Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

eno2 21 juni 2011 15:31

@machiavelli
Laat ons wellesnietes overslaan
gezegd is wat gezegd moest

Citaat:

Zoiets zou het forum nu juist niet ten goede komen, tenzij jij een forum wenst waar alle neuzen dezelfde kant op wijzen en iedereen elkaar napraat.
raar dat je je wel zelf op het forumreglement beroept
maar zich beroepen op de wet mag niet

Het zal onvermijdelijk meer gaan voorkomen dat al verbannen of nog niet verbannen leden
de aandacht van CGKR op Politics gaan trekken als het zo doorgaat

Leuk is het niet, maar beter is het, de duidelijkste excessen preventief te wieden. Zoals ik al zei, is er nu ook al zelfcensuur.

Ikzelf blijf weg uit door mij als racistisch ervaren draden, zeg ik er maar bij voor alle duidelijkheid.

Groentje-18 21 juni 2011 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5519294)
Ik merk op dat u de vrijheid van meningsuiting wil beperken.

Ik merk op dat u discrimineert ... Zie de wet op negationisme maar ook andere wetten die u hier aanhaalt met als doel: het beperken van de vrijheid van meningsuiting.
U stoort er zich gelukkig niet aan dat de geuitte meningen helemaal niet vallen onder de wet waarmee u als een bezetene zwaait.

Oblique 21 juni 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5519656)
Ziekelijke argumentatie. Ik hoop van harte dat u reeds schaamte heeft ervaren over deze woorden, anders ... :?

Als u het zo wilt gaan spelen, het zijn heden niet de voorvaders maar wel de broers en zusters van de Moslims die andere Moslims en andersgelovigen opblazen. Vandaag de dag, weet u wel ... Misschien moet u de actualiteit eens beginnen volgen in plaats van stil te blijven staan bij het verleden.

Beseft u overigens wel dat er werkelijk mensen rondlopen op deze planeet die (klein)kinderen van Hitler zijn? Of van een andere massamoordenaar?

Hoe behandelt u deze, vraag ik mij af? Eeuwige boetedoening omdat ze een geschift familielid hadden? Vindt u dit dan een kenmerk op basis waarvan terecht gediscrimineerd mag worden? Iets waar je evenmin iets aan kan doen als je "ras"?

Dan nog iets:

Islam vertoont meer dan welke ideologie ook zeer veel gelijkenissen met het nazisme.
Het concept is hetzelfde, alleen willen ze nu geen überras creëren maar wel een überideologie. Alles wat niet binnen die kraam past, wordt onherroepelijk uitgemoord. De religie wordt aan een hoog tempo de wereld rondgezaaid.
Bovendien is ze zelfs voor de mensen die tot de überreligie behoren niet al te vriendelijk: denk maar aan de ontelbaar waanzinnige regels die worden opgelegd, maar vooral aan de erbarmelijke positie van vrouwen in de samenleving en wat er met homoseksuelen, mensen met psychische ziekten, fysiek zieken of gehandicapten... gebeurd!!

Nog even en u gaat de voorgehouden spiegel begrijpen. Er is nog hoop.

Ik schaam mij voor niets. En voor de rest ga ik je oeverloos gezeik niet lezen.

Oblique 21 juni 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5519728)
Ik merk op dat u discrimineert ... Zie de wet op negationisme maar ook andere wetten die u hier aanhaalt met als doel: het beperken van de vrijheid van meningsuiting.
U stoort er zich gelukkig niet aan dat de geuitte meningen helemaal niet vallen onder de wet waarmee u als een bezetene zwaait.

Link naar dat negationisme dank u. ;)

En dat discriminatie.

Als je die woorden niet begrijpt zou ik ze niet in de mond nemen om te beginnen.

manta 21 juni 2011 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5519744)

En dat discriminatie.
.

Voelt u zich gelijkwaardig aan een VB'er?

Eigenzinnig 21 juni 2011 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5519741)
Nog even en u gaat de voorgehouden spiegel begrijpen. Er is nog hoop.

Ik schaam mij voor niets. En voor de rest ga ik je oeverloos gezeik niet lezen.

Schelden en tieren..geweld tegen en de moord van onschuldigen als aanvaardbaar ideologisch wapen beschouwen..

Ik vraag aan de mods of ze dit IP nog eens kunnen checken, omdat dit links-extremistisch gebazel mij bekend voorkomt..

