![]() |
Citaat:
|
Citaat:
De wereld kan het huidige aantal gewoon niet aan. |
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk zijn concentratiekampen de beste oplossing en de minst pijnlijke, zonder slachtoffers die niet dood zijn, maar dat heb ik nooit gezegd. |
Citaat:
Er zit een waarheid in je betoog. Is het ook niet zo dat veel mensen op een beperkte oppervlakte wonen en anderzijds grote oppervlakten onbewoond zijn ? De ondergang zal niet het gevolg zijn van ecologische wel of niet controleerbare motieven. Eerder om machtsposities. Iran, om geen namen te noemen. Als het land geen water in de wijn doet, terecht of niet, ziet de toekomst er slecht uit. |
Citaat:
|
Citaat:
Concentratiekampen zijn een politiek pressie middel tegen een bepaalde bevolkingsgroep en zijn zelfs nog wreder dan een kernbom. |
Citaat:
De overlevingskansen zijn immers niet afhankelijk van de persoon zelf, maar eerder van het geluk om niet juist op de gevaarlijkste plaatsen te zijn. Trouwens in een oorlog zijn het juist de sterkste, gezondste en bekwaamste die naar de gevaarlijkste plaatsen worden gestuurd. Het is dus meer een tegennatuurlijke selectie. Natuurlijk zit er waarheid in mijn betoog en ja veel mensen wonen op een beperkte oppervlakte en andere oppervlakten zijn onbewoond. Maar wil jij in de woestijn gaan wonen of ga je onze laatste bossen ook omleggen om mensen te laten gaan wonen. De aarde kan de hoeveelheid aan super-moderne mensen gewoon niet aan. Om te kunnen blijven verder leven in de luxe en weelde dat de westerling nu leeft en waar de Oosterlingen naar op weg zijn hebben we maar 7 aardoppervlaktes nodig. We hebben dus 3 mogelijkheden 1; we draaien onze luxe en weelde terug ( zie ik de westerling en oosterling nog niet vrijwillig doen) 2; we toveren er 6 bewoonbare en bereikbare planeten bij ( men is bezig met Mars en de Maan te willen bewoonbaar maken en daarna te gaan bevolken) 3; we ruimen gewoon een deel van de huidige bevolking massaal op ( is men trouwens ook mee bezig in het midden Oosten, Afrika en mindere mate in Zuid-Amerika. Oorlogen zijn altijd gevoerd geweest om macht en bezittingen. Zelfs oorlogen(gevechten) onder de dieren worden gevoerd om macht en bezit van territoria |
Citaat:
Mijn standpunt ging over concentratiekampen, niet over het geschiedkundig gebruik van concentratiekampen. Concentratie zijn niet heel pijnlijk voor de slachtoffers, en laten geen levende slachtoffers na, wat een atoombom wel doet. Het is dan ook heel ridicuul dat u beweert dat een kernbom minder wreed is dan concentratiekampen. Maar u legt natuurlijk (de verkeerde) link met de het gebruik van concentratiekampen bij de nazi's. Als je een fair systeem wil hebben dan hou je een tombola, ok klinkt grappig maar is in theorie veel efficiënter en humaner dan elke andere mogelijkheid zoals atoombommen (oorlog) of kanker om de wereldbevolking uit te dunnen. |
Citaat:
Maar met concentratiekampen weten de personen die ervoor opgepakt worden direct dat hun dagen getelt zijn en dat ze er zelfs met een beetje geluk niet meer onderuit kunnen. Met een oorlog heb je nog steeds kansen. |
wat de man beschrijft klopt en ook in Vlaanderen gaan we die weg op.
Zolang politieke kaders bepalen wat wel of niet gedacht mag worden en de media dit ondersteunt, zal er geen erkenning komen van de problemen in aandachtswijken, dat heeft een groeiende onderklasse tot gevolg die helaas gekleurd is. Een veel strenger beleid gekoppeld aan kansen zou iets kunnen veranderen, maar zolang dit taboe is vanwege het spanningsveld links en rechts blijven we dweilen met de kraan open |
Citaat:
Oef, dan zijn ze hun kluts kwijt. Zoals de Amsterdamse Stadsdeelhoud Marcouch bijvoorbeeld. Hoezo zelf leren zwemmen? Ben je mal man? Euh pardon, ik zie dat je allochtoon bent, euh... ik mag je niet tegenspreken anders ben ik volgens mezelf racist, euh hoe moet het nou? ------------------------- Interview met Amsterdam’s Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch Als je het in Nederland niet redt, dan red je het nergens’ Hup jongen, zwemmen! Hij wordt vaak rechts genoemd, het PvdA-talent uit Amsterdam-Slotervaart. Ahmed Marcouch is stadsdeelvoorzitter, maar met een landelijke uitstraling. Een Marokkaan die zich keihard opstelt tegen Marokkaans ‘tuig’, zoals hij het noemt. Dat spreekt tot de verbeelding. De PvdA is voor hem niet heilig, zegt hij, maar de sociaal-democratie wel. ‘Repressie is ook sociaal-democratie. Het is niet rechts om grenzen te stellen.’ Eigenlijk werkt hij aan een klassiek soort volksverheffing. ‘Je hebt een stroming in de partij die denkt dat emancipatie is: het handje vasthouden. Maar je kunt ook emanciperen door te zeggen: jongen, húp, dat is het zwembad – we hebben je geleerd om te zwemmen, nu zwemmen!’ Dat laatste, voor de duidelijkheid, is de lijn van Marcouch. (....) LEES VERDER |
Heb hem ooit gezien tijdens debat over het boek van Jurgens over de Marokkaanse onderklasse, leuk interview!
|
Citaat:
|
Citaat:
Dergelijke kampen kennen geen eindpunt en zijn dus helemaal niet de oplossing. Een oorlog heeft steeds een begin punt en een eindpunt en zij die gewonnen hebben kan zich dan nog verschuilen achter de woorden wij moesten wel, want zij wilde het, met je kampen kan je enkel proberen uit te leggen dat het voor het welzijn van de mensen is, maar ze zullen je in de geschiedenisboek vermelden als een meedogeloze massa moordenaar. |
Citaat:
Ik heb het helaas toch gelezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Dergelijke kampen kennen geen eindpunt en zijn dus helemaal niet de oplossing. Een oorlog heeft steeds een begin punt en een eindpunt en zij die gewonnen hebben kan zich dan nog verschuilen achter de woorden wij moesten wel, want zij wilde het, met je kampen kan je enkel proberen uit te leggen dat het voor het welzijn van de mensen is, maar ze zullen je in de geschiedenisboek vermelden als een meedogeloze massa moordenaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be