Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstaligen weer hysterisch over Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=94734)

AdrianHealey 13 september 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2925610)
Meer dan 90 % van de Vlamingen heeft werk.

Ja, noem ik Vlaanderen dan een profitariaat?
Zo ja; waar?

Anna List 13 september 2007 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925599)
Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?

de helft daarvan 'werkt' zelfs voor de Staat :-o

Anna List 13 september 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925599)
Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?

maar dat gaat toch geen argument opleveren voor Vlamingen én Walen hun zelfbestuur te ontzeggen ?!

AdrianHealey 13 september 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2925656)

Is het niet 40% van de werkende bevolking?
Enfin; maakt niet uit. Bottomline is: dat ze werken.
Een profitariaat is het dus niet.

Slecht beleid. Daar wil ik het al eens over hebben.

AdrianHealey 13 september 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2925663)
maar dat gaat toch geen argument opleveren voor Vlamingen én Walen hun zelfbestuur te ontzeggen ?!

Gebruik ik ook niet als argument daarvoor.

Knuppel 13 september 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 2925003)
Zal wel meevallen. Kijk naar de kampioenen van het blok: verkiezingen eclatant winnen, maar toch niet aan bestuur toekomen.
De heer Yves Leterme moet 'es op de koffie bij de heer Philippe Dewinter, ervaringsdeskundige dienaangaande.
Kunnen ze meteen hun Westvlaemsch wat bijspijkeren.

"Splètzzn van Bruusl-Alle-Vilvoordeuh è vuv meuhneutn, Flèppe!"
"Wuk, è vuv meuhneutn, Ievv?"
"B�* jôt, Flép'n"
"B�* ten toet, mènzjch".
"Môh te toet, Flèp'n. 'kén ne kik'n 'r achtondertuust wén"
"Môh, vint!"
"B�* jôak njie"

Ze kunnen hun dialect nergens beter bijspijkeren dan bij jou, zo te zien.

Tegendradigaard 13 september 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925631)
Zo ja; waar?

Neen vanwaar het verschil... leg dat maar eens uit. Wat hebben de Vlamingen dat de Walen niet hebben klaarblijkelijk.... 40 % ambtenaren bvb.... dat alleen is al een vorm van profitariaat....

Maes_P 13 september 2007 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925664)
Is het niet 40% van de werkende bevolking?
Enfin; maakt niet uit. Bottomline is: dat ze werken.
Een profitariaat is het dus niet.

Slecht beleid. Daar wil ik het al eens over hebben.

zeg eens...

stropkeuh 13 september 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2924939)
En niet alleen dat!
Kaal verenigt de goede eigenschappen van Franstaligen en Vlamingen in zijn persoon.

Miss kan Kaal zich aandienen als formateur...:-D

AdrianHealey 13 september 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2925672)
Neen vanwaar het verschil... leg dat maar eens uit. Wat hebben de Vlamingen dat de Walen niet hebben klaarblijkelijk.... 40 % ambtenaren bvb.... dat alleen is al een vorm van profitariaat....

'een vorm van profitariaat'

Zeg je dat nu omdat het fabeltje van het grote, luie, Wallonië een beetje achterhaald is?

AdrianHealey 13 september 2007 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2925674)
zeg eens...

Als 40% van je bevolking (of van je actieve bevolking) bij de overheid werkt, scheelt er iets. Enfin, ideologisch debat iets.

Maes_P 13 september 2007 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925687)
Als 40% van je bevolking (of van je actieve bevolking) bij de overheid werkt, scheelt er iets. Enfin, ideologisch debat iets.

probeer eens een naam te plakken op dat 'iets'

Knuppel 13 september 2007 18:10

Citaat:

En dan heb je nog dit van Marc De Vos (U Gent) in De Tijd (22 dec.)

Citaat:

De Hoge Raad voor de werkgelegenheid plaatst ook kanttekeningen bij de aard van de werkgelegenheidscreatie. Overheidstewerkstelling steeg de afgelopen jaren bijna drie keer zo snel als de tewerkstelling in de particuliere sector. Wat officieel voor particuliere tewerkstelling doorgaat, is daarenboven vaak gesubsidieerd door de overheid. In Wallonië was dat het geval voor maar liefst 75 procent van de genoteerde tewerkstellingstoename in de zogenaamde privésector.

Nr.10 13 september 2007 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 2925058)
Ik heb nog meegemaakt toen wij onze tante in Luik bezochten en wij in het openbaar kwamen (restaurant) zij ons vroeg om niet te hard Nederlands te spreken "par ce que les gens he....." "de mensen hier hebben dat niet graag....."

