Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Lezersbrief kabinetschef over Morel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100900)

Kortaf 19 januari 2008 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3215787)
Dat meent u toch niet hoop ik. Een scherts neem ik aan.

Een vrouwelijk politicus mag van u op haar uiterlijk gepakt worden, neem ik aan?

Knuppel 19 januari 2008 11:14

Als die vrouwelijke politicus niet uit de eigen stal kom maar uit die van het VB toch.

born2bewild 19 januari 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3215606)
Een politiek gekleurde kabinetchef mag volgens mij een mening hebben én hem ventileren. Zo ook de pakweg 110 vrijgestelden van het Blok, betaald door de parlementen. Een ambtenaar moet echter neutraal blijven ! Te moeilijk voor u ? 8-)

fout.

een kabinetchef moet zijn (melk)muil houden

Te moeilijk voor u?

system 19 januari 2008 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3215982)
Een vrouwelijk politicus mag van u op haar uiterlijk gepakt worden, neem ik aan?

Neen, iedereen heeft het recht zich te kleden zoals hij/zij wil. Maar zo erg is dat nu ook allemaal weer niet. Het VB moet niet zoals vandaag in De Morgen stond: de moraalridder uithangen en een selectieve verontwaardiging ten toon spreiden.

Jazeker 19 januari 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3216045)
Neen, iedereen heeft het recht zich te kleden zoals hij/zij wil. Maar zo erg is dat nu ook allemaal weer niet. Het VB moet niet zoals vandaag in De Morgen stond: de moraalridder uithangen en een selectieve verontwaardiging ten toon spreiden.

Een eigen mening hebben is moeilijk.

Knuppel 19 januari 2008 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3216045)

Neen, dat mag het VB niet.
Een kabinetchef mag echter stukken verder gaan en jij vindt dat niet erg.

Brugge Veilig en Leefbaar 19 januari 2008 13:14

Knuppelken, pak vast... :-P

Forelleke !

Uit De Morgen van vandaag:

Een leuke lezersbrief van Dirk Van Melkebeke, kabinetschef van minister Frank Vandenbroucke: "Zoals ik al zei toen mevrouw Morel in minirok en laarzen het halfrond van het Vlaams Parlement betrad: 'Mens cruella in corpore pulchro.'" Voor de niet-latinisten onder ons: "Een wrede geest in een mooi lichaam."

Bij het Vlaams Belang reageren ze als door een wesp gestoken. "Een bijzonder grove en vernederende belediging, nooit eerder gezien." Onaanvaardbaar was het en publieke verontschuldigingen zijn wel het allerminste antwoord. Vreemd.

De kwalificatie is immers niet zozeer een belediging als wel een vrij accurate omschrijving van de rol die mevrouw Morel binnen het Belang speelt. Maar ook al mocht ze beledigend zijn, dan is het toch wel opvallend hoe selectief Belangers omgaan met hun heilige recht op vrije meningsuiting. Zelf mogen ze iedere andersdenkende, van "idiote multiculaanhanger" tot "vuile islamiet", verrot schelden, en o wee als je daar iets over durft te zeggen, want dan huilen ze meteen dat hun recht op vrije meningsuiting geschonden is. Maar een wat ironische opmerking over hen is meteen een onaanvaardbare belediging.

Iemand zou het Belang er toch eens op moeten wijzen dat grondwettelijke vrijheden er niet alleen voor Belangers zijn, maar ook voor hun tegenstanders. De Belangers zijn ook woest omdat meer en meer de hypothese veld wint dat een "affaire" tussen ex-voorzitter Frank Van Hecke en zijn "Morelleke-Forelleke" verantwoordelijk is voor de levensgrote spanningen in de partij. Teneinde enig licht te werpen op deze affaire, volgend verhaal.

In het begin van haar parlementaire loopbaan werd Morel uitgenodigd bij Polspoel & Desmet, wat haar wat moeilijk viel omdat haar vliegtuig slechts een klein uurtje voor opname zou landen op Zaventem. Maar aangezien een taxirit tussen Zaventem en VTM maar tien minuutjes in beslag neemt, was dat geen probleem.

