![]() |
Citaat:
In het geval van de topic is het enkel de plaats belangrijk waar de eigenaar de inbreker heeft kunnen pakken. Ik hoop voor hem dat dit nog op z'n eigen perceel was en niet op het openbaar domein. Wat echter aangeraden wordt door de politie: Wanneer je thuis bent en je verdachte geluiden hoort dan volstaat het meestal het licht aan te steken of lawaai te maken om de inbreker op de vlucht te doen slaan. Hij heeft er immers geen enkel belang bij om herkend te worden . Indien een confrontatie toch plaatsvindt : tracht kalm te blijven geef of doe wat gevraagd wordt vermijd een gevecht aan te gaan tracht de dader zo goed te observeren om de politiediensten een degelijke beschrijving te kunnen geven tracht het vluchtmiddel en de vluchtrichting na te gaan verwittig daarna zo vlug mogelijk de politie maak een lijst op van wat gestolen is (voeg hier foto's van je meest kostbare voorwerpen aan toe) licht je verzekeraar en je financiële instelling in Bij het volgen van deze stapjes kan je in principe niet indruisen tegen de wet en je loopt zelf geen gevaar. Doch als de inbrekers met de auto gaan lopen zou ik een steentje in de achterruit proberen keilen, makkelijker voor de politie om die wagen dan terug te vinden en het kan je max. zelf een achterruit kosten |
Citaat:
Het is een niet-gewelddadige manier, de door U zo vereerde criminelen overkomt geen enkel kwaad en wij zijn er met één pennetrek voorgoed van af. Het wordt pas echt plezant wanneer criminelen naar hun eigen land moeten sturen, waar vaak (in tegenstelling tot hier) draconische maatregelen heersen. Ik hoop dat ze ons dan een postkaart sturen van wat ze met dat gespuis hedaan hebben. |
Citaat:
Citaat:
Vrij vertaald naar het nederlands. Hier mijn portefeuille, en de vuist oep U bakkes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iemand een Koekje Soylent Green op zijn Maddox, met scheutje echte Ierse poteen? |
[quote=araneus;2652709]Ik zou geen baseballbat gebruiken, maar als ik iemand 's nachts bij mij binnen tref die er niet moet zijn dan gaat die bij voorkeur horizontaal terug buiten.
:thumbsup: Citaat:
|
Citaat:
Eenmaal een bericht opgevangen, googel je met trefwoorden: inbreker honkbalknuppel veelpleger aks snel veel kranten/berichten op Net tevoorschijn en zelfs nu staan veel van de berichten nog binnen bereik. Voorbeeld: http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/..._inbreker.html Let op de betiteling: "veelpleger". Hier nog een bundel: http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...leger&where=nl |
Citaat:
Verder. Je gaat er precies al vanuit dat de persoon van dit topic een moslim is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maddox is iemand die het beu is. Niks stoer. Maar gewoon trop is te veel, en te veel is trop.
Betuttelen helpt niks, en dat is duidelijk te merken. Hard straffen helpt ook niet veel, maar op zijn minst hebben de wetsvrezende burgers het gevoel dat er iets gebeurd. |
Citaat:
Je speelt natuurlijk een thuismatch, dus je hebt terreinkennis, dit kan in je voordeel spelen ;) Een ongeluk is snel gebeurd hé :p |
Citaat:
voor alle duidelijkheid, als een inbreker zich in mijn huis waagt, de veiligheid en/of privacy van mijn gezin, vrouw en kinderen schendt, dan kan ie maar beter niet uitschuiven tijdens het weglopen want ik slaag 'm met mijn 'wandelstok' de kop in tot ie niet meer beweegt. dat mag je gerust als een belofte noteren. ps en ik ben niet 'slecht te been' ik heb die stok geërft van een familielid oud-koloniaal ... ik denk dat dat geschikt materiaal is ;-) in elk geval tropisch hardhout ... |
Citaat:
in belgië mag je 'bij nacht' ttz vanaf schemerdonker uitgaan van een 'vermoeden van wapen' bij de indringer, omdat je dat visueel niet kan vaststellen je zou dus inbrekers moeten aanraden vooral niet 's nachts te werken, want dan zijn ze zo goed als vogelvrij. |
Citaat:
Als je een inbreker achtervolgt en hem invalide slaat met een honkbalknuppel heb je grote kans dat je zelf de lik ingaat. Die Duitse vrouw die de verkrachter van haar dochter in de rechtzaal doodschoot heeft ook een fikse douw gekregen. Zelfs de politie zelf dient zich aan bepaalde regels tav het gebruik van geweld te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als die Duitse dame de verkrachter op heterdaad te lijf was gegaan zou de zaak totaal anders hebben gelegen, noodweer-exces enzo. Als iemand op het tijdstip van het delict "ingeschakeld" raakt kan een situatie escaleren. Het is bekend dat een politie-agent (in Nederland) zeer snel problemen krijgt als er maar iets van geweld gebruikt moet worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=Preuße;2652974]
Citaat:
|
Citaat:
Verder nog iets zinnigs te vertellen of geef je liever de voorkeur om wat debiliteiten te poneren? Laat me je vooral niet tegenhouden... |
Citaat:
Lang leve openbare lynchpartijen! Houzee! |
Citaat:
