![]() |
Citaat:
|
Citaat:
We hebben met hand en tand ons land zo goed als mogelijk verdedigd. Of geplooid naar de buitenlanders. En met veel geluk hebben we eindelijk een landje sinds 1830. En nu zijn we de jaren 2000 en we zwieren alle deuren wijd open en zeggen de hele wereld, kom maar binnen ! 't is hier goed. Maar onze armen krijgen niet eens een leefloon om deftig te leven in deze moderne maatschappij, een uitkering dat een pak lager ligt dan de Europese armoedegrens. We krijgen een pak immigranten binnen die gewoon op ons sociaal systeem zitten. Niks bijdragen aan onze maatschappij en nog een grote mond opzetten ook. Onlangs heb ik gepraat met een jonge moeder met haar kindje. Ze woonde in een krot van een huurhuis. Vochtig enz. Want er is een gebrek aan sociale woningen in België. De asielaanvragers steken ze in hotels, maar dat jonge meisje mocht oprotten in haar huurhuisje met hare kleine en haar uitkering, waar ze niet eens mee kan rond komen. Dus van de ene schuld op de andere. Wel, ik vind dat Belgie maar eerst eens voor zijn eigen armen kijkt en dan pas voor Wereld OCMW speelt, als er centen over zijn. En ik kan goed begrijpen dat er een hele hoop Vlamingen zijn, die het kotsbeu zijn. Ik ben nog ne braven, maar een paar vrienden van mij zijn uiterst rechts, van die zware jongens. In hun hart koekebraaf, maar als ze een vreemden zien in hun straat, schieten ze erachter met hagel ! Ik spreek het niet goed. Neen. Maar als het land, Europa 'opendeurdag' houdt. Dat Europa ons sociaal systeem aanvalt. Voor decenia lang ons de duimschroeven zal aanvijzen, om Europa te betalen, te besparen. En wij moeten alles maar toelaten ? Persoonlijk heb ik een paar 'vrienden' gehad die van een andere Nationaliteit waren. Ik was hun beste vriend, ze waren Belg, als ze nuchter waren. Als ze dronken waren, of het was voettbal, dan klopten ze op hun borst en zeiden ze tegen me, 'vuilen Belg'. Dan zei ik hun, maar ge zijt nu toch ook Belg, ge hebt een Belgisch paspoort. En dan zeiden ze me, dat ze in hun hart 'Turk' waren. 't zelfde met een Marokaanse vriend. Hij pakte iedere Belgische vrouw als een slet. Want het was toch een 'goddeloze'. Ze verdiende geen respect ! Maar liet ie het merken ? Neen, veel harten heeft die gebroken. We mogen het draaien en keren zoals we willen. Maar heel weinig mensen van een andere cultuur en geloof kunnen zich, in de eerste generatie, aanpassen aan onze normen. Dat verandert eenmaal ze onze waarden overnemen. Maar dan mogen ze niet vastzitten in hun eigen gemeenschappen die ze maken in onze Westerse landen. Want dan blijven ze gewoon bij het oude. En dat de mensen dat bedreigend vinden, wel dat begrijp ik heel goed. |
Citaat:
|
JurgenD
Citaat:
bv vreemde armen bashen uit naam van locale armen |
Citaat:
|
Ik kan me geen tijd herinneren dat ik graag vocht
voor niets tegen niemand zou dat voornaam zijn? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Das waar niet boeiend |
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1233 |
Citaat:
Racisten zijn gelukkig een kleine minderheid. Ze schelden misschien wel voor 10, maar ze stemmen maar voor 1. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=23 |
Citaat:
Citaat:
Ik denk wel dat ik er een pak meer kan vinden, maar daar wil ik de moeite niet voor doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Gewoon een vraagje bestaat er een kans dat het forum moet sluiten.
|
Citaat:
En de levensgeschiedenis leest boeiender weg dan een doorsnee Harold Robins roman. (en dan bedoel ik niet de Koran, wat een soort van slechte voorloper is van Nostramus's kwatreinen) |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs indien er gerechtelijke stappen zouden ondernomen zijn lijkt het me enkel mogelijk dat I&I dicht gaat. Het hele forum sluiten zou het kind met het badwater weggooien zijn. Politics.be is een prachtig initiatief gedragen door vrijwilligers, en mijn respect voor die mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1171 :-o Moderatie van partijdigheid beschuldigen getuigt niet van respect. Het is trouwens nonsens dat linkiewinkies/islamapologeten meer geband worden dan niet-linkiewinkies. Weet u waar dat de moderatie echt partijdig is ? Op de door de staat gesubsidieerde fora zoals kifkif. Censuur op kifkif forum http://politics.lunitechs.be/showthread.php?t=54041 En politics.be is bij die 'verdraagzamen aldaar al jaren een doren in het oog. Moslims kunnen het immers niet hebben dat hun islam onder vuur ligt Citaat:
|
En ge hebt niet door dat het ene het andere niet uitsluit?