Morel werd echter niet aangevoerd door een taxi, maar door haar eigen chauffeur, Frank Vanhecke, die daarvoor speciaal vanuit Brugge was komen rijden, die braaf aan de studiodeur wachtte, daarna zijn pas verkozene omhelsde en feliciteerde, en vervolgens weer met haar wegreed. Dergelijke coaching hebben we sindsdien geen enkele partijvoorzitter meer zien geven.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

system 19 januari 2008 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3216131)
Neen, dat mag het VB niet.
Een kabinetchef mag echter stukken verder gaan en jij vindt dat niet erg.

En toch doet het VB dit met de regelmaat van een goede klok. Zoals u boven kunt lezen.

Hertog van Gelre 19 januari 2008 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3216171)
En toch doet het VB dit met de regemaat van een goede klok. Zoals u boven kunt lezen.

De ene fout maakt de ander niet goed.

Ik vind het trouwens walgelijk om iemands privé-leven politiek te gebruiken, zoals BruggeV&L nu weer doet.

Brugge Veilig en Leefbaar 19 januari 2008 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3216176)
De ene fout maakt de ander niet goed.

Ik vind het trouwens walgelijk om iemands privé-leven politiek te gebruiken, zoals BruggeV&L nu weer doet.

Ach, die door het Blok zo geprezen waarden en normen. Een beetje selectief blind ? 8-)

Hertog van Gelre 19 januari 2008 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3216181)
Ach, die door het Blok zo geprezen waarden en normen. Een beetje selectief blind ? 8-)

Ach, u denkt dat ik een blokker ben. Hoe typerend.

Brugge Veilig en Leefbaar 19 januari 2008 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3216186)

Wat kan mij dat schelen...:roll:
Uw opmerkingen (klakkeloos overnemen wat het gespuis schrijft) zijn dan niet al te verstandig. 8O

Knuppel 19 januari 2008 13:31

Allez, dat weten we ook weer.

Politici uitschelden voor wreede geesten in een mooi lichaam omdat ze tot het VB behoren, of voor nazi als ze de vuile was van het zoveelste PS-kopstuk buitenhangen, is een democratisch recht.

En 'De Morgen', System en een kerel die er niet in slaagde zijn politieke ambities waar te maken in het Vlaams Blok mét het 70-puntenplan verdedigen, uiteraard, dit democratisch recht.

We zullen zien hoe democratisch de rechter dit recht vindt als het verdict over de belediging van Lizin geveld wordt.

Knuppel 19 januari 2008 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3216181)

Waar is de tijd dat jij geen last had van selectieve blindheid. Je had zelfs geen last van het 70-puntenplan.

Zwartengeel 19 januari 2008 13:34

Citaat:

Als je niet mee helpt ze door het slijk te trekken, ben je er zelf één.

Knuppel 19 januari 2008 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3216188)
Uw opmerkingen (klakkeloos overnemen wat het gespuis schrijft) zijn dan niet al te verstandig. 8O

Zegt het gespuis dat zélf het 70-puntenplan klakkeloos overnam.....

Hertog van Gelre 19 januari 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 3216188)

Het ''gespuis'' hier weet goed hoe je met ''de vrouwtjes in minirok en laarzen'' moet omgaan en probeert politieke tegenstanders te treffen met roddel en achterklap uit hun privé-leven.

Ik kan me niet herinneren hier ook maar iets van klakkeloos te hebben overgenomen.

Knuppel 19 januari 2008 13:36

Citaat:

Leer ermee leven.
Ofwel huil je met de hyena's mee ofwel hoor je bij hen.

system 19 januari 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3216204)
Leer ermee leven.
Ofwel huil je met de hyena's mee ofwel hoor je bij hen.

U schakelt nu wel over van de honden naar de hyena's. U hebt blijkbaar iets met dieren. Toch maar eens een lidkaart kopen van een of andere dierenpartij.

Blauwzwart 19 januari 2008 13:50

Intussen verklaart minister Vandenbroecke zelf dat hij niet tevreden is met het schrijfsel van zijn kabinetsmedewerker.

Waarmee dit onderwerp eigenlijk afgehandeld is. De topicstarter kan misschien verderlullen op het forum van Story of Jürgen Verstrepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be