Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Examens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=90610)

Percalion 12 juni 2007 21:30

Voor 't volgende heb ik al minstens vijf op twintig nog voor ik begonnen ben. Ow yeah.

lombas 12 juni 2007 21:48

Ik ken mensen die begonnen te huilen nog voor ze hun antwoord voorlazen omdat ze het zo'n stressvolle periode vinden en die een 14 krijgen.

Ik bedoel: big deal.

Face it
, wat we nodig hebben, zijn schone ogen en een beter uitgewerkte decolleté.

Heftruck 12 juni 2007 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725594)
Ik ken mensen die begonnen te huilen nog voor ze hun antwoord voorlazen omdat ze het zo'n stressvolle periode vinden en die een 14 krijgen.

Ik bedoel: big deal.

Face it
, wat we nodig hebben, zijn schone ogen en een beter uitgewerkte decolleté.

Mag ik je Lomby noemen?

lombas 12 juni 2007 21:49

Geen sprake van.

Savatage 12 juni 2007 22:00

Vandaag m'n eerste buis van deze examenreeks al gehaald voor fiscaal recht :-( .

Nu maar hopen dat de rest wat beter meevalt.

Heftruck 12 juni 2007 22:00

Johnny dan?

lombas 12 juni 2007 22:01

"Johan" is goed genoeg.

Je mag me ook altijd "beertje" noemen. Dat is gebruikelijk binnen mijn intieme kring.

Kim 12 juni 2007 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725594)
Face it, wat we nodig hebben, zijn schone ogen en een beter uitgewerkte decolleté.

Pff, ik heb daar zelfs geen beter uitgewerkt decolleté voor nodig... 8-)

lombas 12 juni 2007 22:16

Ik w�*l daar zelfs niet op reageren.

Seksist.

Heftruck 12 juni 2007 22:22

Ik vind jou geen beertje.. :|

lombas 12 juni 2007 22:23

Nee? Wat dan wel?

StevenNr1 12 juni 2007 22:24

beer!

Metternich 12 juni 2007 22:25

Morgen economie. Keiplezant en keimakkelijk....eigenlijk niet nee...

lombas 12 juni 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2725736)
Morgen economie. Keiplezant en keimakkelijk....eigenlijk niet nee...

"Inleiding tot"? Je moet echt geluk hebben met je vragen. Ik kreeg: "Geef de definitie van economie." En ik had nog maar een 10. Niet mijn sterkste kant.

Maar je hebt het nog nodig. Donderdag heb ik "sociaal-economische nieuwste tijd", kun jij ook naar uitzien.

:-D

StevenNr1 12 juni 2007 22:31

Lombas, H. Greefs, moeilijke examens?

Metternich 12 juni 2007 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725750)
"Inleiding tot"? Je moet echt geluk hebben met je vragen. Ik kreeg: "Geef de definitie van economie." En ik had nog maar een 10. Niet mijn sterkste kant.

Had jij dat ook mondeling? Vorig jaar had ik het schriftelijk en wegens groot succes mag ik het dit jaar nog eens, maar dan mondeling doen.
Citaat:

Maar je hebt het nog nodig. Donderdag heb ik "sociaal-economische nieuwste tijd", kun jij ook naar uitzien.

Ik voel het kwade naderen als een onstopbare wals van duisternis. Met zijn klauwen grijpt het naar mij.

Hmmm, misschien wat minder met Armadel op café zitten...

Heftruck 12 juni 2007 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725727)
Nee? Wat dan wel?

Dát, is de vraag.

lombas 12 juni 2007 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2725759)
Lombas, H. Greefs, moeilijke examens?

Greefs is een toffe. Ze ziet er niet echt zo uit, ze klinkt ook zo niet, maar ze is heel eerlijk in haar examens, stelt goede vragen en als je beredeneerd overkomt, kom je heel ver. Ik vind haar echt een goede professor.

Ik had een 15, geloof ik, en niet al te hard geleerd. Het komt er echt gewoon op aan de rede de bovenhand te laten halen. Welk vak heb je van Hilde?

lombas 12 juni 2007 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2725765)
Had jij dat ook mondeling? Vorig jaar had ik het schriftelijk en wegens groot succes mag ik het dit jaar nog eens, maar dan mondeling doen.Ik voel het kwade naderen als een onstopbare wals van duisternis. Met zijn klauwen grijpt het naar mij.

Hmmm, misschien wat minder met Armadel op café zitten...

Ik had dat mondeling ja. En ik weet dat ik heel veel chance had dat ik er door was. Daar heb ik drie dagen voor in het Rivierenhof zitten leren.

lombas 12 juni 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2725799)
Dát, is de vraag.

Noem me dan maar gewoon bij mijn naam.

StevenNr1 12 juni 2007 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725823)
Greefs is een toffe. Ze ziet er niet zo uit, ze klinkt ook zo niet, maar ze is heel eerlijk in haar examens, stelt goede vragen en als je beredeneerd overkomt, kom je heel ver.

Ik had een 15, geloof ik, en niet al te hard geleerd. Het komt er echt gewoon op aan de rede de bovenhand te laten halen. Welk vak heb je van haar?

Sociale en Politieke geschiedenis, heb dat vrijdagnamiddag, dus nog wel even tijd. En wat je zegt, komt wel overeen met haar proefexamen. Alé, nu heb ik toch al een beetje een idee waarop me te richten.

