Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   11.000 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201221)

cookie monster 10 oktober 2014 00:08

@ 00:21 - 20022 berichten ;)

ik ben ribbedebie , oftewel schuppes , ajuus :) :thumbsup:
ik ga toch maar roenken , rond 1h30 :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:11

504 Gateway Time-out

nginx

Weeral :oops: :?

cookie monster 10 oktober 2014 00:13

Allee , nog effe dan , goedenamiddag :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:15

en zo meteen ben ik deze nacht schuppes :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:18

Damn , waarom blijf ik hier typen ?? 8O :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:20

Zo komt marie sneller aan de 120000 :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:21

Dus hop hop hop :)

cookie monster 10 oktober 2014 00:25

ik ben er nog , ik ga eerst nog een glaasje water drinken :)

cookie monster 10 oktober 2014 01:30

En naa' zen'k schuppes :)

Marie van de koster 10 oktober 2014 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 7354333)
:hug:
Marie, ik ben aan 20.000 berichten.
Krijg ik nu een zoentje van jou ?

:hug: Dikke kus!!! En ik probeer u in te halen! :-)

Marie van de koster 10 oktober 2014 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 7354498)
Damn , waarom blijf ik hier typen ?? 8O :)

Goeie vraag, maar doe gerust voort ;-)

Marie van de koster 10 oktober 2014 10:08

Goedemorgen aan al wie zich niet zo goed voelt vandaag :-)

Marie van de koster 10 oktober 2014 10:13

Ik vind het altijd plezant om naar nummerplaten te kijken. In Duitsland bijvoorbeeld om te raden naar de stad van waar een bepaalde auto vandaan komt.
Gisteren zag ik een auto met nummerplaat CIA 007! Die vind vermeldenswaard. Is de eigenaar James Bond die intussen overgelopen is naar de CIA? Grappig was dat ik net daarna een auto zag waarvan de letters van de nummerplaat GUN waren, zeker iemand met een groot schietgeweer die op Bond aan 't jagen was :lol:

Pericles 10 oktober 2014 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7354864)
Ik vind het altijd plezant om naar nummerplaten te kijken. In Duitsland bijvoorbeeld om te raden naar de stad van waar een bepaalde auto vandaan komt.
Gisteren zag ik een auto met nummerplaat CIA 007! Die vind vermeldenswaard. Is de eigenaar James Bond die intussen overgelopen is naar de CIA? Grappig was dat ik net daarna een auto zag waarvan de letters van de nummerplaat GUN waren, zeker iemand met een groot schietgeweer die op Bond aan 't jagen was :lol:

Zeg Marie wa vinde gaj in feite van da setje dak van plan ben veu men vraa te koepen ?

Marie van de koster 10 oktober 2014 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7354966)
Zeg Marie wa vinde gaj in feite van da setje dak van plan ben veu men vraa te koepen ?

Ben blij dat ik uw vrouw niet ben. Ik koop mijn ondergoed liever zelf. Dan is het een verrassing voor de partner en het is zeker volledig naar eigen keuze van de draagster. Dus geef haar een geschenkbon voor die lingeriewinkel. Maarre ... als het nu echt sjiek moet zijn, mag het dan niet wat meer zijn dan de alledaagse Hunkemöller?

Marie van de koster 10 oktober 2014 20:24

Hier op K&K is het hoe langer hoe meer een dode boel aan het worden :-(
Dus heb ik me de laatste tijd weer wat in de Themafora laten zien. Over de intelligentie van mijn schrijfsels aldaar laat ik me niet uit :-) Wat me opvalt, is dat al die doodernstige debatteerders met hun geleerde woorden, gecompliceerde stellingen en ingewikkelde kronkelzinnen weinig moeite doen om correct Nederlands te schrijven! Ik word onnozel van dt-fouten en dergelijke die mijn geleerde discussiepartners zwierig rondsmijten. Is dat nu zo moeilijk????
Ik drink nooit t
Gij drinkt altijd t
Hij drinkt t als hij tegenwoordig is.
Voor jij weet ik niet of er zo'n ezelsbruggetje is maar de regel is simpel : komt "je" voor het werkwoord in de tegenwoordige tijd dan drink "je" ook t, anders niet!
Zo, en hou u daar allemaal aan in de toekomst.
Volgende keer zal ik proberen duidelijk te maken dat er een groot verschil is tussen ij en ei.

Zucht 10 oktober 2014 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7355866)
Hier op K&K is het hoe langer hoe meer een dode boel aan het worden :-(
Dus heb ik me de laatste tijd weer wat in de Themafora laten zien. Over de intelligentie van mijn schrijfsels aldaar laat ik me niet uit :-) Wat me opvalt, is dat al die doodernstige debatteerders met hun geleerde woorden, gecompliceerde stellingen en ingewikkelde kronkelzinnen weinig moeite doen om correct Nederlands te schrijven! Ik word onnozel van dt-fouten en dergelijke die mijn geleerde discussiepartners zwierig rondsmijten. Is dat nu zo moeilijk????
Ik drink nooit t
Gij drinkt altijd t
Hij drinkt t als hij tegenwoordig is.

Voor jij weet ik niet of er zo'n ezelsbruggetje is maar de regel is simpel : komt "je" voor het werkwoord in de tegenwoordige tijd dan drink "je" ook t, anders niet!
Zo, en hou u daar allemaal aan in de toekomst.
Volgende keer zal ik proberen duidelijk te maken dat er een groot verschil is tussen ij en ei.

Dat ezelsbruggetje heb ik indertijd ook zo vanbuiten geleerd en heeft mij vele jaren lang d/t fouten doen schrijven zonder dat ik het besefte, nl. met de jij-vorm.
Bij een inversie van onderwerp en werkwoord valt de t weg bij jij itt tot de gij-vorm:
gaat gij nu al slapen ? / ga jij nu al slapen ?
Dat is evident, omdat je de juiste uitgang "hoort", maar ik had wel de neiging om te schrijven :
Wordt jij nu al wakker ? Ja, en dat kwam dus door dat ezelsbruggetje.
Afijn, uiteindelijk is die frank toch gevallen.

Zucht 10 oktober 2014 20:46

En het moet gezegd, de d/t regels zijn niet altijd evident. Ik heb steeds weer last met zinnen als : meld u hier aan / meldt u hier aan. Dat moet ik telkens weer opzoeken hoe dat juist zit. Spelling en grammatica zijn jammer genoeg geen systeem van logische regels. Gewoon het aantal regels van de Nederlandse spelling is belachtelijk hoog. (Ik meen me te herinneren dat het er een 120-tal zijn. Ik zal dat ten gepasten tijde wel weer eens opzoeken, in elk geval een buitensporig aantal regels.)

Zucht 10 oktober 2014 21:54

Oesje, 'k zat er toch even naast met mijn schatting van het aantal spellingsregels. Hier is een brochure met een "overzicht" van de Nederlandse spelling met niet minder dan 246 regels. Begin maar vanbuiten te leren.
http://taalunieversum.org/sites/tuv/...106_06_def.pdf

Wapper 10 oktober 2014 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7355903)
En het moet gezegd, de d/t regels zijn niet altijd evident. Ik heb steeds weer last met zinnen als : meld u hier aan / meldt u hier aan.

Tsja, de "gebiedende wijs" ; in principe alleen de stam vh werkwoord gebruiken, nooit een t toevoegen. Maar ik twijfel soms ook...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be