SDX 21 juni 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5519721)
@machiavelli
Laat ons wellesnietes overslaan
gezegd is wat gezegd moest

raar dat je je wel zelf op het forumreglement beroept
maar zich beroepen op de wet mag niet

Het zal onvermijdelijk meer gaan voorkomen dat al verbannen of nog niet verbannen leden
de aandacht van CGKR op Politics gaan trekken als het zo doorgaat

Leuk is het niet, maar beter is het, de duidelijkste excessen preventief te wieden. Zoals ik al zei, is er nu ook al zelfcensuur.

Ikzelf blijf weg uit door mij als racistisch ervaren draden, zeg ik er maar bij voor alle duidelijkheid.

Denkt U nu werkelijk dat 't CGKR niet op de hoogte is van 't bestaan van dit forum en dat er werkelijk niemand in dienst is om fora te lezen, na te pluizen op 'ontoelaatbare uitspraken'?

Dat er 1 of ander verbannen forumlid hen moet wijzen op 'racistische uitspraken, haat verspreiden' etc...

Dat; 'indien dit forum vol zou staan met; 'racisme, haat verspreiden, oproepen tot geweld', 't CGKR er niet al lang van op de hoogte zou zijn?

Wat denkt U dat ze daar bij die dienst doen...gewoon afwachten tot er iemand 'n klacht indient...en die klacht dan NIET onderzoeken?

U bent werkelijk naïef!

Groentje-18 21 juni 2011 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli (Bericht 5519514)
Ik heb zojuist die linkjes hierboven eens allemaal bekeken, daarna het hele topic doorgelezen, en wil hier wel een paar kritische kanttekeningen bij plaatsen.

Ten eerste is het willen wegcensureren van meningen, hoe abject die in de ogen van sommigen ook mogen zijn, n�*ét het antwoord.
Hertog van Gelre en anderen hebben dat in dit topic al uitstekend verwoord. De vrijheid van meningsuiting is een hoog goed, misschien wel het hoogste, en die aan banden proberen te leggen, riekt naar totalitarisme.
Als er meningen zijn die je niet aanstaan, dan bestrijd je die met argumenten, en heb je geen zinnige tegenargumenten of ben je verbaal niet sterk genoeg, dan heb je pech gehad. Maar dan moet je niet als een klein kind gaan stampvoeten en op andere manieren je gelijk proberen te halen, zoals Jurgen/Wisord/Trinity/nog-een-paar-nicks probeert.

Ten tweede zijn de berichten uit die linkjes noch racistisch noch roepen ze op tot geweld of haat. Ze zijn soms op het randje ja, niet altijd even fijnzinnig geformuleerd, en dingen worden zeer scherp verwoord, maar naar mijn mening kruiden scherpe bewoordingen de discussie nu juist.
Ik ben hierdoor tevens wat meer berichten van de "aangeklaagde" posters gaan lezen, en over het algemeen kenmerken die zich -voor degenen die begrijpend kunnen lezen althans- door een intelligente en doorgaans logische analyse van bepaalde problemen, door creatief taalgebruik, en door de chirurgische precisie waarmee de vinger op de wonde gelegd wordt. Dit geldt vooral voor de bijdragen van Circe, Sus Iratus en SDX.
Ik kan me best indenken dat dat soort berichten het droombeeld van de multiculturele samenleving, zoals dat door sommigen gekoesterd wordt, op brute wijze aan diggelen slaat, en dat zal voor die personen wel heel frustrerend zijn. Zo frustrerend zelfs, dat waar ze het inhoudelijk niet met gedegen argumenten kunnen winnen, er een arsenaal aan andere middelen aangewend wordt in een poging alsnog het pleit in hun voordeel te beslechten. De email(s) van Wisord/Jurgen/etc. zijn daar het ultieme bewijs van.

Verder is het noemenswaardig om te zeggen dat ik elders op dit forum, van totaal andere posters, tal van berichten heb gelezen die in hetzelfde straatje vallen. Men denke daarbij vooral aan de zgn. "Israël-topics", de topics in het subforum Staatsinrichting, en deels ook topics in de subfora Partijpolitiek en stromingen alsmede Godsdienst en levensovertuiging, waar het -mits men net zoveel kwade wil aan de dag legt als Wisord/Jurgen/etc.- bol staat van jodenhaat, Vlamingenhaat, Hollanderhaat, Walenhaat, katholiekenhaat, communistenhaat, fascistenhaat, kapitalistenhaat, liberalenhaat en ga zo maar door. En dat valt, volgens de zeer ruime, ik zou zelf willen zeggen veel te ruime, definitie van "racisme" dan wel "discriminatie" die o.a. Wisord/Jurgen/etc. graag wil hanteren. Het leuke, of eigenlijk dieptrieste, is dat Wisord/Jurgen/etc. wat dat betreft dus zelf kilo's boter op zijn hoofd heeft.

