![]() |
Citaat:
|
Zeer juist Jan.
Enkele homo's (Raf en Bart) willen de wereld op haar kop zetten ! Zij zijn normaal en wij (hetero) niet wij zijn risicogroep enz.... 8O |
Citaat:
Of hoe je arrogante manier van discussiëren op mij geen uitwerking heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Gaat er al een lichtje branden? |
Citaat:
|
Mijn licht is al heel de tijd aan het branden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een vraagje.
Worden dan niet AL de bloedgiften getest ???? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval kunt u de uitleg aan het Rode Kruis vragen. Die zullen u ongetwijfeld met de nodige wetenschappelijk onderbouwde uitleg overstelpen. |
Citaat:
|
En ik vermoed dat daarvoor kostenbesparende redenen kunnen ingeroepen worden. Iedere afname kost ook geld en als ge van de 100 afnames er bvb 30 moet weggooien later wegens niet in orde dan kost dat veel geld.
Dus kan men soms beter preventief te werk gaan en die 30 gewoon niet afnemen. Kost minder personeel en materiaal en onderzoeken. Den boekhouden in mij wordt wakker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Raf, Bart.
Voor 1 keer moet ik de rest hier toch wel gelijk geven. Het is inderdaad misschien beter om dan de homo's te weigeren, puur vanuit cijfers bekeken. Ik denk absoluut niet dat het rode kruis nu echt de homo's wil treffen hiermee. |
Citaat:
|
Maar als de groep 25 tot 30-jarigen ook 3 keer meer kans heeft dan pakweg de groep 55 tot 60-jarigen, gaan we die dan ook schrappen?
|
Citaat:
Citaat:
P.S. Bart heeft zich in deze discussie nog niet laten horen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
och raf en staf en bart zet uw oogkleppen af 8)
en focust u wat minder op wat normale mensen wel allemaal mogen doen en jullie niet... dat is uw eigen keuze geweest hé en het is niet onze schuld of die van de maatschappij :twisted: wat normaal en niet normaal is bepaald de maatschappij 8O niet een paar zoals jullie :lol: |
Citaat:
Weren we de 20-25 jarigen ook aangezien die meestal meerdere partners hebben ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als het is om hier jullie vooroordelen te spuien, laten jullie die andere topics toch maar mooi links liggen :wink: |
Anders moeten we eens ne poll opstarten met de vraag :
Hoeveel seksuele partners hebt ge gehad in uw leven Ik ben hetero : 0 1-5 5-10 meer dan 10 Ik ben homo : 0 1-5 5-10 meer dan 10 Maar ik vrees dat er iets te weinig homo's hier aanwezig zijn om in die categorie een relevant antwoord te krijgen. BTw ik ben hetero en heb slechts 1 seksuele partner gehad in mijn leven, tot nu toe. Als ik mijn rechterhand niet meetel. |
mogen lesbiennes dan wél bloed geven? Hun risico op overdracht HIV via sexueel contact is immers kleiner dan bij heterosexuelen...
ik vraag me trouwens af hoe sommigen hier van een nobele daad (uw bloed geven opdat een medemens kan overleven) plotseling de "goesting van een stel relnichten" kan maken. Iedereen die bloed geeft, heeft goede bedoelingen, daar onmiddelijk verborgen agenda's van de roze gemeenschap achter zoeken, is imho paranoïde. Als het enkel een logistiek probleem is, geen probleemen & alle begrip, de wereld is (nog) niet perfect, maar dan wel consequent blijven en alle risico-groepen uitsluiten. |
Cijfers wijzen inderdaad uit dat besmettingen van HIV nog altijd meer voorkomen bij homo's als bij hetero's. Is dat een reden om één van de twee groepen carrément uit te sluiten? Neen.
Als het zo is dat alle gedoneerd bloed toch onderzocht moet worden, dan kun je toch beter in principe niemand weigeren die zegt geen risico gedrag te vertonen? Anders ben je blijkbaar schuldig, tot het tegendeel bewezen is. Ik denk wel niet dat deze maatregel een "bewuste discriminatie" is van de kant van het Rode Kruis. Waarschijnlijk betreft het een maatregel die historisch is gegroeid, en nu structureel is ingebakken zonder dat men zich daar vragen bij stelt. Misschien is dit wel een goede opportuniteit om de ganse procedure eens te herbekijken. |
Citaat:
|
Geen speld tussen te krijgen ? Hopelijk wel een naald tusen te krijgen. Want anders kan nieman nog bloed geven.
|
Citaat:
Hier staat toch duidelijk dat homo's niet geweigerd worden,enkel als je een risicogedrag vertoont. Vanwaar al die herrie :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be