den ambetantsten |
16 oktober 2010 10:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal
(Bericht 5035182)
Bij een normale regering klopt dit. Omdat de regeringvormende partijen (en daar zitten dus de helft franstaligen in) de regering kunnen opblazen, en dan kan je opnieuw beginnen
Echter: Bij een regering van lopende zaken, zoals we er nu een hebben, met een NIEUW verkozen halfrond, ligt alles open. Ze kunnen zoveel alermbellen trekken als ze willen, er komt na 270 dagen een einde aan, en dan is het terug aan de meedrerheid in het parlement. De bevoegde minister moet tekenen, en voila: BHV gesplitst.
DAAROM mijn pleidooi om maar aan te modderen én géén verkiezingen te organiseren. De tijd speelt in ons voordeel. ;)
|
Ik ben niet tegen, zeker niet. Alleen... verkiezingen lijken me onafwendbaar, tenzij N-VA zichzelf naar goede, aloude Vlaamse traditie compleet verloochent. Kans hierop lijkt mij nagenoeg onbestaande. En Franstaligen die plots wel instemmen met een "systemische" staatshervorming? Daar gaat volk naar komen kijken!
Dus... laat maar komen die verkiezingen zodat de toestand nog wat meer en verder kan uitkristalliseren.
|