Citaat:
|
De DDR was zo'n succes dat ze een muur moesten bouwen om hun eigen bevolking binnen te houden, zo tof was het daar.
Normaal bouw je een muur om vijanden buiten te houden. Dat was bij de Sovjetunie niet nodig, want quasi niemand verkoos Sovjetdictatuur boven de vrijheid van het Westen. |
Citaat:
Wat betreft MH16, wat is dan wel de ware toedracht? |
Citaat:
Al komt de infrastructuur hier soms wel overeen met die in de DDR ja. :rofl: |
Citaat:
Ga naar de ex-Sovjet landen en zoals gezegd in winkels of aan het loket zijn mensen nog steeds stoïcijns. Onlangs was ik in Kazachstan. De bus vertrok zonder mij. Ik zei dat in het winkeltje waar ik iets had gekocht. De reactie was "wacht". 2 minuten later stopt een witte lada met een gezin in. "Instappen". Ze reden 160 per uur zodat ik de bus zou inhalen, toen ik voorstelde om iets te betalen reageerden ze geërgerd. Ze moesten enkel mn whatsapp hebben zodat we in contact zouden blijven. Dat vat de Russische en Oost-Europese mentaliteit goed samen. Veel boemboem(dat geldt ook op andere vlakken), weinig blabla. Wat betreft vuil, ik ben ook in de DDR geweest als kind, dat was niet vuil, wat onverzorgd soms naar West-Europese normen, net als Oost-Europa (nog steeds). Als je vuile landen wil zien, moet je eens naar Indië, Egypte of zwart Afrika gaan... Ik vind overigens Brussel of Antwerpen een pak vuiler dan de voormalige DDR. |
Citaat:
Antwerpen heeft sinds 2013 een grote inhaalbeweging gemaakt, dat moet je Dewever nageven. |
Citaat:
Zelfs Merkel is het er mee eens dat die nostalgie zeer duidelijke redenen heeft. Die grauwe woonblokken staan er nog steeds. alleen een pak duurder dan vroeger, terwijl veel mensen geen echte job meer hebben. Ze hebben nostalgie naar werkzekerheid, naar gratis crèches, goedkope huisvesting, etc. Dat kunt U toch niet ontkennen? |
Citaat:
|
Citaat:
Dat heb ik letterlijk uit de mond van een Oost-Duitser gehoord, dat ze de stasi beter kenden van de West-Duitse tv dan in werkelijkheid. |
Citaat:
Cuba, Noord-Korea, Venezuela,... ook vandaag de dag ziet men dat mensen vooral willen wegvluchten uit communistische regime's in plaats van dat mensen er naartoe willen migreren. De ideale graadmeter om te bepalen wat de superieure samenlevingsvormen zijn, is het bekijken van de migratiestromen. |
Citaat:
|
Citaat:
De "Volksduitsers" is een ander verhaal, die werden gedeporteerd naar Siberië en Kazachstan (omdat Stalin er van uit ging dat ze gingen collaboreren met hun volksgenoten de nazi's) maar niet in kampen opgesloten. Miljoenen migreerden in de jaren 90 naar Duitsland. Daar werden ze echter als "Russen" beschouwd, en sommigen konden zich niet goed aanpassen en keerden terug. |
Citaat:
Er zijn veel meer mensen dan in welk communistisch land ook (buiten Vietnam dan misschien) die achter dat regime staan... |
Citaat:
Zoals Merkel zelf zei Oost-Duitsers konden relatief gemakkelijk naar het Westen reizen. Alleen bepaalde opposanten kregen geen visa. Ondanks de muur stemt toch een derde op de communistische eenheidspartij. |
Citaat:
In de Volkskrant lees je het verslag van de eerste die de grens over stak. Ze zei zeer duidelijk dat het enkel nieuwsgierigheid was, niet van plan was in het Westen te blijven, en dat ze nu wenste dat de muur zou terugkomen, als dat de DDR zou terugbrengen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Weinig Cubanen die nog naar de VS willen verhuizen, dat terwijl ze de Amerikaanse nationaliteit krijgen als ze voet op Amerikaanse grond zetten. Daarentegen Mexicanen, Hondurezen, Guatemalteken, etc. blijven toestromen en hun leven riskeren, terwijl ze onmenselijk behandeld worden in de VS. Als je de migratiestromen bekijkt, zie je dat mensen migreren naar rijke landen, de rijke landen zijn de westerse koloniale machten die nog steeds (maar gelukkig minder dan vroeger) de motor van de wereldeconomie vormen. Van Oost- en Zuid-Europa migreren mensen al eeuwenlang naar Noord-West-Europa(nu nog meer dan ooit tevoren), heeft niets met politiek te zien. |
Citaat:
Om je een voorbeeld te geven. Cuba wilde het homohuwelijk invoeren als eerste Latijns-Amerikaanse land, er volgden echter massale protesten geleid door evangelische kerken. Ik denk het communistische land waar de bevolking het meest achter het regime staat China is. En met recht en reden. Echter, in 1991 vond nog een referendum plaats in de Sovjet-Unie, de media was toen volledig vrij (meer dan hier zelfs) iedereen mocht zijn zeg doen ook ultra)-nationalisten en moslim fanatici. De meerderheid in de meeste republieken stemde voor het behoud van de Sovjet-Unie. Dat het toch niet lukte was puur te wijten aan de onbekwaamheid van Gorbatsjov. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be