Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Arbeidsplaatsen raken niet ingevuld. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155636)

Jantje 18 juni 2011 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slasty (Bericht 5513259)
België heeft de laagste 'werkzaamheids'graad van Europa. Toeval? Slechts 35% van alle 50 +ers werkt; maar men wil wél de pensioensleeftijd optrekken. Dus ik kan gaan werken tot pakweg m'n 75 om een legioen 'niet'werkers te betalen, want als je ontslagen bent na je 50e vind je toch geen werk meer. Waar zit hier de fout? voor men aan de pensioenleeftijd begint te morrelen zou men eerst de werkzaamheidsgraad wat opkrikken. Er zijn tegenwoordig al werklozen van vader op zoon, een soort generatiewerkloosheid, en nog wil de PS niet weten van een uitkering die slechts tijdelijk is, maar we hebben écht geen pamperbeleid hoor...

Grappig, ik ben +50 en krijg nog wekelijks de vraag te horen om bij andere werkgevers te beginnen.
Vergeten word, dat 50% van de werknemers voor de overheid werken en daar reeds op hun 50ste op rust mogen gaan.
En dat de huidige generatie +50 uit de privé vaak reeds op hun 14 en 16 jaar zijn beginnen werken en dus op hun 54-56ste reeds 40 jaar actie zijn op de arbeidsmarkt en op hun 59ste of 61ste hun 45/45ste hebben gewerkt.

En dat dit mensen zijn die meer dan 38 uur per week werkte en meer dan 5 dagen per week.

Het aantal werklozen is trouwens belachelijk laag tegenover het aantal ambtenaren en politici dat met belastinggeld word betaald.

Slasty 18 juni 2011 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5514132)
Grappig, ik ben +50 en krijg nog wekelijks de vraag te horen om bij andere werkgevers te beginnen.
Vergeten word, dat 50% van de werknemers voor de overheid werken en daar reeds op hun 50ste op rust mogen gaan.
En dat de huidige generatie +50 uit de privé vaak reeds op hun 14 en 16 jaar zijn beginnen werken en dus op hun 54-56ste reeds 40 jaar actie zijn op de arbeidsmarkt en op hun 59ste of 61ste hun 45/45ste hebben gewerkt.

En dat dit mensen zijn die meer dan 38 uur per week werkte en meer dan 5 dagen per week.

Het aantal werklozen is trouwens belachelijk laag tegenover het aantal ambtenaren en politici dat met belastinggeld word betaald.

Dat van die 50 jaar is gehele, klinkklare en absolute onzin. Van waar heeft u dat in godsnaam?
De enigen die dan al met pensioen mogen zijn militairen, als ze in 'actieve' dienst zijn zelfs al op hun 40e! En dan maar klagen dat er bespaard moet worden op het leger...

Jantje 18 juni 2011 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Slasty (Bericht 5514174)
Dat van die 50 jaar is gehele, klinkklare en absolute onzin. Van waar heeft u dat in godsnaam?
De enigen die dan al met pensioen mogen zijn militairen, als ze in 'actieve' dienst zijn zelfs al op hun 40e! En dan maar klagen dat er bespaard moet worden op het leger...

Veel minder onzin dan je denkt.

Lees trouwens wat er staat. Er is nergens spraken op 40 jaar op rust te gaan.

En waar die onzin vandaan komt, ik zit in de praktijk en weet wat ik zie gebeuren.
Zelfs de jongeren die vandaag op hun 18de beginnen te werken halen hun 40/45ste om op brugpensioen te gaan reeds op hun 58 en hun 45/45ste om op vol pensioen te gaan op hun 63ste levensjaar.
Het is gewoon wat rekenwerk om het vast te stellen.

Slasty 18 juni 2011 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5514186)
Veel minder onzin dan je denkt.

Lees trouwens wat er staat. Er is nergens spraken op 40 jaar op rust te gaan.

En waar die onzin vandaan komt, ik zit in de praktijk en weet wat ik zie gebeuren.
Zelfs de jongeren die vandaag op hun 18de beginnen te werken halen hun 40/45ste om op brugpensioen te gaan reeds op hun 58 en hun 45/45ste om op vol pensioen te gaan op hun 63ste levensjaar.
Het is gewoon wat rekenwerk om het vast te stellen.

Me dunkt is er een enorm verschil tussen 50 en 58. Die 40 jaar was een voorbeeld van mij en dat is een feit, een kolonel met actieve dienst mag op z'n volledig pensioen vanaf 40!

Mambo 18 juni 2011 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5514120)
Vandalisme word aangepakt door de automaten in te bouwen en geen glas of pvc, maar staal als front te gebruiken. Bijvullen kan langst achtere.

Ja dat doen ze, maar gezellig is wel wat anders.
Nu ja ik ben er nog niet aan uit.
Er bestaat tegenwoordig redelijk gesofisticeerd spul tussen die automaten. Je hebt er al dat je een bestelling telefonisch of zo kunt in doorgeven en via een code die je dan intikt bij aankomst rolt alles er vanzelf uit. Na betaling uiteraard.
Ik denk dat ik misschien ganse winkels kan automatiseren, dag en nacht open.
Enkel nog iemand om aan te vullen, wat technische support en het geld er uit halen iedere dag.
En prijzen hanteren waar niemand nog tegen op kan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be