Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   D.U.P wint verkiezingen in Britse provincie Ulster (https://forum.politics.be/showthread.php?t=83614)

john bell hood 14 maart 2007 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 2519316)
De Ieren, en zeker de Noord-Ieren liggen er niet wakker van.

PS de UK heeft één van de best draaiende economieën ter wereld, en de Ieren doen het ook niet slecht. Vlaanderen daarentegen..........

Waar de doorsnee-burger van wakker ligt;daar moet men zich niet teveel van aantrekken.Denkt alleen aan zijn eigenbelang op korte termijn.

willem1940NLD 14 maart 2007 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood (Bericht 2520025)
Waar de doorsnee-burger van wakker ligt;daar moet men zich niet teveel van aantrekken.Denkt alleen aan zijn eigenbelang op korte termijn.

Regenten niet, dan?

Breda 14 maart 2007 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2515546)
Misschien is het echte Ierland niet links en willen ze Ulster helemaal niet (terug)?

tuurlijk wel , ik ken een aantal Ieren op me werk in Brussel en ik vroeg ze van de week nog of ze Noord Ierland graag willen hebben , en ja dat willen ze .....en ze zijn geen IRA fan

maar eh liever de IRA dan Ian Paisley

meneer Paisley tekent voor zijn dood als zijn Facistische gezicht zich hier in belgië of Nederland bevind

Hulde aan het Ierse Volk !!!!

Metternich 14 maart 2007 21:09

Stop nu eens met het woord fascisme voor zowat alles en iedereen te gebruiken. Paisley is evenveel fascist als hij stalinist is...

Breda 14 maart 2007 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2521076)
Stop nu eens met het woord fascisme voor zowat alles en iedereen te gebruiken. Paisley is evenveel fascist als hij stalinist is...

ok....hij's een racist

willem1940NLD 14 maart 2007 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2521068)
tuurlijk wel , ik ken een aantal Ieren op me werk in Brussel en ik vroeg ze van de week nog of ze Noord Ierland graag willen hebben , en ja dat willen ze .....en ze zijn geen IRA fan

maar eh liever de IRA dan Ian Paisley

meneer Paisley tekent voor zijn dood als zijn Facistische gezicht zich hier in belgië of Nederland bevind

Hulde aan het Ierse Volk !!!!

Hoezo, willen de linksen hier hem vermoorden dan?

willem1940NLD 14 maart 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2521097)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich

ok....hij's een racist

Ben je je wel bewust van de onzin die je uitkraamt?

Ik vind hem ook niet echt aardig maar daarom hoef je nog niet met leugenachtige scheldwoorden te gooien.

Breda 14 maart 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2521106)
Hoezo, willen de linksen hier hem vermoorden dan?

nee hooguit IRA eh Katholiek Noord Ierland Suporters

Ian Paisley haat ik veel meer dan Osama

willem1940NLD 14 maart 2007 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Breda (Bericht 2521112)
nee hooguit IRA eh Katholiek Noord Ierland Suporters

Ian Paisley haat ik veel meer dan Osama

Duidelijk praat je naardat je verstand hebt.

nabat54 15 maart 2007 02:26

Proficiat voor Sinn Fein

Sinistra:
Eerst en vooral, lees eens de geschiedenis van Ierland en ook die van de "troubles"
De republikeinen hebben de moed om de wapens neer te leggen!
Hebben de unionisten dat ook ?
Vermits de DUP de winnaar is zullen ze ook wel de harde, militaire kern ,kunnen ontmantelen zekers !..... aleez zoals dat den Gerry deed hé !

Verder voor de rest in dit debat sluit ik me aan bij, Pelgrim, Jaani Dushman en Praetorian....

Nabat

BartP 15 maart 2007 09:37

De troubles in Noord-Ierland was een zaak van hoop en al een paar honderden mensen... niet meer. De reden, die honderden zaten in een uitzichtloze (lees marginale) situatie, hadden geen goede voetbalploegen waarbij ze de hooligan konden gaan uithangen en dus moesten ze zich op een andere manier uitleven.