En dat brengt me bij mijn derde punt. Ik heb inmiddels de stellige indruk gekregen dat Wisord/Jurgen/etc. en een paar andere geestesgenoten er alles aan doen om de discussies die ze niet op zinnige argumenten kunnen winnen, en dat zijn er jammer genoeg nogal wat, op welhaast professionele wijze om zeep te helpen. Naar mijn waarneming gebeurt dat o.a. door bewust de focus van de discussies te verleggen door op onbelangrijke details te gaan focussen, door bewust zaken verkeerd te interpreteren, door mensen woorden in de mond proberen te leggen, door verdraaiïngen, door al of niet verholen persoonlijke aanvalletjes en insinuaties te lanceren, door eindeloos dezelfde zaken te herhalen, door eindeloos dezelfde vragen te blijven stellen om de discussies te traineren, door heel soms te pas, maar in verreweg de meeste gevallen te onpas "leugens", "laster", "racisme", "discriminatie" e.d. te roepen. Het topic van illwill is daar een sprekend voorbeeld van.
Zoals gezegd heb ik dit topic in zijn geheel doorgelezen, en wat blijkt? Het zijn zonder uitzondering precies dezelfde mensen die zich van de zojuist genoemde offtopic-tactieken bedienen, die zich ook hier totaal kritiekloos ten voordele van Wisord/Jurgen/etc. roeren en daarbij deels hun offtopic-arsenaal weer aanwenden. Voor het gemak vat ik ze even samen onder de noemer "totalitaire censuuraanhangers".

Afsluitend zou ik willen zeggen dat je best gewoon afwacht of het CGKR naar aanleiding van het, excusez le môt, hysterisch, schrijven van Wisord/Jurgen/etc. zelf het forum benadert. Gebeurt dat niet, is er niets aan de hand. En zelfs als dat wel zou gebeuren, dan zou ik gewoon mijn poot stijfhouden en het op een rechtszaak laten aankomen. Een rechtszaak waarbij het forum helemaal niets te vrezen heeft.

Wat ik trouwens wel zou doen, maar dat heeft verder enkel zijdelings met deze zaak te maken, is alles wat naar Wisord/Jurgen/etc riekt, preventief te verbannen. Dat kan nooit moeilijk zijn want zijn schrijfstijl, taalfouten en topickeuze verraden hem snel genoeg. Tevens zou ik de professionele draad-om-zeep-helpers, het clubje Wisord-aanhangers a.h.w., eens wat nauwlettender in het oog houden en ze de wacht aanzeggen, want wat zij regelmatig doen, grenst m.i. echt aan getrol.

Zeer goede en terechte post, de zoveelste in dit topic. Tof dat bij 99% van de forummers de neuzen dezelfde kant opwijzen, over achtergronden en politieke kleuren heen. :)

De uitzondering zijn daarbij inderdaad het groepje mensen dat u aanhaalt. Ik ben erg teleurgesteld in deze mensen. Voor ik een tijdje verdwenen was van dit forum, was ik zelf links. Ik kan me niet indenken ooit op zulke wijze de discussie proberen te beslechten...
Hoe sommige linksen hier dit dagdagelijks doen, tart alle verbeelding en brengt hun ideologie in een heel slecht daglicht. Bijna dacht ik dat zij werkelijk representatief waren voor de volledig linkse stroming en was ik beschaamd daar ooit zelf deel van uitgemaakt te hebben.
Gelukkig was er dit topic, dat me heeft doen inzien dat er ook nog "normale" linksen zijn die deze aparte stijl van dit kliekje evenzeer verachten.

Mijn excuses voor het hoge "klik en steuk" gehalte van deze paragraaf, maar ... het lijkt me zeker niet ongepast als er actie wordt ondernomen tegen de manier waarop sommige zich links noemende individuen hier discussiëren.
Ze hebben de zin van vele andere forummers om op ernstige en op feiten gebaseerde wijze de discussie aan te gaan grondig verstoord.
Dit is volgens mij vooral zeer demotiverend voor nieuwkomers. Ze hebben geen weet van de achtergrond en reputatie van dit kliekje en denken mogelijk dat alle discussies er zo aantoe gaan en/of schrijven het probleem aan zichzelf toe. In elk geval zullen ze na een tijdje moegestreden en ellendig door de strategie-aanwendingen het terrein verlaten.

Na mijn lange afwezigheid ben ook ik, omdat ik ze toen niet kenden of niet wist dat sommigen veranderd waren, ingegaan op hun tactieken (ik dacht aanvankelijk dat ze werkelijk en ernstig wouden debatteren over de topics) en heb ik er veel te veel tijd mee verspild ...

