![]() |
Citaat:
aan de andere kant geef ik de Blokkers gelijk dat het blok veel te weinig aan bod komt in de media. En Hanne, als je het gerust kan stellen: heb je diezelfde Annemie Peeters na de brand in Marly Chabert horen ondervragen in de zevende dag? Als ik Chabert was had ik haar een proces aangedaan voor laster, dat interview ging alle verbeelding te boven. Blijkbaar blijft Siegfried Bracke nog als enige "deftige" journalist over bij de VRT (want laten we eerlijk zijn, die is wel degelijk objectief voor het Blok). Van mij mag de VRT alle Martine Tanghes en Annemie Peetersen buiten zwieren |
Citaat:
|
Citaat:
Een rijbewijs met strafpunten lijkt mij heel wat efficiënter en eerlijker. |
Citaat:
|
Citaat:
mannen voorop, vrouwen achteraan... 8O homo's niet gezien... :( behalve in Aalst een paar "voil jeannetten" :lol: |
Citaat:
Schijndemocratie op de VRT :evil: |
Citaat:
Of even uw bewering anders formuleren: Interviewer: "Beste mijnheer Annemans, wat is uw oordeel over de superboetes?" Geïnterviewde: "Vlaamse onafhankelijkheid." Interviewer: "Beste mijnheer Annemans, wat is uw oordeel over de flitspalen?" Geïnterviewde: "Vlaamse onafhankelijkheid." Het ging helemaal niet over Vlaamse onafhankelijkheid, maar over nut en onnut van superboetes. |
Dat was geen interview maar een kruisverhoor.... :?
|
Citaat:
Ze spreken tegenwoordig toch meer en meer van het openbaar bestuur te promoten? Waarom geen lagere boetes voor de kleinere overtredingen, maar (tijdelijk) intrekken van het rijbewijs voor zwaardere inbreuken? Of verplicht installeren van een begrenzer? Of gemeenschapsdienst? Als ik al zoveel alternatieven uit mijn mouw kan schudden, moeten de experts terzake dat toch nog beter kunnen? Ik hou mij doorgaans aan de wet, als ik al eens een overtredingkje bega is dat toeval, en dan komt zo een boete hard aan. Voor iemand die van snelheidsovertredingen een levensfilosofie maakt is dat een berekend risico, en die lacht daar eens mee, dan kan hij gaan stoefen. |
Citaat:
Stevaert krijgt er zijn : "aaaaaals heeeeet maaaaaaar goeeeeeed iiiiiiis voooooor deeee menseeeeeeen" wel uit op 2 minuten. Voor de rest geen kwaad over Stevaert. Het is elke keer hetzelfe met die A.M. Peeters als ze U niet kan zien of dit nu Annemans is of Chabert dan wordt het een onbeschofte tr.. Nodig die mensen dan niet uit, maar ja dan zou het te eenzijdig worden op de VRT en dat kan schijnbaar dan ook weer niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is een verkeerde taktiek, want al dat doorzichtig gefoefel en gedoe geeft het Blok alleen maar kiezers bij. Reeds tientallen jaren, en ze hebben het nog steeds niet door. :roll: |
Er zijn mij 2 dingen opgevallen :
1- dirk sterckxs ging af als een gieter. Werkelijk desastreus. 2. de schandalige elementaire onbeleefdheid tov. Mr. Annemans. Totaal gebrek aan opvoeding. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is nu eens van dat typisch superficieel gezever waarvan de inhoud kant nog wal raakt. FLAUWEKUL dus ! :evil: :twisted: Ik ken veel zelfstandigen die dagdagelijks hun botten mogen afdraaien en die stukken minder verdienen dan de gemiddelde loontrekker. Ik zal je eens enkele dagen meenemen op de baan en je zal je ogen openen. De hoge sociale lasten, de geringe bescherming en de oplopende vaste kosten zijn nefast voor heel veel kleine zelfstandigen. U maakt een sofisme (denkfout) als U vindt dat zelfstandigen een lekker leventje hebben. Zij die er uiteindelijk dan toch wat van bakken werken dagelijks 12 �* 14 uur. Wanneer jij allang in je bed ligt zijn zij nog bezig. En deze hebben dan ook groot gelijk om met een grote bak rond te rijden, ze werken er ook dag en nacht voor en gebruiken die wagen deels beroepsmatig. Op het privégebruik worden ze serieus belast want het "voordeel in natura" op een grote wagen is niet te onderschatten. Bovendien is de tijd van "in het zwart" verdienen reeds lang voorbij. Dit fabeltje leeft precies nog steeds bij een aantal mensen die een aversie hebben voor al wie door hard werken hoger op geklommen is... En ja, ik ben ook zelfstandig dus ik kan het weten ! |