Moet eenzaam zijn in die zwart-witte wereld van u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van u zou iedere discussie over integratie gesloten moeten worden, omdat u daar al eens een mening leest die u niet welgevallig is? U hoeft niet te lezen of deel te nemen aan die discussies, dus wat zit u dwars, mocht er echt iets staan wat niet kan doen die mensen die u bewondert hun werk, u bewondert de moderatie toch niet omdat ze hun werk slecht doen? Wat u wilt is doodsimpel sensuur, dat is pas zwart- wit denken. |
Citaat:
de wandaden van de allahtonen moeten kost wat kost onder de mat geschoven worden:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik heb al meerdere keren uitgelegd wat een racist is. Ik zal nogmaals de woorden citeren van een andere dame. Als ik er niet in slaag om iemand te benaderen in zijn menselijke Citaat:
Een niet-racist een racist noemen is meestal een vergissing; tenzij het bedoeld is om te beledigen. |
Citaat:
Ik heb gezien dat smiley na mijn antwoord zijn post volledig herwerkt heeft (bekijk de tijden). Mijn antwoord was een antwoord op een totaal andere post. Zie lager. |
Ik ga toch nu al antwoorden op uw post want dit is wel heel erg laag, een post zodanig wijzigen dat mijn antwoord iets anders is dan het lijkt.
Ik heb toch iets bijgeleerd. Niet antwoorden op uw posts zonder ze te citeren. Citaat:
Het probleem is dat diegenen die de racisten verwijten niet op dit forum zitten en de forumregels alleen maar beledigingen aan forumdeelnemers strafbaar stelt. De racisten zitten wel degelijk op dit forum en nemen zelfs indien verwijten algemeen worden gesteld alles direct persoonlijk. Uw kamp beschuldigd het andere ervan driehoekjes te drukken, maar de moderatie heeft al gezegd dat uw kamp daar evenzeer schuldig aan is. De combinatie van de drie bovenstaande feiten maakt dat de discussie nooit eerlijk kan verlopen. En als ge nog eens keer zo iets lapt dan zal ik ook eens op het driehoekje drukken, begrepen? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De moedjahedien hebben moordwapens, hun handlangers in ons midden hebben dooddoeners. Het doel is hetzelfde : elke ernstige islamkritiek de kop indrukken. http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel5.html Er moet dringend een Europese lente gestart worden. Een Europese lente die ons bevrijd van het juk van de politieke correctheid. Zodat de journalisten weer vrijuit kunnen schrijven zonder bang te zijn. De bange blanke journalist http://www.mediakritiek.be/blog/2011...ournalist.html |
Citaat:
|
Een forum kan slechts een goede discussie opleveren als het mogelijk is om ook meningen te formuleren die volgens andere groepen verwerpelijk zijn. Iedereen zal subjectief reageren en een mening bestrijden met eigen woorden. Zoals Hertog correct bemerkte: Een mening bestrijd je met woorden en niet met de wisknop. Dát is alleszins de insteek geweest van de oprichters en wegens groot succes proberen we die koers aan te houden.
Met 'verwerpelijk' bedoel ik meer dan alleen de meningen die met een wet worden ingeperkt. Als je nog altijd de termen 'racisme', 'negationisme', discriminatie', in het achterhoofd had, dan stel ik voor dat je de voorgaande paragraaf herleest. Het enige wat we kunnen vragen (en daar hebben sommigen het moeilijk mee) is een respect voor het verschil in mening. Mensen raken teveel geïrriteerd door de mening van anderen. En dat geldt voor velen op dit forum. Misschien wel de meerderheid. Het verschil in mening is wat een discussie boeiend hoort te maken. Ik vind dat een groter probleem op dit forum. Het aantal gevallen van racisme+discriminatie+negationisme waarin we moeten optreden ligt cijfermatig eindeloos ver onder dat probleem. |
Citaat:
|
Iemand had gemeld dat de Verkiezingssite uit de ether was. Dit werd verholpen. Bedankt voor die melding.
http://www.verkiezingssite.be |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be