Ik zal er geen doekjes om winden, als ik gelijk wie in mijn huis betrap, dan hoop ik voor die kerel dat hij een goei bedrijfsongevallenverzekering heeft en dat de flikken deze keer wel rap zijn. Want tussen de moment dat ik hem betrap en dat de flikken hem komen ophalen, zal ik wel voor het nodige entertainment zorgen. De polies moet hem toch laten gaan, dus kan ik er maar beter voor zorgen dat hij goed en wel beseft, wat er gebeurd als hij het nog een keertje probeerd. Ge moogt ze natuurlijk niet doodslaan, (spijtig genoeg) maar ze eventjes een lesje leren, in het feit dat er ook risico's verbonden zijn aan het beroep inbreker, kan zeker geen kwaad. |
Citaat:
Als ik er eentje betrap, maak ik er kipkap van, en zoals Maddox, schreef ,ik zou er nog eens goe over nadenken of ik de flikken of de 100 zou bellen ? Zij zullen het ook nie voor u doen, als ze net dat beetje sneller zijn, dus waarom zou je dat krapuul helpen ? Maar kom we zijn beschaafd, we zullen den 100 bellen en zeggen dat ze hun niet moeten haasten, ;-) Ik verschiet er verder echt wel van, hoe ver de maatschappij ondertussen al "vermietieseerd" is, ocharme, die inbreker heeft rechten, ... hij heeft te hard geslagen... Wat zouden jullie doen ? hem een klets op zijn wang geven en zeggen dat hij het nie maar mag doen... of als bange wezels in ulle nest blijven liggen terwijl uw kot leeggeroofd wordt ? erg, echt erg, de flikken gaan u niet komen helpen, ... die wachten in hunne combi tot ze zeker zijn dat iedereen gaan lopen is. |
Citaat:
Esperanza, moet ik u eens schetsen wat er met zo'n inbreker gebeurd als ze hem al pakken, ... na een paar uur staat mijnheer al terug op straat. Bij ons hebben ze ooit binnengezeten, en na een half uur waren ze daar, op hun gemakske, vingerafdrukken pakken enz... was nie nodig, te moeilijk, terwijl ze zo'n in 't stof van de videorecorder stonden die ze laten staan hadden... Bij mijn grootvader, die betrapt er twee op zijnen hof terwijl ze bezig zijn in het winkelhuis, belt, de flikken, die mens blijft gelukkig binnen want die zou die niet aangekunnen hebben, (hartpatient, zonder basseball bat) na 15 minuten staan ze daar, terwijl ze daar de vaststellingen doen, zijn ze nog bezig bij zijne gebuur, het huis er vlak naast ! ! ! zegt het u iets ? En dan hebde telkens nog sjans gehad, want voor het zelfde geld, komen ze u zelf wat aftuigen voor de sleutels van uwen auto, En dan zou ik , als ik er zo eenen betrap, niet zo een heel klein beetje pijn mogen doen, ... bvb hun knietjes kapot slaan zodat ze nie meer kunnen gaan lopen... Wij zijn eigenlijk allemaal nog veel te braaf, wij bellen de flikken en de ambulance nog... |
Citaat:
Als ge gestommel hoord, pakt ge uwen batt vanonder uw bed, klopt dien inbreker bewusteloos, belt de flikken en ge zegt dat ge er eenen doodgeslagen hebt die in uw living rondsloop, binnen de 5 minuten, staat er een team van de CIE, Los Federales, nen 100 de pompiers, de gazet de VTM en VRT en de hondenbrigade en de victim identification unit voor uw deur ;-) . |
Citaat:
|
Citaat:
Mijn voornaamste zorg is om die kerel uit mijn huis te krijgen. Niet om daar kipkap van te maken. -_- Ergens vind ik een mensenleven nog steeds belangrijker dan mijn persoonlijk bezit onafhankelijk van het feit of die kerel dat wou pikken of niet. Als ik kan - maar ik betwijfel het - zou ik hem overmeesteren. Maar kat in nauw rare sprongen. Dus liever blijf ik daar weg van. |
Citaat:
|
Citaat:
Wij bezitten niet zo veel, nee. Wel genoeg om niet kwijt te willen geraken; |
Citaat:
En ik ken niet alle flikken maar van hetgeen ik er al van gezien heb, weet ik genoeg, (en ik heb nog beroepshalve in een commisariaat rondgelopen van tijd tot tijd... ) Trouwens als er al eens een serieuse tussenzit, kan me zijn werk niet doen omdat hij gesaboteerd wordt door het geknoei van het gerecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=metten;2653998]
Citaat:
|
[quote=metten;2653998]
Citaat:
Als bandiet moet je nu éénmaal maar aanvaarden dat je een gevaarlijk beroep uitoefent... |
Citaat:
Ik heb wel al eens bezoek gehad van inbrekers, en alles wat ze kunnen stelen hebben was een ouwe motohelm. Maar ze konden sneller lopen dan ik, gelukkig voor hen, en mij. (en ik had nog geen kruisboog toen) |
Citaat:
Alhoewel, Adrian...er zijn wrekken die in een krot wonen, maar daar een klein fortuin verstoppen .Die folteren je dan een tijdje om je te doen opbiechten waar de poen ligt...Pas maar op dat je niet op zo éne valt...:twisted: |
Als ik het goed begrijp uit de openingspost en links, is de man in hechtenis al 3 keer het slachtoffer geworden van inbraak en werd hij door de inbreker aangevallen en bedreigd voordat deze op de vlucht sloeg. Ik kan die man perfect begrijpen dat de stoppen dan doorslaan en de inbreker een serieus pak rammel krijgt. Zolang die inbreker niet gelyncht of kreupel gemept wordt, is een afrossing wat die crimineel verdient.
|
Citaat:
In België is er geen recht om je bezittingen te verdedigen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be