Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   vlaanderen fusie met nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105667)

duveltje382 12 mei 2008 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3418059)

Wilders :cheer:

job 12 mei 2008 08:12

En hier ook het artikel in HLN met een wel zéér bekende landkaart erbij....

Jazeker 12 mei 2008 08:18

Hoe meer het wordt gezegd, hoe beter.

stab 12 mei 2008 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 3418070)

Een kaart die volgens mij oorspronkelijk van vd hand van Tantist is.
Spijtig genoeg zie je die hier niet meer.

duveltje382 12 mei 2008 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3418075)
Hoe meer het wordt gezegd, hoe beter.

:thumbsup::thumbsup:

kamiel spieces 12 mei 2008 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3417973)
Die koningen zouden mogen afgezet worden. Geen geld meer toegeschoven krijgen van de Staat, dat ze gaan werken ergens. Desnoods de vuilbakken afhalen, als ze niks anders kunnen. Is nog steeds beter als wat de Fransen er mee deden, of de Russen, de Chinezen...

Idd, de vuil profiteurs dat ze zijn en dan nog is al die donaties die ze jaarlijks ontvangen. :twisted:

Spinoza 12 mei 2008 09:01

Zucht, dit soort discussies over het verenigen van Vlaanderen en Nederland zijn volstrekt prematuur. Vlaanderen zal zich eerst moeten ontvoogden van Belgie. En helaas, dit zie ik niet snel gebeuren. Daarna heeft het pas zin om te praten over de toekomst van Vlaanderen: zelfstandig of met Nederland.

Spinoza 12 mei 2008 09:19

Nou, ik heb wat Vlaamse commentaren op verschillende sites gelezen. Daar knap je echt van op. :roll:

En dan vragen sommigen zich hier af hoe ik erbij kom dat Vlamingen een hekel hebben aan Nederlanders.

Gwyndion 12 mei 2008 09:27

Hmm...vraag eens wat ze verkiezen, een fusie van Vlaanderen + Wallonië (aka "la Belgique") of een fusie van Vlaanderen + nederland. Een fusie met Nederland zou inderdaad nadelen hebben maar lijkt me toch beter dan de momentele situatie, de gewone onafhankelijkheid met sterke banden met NL zou natuurlijk te verkiezen zijn.

Ik ben toch van mening dat zulke berichten voordelig zijn (of het voordelig is dat ze in dit geval van Wilders afkomstig zijn laat ik even buiten beschouwing) omdat het de mensen duidelijk maakt dat de gedachte niet enkel leeft bij "bekrompen debiele racistische vlaamse keuterboerkes" zoals sommige mensen graag zouden geloven.

DaBlacky 12 mei 2008 09:56

Vlaanderen en Nederland samen?
 
Stem hier:
http://www.standaard.be/Interactie/?poll=6765

:D

Momenteel staat het resultaat op 50/50 8O

Fantastisch nieuws!!! Zelfs Vlaanderen begint open te staan voor een samenwerking. Misschien ga ik dit nog mogen meemaken op mijn pensioen :cheer:




Kim 12 mei 2008 09:57

Er hebben nog maar 389 mensen gestemd he...

Ben benieuwd hoe die poll er vanavond uitziet!

PollyCorrect 12 mei 2008 09:58

Ja, goed!!

Kim 12 mei 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky (Bericht 3418169)
Zelfs Vlaanderen begint open te staan voor een samenwerking.

Ik denk dat Wilders net iets meer wil dan "samenwerking", en dat is nog een paar ander mouwen. ;)

Edit: de poll heeft het inderdaad over een "fusie", niet over samenwerking. :-P

Weezer 12 mei 2008 09:58

Alleen jammer dat die oproep weer net van ongeleid projectiel Wilders moet komen...

duveltje382 12 mei 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weezer (Bericht 3418175)
Alleen jammer dat die oproep weer net van ongeleid projectiel Wilders moet komen...

Wat is er nu juist zo fout aan Wilders? :roll:

PAJOT 12 mei 2008 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3418140)
Nou, ik heb wat Vlaamse commentaren op verschillende sites gelezen. Daar knap je echt van op. :roll:

En dan vragen sommigen zich hier af hoe ik erbij kom dat Vlamingen een hekel hebben aan Nederlanders.

pro-Nederlandse reacties worden voor het merendeel weerhouden.

Slechts een van mijn reacties is gepubliceerd geweest. Maar na korte tijd hadden ze t alweer gewist.


Jammer.

DaBlacky 12 mei 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3418174)
Ik denk dat Wilders net iets meer wil dan "samenwerking", en dat is nog een paar ander mouwen. ;)

Edit: de poll heeft het inderdaad over een "fusie", niet over samenwerking. :-P

Inderdaad. En het is een mirakel dat daar 50 % van de stemmen "ja" op antwoord. De meeste Vlamingen hebben eerder iets van "samenwerking, ok, maar zeker niet meer". Dacht ik toch... Hopelijk bewijst deze poll anders :)

DaBlacky 12 mei 2008 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3418171)
Er hebben nog maar 389 mensen gestemd he...

Ben benieuwd hoe die poll er vanavond uitziet!

Ik ook :D

DaBlacky 12 mei 2008 10:03

Nu denk ik wel als deze poll op HLN.be had gestaan, ze nooit aan de 50 % waren gekomen, hoogstwaarschijnlijk.

djimi 12 mei 2008 10:17

Ik heb geen zin om me nu al te registreren voor 'De Standaard Online', maar als ik het alsnog doe, en nog steeds kan stemmen, zal ook ik mijn 'jawoord' geven. Hoe eerder Vlaanderen en Nederland 'fusioneren', hoe liever.

Enige voorwaarde is dat het een democratie wordt.



Overigens mogen voor mijn part ook Suriname, Wallonië, Luxemburg, IJsland, Schotland, de Faeroer, de Kaapverdische Eilanden, en zelfs Namibië en Zuid-Afrika bij de club, zolang ze de spelregels van die nieuwe 'staat' aanvaarden en respecteren.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be