Inderdaad solidariteit en wederzijds respect...

Wat een kinderpraat. Ga broekschijten op een ander ...

AdrianHealey 13 september 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2925694)
probeer eens een naam te plakken op dat 'iets'

Slecht beleid?
Een overheid heeft zich niet bezig te houden met werkgelegenheid. Enfin, zeker niet door mensen een baan aan te bieden met belastingsgeld van anderen. Als 40% bij de overheid werkt, kan hoogstens 60% nog voor inkomsten zorgen. Die gaan dan serieus belastingen mogen betalen.

Knuppel 13 september 2007 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh (Bericht 2925684)
Miss kan Kaal zich aandienen als formateur...:-D

Ik stem voor!

Anna List 13 september 2007 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925669)
Gebruik ik ook niet als argument daarvoor.

das maar niptekes ambras met mij vermeden hoor ;-)

AdrianHealey 13 september 2007 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2925706)

Vlaanderen geeft belastingsverlagingen. What's in a name.

Enfin, er is een verschil. Zeker. Belastingsverlagingen genieten ook mijn voorkeur. Maar nu niet doen alsof het allemaal op kosten is van de overheid.

Maar het is idd een (van de vele) voorbeeld(en) van 'slecht beleid'.

Ernst 13 september 2007 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2924813)
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.

oooooooooooh HANS the first
Ik heb vandaag een goeie (stomme) grap gehoord over VLAMINGEN 8O en jij zal die graag lezen!

C'EST QUOI ....
BEAUCOUP FLAMINS AU MER DU NORD ?
C'EST LA POLLUTION !

C'EST QUOI ....
BEAUCOUP FLAMINS DANS LA MER DU NORD ?
C'EST LA SOLUTION !

Als Vlaming voel ik er mij daar niet zo goed bij.
Enfin c'est une "mauvaise" plaisanterie. GRAPJE hééé
De Vlamingen kunnen daartegen.
We kunnen ook zoiets zeggen over de Walen maar die zijn direct ROOD van colère.

AdrianHealey 13 september 2007 18:16

Sales Flamins!

Knuppel 13 september 2007 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2925708)
Wat een kinderpraat. Ga broekschijten op een ander ...

Zeg broekschijt...euh...nr 10...
Waarom maak jij eigenlijk niet evenveel wind als Kaal heel wat ernstiger dingen vertelt over zijn eigen taalgenoten?

andev 13 september 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925631)
Zo ja; waar?

Dus is er ineens geen probleem meer met het Waalse landsgedeelte???
Er zijn blijkbaar genoeg grote en kleine voorbeelden waar de Walen zich ongegeneerd meer toeeigenen dan hen toekomt.
En leg maar eens uit waar die grote constante roep om "solidariteit" voor nodig is, terwijl ze ons nog als minderwaardige boertjes blijven behandelen! Zonder Vlaanderen valt hun levensstandaard meteen 20 procent naar beneden, meen ik gelezen te hebben! Constant liggen schooien en eisen dat aan al hun grillen voldaan wordt en terzelfdertijd overlopen van arrogantie en meerwaardigheidsgevoelens tov de Vlamingen: heeft lang genoeg geduurd.
Vlaanderen mag zich niet afscheiden, niet omdat ze zo van België houden, maar om hun melkkoe niet kwijt te spelen!

Knuppel 13 september 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst (Bericht 2925738)
oooooooooooh HANS the first
Ik heb vandaag een goeie (stomme) grap gehoord over VLAMINGEN 8O en jij zal die graag lezen!

C'EST QUOI ....
BEAUCOUP FLAMINS AU MER DU NORD ?
C'EST LA POLLUTION !

C'EST QUOI ....
BEAUCOUP FLAMINS DANS LA MER DU NORD ?
C'EST LA SOLUTION !

Als Vlaming voel ik er mij daar niet zo goed bij.
Enfin c'est une "mauvaise" plaisanterie. GRAPJE hééé
De Vlamingen kunnen daartegen.
We kunnen ook zoiets zeggen over de Walen maar die zijn direct ROOD van colère.

Ken jij Hans al zo goed?
En je hebt nog geen 100 postings op je actief?8O

Maes_P 13 september 2007 18:22

Citaat:

Een overheid heeft zich niet bezig te houden met werkgelegenheid
dus loonlasten verlagen is geen goed idee?

