
Citaat:
Niet erg Djimi ;-) De extremisten wouden er nog meer dood, hopelijk kalmeert het daar ook... en moet Dusochoit niet meer zeggen "one down...twenty to go..." na de moord op Fortuyn |
Citaat:
Vergeet niet dat na rechtzaken e.d. het VB zich "beschaafd" wil voordoen. De "Bokshandschoen" ligt me nog vers in het geheugen. Racistische cartoens. Wat hier onder VB-logo verschijnt is ook ver van fraai. Ik denk het voor moslims een enorme uitdaging is om een moderne, in een democratische rechtstaat ingebedde, islam-interpretatie te ontwikkelen. We kunnen hen daar best in steunen. O.a. ook door de democratische grenzen van de godsdienstvrijheid duidelijk te maken: deze laat geen verminking toe (om maar iets te zeggen). Ik heb er problemen mee dat hier sommige posters een moslima met hoofddoek "voddekop" noemt of "moslimslet". Ik heb er ook problemen mee als moslims moslima's uitschelden voor hoer als ze geen hoofddoek dragen. Het is een "strijd" op twee fronten: tegen moslimfanatisme en tegen VB-fanatisme. |
Citaat:
Het is zoals Geert Hoste en de familie van Laken... "ze moeten gewoon doen en ik vertel wat er is gebeurd" :lol: |
Citaat:
Laten we eens een cliché uit de kast halen : 'geen rook zonder vuur'. 2. Er zijn gelukkig ook andere vormen van 'moslim zijn' dan wat de media ons opdissen als 'moslim zijn' : de meeste moslims zijn namelijk geen 'Taliban', 'fundamentalisten', 'islamo-fascisten', ... Zoek eens op 'sufi'/'soefi' 3. Er zijn er anderen die voorspelden dat de wereld zou vergaan in 't jaer 1000, 1001, ..., 1664, ..., 1977, 1978, ..., 2000, ... Volgens nog anderen zouden wij nu allen Duits spreken. Nog anderen hadden al tien, twintig, dertig, ... keer de wereld gered, de Lotto gewonnen, ... Ik vrees dat Ayaan Hirsi Ali zal sterven ten gevolge van de globale klimaatverandering. Een geflipte blanke Amerikaan (aspirant KKK) zal haar ten onrechte aanzien voor een plunderaarster die hem in de nasleep van een onwaarschijnlijk hevige orkaan in 2009 (of 2011, de sterren zijn hier niet erg duidelijk over) op zijn landgoed in Florida komt overvallen en beroven van zijn allerlaatste slof Lucky Strikes (of Marlboro's, ook hier weer die verdomd vage sterren !!), en dat TERWIJL ZIJ AL ZES MAANDEN MET ROKEN GESTOPT WAS EN ENKEL EEN GLAS WATER WOU !!! Tja, als er nu eens wat minder hysterie was, hé. |
Citaat:
en "de bezem" dan om de stad proper te vegen, de "bokshandschoen" om op te boksen tegen de linkse meerderheid... allemaal symboliek |
Citaat:
Ik verwijs naar uw laatste paragraaf : wat is het ergste voor u of volgens u ? vb een islamitisch meisje ? stel dat iemand zou zeggen : "iemand met een vod" of de harde verwijten van "westerse hoer" waarbij zelfs bedreigingen van "landgenoten" komen... herinner u de "rel" een paar maanden geleden de uitlatingen van Grouwels van CD&V in Brussel. PS ik heb ook problemen met dergelijke uitlatingen, want dat getuigd niet van respect voor de meisjes, voor mij ook in beide gevallen, zoals u dat voorbeeld aanhaalt. |
Citaat:
dat zwakkeren kunnen dienen onder te gaan, is niet onlogisch vanuit een louter menselijk perspectief, maar natuurlijk met al die moderne politieke correctheid en ideologieen. Onder de inuits ziet men dit eigenlijk nog steeds, mensen die een bepaalde leeftijd bereiken, en met gevolg op een ijsschotsje gezet worden en men ze laat afdrijven |
Citaat:
|
Citaat:
Daarom schrijf ik: we kunnen moslims die een democratische variant van de islam willen ontwikkelen best steunen. Dat is erg moeilijk, omdat de islam een gedragscode is. Racisme en fundamentalisme zijn beide onverdraagzaam, dus heb ik beide liever niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Er bestaat ook besnijdenis bij voorhuidvernauwing. Er bestaat geen medische cliteridectomie. Maar zonder rond de pot te draaien: eigenlijk vind ik besnijdenis (bij jongens) een verminking. Moet die daarom verboden worden? Moet de kerk voor de rechtbank gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatie wetgeving? We spreken over de grenzen van de godsdienstvrijheid. Voor zover nodig: besnijdenis bij meisjes is verwerpelijk. Toch interessant om daarbij op te merken dat ze meestal door vrouwen wordt uitgevoerd, en dat het door die vrouwen beschouwd wordt als een teken van zuiverheid. |
