![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Prent deze datum goed in je geheugen: kijk er nog eens naar, herinner die datum. Jij zal langer leven dan ik, gezien ik een pak ouder ben. Ooit zal je aan deze datum terugdenken en je niet meer afvragen of ik paranoia was, maar wel of jij paardenkleppen ophad op die datum. |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn dochters kunnen echter wel de vrijheid verliezen waar ik en mijn voormoeders voor gevochten heb. Ondertussen zijn er al hopen plaatsen in Europa waar wij niet meer vrij kunnen rondlopen als vrouwen: de leefruimte van mijn kinderen en kleinkinderen (als het meisjes zijn) zal beperkter worden. Maar geen nood Flippend Rund: ik hoop dat je later véél dochtertjes krijgt! Begin alvast maar al lakens te sparen: je zult ze nodig hebben. |
Citaat:
hoe ga je dan reageren? Accepteren /verstoten/ duidelijk maken dat die jongen niet welkom is ik stel de vraag omdat ik een koppel ken dat in zo'n situatie zit en dat meisje heeft het hard te verduren gekregen, maar toch voor die moslimjongen gekozen. heeft wel anderhalf jaar geduurd voor haar vader er zich bij kon neerleggen en hem geaccepteerd heeft. straffer : als ge nu iets over zijne schoonzoon zegt dat racistisch of anti-moslim is, kunt ge een ferm petat krijgen. die wijziging in gedrag vind ik fascinerend. hoe zit het met jou ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De (vroegere) vooroordelen bleken (nadien) waar te zijn, maar zijn dus (huidige)vooroordelen omdat ze (nu) niet meer geldig zijn? Welke tijdspanne zit er tussen "vroeger", "nadien" en "huidig" en "nu"? |
Citaat:
Nog even en we kunnen met een knots op pad om levend de supermarkt te bereiken. Of je dan al of niet voldoende getraind bent om de tegenstanders met die knots omver te knuppelen wil niet zeggen dat het een verbetering is tegenover een vrije wereld waarin je luchtigjes op je gemak je boodschappen kan doen zonder het risico te lopen te worden neergeknuppeld. Denk je niet? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat Europa zich steeds meer tegen Amerika keert zal iedereen die de actualiteit volgt wel duidelijk zijn, Frankrijk leidt bewust de weg sinds 1973. Ze kunnen onderhand ook niet meer anders (al zouden ze willen), met steden gegijzeld (omsingeld?) door agressieve Islamieten die hun oorlogshonger bij ons komen beslechten. Europa wordt langzaam verislamiseerd, punt. En dat is het grote verschil. Citaat:
Als je de puntjes op de i wil zetten moet je de 'kolonisatie' als een herovering zien op de Arabieren. Want het zijn zij die tijdens de 8ste eeuw het land veroverd hebben op de toenmalige bewoners (Joden & Christenen). Maar misschien heb ik het verkeerd? Oorlogstoken of niet, de feiten overtuigen me nog steeds van Eurabië, meer & meer zelfs. Het snel afdoen als onzin kan (en zal) Europa nog duur te staan komen. Maar dit zal anderen weer goed van pas komen natuurlijk, de apparatsjiks die zich er momenteel mee verrijken op de kap van de argeloze Europeaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
12/01 Hoofddoekenprotest op Groenplaats Antwerpse moslima's gaan maandag 15 januari een menselijke ketting vormen op de Groenplaats uit protest tegen het hoofddoekenverbod voor stadspersoneel in een publieke functie. De organisatoren willen dat het gewraakte punt uit het bestuursakkoord wordt gehaald. Het stadsbestuur gaat het dragen van 'uiterlijke symbolen van levensbeschouwelijke, religieuze, politieke of andere overtuigingen' verbieden voor stadspersoneel dat in contact komt met klanten. En dat is niet naar de zin van een aantal moslima's, die zich daardoor gediscrimineerd voelen. Maandag wordt het bestuursakkoord besproken en goedgekeurd op de gemeenteraad. Volgens de actievoerders worden vrouwen met een hoofddoek door de maatregel uitgesloten van de arbeidsmarkt en zijn ze beperkt als burger in de samenleving. De protestactie wordt onder meer georganiseerd door het Platform Allochtone Vrouwen (PAV), de Vereniging voor Ontwikkeling en Emancipatie van Moslims (VOEM) en het Actiecomité Moslimvrouwen Vlaanderen (AMV). Er wordt om 19.20u verzameld op de Groenplaats. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien kunnen we ze even een handje toesteken met het maken van hun protestborden?
