Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Brekend nieuws: Nasa maakt foto van mensachtig wezen op Mars (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101056)

Groentje-18 24 januari 2008 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3224137)
let's ask groentje :-)

Volgens mij zijn die twee altijd gecorreleerd ja?
Maar het is niet mijn vakgebied. :oops:

kelt 25 januari 2008 06:14

Ik vond die ouwe Viking-foto's (met het "gezicht" van Mars ) beter ;-)

largo_w 25 januari 2008 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3225365)
Volgens mij zijn die twee altijd gecorreleerd ja?
Maar het is niet mijn vakgebied. :oops:

Ik weet het ook niet misschien kan dit helpen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mars_(planeet)#Atmosfeer
;-) meer bepaald: "De atmosfeer van Mars is met een luchtdruk van slechts 750 Pa (6 mm kwikdruk) erg dun (op aarde bedraagt deze ongeveer 100.000 Pa)."
misschien kan dit helpen? Ik weet het niet zeg jij het maar...;-)

Pindar 25 januari 2008 13:19

ik zeg maar 1 ding:

imprinting voor de in scene gezette alien invasie
(staged alien invasion)
waarschijnlijk augustus van dit jaar

u bent gewaarschuwd, deze zal FAKE zijn.

Remember this:

Citaat:

"Today America would be outraged if U.N. troops entered Los Angeles to restore order; tomorrow they will be grateful! This is especially true if they were told that there were an outside threat from beyond, whether real or promulgated, that threatened our very existence. It is then that all peoples of the world will plead to deliver them from this evil. The one thing that man fears is the unknown. When presented with this scenario, individual rights will be willingly relinquished for the guarantee of their well-being granted to them by the world government." Henry Kissinger 1991
of dit:

Citaat:

"I couldn't help but say to him , just how easy his task and mine might be in these meetings that we held if suddenly there was a threat to this world from another species from another planet outside in the universe. We'd forget all the little local differences that we have between our countries and we would find out once and for all that we really are all human beings here on the Earth together." Reuters, "Reagan Images Star Wars," International Herald Tribune, Paris, Dec. 5th, 1985
Citaat:

"The Soviets and the democracies will adopt the best characteristics of each other and, in the process of many years, there will not be a strict line of demarcation between their ideals; therefore no causes for war between them...because of the the developments of science all the countries on earth will have to unite to survive and make a common front against attack by people from other planets." New York Times "M'Arthur Greets Mayor of Naples," Oct. 8, 1955
Citaat:

Here we have our own leaders telling us that the Alien Invasion is coming! And Hollywood too has gone out of it's way to mentally condition us to the coming antichrist and his New World Order.

Pin d"Ar

Anna List 25 januari 2008 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3223493)
Deze combinatie van rotsen en schaduwen heeft trouwens wel wat weg van de kleine zeemeermin...

die had ik er ook ingezien !

evilbu 25 januari 2008 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3223050)
anyway ik ken er niet veel van maar is leven op mars uieindelijk mogelijk?

Binnen het zonnestelsel is dat toch één van de grootste kanshebbers. Enkel Mars, Mercurius, Venus en Pluto hebben een vast oppervlak, de rest zijn gasreuzen, en Pluto staat veel te ver van de zon, Mercurius te dicht en heeft een te dunne atmosfeer.
Venus is veel te warm en de druk is er zo groot dat zelfs sondes na een tijd verpletterd werden.

Soms worden manen van buitenplaneten als Europa en Titan nog als kanshebbers genoemd, maar die staan ook al ver van de zon.:oops:

Citaat:

En stel dat er water zou zijn is het dan mogelijk om er bvb planten te laten groeien?
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabatier_reaction

Ik ben zelf niet zo thuis in de chemie, maar met deze reactie kan je met koolstofdioxide en waterstof de productie van water (yummie!) en methaan (brandstof dus!) bekomen. Koolstofdioxide is er in overvloed in de atmosfeer in Mars.(95% daar, terwijl dat bij ons veel minder dan 1 procent is)

Citaat:

Kan men daar de mens laten verderleven indien onze aardkloot toch helemaal wegsmelt? Waarom/niet?
Best wel leuk om weten hé... Moest er leven zijn dan smijten we die beesten in de zoo van antwerpen en das ook opgelost he :) indien niet jah dan is mars van de aarde aka van de hoogste bieder, niet? hehe...
Het woord terraforming is hier al gevallen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Terraforming_of_Mars

Als je meer CO2 loslaat, dan wordt de atmosfeer warmer, en dan kan er nog meer CO2 vrijkomen, die nu bevroren is in de vorm van ijs.
Het is absurd om te denken dat Mars ooit een plek zal worden waar je gewoon zal kunnen rondlopen, maar wat voorstanders hopen is dat het mogelijk zou worden om er rond te lopen met enkel een fles lucht en geen beschermend pak.