Citaat:

Enfin, zeker niet door mensen een baan aan te bieden met belastingsgeld van anderen
U nuanceert gelukkig uw eerste zin
Dus ministerie's moeten geprivatieerd worden?
Citaat:

Als 40% bij de overheid werkt, kan hoogstens 60% nog voor inkomsten zorgen.
dus de mensen van BBI zorgen niet voor inkomsten?

Nr.10 13 september 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 2924929)
Leterme zou echter zelf dit voorstel in een ander programma dan dit kinderjournaal moeten doen.

Leterme doet dit doelbewust. Zoals een paar weken geleden het koningshuis gebruikt werd, wordt nu de media gebruikt. Als er afgesproken wordt om Van Rompuy in alle stilte en sereniteit z'n werk te laten doen, dan laat je die man z'n werk doen. Leterme doorbreekt de afspraak, dat is bedenkelijk. Leterme weet beter dan wie ook wat een mediaoptreden betekent. Leterme doet dat niet alleen doelbewust, hij kiest ook nog een het decor en de arena. Een kinderprogramma of all, aub, kan het 'onschuldiger' ??? Leterme is een hypocriet zonder weerga, totaal in de knoop met zichzelf.

Ernst 13 september 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2925743)
Sales Flamins!

ja maar dat is 2x vuil

sale = VUIL
Flamins = dwz VUILE VLAMINGEN
dus

sales flamins = VUIL VUILE VLAMINGEN (maar ja de walen hebben veel tijd om zicht te wassen die werken toch niet ! )

Maes_P 13 september 2007 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2925766)
Ken jij Hans al zo goed?

Knuppel
ik heb ook een paar maanden gelurkt voor ik begon te posten.
Ik kende de Hans dan ook al een beetje

;-)

Maes_P 13 september 2007 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ernst (Bericht 2925784)
ja maar dat is 2x vuil

sale = VUIL
Flamins = dwz VUILE VLAMINGEN
dus

sales flamins = VUIL VUILE VLAMINGEN (maar ja de walen hebben veel tijd om zicht te wassen die werken toch niet ! )

- - wordt +
:-)

AdrianHealey 13 september 2007 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2925763)

Staat dat ergens?
Staat er nu ERGENS dat Ik zeg dat er GEEN ENKEL PROBLEEM IS MET Wallonië?
Staat dat ergens?
Of zit je dat gewoon in te beelden?
Geen idee waarom, maar je zit het toch serieus in te beelden, hoor.

Citaat:

Er zijn blijkbaar genoeg grote en kleine voorbeelden waar de Walen zich ongegeneerd meer toeeigenen dan hen toekomt.
Dé Walen? Ja, die zijn eendrachtig enzo. Natuurlijk.

Citaat:

En leg maar eens uit waar die grote constante roep om "solidariteit" voor nodig is, terwijl ze ons nog als minderwaardige boertjes blijven behandelen!
Ik ga de Waalse bevolking niet pesten omdat hun politiekers absurd zijn. Om maar iets te zeggen.

Citaat:

Zonder Vlaanderen valt hun levensstandaard meteen 20 procent naar beneden, meen ik gelezen te hebben!
Dat zou goed kunnen.

Citaat:

Constant liggen schooien en eisen dat aan al hun grillen voldaan wordt en terzelfdertijd overlopen van arrogantie en meerwaardigheidsgevoelens tov de Vlamingen:
Ja, velen gaan je hier op gelijk geven.

Citaat:

Vlaanderen mag zich niet afscheiden, niet omdat ze zo van België houden, maar om hun melkkoe niet kwijt te spelen!
Als jij dat denkt.

Ernst 13 september 2007 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2925766)
Ken jij Hans al zo goed?

ja ja ja , straks kent heel Vlaanderen hem ...
ik ben een actieve lezer op dit forum
(te weinig tijd om veel te schrijven)

AdrianHealey 13 september 2007 18:26

[quote=Maes_P;2925779]dus loonlasten verlagen is geen goed idee?[:quote]

Wat denk je van géén loonlasten tout court?

Citaat:

U nuanceert gelukkig uw eerste zin
Dus ministerie's moeten geprivatieerd worden?
Afschaffen. En anders natuurlijk niet privatiseren.

Citaat:

dus de mensen van BBI zorgen niet voor inkomsten?
Geen idee wat BBI is.

Maes_P 13 september 2007 18:31

Citaat:

Wat denk je van géén loonlasten tout court?
Voor mezelf? De max. Voor ons? iets minder

Citaat:

Afschaffen. En anders natuurlijk niet privatiseren.
Opgeruimd staat netjes?