Komaan! allemaal aan het werk, ten dienste van de verrijking van onze maatschappij! |
:roll:
|
Citaat:
De koranische teksten over de positie van de vrouw? Of wat dat in Allah's naam met hun vastgegroeide hoofddoek te maken zou kunnen hebben? |
Ik begin stilaan te begrijpen waarom het soms nuttig kan zijn om een vrouw eens een paar pletsen te geven. Kwestie dat ze terug bij haar verstand komt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() toch ook maar een stukje stof zeker hé? Och, dat is natuurlijk ineens al een burka en die mag niet (meer) gedragen worden zeker hé? Enfin, dan hier het "team" van de afdeling BEVOLKINGDIENST van het Antwerpse stadsbestuur: ![]() en hier nog een snapshot van een tijdje geleden waarbij een bevolkingsambtenaar een andere bevolkingsambtenaar berispt omdat zij een burka droeg: ![]() |
Circe...ik lig in een deuk...moet kunnen die puntmutsen:-D
Ik stel voor dat wij morgenavond met onze puntmuts mee gaan protesteren:lol: |
Tja Jurgen, ik zie net dat iemand heeft gefotoshopped op die gemeentelijke groepsfoto.
PROTECT THE HOMELAND - VOTE BUSH 2004 moet natuurlijk zijn: PROTECT THE HOMESTEAD - VOTE PATRICK 2006 maar dat hadden de meesten natuurlijk direct gesnapt denk ik. |
Citaat:
Wel is het ook één van de basisprincipes van het vrije Westen dat men daar conclusies mag uittrekken Als iemand morgen gaat betogen voor het recht zijn vrouw een kuisheidsgordel te laten dragen hebben we daar een mening over. |
Ik snap niet waarom vrouwenbewegingen of andere bewegingen hier niet gaan tegen protesteren.
|
Citaat:
Het principe van de vrije meningsuiting staat hier niet ter discussie. Je hoeft dit niet als afleidingsmaneuver te misbruiken om de grond van de zaak uit de weg te gaan. Punt is dat er een toenemende radicalisering aan de gang is en dat die zich manifesteert in een toenemende hoofddoekdracht. Maw meer en meer moslima's claimen het recht op om hun religieus bepaalde minderwaardigheid te demonstreren. Dat staat voor mij gelijk met een terugkeer naar achterlijkheid. Mij goed, maar NIET HIER in Europa. Als hun behoefte naar het onscurantisme zo groot is, dat ze dan consequent zijn en migreren naar Pakistan, Iran, Marokko, ... |
Citaat:
Het erge is dat net vanuit die "vrouwenbewegingen" meer ondersteuning komt dan kritiek. Ik baal van die politiek correct zogenaamde feministes die zitten brallen van: "ze moeten hun hoofddoek kunnen ophouden want anders KUNNEN ze niet buiten"??? 8O |
Citaat:
Overigens vervuilen die hoofddoeken ook het straatbeeld. In een beschaafde maatschappij horen die vodden niet. |
Citaat:
|
Sluier
Citaat:
Dus ... niets tegen een stukje stof ... heel erg hard iets tegen de verdrukking (=nederlands voor het arabische woord "islam"), tegen de verdrukking die als motivatie achter het doekje zit. Maar een ding snap ik niet aan moslims. Als er nu iets is in de moslimwereld dat een schaamlapje nodig heeft, dan zijn het wel de mannen natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier om iets dat 'uniformiseert'. Uniformisering ondermijnt sowieso het kritisch denken, en maakt een radikale breuklijn open en bloot in de samenleving. Elke bedenking wordt door het uniformiseren op een hoger abstrakt niveau gebracht, waardoor het niet meer om individuen gaat maar om groeperingen. En dat is andere koek. |
Citaat:
Overigens: niet "verdrukking", maar "onderwerping". Wat het tegenovergestelde is. Soit. :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be