Derk de Tweede 25 januari 2008 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3226501)
Binnen het zonnestelsel is dat toch één van de grootste kanshebbers. Enkel Mars, Mercurius, Venus en Pluto hebben een vast oppervlak, de rest zijn gasreuzen, en Pluto staat veel te ver van de zon, Mercurius te dicht en heeft een te dunne atmosfeer.
Venus is veel te warm en de druk is er zo groot dat zelfs sondes na een tijd verpletterd werden.

Soms worden manen van buitenplaneten als Europa en Titan nog als kanshebbers genoemd, maar die staan ook al ver van de zon.:oops:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sabatier_reaction

Ik ben zelf niet zo thuis in de chemie, maar met deze reactie kan je met koolstofdioxide en waterstof de productie van water (yummie!) en methaan (brandstof dus!) bekomen. Koolstofdioxide is er in overvloed in de atmosfeer in Mars.(95% daar, terwijl dat bij ons veel minder dan 1 procent is)

Het woord terraforming is hier al gevallen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Terraforming_of_Mars

Als je meer CO2 loslaat, dan wordt de atmosfeer warmer, en dan kan er nog meer CO2 vrijkomen, die nu bevroren is in de vorm van ijs.
Het is absurd om te denken dat Mars ooit een plek zal worden waar je gewoon zal kunnen rondlopen, maar wat voorstanders hopen is dat het mogelijk zou worden om er rond te lopen met enkel een fles lucht en geen beschermend pak.

Dan ga je er dus vanuit dat leven op andere planeten onder de dezelfde omstandigheden zou moeten ontstaan als op Aarde.
Wie zegt mij dat er op Jupiter geen levende ballonen zweven in haar woelige atmosfeer?

evilbu 25 januari 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3226503)

Wie zegt mij dat er op Jupiter geen levende ballonen zweven in haar woelige atmosfeer?

Ik

:-P

L. J. Brutus 25 januari 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3226503)

Die stellen zich hun God dan vast voor als "de Grote Opblazer".

evilbu 25 januari 2008 21:52

Kan deze discussie niet snel gestopt worden eigenlijk? Ik bedoel : dat ding ligt toch veel te dicht om mensachtig te kunnen zijn? (te klein?)

Derk de Tweede 25 januari 2008 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3226515)
Die stellen zich hun God dan vast voor als "de Grote Opblazer".

Zie star trek: Altijd mensachtige wezens van 1 meter 80.
Leven kan alle vormen aannemen.
En u ga ik even leven! :roll:

Heftruck 26 januari 2008 00:44

Amai, wat een drukte over ne steen.

Groot licht alhier..

Revolutie 26 januari 2008 10:18

Moest het echt een wezen zijn geweest zag het er alvast niet goedaardig uit.
Laten we al beginnen met paniek te zaaien en binnen de kortste keren staat Amerika op zijn kop.

Derk de Tweede 26 januari 2008 18:51

Dinsdag 29 januari: een kleine kans op een botsinkje tussen de Aarde en een steentje van een km, als de berekeningen niet kloppen.
http://www.endandit.nl/tech/2008/01/...akelings-langs

Bovenbuur 27 januari 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3227440)
Dinsdag 29 januari: een kleine kans op een botsinkje tussen de Aarde en een steentje van een km, als de berekeningen niet kloppen.
http://www.endandit.nl/tech/2008/01/...akelings-langs

Maar die kloppen wel...

Derk de Tweede 27 januari 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3228176)
Maar die kloppen wel...

't Is wel te hopen!

roger verhiest 27 januari 2008 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3223808)
Man, nogal wiedes dat ge der niks van vindt op de NASA of ESA site. Dat wordt allemaal geconspirationeerd in een doofpot. deze foto is ook nooit tot in de meinstreem geraakt:

Zo te zien is er nog een toekomst voor SPIRIT

roger verhiest 27 januari 2008 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pindar (Bericht 3225895)
ik zeg maar 1 ding:

imprinting voor de in scene gezette alien invasie
(staged alien invasion)
waarschijnlijk augustus van dit jaar

u bent gewaarschuwd, deze zal FAKE zijn.

Pin d"Ar

Inerdaad : question everything !

berre 27 januari 2008 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 3223493)
Deze combinatie van rotsen en schaduwen heeft trouwens wel wat weg van de kleine zeemeermin...

'k vind het niet :?

Jazeker 27 januari 2008 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3226661)
Amai, wat een drukte over ne steen.

Groot licht alhier..

Je moet het me maar niet kwalijk nemen, maar ergens vind ik het enorm grappig dat jij degene bent die dit zegt. In andere forumonderdelen vind je elke wazige foto van een UFO geloofwaardig en elke scheet van prisonplanet.com de bijbel, en hier word je plots rationeel :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be