PS volgens mij is er een verband tussen de teloorgang van het Belgisch voetbal en de opmars van de aanhang van het VB.

De Garde 15 maart 2007 10:52

[quote=BartP;2521978]De troubles in Noord-Ierland was een zaak van hoop en al een paar honderden mensen... niet meer. De reden, die honderden zaten in een uitzichtloze (lees marginale) situatie, hadden geen goede voetbalploegen waarbij ze de hooligan konden gaan uithangen en dus moesten ze zich op een andere manier uitleven.

PS volgens mij is er een verband tussen de teloorgang van het Belgisch voetbal en de opmars van de aanhang van het VB.[/quote]

Oh nee! Een sociologie-student.

BartP 15 maart 2007 15:33

[quote=De Garde;2522184]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 2521978)
De troubles in Noord-Ierland was een zaak van hoop en al een paar honderden mensen... niet meer. De reden, die honderden zaten in een uitzichtloze (lees marginale) situatie, hadden geen goede voetbalploegen waarbij ze de hooligan konden gaan uithangen en dus moesten ze zich op een andere manier uitleven.

PS volgens mij is er een verband tussen de teloorgang van het Belgisch voetbal en de opmars van de aanhang van het VB.[/quote]

Oh nee! Een sociologie-student.

was dat maar waar, dan kon ik nu lekker op terras zitten. Student ben ik al een bijna een decennia niet meer. Socioloog ook niet, alhoewel... een bedrijf runnen is toch vooral een personeelszaak geworden. Dus je zit er toch niet ver van misschien.

Ambiorix 15 maart 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz (Bericht 2514268)
Ierland kan mij net zoals Baskenland geen fluit, maar dan ook ècht geen fluit schelen. Meer zelfs, ik vind het al even relevant als de vrijheidsstrijd van de Zuid-Samoa's. Bovendien heb ik nog in de verste verte geen sympathie voor de communisten van Sinn Fein.

hmm

Alle nationalisten die ik ken zijn wel érgens solidair. Ofwel zijn het staatsnationalisten (patriottisten) die sympathie tonen voor de Napoleon, de Britten, Spaanse unionisten, zionisten, enz. Ofwel zijn het volksnationalisten die sympathie tonen voor Sinn Fein, wijlen Batasuna, PKK, de Palestijnen, enz.
maar zich zo opsluiten in dat kleine Vlaanderen vind ik voor nationalisten geen goede zaak. Het gaat echt niet over dit kleine volgebouwde stukje asfaltgrond waar wij op leven, het gaat over een ZAAK, en die zaak gaat over vrijheid. Dat dit ophoudt aan de taalgrens of zelfs aan de Nederlandse grens is voor mij een raadsel en roept toch vragen op omtrent dat nationalisme.

Sinistra 15 maart 2007 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 2521677)
Proficiat voor Sinn Fein

Sinistra:
Eerst en vooral, lees eens de geschiedenis van Ierland en ook die van de "troubles"
De republikeinen hebben de moed om de wapens neer te leggen!
Hebben de unionisten dat ook ?

Nabat

Zolang "Sinn Fein" en het IRA weigeren af te stappen van hun "hereniging-idealen", zolang vind ik dat de protestantse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een hereniging kunnen de protestanten tenminste zich gewapend verzetten tegen de Katholieke zuiveringen....

Praetorian 15 maart 2007 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2523687)
Zolang "Sinn Fein" en het IRA weigeren af te stappen van hun "hereniging-idealen", zolang vind ik dat de protestantse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een hereniging kunnen de protestanten tenminste zich gewapend verzetten tegen de Katholieke zuiveringen....

Waarom zouden ze zich verzetten tegen een rechtmatige hereniging van Ierland? Kennelijk zijn het alleen sektarische idioten die de evidentie zelve willen tegenhouden.

willem1940NLD 15 maart 2007 18:35

Citaat:

Ik weet niet of die overweging steek houdt; hoe groot lijkt de kans op onlusten van dien aard?