Citaat:
Natuurlijk is besnijdenis van weerloze mannelijke baby's een verminking. Ongeacht of dit gebeurt in een religieus verband of niet. Zoals overigens ook de kerk voor de rechtbank moet gedaagd worden wegens overtreding van de anti-discriminatiewetgeving, tenzij men die laatste wet afschaft. Ik kies als libertariër voor de tweede optie, omdat discrimineren een natuurrecht is, in tegenstelling tot het besnijden van een persoon die daar niet om gevraagd heeft. |
Citaat:
"omdat discrimineren een natuurrecht is": verantwoord onderscheid is geen discriminatie. Wat bedoel je eigenlijk? |
Citaat:
2. De Inuit die oudere mensen 'euthanaseren' waren daar soms toe gedwongen wegens de voedselschaarste. Nu ze hun cornflakes, melk en suiker in de plaatselijke winkel kunnen kopen, hebben ze heel andere problemen. Zwakkeren kunnen ten onder gaan, dat is een mogelijkheid, maar ook sterkeren gaan ten onder, en vaak zelfs in veel groteren getale - dankzij de 'moderne oorlogsvoering' o.a. - dan men op grond van hun 'sterkte' zou aannemen. Moeten ze daarom ten onder gaan ? Dat is alvast geen 'natuurwet', ongeacht wat een dweper als Nietzsche daarover wist te vertellen. |
Citaat:
In elk geval moet de minimumleeftijd voor besnijdenis opgetrokken worden tot - ik zeg ook maar iets - 18 jaar, en mag die besnijdenis enkel plaatsvinden met de expliciete en bewuste toestemming van de voornaamste betrokkene, nl. de te besnijden persoon (man/vrouw). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lang niet alle moslima's zijn besneden, zelf de dochters van streng gelovige vaders niet noodzakelijk. Ik heb ook nog wat vragen ? beschouwt u de teljoor in de lip en de oorlellen ook als verminking ? beschouwt u het inbinden van voeten ook als verminking ? beschouwt u het verlengen van de nek ook als verminking ? beschouwt u piercings en oorbellen ook als verminking ? beschouwt u niet noodzakelijke medische ingrepen ook als verminking ? |
Citaat:
|
met dank voor de terechte terechtwijzing, het is al verbeterd
komt door de zinsbouw om te gooien, sorry |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs als het slechts zou gaan om 'uiterst milde sociale druk' zou ik niet willen dat het gebeurt. Maar als iemand zèlf kiest voor zo'n behandeling (die ik trouwens alleen maar kan afraden, zeker voor vrouwen) kan ik moeilijk die persoon tegenhouden. Ik kan alleen maar hopen dat niemand zo dwaas is zo'n zelfverminking te willen. |
om nog eens tot de essentie van dit topic te komen: heeft er nu iemand ook maar één duidelijke link kunnen leggen tussen Van Themsche en het VB? of heeft er ook maar iemand een link tussen hem en racistische/extreem-rechtse groeperingen/gedachten kunnen leggen? Het antwooord is NEE! de enige verwijzingen in die richting zijn pure cafépraat...
|
Citaat:
Jij bent bv gynaecoloog, er komt een vrouw binnen die zich wil laten besnijden en toenaaien. Wat doe jij als arts? Loop je kans op juridische vervolging als je daar op ingaat? Ga je er rekening meehouden dat als ze het laat doen door een vriendin, of zelf probeert, met een aardappelschillertje, de resultaten nog erger zijn? Als iemand je als arts zou vragen zijn oor te amputeren, zou je het dan doen? Of bel je dan je collega uit de psychiatrie? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De familiale context bv: alles VB en extreem-rechts Die jongen kon zich gewoon niet permitteren geen VB-er te zijn. De voortdurende VB-stigmatiseringen die een vijandbeeld scheppen. Waarom zat die jongen zo ver van huis op school? superdiscipline? of superwit? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be