StevenNr1 12 juni 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725826)
Ik had dat mondeling ja. En ik weet dat ik heel veel chance had dat ik er door was. Daar heb ik drie dagen voor in het Rivierenhof zitten leren.

Gaat dat over een andere dan 'Inleiding tot de algemene economie' bij PSW?

lombas 12 juni 2007 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2725831)
Sociale en Politieke geschiedenis, heb dat vrijdagnamiddag, dus nog wel even tijd. En wat je zegt, komt ongeveer wel overeen met haar proefexamen. Alé, nu heb ik toch al een beetje een idee waarop me te richten.

Je moet je vooral richten op het geven van een gestructureerd antwoord waarbij je elementen van de cursus combineert met een goede retoriek. Ze is niet echt moeilijk in haar bijvragen, hoogstens een naam of een begrip, dus je moet het echt wel van je antwoord zelf hebben.

Enfin, bij mij toch eh.

lombas 12 juni 2007 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 2725836)
Gaat dat over een andere dan 'Inleiding tot de algemene economie' bij PSW?

Ja.

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.OOD...ail=FLWG002210

Voor de geschiedkundigen in spé is dat maar 3 studiepunten. "Oefeningen" valt bij ons weg.

Metternich 12 juni 2007 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725838)
"Oefeningen" valt bij ons weg.

:cheer:

StevenNr1 12 juni 2007 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 2725916)
:cheer:

Zo moeilijk vond ik die nu niet hoor :-P

Groentje-18 13 juni 2007 00:22

Studeert iedereen tegenwoordig hetzelfde, aan dezelfde unief? :?

@ Mitgard: Als ik die cursus niet in mijn handen krijg is die kans reëel. 8O :p

Metternich 13 juni 2007 00:23

Blijkbaar

Groentje-18 13 juni 2007 00:28

Handig. :)

styllo_ben 15 juni 2007 10:42

jawel, styllo_ben doet het weer. :-D

Examen van donderdag is zeer goed verlopen, ondanks het feit dat ik ALLEEN maar de woensdag en de ganse nacht had om de cursus door te nemen.

Eerlijkheidshalve moet ik natuurlijk vermelden dat ik eigenlijk niet goed voorbereid was op het examen, maar toevallig een vraag kreeg van in het begin van de cursus, een deel dat ik wel geleerd had.

Als het van het einde of zelfs maar het middenstuk gekomen was...

Dat is nu dus al 2de keer dat mijn beschermengel (met succes) is gaan lobbyen bij god. Maar ik durf zijn geduld niet verder op de proef te stellen. :lol:

Voor het volgende, waar ik overigens meer tijd voor heb, zal ik dus gewoon gaan leren, zeker.

:-)

Kim 15 juni 2007 16:55

Ik had ethiek vandaag.

Mijn werkstuk over conformisme (proef van Milgram) en de vergelijking met Machiavelli en Nietzsche (met grote dank aan lombas en Praetorian :>) werd door de prof als zijnde "schitterend" bestempeld maar met de theorievraag ben ik compleet de mist ingegaan.

Afwachten dus...

Percalion 15 juni 2007 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2732764)
Ik had ethiek vandaag.

Mijn werkstuk over conformisme (proef van Milgram) en de vergelijking met Machiavelli en Nietzsche (met grote dank aan lombas en Praetorian :>) werd door de prof als zijnde "schitterend" bestempeld maar met de theorievraag ben ik compleet de mist ingegaan.

Afwachten dus...

Als je, zo, euh, eventjes niet weet wat gedaan mag je dat werkstuk naar mij mailen. :oops:

Kim 15 juni 2007 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Percalion (Bericht 2732772)
Als je, zo, euh, eventjes niet weet wat gedaan mag je dat werkstuk naar mij mailen. :oops:

Stuur me je e-mailadres dan maar eens per pb. :-)

AdrianHealey 15 juni 2007 17:52

Dat wil ik ook wel eens lezen. 3 zaken die me itneresseren.

Percalion 16 juni 2007 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2725838)
Ja.

http://www.ua.ac.be/main.aspx?c=.OOD...ail=FLWG002210

Voor de geschiedkundigen in spé is dat maar 3 studiepunten. "Oefeningen" valt bij ons weg.

Jullie zijn jeanetten. En een tien? Schaam je, Lomby. Schaam je. Ik eis dat je dat vak opnieuw aflegt om met niet minder dan een grote onderscheiding terug te komen, zoals het hoort. Kom terug met je schild, of erop!

lombas 16 juni 2007 18:57

Vorig jaar had ik in juni onderscheiding, toch heb ik een vak waar ik een "9" voor had, opnieuw gedaan. Zo ben ik.

Jozef Ostyn 16 juni 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 2732764)
Ik had ethiek vandaag.

Afwachten dus...

We hopen op het beste!

Groentje-18 16 juni 2007 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2734991)
Vorig jaar had ik in juni onderscheiding, toch heb ik een vak waar ik een "9" voor had, opnieuw gedaan. Zo ben ik.

Kan je onderscheiding halen met een buispunt?

lombas 16 juni 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 2735149)
Kan je onderscheiding halen met een buispunt?

Ja, als je boven de 68 hebt wel eh. Enfin, ze riepen me toch zo af.

Groentje-18 16 juni 2007 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 2735160)
Ja, als je boven de 68 hebt wel eh. Enfin, ze riepen me toch zo af.

Ah. Ik dacht dat dat bij ons niet kon, maar ik kan verkeerd zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be