Als je dan denkt dat ze de mensen die niet omwille van hun gedrag uit ellende het forum de rug toegekeerd zijn, denkend dat het er overal zo aan toe ging (het groepje lijkt heel groot, omdat zij en masse de thread bestormen en er continu in bezig blijven, zolang je reageert, maar eigenlijk houden ze zich enkel bezig met één type topics :? ) hebben weggepest of zelfs weggeband .... weet je het wel.

Ik wil hier geenszins pleiten voor de verbanning van de personen waarnaar ik hier verwijs. Maar wat mij betreft kan ze op de vingers tikken (jammer dat ze op zulke kinderlijke wijze moeten behandeld worden) en aanspreken op hun eh ... "sociale omgangsstijl" geen kwaad.

Oblique 21 juni 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5519670)
8O

Iemand die zulke onzin spuit mag voor mijn part stante pede van het forum worden geband. Dit is geen vrije meningsuiting meer, dit is bewust op zielen trappen.

Laten we hopen dat jij nooit iemand verliest door terrorisme ...
Enig empathisch vermogen om in te voelen wat dat voor een nabestaande moet betekenen is je blijkbaar totaal vreemd ... Walgelijk.
Uw type mensen boezemt me bij momenten meer angst in dan het feit dat heelder generaties opgeroepen worden om westerlingen uit te moorden.

Uw type mensen zorgt er overigens ook voor dat een deel van de Islam zijn volledig gestoorde gang kan gaan, al is het andere deel van de Islam daar zelfs niet mee eens! Of hoe je door je gedrag, wat jezelf allicht als tolerant zal bestempelen :lol: (zij het zeer specifieke tolerantie), er net voor zorgt dat de Islam en al zijn aanhangers op één kluitje worden gegooid ...

Collateral damage in een oorlog. Bespaar mij uw selectieve verontwaardiging en poliiek correct geleuter.

Vrijheideerst 21 juni 2011 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5519750)
Voelt u zich gelijkwaardig aan een VB'er?

Zijn dat dan geen mensen misschien?

eno2 21 juni 2011 15:57

Men wil tegenwoordig woorden afschaffen omdat ze te hinderlijk effectief zijn:lol:

Dat zal dan geen gedachtenpolitie zijn.

Eric Blair zou trots op je zijn.:lol:

eno2 21 juni 2011 16:00

Racisme is één iets

Ik druk me ook suf op driehoekjes over propaganda voor terrorisme (ETA) en AL QUEDA

Groentje-18 21 juni 2011 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5519744)

En dat discriminatie.

Als je die woorden niet begrijpt zou ik ze niet in de mond nemen om te beginnen.

In plaats van zeer vernederend en marginaal taalgebruik te hanteren en mensen doelbewust met woorden te kleineren, kan u misschien eerst een leren andermans' posten te begrijpen:

ik bedoelde dat u discrimineert.

U zit hier te roepen dat anderen dat doen.. maar u doet het zelf, als schepje erbovenop geeft u ook nog eens aan gevoelens van diepe haat te koesteren en die te willen omzetten in geweld, indien anderen dat al niet zouden gedaan hebben ...

Remember uw uitspraken over de WTC-torens?

Nou, ik vermoed dat u het er niet mee eens bent als er zulke uitspraken over andere gebeurtenissen in de geschiedenis zouden gebeuren (zie wet op negationisme!). En terecht. Waarom dan wel wanneer het om terrorisme door Moslims gaat en er blanke slachtoffers vallen?
...

Groentje-18 21 juni 2011 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oblique (Bericht 5519761)
Collateral damage in een oorlog. Bespaar mij uw selectieve verontwaardiging en poliiek correct geleuter.

:|

De discriminatie is nog groter dan ik al dacht.

manta 21 juni 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 5519770)
Zijn dat dan geen mensen misschien?

Zelfs mensen met een politieke mening, ik wou maar even zeker zijn dat de poster niet gaat discrimineren en zich dus gelijkwaardig acht met iemand van het VB...;-)

Oblique 21 juni 2011 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5519780)
In plaats van zeer vernederend en marginaal taalgebruik te hanteren en mensen doelbewust met woorden te kleineren, kan u misschien eerst een leren andermans' posten te begrijpen:

ik bedoelde dat u discrimineert.

U zit hier te roepen dat anderen dat doen.. maar u doet het zelf, als schepje erbovenop geeft u ook nog eens aan gevoelens van diepe haat te koesteren en die te willen omzetten in geweld, indien anderen dat al niet zouden gedaan hebben ...

Remember uw uitspraken over de WTC-torens?