Citaat:
|
Citaat:
Waarschijnlijk zijn ze bang dat het blok ook daarover iets zinnig weet te zeggen, dan is het hek natuurlijk volledig van de dam :P |
Citaat:
Ze dacht Annemans hiermede te kunnen vangen, maar door haar eigen onkunde is dat tegelijk geweldig mislukt. Als vrt-journaliste zou ze beter moeten weten, beter moeten kunnen en ook een zweem van neutraliteit bewaren. Hier schoot ze dik te kort. Neen , hier maakte ze hevig misbruik van haar job. Een ferme blaam zou zeker niet ongepast zijn. Het was niet de eerste keer trouwens. Het lijkt bij de vrt ( en ook wel elders) een zodanige obsessie te zijn geworden hun eigen vragen te willen afdreunen zonder dat er ook maar een anwtoord komt, dat lijkt bijzaak geworden. Als het blok nu zou willen, kunnen ze met de integrale heruitzendingen overal waar het hen past een ferme portie sympathie voor hen binnenhalen. Iedereen die zich even neutraal instelt en niet bij boorbaat gekozen heeft voor iemand ( gelijk wie dus ) zal voor Annemans kiezen. En dat door toedoen van iemand die dacht er nog eens ene te kunnen vangen. Dik mislukt dus.( noteer dus eveneens dat ik geen vl. blokker ben). |
zarathustra schreef:
Citaat:
Citaat:
:P |
Citaat:
Maar ik ken ook zelfstandigen die om de zoveel jaar een appartement aan zee kunnen bijkopen en toch amper een inkomen hebben. Ook ken ik nogal wat loontrekkers die met veel moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Als de tijd van het "in het zwart" verdienen reeds lang voorbij is moet je mij eens uitleggen hoe ze dan lonen in het zwart kunnen uitbetalen. En ja, mijn ouders waren ook kleine zelfstandigen. |
Ja Bobke, mijn mening is vooral ingegeven door mijn dagelijks kontakt met kleine zelfstandigen en winkeliers. het is misschien wat off-topic maar ik wou het toch eens duidelijk maken dat hetgeen geschreven werd in 99 % van de gevallen niet klopt. Bovendien ben ik zelf zelfstandig en ik weet wat je er hedentendage moet voor doen om het hoofd boven water te houden. Uiteraard zijn er overal uitzonderingen en de cowboys op onze planeet zijn nog lang niet uitgestorven.... :wink:
|
Citaat:
1. discriminatie van Vlamingen in Brussel tegenover Franstaligen in Brussel. Bestaan er ook in Wallonië zenders zoals Vitaya e.a.? Zo ja, kunnen de Franstaligen in Brussel die ontvangen? -> indien nee, is dat geen discriminatie van de Vlamingen tegenover de Franstaligen. -> indien ja, is dat wel discriminatie van de Vlamingen tegenover de Franstaligen. 2. Discriminatie van Vlamingen in Brussel tegenover Vlamingen in de rest van Vlaanderen. Die is er automatisch omdat Vlamingen in Brussel die zenders niet kunnen ontvangen. Vraag is hoe dramatisch deze discriminatie is. Tenslotte heeft elke kabelmaatschappij een ander aanbod. Toen ik nog in Doornik woonde, had ik ook andere zenders op de kabel dan nu in Eupen, dus ik vermoed dat er ook wel een verschil zal zijn tussen Brugge en Genk (en dus niet alleen tussen Brussel en de rest van Vlaanderen). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Centrale vraag wordt dan hoe evenwichtig dat aanbod in werkelijkheid is: heeft die kabelmaatschappij in haar aanbod wel kleine Franstalige zenders van het kaliber als Vitaya e.d. opgenomen? Zo nee, is dit geen discriminatie van de Vlamingen in Brussel. Zo ja, is dit wel discriminatie. |
Citaat:
"Spijkers op laag water zoeken" noemen ze zoiets... :roll: |
Citaat:
