Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001
(Bericht 3624516)
Laten we beginnen met het kind de juiste namen te geven nl moord en zelfmoord want dat is het eigenlijk.
|
neen, dat is het niet. Moord impliceert een dader en een onwillig (ik wil niet vermoord worden) slachtoffer. In die zin is het woord "zelfmoord" al een contradictie.
Je kan spreken over toegestemde doding of zelfdoding.
Citaat:
Moord is onwettelijk (en voor mij ook onbijbels) en zelfmoord is onwettelijk (en ook onbijbels).
|
moord impliceert dat het slachtoffer niet akkoord is.
zelfmoord schijnt inderdaad onwettelijk te zijn, zou het kunnen dat ze er de doodstraf op gezet hebben?
Citaat:
Maw het mag dus niet ... . (ja ik weet wel dat men door naamsverandering en wat hocus pocus het toestaat onder bepaalde voorwaarden )
Maar zowel moord als zelfmoord zijn zonde ! Dus voor mensen die zichzelf christen willen noemen zou deze zaak heel duidelijk moeten zijn. Nooit !
|
er is geen verplichting tot euthanasie, dus voor mijn part mag jij tientallen jaren liggen creperen van de pijn als je dat liever hebt.
Citaat:
Als er sprake is van moord (dus er is hulp van een 2de of zelfs 3de persoon ) dan zouden deze mensen wat mij betreft moeten vervolgd worden voor moord.
|
kijk, zulke foute redeneringen krijg je dus als je een fout beginstandpunt inneemt: het is geen moord, vermits het "slachtoffer" ingestemd heeft (of eerder zelfs
verzocht heeft om gedood te worden).
Citaat:
Gaat het echter om zelfmoord dan vind ik dat ook dit niet kan maar goed u hebt keuzevrijheid en als u dit doet en de gevolgen accepteert wie ben ik dan om u dat te verhinderen.
|
niemand, inderdaad.
Citaat:
Ik ben absoluut tegen, maar ik denk niet dat we als het om zelfmoord gaat onze wil mogen opleggen aan anderen. Maar we moeten er wel alles aan doen om dit te vermijden en uit hun hoofd te praten, maar uiteindelijk als iemand dit echt wil doen gaan ze het ook wel doen vrees ik.
|
ik vermoed dat het uw recht is indien u daarom verzocht wordt. Anders zie ik het eerder als een vorm van marteling dat er daar zo'n newborn christian aan mijn bed komt zitten leuteren dat ik zou moeten blijven lijden tot de dood vanzelf komt. Ik vrees dat ge nogal eens een post zult pakken (als ik dan hopelijk nog die kracht heb, anders is het zoals ik stelde zuivere marteling van uwentwege).
Citaat:
Ik zie al de reacties met voorbeelden van mensen die heel erg lijden en zo ... en ja dat is vreselijk, maar het maakt ook deel uit van het leven. Ik zou zeggen bekeer u en wordt christen als u het nog niet bent en dan wordt dat lijden een stuk draaglijker. En bid tot God en vraag hem om zijn wil uit te voeren
|
en ja, als je dood bent krijg je dan eeuwig en eeuwig en eeuwig en alle dagen en eeuwig rijstpap te eten! ben je mal ?
Maar nogmaals: indien JIJ dat wenst mag JIJ van mij tientallen jaren liggen kermen van de pijn hoor.
Ik ben niet iemand die dan aan je bed komt zitten om je te overhalen om toch maar euthanasie te laten uitvoeren. Zo'n goed karakter heb ik niet.
Die 'menselijkheid' reserveer ik voor mijn kat, die zal het nooit hoeven mee te maken. (ze lust dan ook geen rijstpap).