Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   PVDA+ N-VA pleegt roofbouw op de sociale zekerheid‏ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139053)

Wisord 21 mei 2010 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4763800)
Nazi's zijn het! Nazi's zegiku! Hitler! Nazi's! Hitlernazi's!

En dat is dan slechts één van de vele idiote posts die in deze draad gemaakt zijn. Blijkbaar is het onmogelijk om over dit onderwerp te praten zonder de onnozelste platitudes te bezigen en de meest inhoudsloze sloganeske nonsens te spuien.


heb ik hier ergens beweert dat de NVA nazi's zijn ?

Vlaanderen Boven 21 mei 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4763853)
heb ik hier ergens beweert dat de NVA nazi's zijn ?

Eum, nee. Ik heb ook nooit gezegd dat jij dat beweerd hebt.

Nr.10 21 mei 2010 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4763853)
heb ik hier ergens beweert dat de NVA nazi's zijn ?

Het zijn de erfgenamen van dat gedachtengoed.

Xenophon 21 mei 2010 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4763978)
Het zijn de erfgenamen van dat gedachtengoed.

De erfschuld van elke Vlaming.

Dat onrecht zal de Belgische staat zuur bekomen.

Firestone 21 mei 2010 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4763978)
Citaat:

heb ik hier ergens beweert dat de NVA nazi's zijn ?
Het zijn de erfgenamen van dat gedachtengoed.

:roll:

De enigen die je met deze zever blij maakt en legitimeert zijn de werkelijke erfgenamen van dat gedachtengoed. Gelukkig een marginale bende idioten, al zijn enkelen wel luidruchtig aanwezig op dit forum.

toccata 21 mei 2010 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4764026)
:roll:

De enigen die je met deze zever blij maakt en legitimeert zijn de werkelijke erfgenamen van dat gedachtengoed. Gelukkig een marginale bende idioten, al zijn enkelen wel luidruchtig aanwezig op dit forum.

²

Nr.10 22 mei 2010 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4764026)
:roll:

De enigen die je met deze zever blij maakt en legitimeert zijn de werkelijke erfgenamen van dat gedachtengoed. Gelukkig een marginale bende idioten, al zijn enkelen wel luidruchtig aanwezig op dit forum.

Het mankeert vele mensen aan geschiedkundig besef.
Wie waren de trouwste soldaten binnen de collaboratie.
De 'idealisten'?

efreddy 22 mei 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4762131)
De N-VA wil de sociale zekerheid redden met een concreet plan, niet met loze woorden of onmogelijke voorstellen. Ik denk dat dat een pluim verdient!

De voorstellen hebben niets met het redden maar alles met het afbreken van de sociale zekerheid te maken.
Het enige concrete die ik in dat plan zie is het afbreken van die sociale zekerheid,een pluim kan ik ze dan daarvoor niet geven.
De roofbouw op die SZ is voor arbeiders dan zeker geen goede zaak,men zou beter op de zeven parlementen ernstig besparen en de belastingen op arbeid verminderen.
Men kan dan wel heel wat werkenden verblinden door te beweren dat hij al die belastingen voor die SZ moet betalen maar wanneer je een bruto loon van 2000€ verdient betaal je zelf wel veel meer belastingen dan SZ bijdragen en voor die SZ krijg je heel wat meer terug wanneer je die nodig hebt in de vorm van pensioen,werkloosheidsuitkering,ziekteverzekering, kindergeld terwijl de grootste hoop van de betaalde belastingen door politici gewoon worden verspild,daar hoort ook de NVA bij,de dotatie aan een politieke partij bvb is nergens voor nodig.

Shadowke 22 mei 2010 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door efreddy (Bericht 4765216)
De voorstellen hebben niets met het redden maar alles met het afbreken van de sociale zekerheid te maken.
Het enige concrete die ik in dat plan zie is het afbreken van die sociale zekerheid,een pluim kan ik ze dan daarvoor niet geven.
De roofbouw op die SZ is voor arbeiders dan zeker geen goede zaak,men zou beter op de zeven parlementen ernstig besparen en de belastingen op arbeid verminderen.
Men kan dan wel heel wat werkenden verblinden door te beweren dat hij al die belastingen voor die SZ moet betalen maar wanneer je een bruto loon van 2000€ verdient betaal je zelf wel veel meer belastingen dan SZ bijdragen en voor die SZ krijg je heel wat meer terug wanneer je die nodig hebt in de vorm van pensioen,werkloosheidsuitkering,ziekteverzekering, kindergeld terwijl de grootste hoop van de betaalde belastingen door politici gewoon worden verspild,daar hoort ook de NVA bij,de dotatie aan een politieke partij bvb is nergens voor nodig.

wie betaalt het grootste deel van de RSZ en waar gaat het meeste geld van de RSZ naartoe?
als je daar een antwoord op hebt, kunnen we verder praten.