Sinistra 15 maart 2007 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2523837)
Waarom zouden ze zich verzetten tegen een rechtmatige hereniging van Ierland? Kennelijk zijn het alleen sektarische idioten die de evidentie zelve willen tegenhouden.

Het overgrote deel van de protestanten wil niet in een katholiek bestuurd land leven. Daarvoor liggen de misdaden van de Roomse kliek tegen de protestantse Reformisten nog de vers in het geheugen...

Breda 15 maart 2007 19:00

Citaat:

UUP zijn in mijn ogen :

1. Racisten
2. Anti Katholiek
3. Dom Bezig

Ambiorix 15 maart 2007 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2523935)
Het overgrote deel van de protestanten wil niet in een katholiek bestuurd land leven. Daarvoor liggen de misdaden van de Roomse kliek tegen de protestantse Reformisten nog de vers in het geheugen...

Een land wordt niet "katholiek geregeerd", dat is zever. Er is scheiding tussen kerk en staat.

Antoon 15 maart 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2521076)

:lol: Dat is ook zo. Maar een lieve jongen is hij niet.

Praetorian 15 maart 2007 19:41

Citaat:

Dat zal niet bestuurd worden door katholieken, de Republiek is namelijk seculier en kent scheiding tussen kerk en staat. 8-)

Enige misdaad die er daar heerst, is 700 jaar kolonialisme en imperialisme door de kliek in Londen.

Pietje 15 maart 2007 19:41

Religies die willen regeren, altijd hommeles.

willem1940NLD 15 maart 2007 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2524157)
Dat zal niet bestuurd worden door katholieken, de Republiek is namelijk seculier en kent scheiding tussen kerk en staat. 8-)

Enige misdaad die er daar heerst, is 700 jaar kolonialisme en imperialisme door de kliek in Londen.

Ik vind dat Ierland herenigd zou moeten worden, máár het wordt dan wel degelijk rooms geregeerd, die "seculariteit" stelt bij zulke meerderheid niets voor.

Citaat:

Pietje: Religies die willen regeren, altijd hommeles.

Praetorian 15 maart 2007 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2524202)
Ik vind dat Ierland herenigd zou moeten worden, máár het wordt dan wel degelijk rooms geregeerd, die "seculariteit" stelt bij zulke meerderheid niets voor.

Waarom dat? Mag ik iedereen eraan herinneren dat de Paasopstand geen onderscheid kende in religie: Connolly was een protestant en leider van het IRA. Het is verdeel-en-heers-spelletje in Londen die maakte dat religie als onderscheid werd gemaakt in de Troubles. De unionisten hebben gewoon eenzijdig hun identiteit gebaseerd op die kunstmatige scheiding.

willem1940NLD 15 maart 2007 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2524211)
Waarom dat? Mag ik iedereen eraan herinneren dat de Paasopstand geen onderscheid kende in religie: Connolly was een protestant en leider van het IRA. Het is verdeel-en-heers-spelletje in Londen die maakte dat religie als onderscheid werd gemaakt in de Troubles. De unionisten hebben gewoon eenzijdig hun identiteit gebaseerd op die kunstmatige scheiding.

Kalm maar, ik hóóp juist dat je gelijk krijgt.

Voorbeeld: ook Turkije is "seculier" maar die schijn en tevens die van democratie, worden slechts door het leger opgehouden.

Sinistra 15 maart 2007 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2524211)

Het IRA heeft steeds gezegd dat men de Britten(dus de Protestantse bewoners van Ulster inclusief) over de Ierse Zee zou gooien. Die uitspraken zijn de protestanten nog niet vergeten...

Pelgrim 15 maart 2007 23:24

Citaat:

gij zijt een religieuze fundamentalist. De Ierse vlag bestaat uit oranje, wit en groen. raad eens waar die voor staan? Het gaat helemaal niet om protestantisme of katholicisme maar om onafhankelijkheid of imperialisme.

nabat54 16 maart 2007 00:45

Citaat Sinistra:
“Zolang "Sinn Fein" en het IRA weigeren af te stappen van hun "hereniging-idealen", zolang vind ik dat de protestantse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een hereniging kunnen de protestanten tenminste zich gewapend verzetten tegen de Katholieke zuiveringen....”

