![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar eh liever de IRA dan Ian Paisley meneer Paisley tekent voor zijn dood als zijn Facistische gezicht zich hier in belgië of Nederland bevind Hulde aan het Ierse Volk !!!! |
Stop nu eens met het woord fascisme voor zowat alles en iedereen te gebruiken. Paisley is evenveel fascist als hij stalinist is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ian Paisley haat ik veel meer dan Osama |
Citaat:
|
Proficiat voor Sinn Fein
Sinistra: Eerst en vooral, lees eens de geschiedenis van Ierland en ook die van de "troubles" De republikeinen hebben de moed om de wapens neer te leggen! Hebben de unionisten dat ook ? Vermits de DUP de winnaar is zullen ze ook wel de harde, militaire kern ,kunnen ontmantelen zekers !..... aleez zoals dat den Gerry deed hé ! Verder voor de rest in dit debat sluit ik me aan bij, Pelgrim, Jaani Dushman en Praetorian.... Nabat |
De troubles in Noord-Ierland was een zaak van hoop en al een paar honderden mensen... niet meer. De reden, die honderden zaten in een uitzichtloze (lees marginale) situatie, hadden geen goede voetbalploegen waarbij ze de hooligan konden gaan uithangen en dus moesten ze zich op een andere manier uitleven.
PS volgens mij is er een verband tussen de teloorgang van het Belgisch voetbal en de opmars van de aanhang van het VB. |
[quote=BartP;2521978]De troubles in Noord-Ierland was een zaak van hoop en al een paar honderden mensen... niet meer. De reden, die honderden zaten in een uitzichtloze (lees marginale) situatie, hadden geen goede voetbalploegen waarbij ze de hooligan konden gaan uithangen en dus moesten ze zich op een andere manier uitleven.
PS volgens mij is er een verband tussen de teloorgang van het Belgisch voetbal en de opmars van de aanhang van het VB.[/quote] Oh nee! Een sociologie-student. |
[quote=De Garde;2522184]
Citaat:
|
Citaat:
Alle nationalisten die ik ken zijn wel érgens solidair. Ofwel zijn het staatsnationalisten (patriottisten) die sympathie tonen voor de Napoleon, de Britten, Spaanse unionisten, zionisten, enz. Ofwel zijn het volksnationalisten die sympathie tonen voor Sinn Fein, wijlen Batasuna, PKK, de Palestijnen, enz. maar zich zo opsluiten in dat kleine Vlaanderen vind ik voor nationalisten geen goede zaak. Het gaat echt niet over dit kleine volgebouwde stukje asfaltgrond waar wij op leven, het gaat over een ZAAK, en die zaak gaat over vrijheid. Dat dit ophoudt aan de taalgrens of zelfs aan de Nederlandse grens is voor mij een raadsel en roept toch vragen op omtrent dat nationalisme. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. Racisten 2. Anti Katholiek 3. Dom Bezig |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Enige misdaad die er daar heerst, is 700 jaar kolonialisme en imperialisme door de kliek in Londen. |
Religies die willen regeren, altijd hommeles.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voorbeeld: ook Turkije is "seculier" maar die schijn en tevens die van democratie, worden slechts door het leger opgehouden. |
Citaat:
|
Citaat:
gij zijt een religieuze fundamentalist. De Ierse vlag bestaat uit oranje, wit en groen. raad eens waar die voor staan? Het gaat helemaal niet om protestantisme of katholicisme maar om onafhankelijkheid of imperialisme. |
Citaat Sinistra:
“Zolang "Sinn Fein" en het IRA weigeren af te stappen van hun "hereniging-idealen", zolang vind ik dat de protestantse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een hereniging kunnen de protestanten tenminste zich gewapend verzetten tegen de Katholieke zuiveringen....” 1. U bent een “agent provacateur” ! 2. U draait hier de rollen om, ik herhaal , lees een paar boeken over de “troubles” 3. Als je het geografisch bekijkt moet je mij eens uitleggen waarom een stukje van een eiland, politiek bezien , deel uit maakt van een ander eiland! 4. Ik persoonlijk reken me niet echt tot de “katholieken”, maare feit is dat de Pogroms in Ierland georganiseerd werden door “uw protestanten” dus uw opm over de eventuele “katholieke zuiveringen” is redelijk ridicuul. 5. Wat is er nu eigelijk mis met de hereniging van alle 32 counties ? Jij pleit voor een vorm van imperialisme ? Citaat Sinistra : “Het IRA heeft steeds gezegd dat men de Britten(dus de Protestantse bewoners van Ulster inclusief) over de Ierse Zee zou gooien. Die uitspraken zijn de protestanten nog niet vergeten...” Het IRA heeft zijn wapens ingeleverd, er is al meer dan 10 jaar een onvoorwaardelijke wapenstilstand. Ze hebben nadat ze in de jaren 80 gekozen hebben voor de Armalitta en de ‘verkiezingen’ na lang onderhandelen gekozen voor verkiezingen! Uw klok loopt wat achter ?? Opm. In de ‘troubles’ was de eerste dode een katholiek/nationalist/republikein ! Sin sin Nabat |
Citaat:
|
Citaat Nabat :
"Verder voor de rest in dit debat sluit ik me aan bij, Pelgrim, Jaani Dushman en Praetorian.... Nabat " citaat Ambiorix: "een land wordt niet "katholiek geregeerd", dat is zever. Er is scheiding tussen kerk en staat." Sluit ik me volledig bij aan. Nabat ,ook een Meervoud lezer ! |
De Britten konden wel trots uit Afrika vertrekken om het einde van de kolonisatie in te luiden, maar uit waardig Ierland vertrekken is er blijkbaar te veel aan.
|
Kijk eh, zolang UUP en de Britten weigeren af te stappen van hun imperialisme, zolang vind ik dat de Ierse verzetsgroepen moeten weigeren hun wapens in te leveren. In geval van een blijvende bezetting kunnen de Ieren tenminste zich gewapend verzetten tegen de imperialistische zuiveringen...
Daarom: IRA; undefeated army forever! 8-) |
Citaat:
:cheer: |
en wat zijn jullie gevoelens over de Britse katholieken en Ierse protestanten die in Ulster wonen?
|
Citaat:
|
Citaat:
weet je wel. |
Citaat:
Citaat:
![]() |
Via de lezersbrieven op de PVDA-site een tekst gevonden over de Britten die dezelfde tactieken als in Noord-Ierland nu toepassen in Irak: http://www.brusselstribunal.org/Brit...ers.htm#Ulster
|
Belfast is nochtans een héél leuke stad hoor.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be