Citaat:

Geen idee wat BBI is
bijzondere belastings inspectie
"De ambetantenaren"
Brengen meer belastingsgeld per capita op dan dat ze loon krijgen.

AdrianHealey 13 september 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 2925833)
Voor mezelf? De max. Voor ons? iets minder

Voor iedereen. En als dat niet kan, zo laag mogelijke belastingen, aub.

Citaat:

Opgeruimd staat netjes?
Jup.

Citaat:

bijzondere belastings inspectie
"De ambetantenaren"
Brengen meer belastingsgeld per capita op dan dat ze loon krijgen.
Dat zijn dan ook de enige.

Knuppel 13 september 2007 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 2925763)
En leg maar eens uit waar die grote constante roep om "solidariteit" voor nodig is, terwijl ze ons nog als minderwaardige boertjes blijven behandelen! Zonder Vlaanderen valt hun levensstandaard meteen 20 procent naar beneden, meen ik gelezen te hebben! Constant liggen schooien en eisen dat aan al hun grillen voldaan wordt en terzelfdertijd overlopen van arrogantie en meerwaardigheidsgevoelens tov de Vlamingen: heeft lang genoeg geduurd.

Niets aan toe te voegen!

Voor degenen die daarnet nog uitpakten met 80% van de Walen die werkten. Hiermee kunnen ze misschien de Walen helpen een toontje lager te beginnen zingen.

Dit artikel van senator Destexhe is tevens het editoriaal artikel van de Knack van deze week.

Citaat:

Volgens Destexhe is er helemaal geen sprake van een economische heropleving van Wallonië, wat Di Rupo en de Waalse minister-president Van Cauwenberghe ook mogen beweren. Er is alleen sprake van "een vertraging van de achteruitgang".

De achterstand ten opzichte van Vlaanderen groeit nog steeds met 0,75% per jaar.

Het rapport toont aan dat het Bruto Binnenlands Product, uitgedrukt in koopkrachteenheden per inwoner, nergens in Noordwest-Europa (Frankrijk, het voormalige West-Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië, Ierland, de Scandinavische landen, Noord- en Centraal-Italië) zo laag ligt als in Wallonië. Vanuit Namen moet men 400 kilometer naar het oosten vliegen of 1200 kilometer naar het zuiden om een regio te vinden die even arm is; ttz. nog zuidelijker dan Napels. Destexhe vervolgt met volgende krasse bemerking: Zelfs sommige streken van Oost-Europa zijn ons al voorbijgestoken. De streek rond Budapest, die evenveel inwoners telt als Wallonië, is intussen al rijker.
Na Spanje en de "Ierse tijger" heeft de eerste oosterse tijger ons dus al ingehaald. Slovenië en Portugal liggen slechts 6 �* 12% achter ons. Met hun groeicijfers die 1,5 �* 2% hoger liggen dan de onze, zullen ze ons binnen de vijf jaar inhalen. De senator spreekt natuurlijk over onze zuidelijke langsteken.
En de Waalse produktiviteit ?

In 1958 lag de Waalse productiviteit per inwoner gemiddeld 15% hoger dan in Vlaanderen. In 1965 lag de productiviteit gelijk. In 1988 produceerde de gemiddelde Vlaming 25% meer dan de gemiddelde Waal, en in 2002 was het verschil al opgelopen tot 37%.
In twee generaties is Wallonië dus bijna 60% achteruitgegaan in vergelijking met Vlaanderen, aldus Destexhe.

Tussen 1986 en 2002 is Wallonie nog geen 3% vooruitgegaan, terwijl Ierland van 61 naar 121 gesprongen is, Spanje van 70 naar 86 en Catalonië van 70 naar 104. En dit alles volgens officiële cijfers, die eigenlijk nog het BBP van Wallonië overschatten. Die overschatting is het gevolg van de "verdoken werkloosheid" in Wallonië waar 40% van de beroepsbevolking voor de overheid werkt. De manier waarop deze verdoken werkloosheid aanleiding geeft tot een overschatting van het BBP met zo'n 3%, wordt omstandig uitgelegd in het document van Destexhe.