Peeters: uw mening over de flitspalen? Annemans: niets tegen flitspalen op zich, maar dan evenwichtig gespreid over Vlaanderen en Wallonië Peeters: uw mening over langdurige werkloosheid? Annemans: controle op zich is goed, maar dan in gelijke mate in Vlaanderen en Wallonië, en niet zoals nu gebeurt, in Wallonië lakse controle en weinig werklozen schrappen en in Vlaanderen streng controleren en veel werklozen schrappen Peeters: hoe had het VB de werken op de ring van Antwerpen, aangepakt? Annemans: door de werken gefaseerd uit te voeren én te zorgen voor een betere ontsluiting via openbaar vervoer, wat het geval zou zijn indien de NMBS zou geregionaliseerd zijn Peeters: wat kiest u: de nachtvluchten behouden, of DHL en de banen weg uit Vlaanderen? Annemans: DHL en de banen in Vlaanderen houden Peeters: en dus nachtlawaai boven de Noordrand? Annemans: nee, de Noordrand kan rustig blijven, als de regering tenminste het lef zou hebben om de Franstaligen de wind van voren te geven. Verder ging het nog over De Bie, die nu bij het Blok zit, hoewel hij wordt verdacht van schriftvervalsing e.d., waarop Annemans antwoordde dat iedereen onschuldig is tot hij veroordeeld is, en dat ze "dat probleem zouden oplossen" ná een eventuele veroordeling. Waarom zeg jij dat Annemans bitter weinig te vertellen had? Het is op zich al verbazend dat hij dat allemaal heeft kunnen duidelijk maken tussen de onstuitbare woordenvloed van Peeters door, die Annemans met zoveel woorden aanmaande om te antwoorden "in twee zinnen" (sic). Het is wel makkelijk om te zeggen dat mensen weinig te vertellen hebben, als ze geen spreektijd krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Annemans: niets tegen flitspalen op zich, maar dan evenwichtig gespreid over Vlaanderen en Wallonië Peeters: uw mening over langdurige werkloosheid? Annemans: controle op zich is goed, maar dan in gelijke mate in Vlaanderen en Wallonië, en niet zoals nu gebeurt, in Wallonië lakse controle en weinig werklozen schrappen en in Vlaanderen streng controleren en veel werklozen schrappen Peeters: hoe had het VB de werken op de ring van Antwerpen aangepakt? Annemans: door de werken gefaseerd uit te voeren én te zorgen voor een betere ontsluiting via openbaar vervoer, wat het geval zou zijn indien de NMBS zou geregionaliseerd zijn. Volgens mij heb jij je laten afleiden door de onderbrekingen van Peeters. Als trouwe D7D-kijker zou je daar nochtans al lang moeten hebben leren mee omgaan. |
Citaat:
Jij misschien wel. In dat geval kan je je vast ook nog herinneren bij welke vraag hij dat aanhaalde. |
Heeft er ook iemand gezien hoe Stevaert omroeper speelde op Ketnet?
En weet er iemand of dat ook daadwerkelijk uitgezonden geweest is? Indien ja, wie vindt het eigenlijk normaal dat tegenwoordig kinderen vanaf de kleuterleeftijd al worden geïndoctrineerd met de gezichten van de "juiste" politici? Of was het na Stevaert de beurt aan Dewinter misschien? Leven wij eigenlijk in de USSR of in een vrij democratisch westers land? |
En nog iets. Siegfried Bracke komt ons regelmatig op het scherm vertellen dat politici voor hem wel goede kennissen mogen zijn, maar nooit vrienden.
Nochtans werd hij tijdens deze uitzending door diezelfde politici met de voornaam aangesproken. Quo vadis, geloofwaardigheid van onze journalisten? |
Dat is wel degelijk uitgezonden en ik heb er ook mijn bedenkingen bij. Misschien krijgt hij zijn bussen niet vol en moet hij nog wat kinderen lokken. Zou er een tripje naar de efteling inzitten misschien?
|
Citaat:
Ik zag een tijdje geleden de cijfers met het resultaat van de verkeerscontroles in een grote, Vlaamse stad. Ze stonden in hun streekkrantje. Er werd wel verschil gemaakt tussen snelheidsovertredingen onder een bepaalde snelheid en erboven. Er waren er minder onder dan boven die bepaalde snelheid, maar ALLE voertuigen, zonder uitzondering die die dag gecontroleerd werden waren in overtreding. Nochtans werden ze aangekondigd. Wat voor mij toch wel een duidelijke indicatie is dat de flitspalen vooral geld moeten opbrengen. Waar geen flitspalen staan wordt immers even goed te hard gereden. De boetes die in Vlaanderen geraapt worden gaan wel de federale kas in. Van waaruit de door Vlaanderen opgehoeste centjes dan weer gebruikt kunnen worden voor heel België. |
Citaat:
|
Citaat:
Het gebeurt hier zelden op dit afbraakforum, ook al aan speciaal kenteken hier : maar als het juist is moet het gezegd : Xanthippe geeft hier , zonder overdrijven en zonder belangrijke zaken weg te laten, de antwoorden weer zoals ze werden geformuleerd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be