Steben 22 mei 2010 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4765087)
Het mankeert vele mensen aan geschiedkundig besef.
Wie waren de trouwste soldaten binnen de collaboratie.
De 'idealisten'?

Christendemocratische boerkes
en Liberalen met een fabriekse. En die spraken Frans.
Winstbejag dus.

Ik ken wel verhalen hoor...

Vlaanderen Boven 22 mei 2010 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4765087)
Het mankeert vele mensen aan geschiedkundig besef.
Wie waren de trouwste soldaten binnen de collaboratie.
De 'idealisten'?

Zou die dat nu menen? Je zou bijna denken dat het hier om een N-VA-infiltrant gaat die alle kritiek op die partij wil doen ontsporen door de meest beschamende dingen te posten. Als dit het geval is: goed werk geleverd.

Wisord 23 mei 2010 15:57

We zijn op een dwaalspoor gebracht .... de NVA wil onze sociale zekerheid afbreken .. Als arbeider daarop stemmen is dus in uw eigen vlees snijden .

Nr.10 23 mei 2010 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 4765408)
Christendemocratische boerkes
en Liberalen met een fabriekse. En die spraken Frans.
Winstbejag dus.

Ik ken wel verhalen hoor...

Het kapitaal koos inderdaad massaal de zijde van de nazi's in Duitsland.

Pericles 23 mei 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 4764026)
:roll:

De enigen die je met deze zever blij maakt en legitimeert zijn de werkelijke erfgenamen van dat gedachtengoed. Gelukkig een marginale bende idioten, al zijn enkelen wel luidruchtig aanwezig op dit forum.

Wie zijn dat dan ?

giserke 23 mei 2010 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4766404)
We zijn op een dwaalspoor gebracht .... de NVA wil onze sociale zekerheid afbreken .. Als arbeider daarop stemmen is dus in uw eigen vlees snijden .

Gezien de sociale zekerheid zoals ze nu is, zichzelf aan het vernietigen is, kun je niet zeggen dat N-VA roofbouw doet daarop.

De enige garantie dat er een sociale zekerheid blijft bestaan is zorgen dat de misbruiken uitgefilterd worden.

Maw, Gezonde mensen die jobs weigeren voor de meest onbenullige reden, tja ZIJ DOEN ROOFBOUW OP DE SOCIALE ZEKERHEID.

Steben 23 mei 2010 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 4766421)
Het kapitaal koos inderdaad massaal de zijde van de nazi's in Duitsland.

Juist, en wat was de hoofdtaal van het kapitaal?
En de zuil?

Wisord 23 mei 2010 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4766706)
Gezien de sociale zekerheid zoals ze nu is, zichzelf aan het vernietigen is, kun je niet zeggen dat N-VA roofbouw doet daarop.

De enige garantie dat er een sociale zekerheid blijft bestaan is zorgen dat de misbruiken uitgefilterd worden.

Maw, Gezonde mensen die jobs weigeren voor de meest onbenullige reden, tja ZIJ DOEN ROOFBOUW OP DE SOCIALE ZEKERHEID.


De sociale zekerheid is zichzelf aan het laten vernietigen er aan participeren zal zeker geen oplossing zijn ... de sociale zekerheid moet verder uitgebouwd worden om de bevolking in nog een mogelijke ergere crisis op te vangen . Het antwoord dat de NVA hierop geeft is duidelijk ... " in de kou laten staan en uitsluiten " want volgens NVA zijn doppers profiteurs....

bloedverwant 24 mei 2010 11:39

Dat je in tijden van economische groei de sociale zekerheid wilt afbouwen, tot daaraan toe. Maar in tijden van crisis, zoals we ze nu beleven, is dit pure waanzin. Er is geen werk, waarom dan de mensen straffen die net zijn afgedankt en nu geen nieuw werk vinden?

jogo 24 mei 2010 11:48

PVDA+ N-VA pleegt roofbouw op de sociale zekerheid‏

vind ik een misleidende titel omdat alleen de N-VA dat wil doen...

Henri1 25 mei 2010 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4765404)
wie betaalt het grootste deel van de RSZ en waar gaat het meeste geld van de RSZ naartoe?
als je daar een antwoord op hebt, kunnen we verder praten.

Dus jij gaat het vervangingsinkomen van de arme vlaming afpakken ?

Dank U voor je duidelijkheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be