Nou, ik vermoed dat u het er niet mee eens bent als er zulke uitspraken over andere gebeurtenissen in de geschiedenis zouden gebeuren (zie wet op negationisme!). En terecht. Waarom dan wel wanneer het om terrorisme door Moslims gaat en er blanke slachtoffers vallen?
...

Wie discrimineer ik?

eno2 21 juni 2011 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5519759)
Denkt U nu werkelijk dat 't CGKR niet op de hoogte is van 't bestaan van dit forum en dat er werkelijk niemand in dienst is om fora te lezen, na te pluizen op 'ontoelaatbare uitspraken'?

Dat er 1 of ander verbannen forumlid hen moet wijzen op 'racistische uitspraken, haat verspreiden' etc...

Dat; 'indien dit forum vol zou staan met; 'racisme, haat verspreiden, oproepen tot geweld', 't CGKR er niet al lang van op de hoogte zou zijn?

Wat denkt U dat ze daar bij die dienst doen...gewoon afwachten tot er iemand 'n klacht indient...en die klacht dan NIET onderzoeken?

U bent werkelijk naïef!

Zoals ik al dacht

insider-info nul

waardeloos dus

Ik zei juist dat ze onderzoeken bij aanklacht (als ze die geschikt vinden )

Je doet dus lustig mee aan die verdraaiingen die Machiavelli zo mooi beschrijft :lol:

Vrijheideerst 21 juni 2011 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5519794)
Zelfs mensen met een politieke mening, ik wou maar even zeker zijn dat de poster niet gaat discrimineren en zich dus gelijkwaardig acht met iemand van het VB...;-)

Genoteerd ;-)

lolie 21 juni 2011 16:20

Het is duidelijk dat de meningen verdeeld zijn, het is dan ook geen eenvoudige kwestie. De administrator heeft er wel goed aan gedaan deze draad te plaatsen. Toch wil ik nog enkele opmerkingen maken op enkele posts die ik hier heb gelezen.

Mensen moeten weten dat een cultuur een persoon beschrijft en niet zijn daden. Het doel dat men voor ogen heeft moet gaan over het aanklagen van daden, daar kan ik hen niets dan gelijk in geven als ze echter gaan over hun cultuur die ze koppelen aan de daden van enkelen hebben ze ongelijk dit neigt naar racisme. Het kan niet anders gesteld worden, dit is waar de aanklacht over gaat.

Het is heel duidelijk vast te stellen in heel I&I, ze doen dit veelal uit eer voor hun eigen cultuur. Door die zoete brei te verkopen krijgen ze veel aanhang, en de wens om een boodschap over te brengen, het stereotype gedrag begint. Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat alles herleiden ze tot slechts 1 onderwerp. Het is vooral uit onwetendheid dat velen in die vallen lopen.

Waar het dan op neerkomt is dat helaas racisme in de vorm van discriminatie blijkbaar toegestaan is en de forumregels hierover niet duidelijk genoeg zijn, de beslissing over het al dan niet racistische ligt in de hand van de moderatie die het blijkbaar zelf niet meer weten.

eno2 21 juni 2011 16:31

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5519668)
Eno 2 :

Zonder JP2 zaten we nog altijd in volle koude oorlog inclusief "ijzeren gordijn" enz..

De zachte revoluties in het reële socialisme vertrokken vanuit de kerken (ik heb het zelf gezien!). Typerend is volgende poolse mop :

-waarom heeft een partijlid een auto ?
- om in een parochie wat verder naar de mis te kunnen gaan...

Waarschijnlijk is de kerk bij ons in West europa het meest onderschatte instituut.

---

In Duitland zijn er herhaaldelijk "verfassungswidrige" politieke partijen verboden - met een wetgeving zoals in duitland zou er in Vlaanderen nooit een "Vlaams Blok" als partij zijn opgekomen. In Groot Brittanië is het systeem zodanbig ontworpen dat een partij zoals het BNP nooit van enige invloed zal zijn.?

----

Inderdaad "vrije meningsuiting" en "democratie" en "rechtsstaat" zijn aparte begrippen die in een ideale wereld wellicht samenvallen; maar zeker niet altijd en niet vanzelfsprekend.

Ik sla de maatschappelijk stabiliserende sociale waarde van het christendom zeer hoog aan.
Van het geloof , zowel als van het moslimgeloof, moet ik niets hebben
En nog minder van hun hiërarchie

Mijn bewondering dus exclusief gaat naar de sociaal-christelijke volksbewegingen
Di e helpen mij racisme, legalisatie van drugs , stalinisme en dergelijke onaangename dingen meer te helpen tegen houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be