Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaamse kust volzet,ondanks boycot Franstaligen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201117)

Henri1 22 april 2019 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8996236)
Onze Kaproen heeft blijkbaar een zeer slechte kennis van het Frans. Waar ziet u een "massale afkeer van de Franstaligen"? Ik zie wel een persoon - een zekere "Philippe Rigo" - die niet begrijpt dat de Franstaligen nog steeds zo massaal naar de Kust gaan. Maar dat stopt daar.

U droomt misschien van zo'n afkeer maar neen, Kaproen. Gemist. Met het prachtig weer dat we hebben, is het meer dan logisch dat de Franstaligen massaal naar onze Kust gaan om van de zeelucht te genieten.

Kaproen snapt ook niet dat de vlaamse kust niet bestaat. Net zo min als de vlaamse Ardennen.

Henri1 22 april 2019 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8996258)
Zonder er taal bij te betrekken blijf ik liever thuis dan naar de Belgische kust te gaan. Langs afschuwelijke appartementsgebouwen de dijk in processie afstappen en overdreven duur fabriekskantine voedsel in de "restaurants" te eten en vast te zitten op de autostrade. De Franse kust is een pak mooier, goedkoper en beter eten.

Ik zeg het met tegenzin, maar de Hollandse kust is ook veel mooier dan de Belgische.

TheFourHorsemen 23 april 2019 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8996338)
Weer een slecht voorbeeld, Bray-Dunes is ook al niet mooi maar 30 minuten verder net voorbij Calais heb je de prachtige site Entre Deux Caps tussen Cap Gris Nez en Cap Blanc Nez. Waar je echt niet op elkaars neus loopt.

Vanuit Antwerpen 2u30 rijden. Dat doe je niet voor een daguitstap.

TheFourHorsemen 23 april 2019 08:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8996384)
Kaproen snapt ook niet dat de vlaamse kust niet bestaat. Net zo min als de vlaamse Ardennen.

Leg het eens uit.

Het Verzet 23 april 2019 08:16

Onlangs vanuit de westhoek nog eens naar de Haan geweest, valt nog mee. Tenminste geen hoogbouw.
Maar ik ben eerder een bosmens.

Witte Kaproen 23 april 2019 08:38

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8996384)

Lees dit boek dan maar eens ,Henri .

Bijlage 110486

Xenophon 23 april 2019 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8996552)

Bijlage 110486

Haalt niets uit, in zijn hoofd leeft Henri in het heilig land der vaderen.

Anna List 23 april 2019 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8996552)

Bijlage 110486

Henri leest de titel :

"Vlaemsche Kust & Hitlerland" ...

Xenophon 23 april 2019 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996587)
Henri leest de titel :

"Vlaemsche Kust & Hitlerland" ...

- lol -

Mindset 23 april 2019 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7108444)
Als u liever naar de "Côte d'Opale" voor communautaire redenen gaat, vind ik het belachelijk. Ik ben ook Franstalig en het kan mij helemaal niet schelen te weten dat een deel van de Vlaamse bevolking Franstaligen niet graag heeft. Als ze Franstaligen niet graag heeft, is dit enkel en alleen hun probleem en dat betreft helemaal niet de Franstaligen.

Ik heb graag de autochtone Fransen. Autochtone Franstalige Belgen.. Het worden er steeds minder.
Door de manier van doen van allochtone maghebijnen heb ik die niet graag. Taal is niet het eerste criterium. Maar manieren. En respect.

vlijmscherp 23 april 2019 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 8996263)
Smaken verschillen ,want 1,2 miljoen toeristen zijn wel naar de Vlaamse Kust gegaan tijdens de Paas-Vakantie.

"Environ 1,2 million de touristes se sont rendus ?* la Côte durant les vacances de Pâques, a fait savoir l’office provincial du tourisme Westtoer lundi."

Zoveel zullen er wel niet naar de Franse Opaal kust gegaan zijn .

ik moest in Oostende zijn en ben maw geweest. Héél veel Franstaligen, ook heel veel van allochtone afkomst.

Witte Kaproen 23 april 2019 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8996643)
ik moest in Oostende zijn en ben maw geweest. Héél veel Franstaligen, ook heel veel van allochtone afkomst.

Dus de Franstalige boycot van de Vlaamse Kust is geen groot succes :-)

Alweer een hinderpaal minder voor de Vlaamse onafhankelijkheid.:-)

Gipsy 23 april 2019 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8996526)

Van waar ik woon ongeveer 1u40' dat is het me waard maar ik ga daar niet elke weekend misschien een paar keer op een jaar.

Anna List 23 april 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8996526)

vanuit Antwerpen rij je naar de Nederlandse kust, als je een mooie kust wil

Gipsy 23 april 2019 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 7108444)
Als u liever naar de "Côte d'Opale" voor communautaire redenen gaat, vind ik het belachelijk. Ik ben ook Franstalig en het kan mij helemaal niet schelen te weten dat een deel van de Vlaamse bevolking Franstaligen niet graag heeft. Als ze Franstaligen niet graag heeft, is dit enkel en alleen hun probleem en dat betreft helemaal niet de Franstaligen.

Wat veeg ik mijn kloten aan communautaire redenen. Ik ga waar ik het liefst ga en niet waar ik met tegenzin ga. De Belgische kust is voor mij het verleden. Niet mooi, zelfs afschrikkelijk op sommige plaatsten. Duur en overbelast van toeristen.

TheFourHorsemen 23 april 2019 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996727)
vanuit Antwerpen rij je naar de Nederlandse kust, als je een mooie kust wil

Soms Heist, soms Nederlandse kust. Reisduur is vergelijkbaar.

Het hangt er bij ons een beetje van af wat de dagplanning is. Als het puur voor een dagje strand is, gaan we naar de Nederlandse kust maar als het de bedoeling is dat we 's avonds ook nog iets van restaurant doen, kiezen we voor de Belgische kust.

TheFourHorsemen 23 april 2019 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8996725)
Van waar ik woon ongeveer 1u40' dat is het me waard maar ik ga daar niet elke weekend misschien een paar keer op een jaar.

1u40 is inderdaad nog doenbaar voor een daguitstap.

Anna List 23 april 2019 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8996739)
Soms Heist, soms Nederlandse kust. Reisduur is vergelijkbaar.

Het hangt er bij ons een beetje van af wat de dagplanning is. Als het puur voor een dagje strand is, gaan we naar de Nederlandse kust maar als het de bedoeling is dat we 's avonds ook nog iets van restaurant doen, kiezen we voor de Belgische kust.

je hebt iets tegen Sergio Herman?

TheFourHorsemen 23 april 2019 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8996742)
je hebt iets tegen Sergio Herman?

Voor Sergio Hermans keuken moet ik Antwerpen niet uit. ;-)

Anna List 23 april 2019 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8996743)
Voor Sergio Hermans keuken moet ik Antwerpen niet uit. ;-)

hey, ik kan er ook niet aan doen dat Antwerpen het centrum van de wereld is hé! :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be