Nog volgens Destexhe wordt één derde van de Waalse "opleving" verwezenlijkt in Waals-Brabant, waar slechts 11% van de bevolking woont. De provincies Henegouwen en Luik blijven achteruitgaan ten opzichte van het Europese gemiddelde. Als men ervan uitgaat dat Waals-Brabant eigenlijk een onderdeel vormt van de Brusselse agglomeratie, en dat de groeicijfers eigenlijk bij die van Brussel moeten gerekend worden, dan ziet het Waalse plaatje er helemaal rampzalig uit. De productiviteit bedraagt er slechts 71% van het gemiddelde van de 15 Europese kernlanden (ter vergelijking: Vlaanderen 104%).
De werkloosheid is in Wallonië (en Brussel) structureel, terwijl Vlaanderen vooral te lijden heeft onder korte periodes van conjuncturele werkloosheid. De inactiviteitsgraad in Vlaanderen ligt stabiel op 10,3%, terwijl die in Wallonië en Brussel al jaren stijgt en momenteel rond de 18% ligt.

En zelfs die laatste cijfers kloppen niet. In Brussel zijn er immers 21% werklozen.

AdrianHealey 13 september 2007 18:36

Citaat:

Voor degenen die daarnet nog uitpakten met 80% van de Walen die werkten. Hiermee kunnen ze misschien de Walen helpen een toontje lager te beginnen zingen.
Uit je tekst: terwijl die in Wallonië en Brussel al jaren stijgt en momenteel rond de 18% ligt.

Meer dan 80% van Wallonië werkt dus.

Ohja, Knuppeltje, als je teksten gaat citeren, moet je bronnen vermelden. Gelukkig dat ik de bron nu toevallig kén. ;)
Maar goed. De bron bewijst exact wat ik zeg. Wallonië is niet lui. De werkloosheid is vooral structureel. Wallonië heeft idioten aan de macht.

Knuppel 13 september 2007 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 2925783)
Leterme doet dit doelbewust. Zoals een paar weken geleden het koningshuis gebruikt werd, wordt nu de media gebruikt. Als er afgesproken wordt om Van Rompuy in alle stilte en sereniteit z'n werk te laten doen, dan laat je die man z'n werk doen. Leterme doorbreekt de afspraak, dat is bedenkelijk. Leterme weet beter dan wie ook wat een mediaoptreden betekent. Leterme doet dat niet alleen doelbewust, hij kiest ook nog een het decor en de arena. Een kinderprogramma of all, aub, kan het 'onschuldiger' ??? Leterme is een hypocriet zonder weerga, totaal in de knoop met zichzelf.

Mij lijkt het anders dat jij veel erger met jezelf in de knoop zit dan Leterme.
Het zijn dan ook moeilijke tijden voor Verhofstadtfans, hé?

AdrianHealey 13 september 2007 18:43

Als er afgesproken is om te zwijgen, is spreken nu niet bepaald vriendelijk.
Waar of niet?

Knuppel 13 september 2007 18:45

Citaat:

Citaat:

De Hoge Raad voor de werkgelegenheid plaatst ook kanttekeningen bij de aard van de werkgelegenheidscreatie. Overheidstewerkstelling steeg de afgelopen jaren bijna drie keer zo snel als de tewerkstelling in de particuliere sector. Wat officieel voor particuliere tewerkstelling doorgaat, is daarenboven vaak gesubsidieerd door de overheid. In Wallonië was dat het geval voor maar liefst 75 procent van de genoteerde tewerkstellingstoename in de zogenaamde privésector.

Mitgard 13 september 2007 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 2925003)
Zal wel meevallen. Kijk naar de kampioenen van het blok: verkiezingen eclatant winnen, maar toch niet aan bestuur toekomen.
De heer Yves Leterme moet 'es op de koffie bij de heer Philippe Dewinter, ervaringsdeskundige dienaangaande.
Kunnen ze meteen hun Westvlaemsch wat bijspijkeren.

"Splètzzn van Bruusl-Alle-Vilvoordeuh è vuv meuhneutn, Flèppe!"
"Wuk, è vuv meuhneutn, Ievv?"
"B�* jôt, Flép'n"
"B�* ten toet, mènzjch".
"Môh te toet, Flèp'n. 'kén ne kik'n 'r achtondertuust wén"
"Môh, vint!"
"B�* jôak njie"

hihi :lol:

Maes_P 13 september 2007 18:51

Citaat:

Voor iedereen. En als dat niet kan, zo laag mogelijke belastingen, aub.
Akkoord. Maar niet te laag want anders is den doktoor misschien niet meer terugbetaald.

Citaat:

Jup.
Ferm

Citaat:

Dat zijn dan ook de enige
FAVV, Douane, Politie, etc etc

't zijn soms zure centjes, maar ze komen wel binnen bij Vadertje staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be