1. U bent een “agent provacateur” !
2. U draait hier de rollen om, ik herhaal , lees een paar boeken over de “troubles”
3. Als je het geografisch bekijkt moet je mij eens uitleggen waarom een stukje van een eiland, politiek bezien , deel uit maakt van een ander eiland!
4. Ik persoonlijk reken me niet echt tot de “katholieken”, maare feit is dat de
Pogroms in Ierland georganiseerd werden door “uw protestanten” dus uw opm over de eventuele “katholieke zuiveringen” is redelijk ridicuul.

5. Wat is er nu eigelijk mis met de hereniging van alle 32 counties ? Jij pleit
voor een vorm van imperialisme ?

Citaat Sinistra :

“Het IRA heeft steeds gezegd dat men de Britten(dus de Protestantse bewoners van Ulster inclusief) over de Ierse Zee zou gooien. Die uitspraken zijn de protestanten nog niet vergeten...”

Het IRA heeft zijn wapens ingeleverd, er is al meer dan 10 jaar een onvoorwaardelijke wapenstilstand. Ze hebben nadat ze in de jaren 80 gekozen hebben voor de Armalitta en de ‘verkiezingen’ na lang onderhandelen gekozen voor verkiezingen! Uw klok loopt wat achter ??
Opm. In de ‘troubles’ was de eerste dode een katholiek/nationalist/republikein !

Sin sin

Nabat

Metternich 16 maart 2007 00:47

Citaat:

Daarvoor liggen de misdaden van de Roomse kliek tegen de protestantse Reformisten nog de vers in het geheugen...

Iets dat in Ierland allezins niet het geval was, integendeel! Kijk maar eens wat de "Plantations" inhielden voor Ierland. Ierland werd gewoon een echte kolonie.

nabat54 16 maart 2007 00:59

Citaat Nabat :

"Verder voor de rest in dit debat sluit ik me aan bij, Pelgrim, Jaani Dushman en Praetorian....

Nabat "

citaat Ambiorix:
"een land wordt niet "katholiek geregeerd", dat is zever. Er is scheiding tussen kerk en staat."

Sluit ik me volledig bij aan.

Nabat ,ook een Meervoud lezer !

Dycore 16 maart 2007 02:53

De Britten konden wel trots uit Afrika vertrekken om het einde van de kolonisatie in te luiden, maar uit waardig Ierland vertrekken is er blijkbaar te veel aan.

Pelgrim 16 maart 2007 10:28

Kijk eh, zolang UUP en de Britten weigeren af te stappen van hun imperialisme, zolang vind ik dat de Ierse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een blijvende bezetting kunnen de Ieren tenminste zich gewapend verzetten tegen de imperialistische zuiveringen...

Daarom: IRA; undefeated army forever! 8-)

Pelgrim 16 maart 2007 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 2525332)

:cheer:

BartP 16 maart 2007 12:34

en wat zijn jullie gevoelens over de Britse katholieken en Ierse protestanten die in Ulster wonen?

john bell hood 16 maart 2007 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 2526382)
en wat zijn jullie gevoelens over de Britse katholieken en Ierse protestanten die in Ulster wonen?

Zullen geen last hebben van en verenigd ierland maar ze mogen altijd ophoepelen als ze daaraan de voorkeur geven.

Pelgrim 16 maart 2007 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BartP (Bericht 2526382)

groen + wit + oranje

weet je wel.

Ambiorix 16 maart 2007 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 2525332)

8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Daarom: IRA; undefeated army forever!

StevenNr1 16 maart 2007 16:18

Via de lezersbrieven op de PVDA-site een tekst gevonden over de Britten die dezelfde tactieken als in Noord-Ierland nu toepassen in Irak: http://www.brusselstribunal.org/Brit...ers.htm#Ulster

BartP 16 maart 2007 17:05

Belfast is nochtans een héél leuke stad hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be