Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ‘De jeugd is kapot’ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103389)

brontosaurus 26 maart 2008 08:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3322283)
Niks nieuws aan

Waar, wanneer?
Gezien het minieme percentage van de bevolking dat aan straatprostitutie doet zie jij problemen van een héél klein groepje toch wel als zeer maatschappijbeïnvloedend. Ken jij zelf zoveel mensen die aan straatprostitutie doen? Ik geen enkele.

Beste filosoof,
Een staatshoer is eenieder die zich neerlegt bij de wetten en regels van het huidige dictatoriale regime.Dus iedereen die belastingen betaald en gaat stemmen.

Bhairav 26 maart 2008 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322654)
Beste filosoof,
Een staatshoer is eenieder die zich neerlegt bij de wetten en regels van het huidige dictatoriale regime.Dus iedereen die belastingen betaald en gaat stemmen.

Die jeugd waarover gij klaagt legt zich niet bepaald neer bij die regels.

Maes_P 26 maart 2008 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322654)
Beste filosoof,

Voor 50 euro mag je eens aan mijn aftrekposten zitten...

brontosaurus 26 maart 2008 08:24

Gezien de huidige situatie is het niet zo dat we respectloos moeten omgaan met de oudere generaties omdat zij vaak onwetend mee geholpen hebben aan de verloedering van onze maatschappij.Wel is het van belang om hun op hun verantwoordelijkheden te wijzen en hun te dwingen om mee te werken aan een betere toekomst voor de volgende generaties.Dit door om te beginnen een totale omverwerping van het huidige politieke en religieuze beleid.

brontosaurus 26 maart 2008 08:37

Kan je dat bevestigen?Uit ervaring en veel contact met jongeren op straat kan ik u duidelijk aangeven dat een revolutie zeker nu een grote kans van slagen heeft.De jeugd heeft gewoon een voorbeeld en een leidraad nodig en dat wordt hun welbepaald niet op school,tv of de overheid gegeven.Het probleem zit hem daar dat dit niet getollereerd wordt door de overheid en je dan gelijk als terrorist wordt bestempeld.Vandaar Bhiarav is het bewustworden van de problematiek een eerste stap en de rest volgt dan wel vanzelf.Doe eens wat veldwerk en vraag de jongeren eens naar hun wensen.Het zou je versteld doen staan.

brontosaurus 26 maart 2008 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3322666)
Voor 50 euro mag je eens aan mijn aftrekposten zitten...

Welke aftrekposten?

brontosaurus 26 maart 2008 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian (Bericht 3322363)
Een deftige burgerdienst instellen of bootcamps voor die losgeslagen jeugd!

Een burgerdienst voor iedereen voor enkele jaren verspreid over enkele jaren meer zou een goede oplossing zijn om vele problemen op te lossen.Dit voor alle mannen en vrouwen tot zelfs gehandicapten want voor iedereen is er wat nuttigs te doen in onze samenleving.

Bhairav 26 maart 2008 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322675)
Kan je dat bevestigen?Uit ervaring en veel contact met jongeren op straat kan ik u duidelijk aangeven dat een revolutie zeker nu een grote kans van slagen heeft.De jeugd heeft gewoon een voorbeeld en een leidraad nodig en dat wordt hun welbepaald niet op school,tv of de overheid gegeven.Het probleem zit hem daar dat dit niet getollereerd wordt door de overheid en je dan gelijk als terrorist wordt bestempeld.Vandaar Bhiarav is het bewustworden van de problematiek een eerste stap en de rest volgt dan wel vanzelf.Doe eens wat veldwerk en vraag de jongeren eens naar hun wensen.Het zou je versteld doen staan.

Ik moet toegeven dat ge nogal vaag zijt.
Wat voor een voorbeeld moet dat zijn? Zoiets a la jaren 70? Rebels enzo?
Of hebt ge het over opkijken naar succesvolle burgertrutten?

Citaat:

Gezien de huidige situatie is het niet zo dat we respectloos moeten omgaan met de oudere generaties omdat zij vaak onwetend mee geholpen hebben aan de verloedering van onze maatschappij.Wel is het van belang om hun op hun verantwoordelijkheden te wijzen en hun te dwingen om mee te werken aan een betere toekomst voor de volgende generaties.Dit door om te beginnen een totale omverwerping van het huidige politieke en religieuze beleid.
Dit is ook vaag. Is dat de bedoeling om tot nadenken aan te zetten? :P
Wie moet op zijn verantwoordelijkheid gewezen worden? De jongere of oudere generatie? Lijkt me weer zo iets vaag en iets wat er niet van zal komen.
Alle initiatieven van goede voorbeelden te stellen zijn nep.

Bhairav 26 maart 2008 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322681)
Een burgerdienst voor iedereen voor enkele jaren verspreid over enkele jaren meer zou een goede oplossing zijn om vele problemen op te lossen.Dit voor alle mannen en vrouwen tot zelfs gehandicapten want voor iedereen is er wat nuttigs te doen in onze samenleving.

Ah op die fiets.
Wel daar geloof ik nu eens niet in. Dat dwingen tot nuttig voelen.
Wacht misschien enkele generaties tot er een draagvlak voor onstaat...:roll:

filosoof 26 maart 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322681)

En de inkomensderving van de beginners in het leven daardoor? In feite stel je gewoon een in natura te betalen belasting van enkele jaarlonen voor:roll:(voor mensen die nog geen inkomen hebben!)Ik betaalde die belasting destijds: 18 maandlonen, in natura, op een ogenblik dat ik geen frank had en 't kwam zéér pijnlijk aan!:-P
Je noemt het geen belasting maar what's in a name?

andev 26 maart 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3322132)
Wat daar de oorzaak van is? De zieke geesten van hun ouders en de oudere generaties zijn daar de schuld van. Als mensen het normaal beginnen te vinden dat je iemand zomaar mag discrimineren op basis van geloof of huidskleur moet je niet verbaasd zijn als jongeren op de duur voor niemand nog respect hebben. Respect is iets wat je verdiend en blijkbaar verdienen de oudere generaties geen respect meer.

En wat denk je dat de huidige generaties met dat soort praatjes straks gaan krijgen? Respect en waardering voor hun heldhaftige vrijheidsgedachten?
Een flink stuk van de jeugd van tegenwoordig helpt gewoon de maatschappij die ze alles heeft gegeven zonder dat ze er moeite voor moesten doen naar de bliksem helpen. Straks zijn de gratis centjes en de snoepjes op en kun je met een mes tussen je tanden de straat oversteken in de hoop dat je de overkant haalt...
De "zeven" vette jaren zitten er stilaan op, wat er op ons afkomt is een ander paar mouwen...
Loontje komt om zijn boontje. De jaren volgen elkaar op maar gelijken niet noodzakelijk aan elkaar. Maak jij je maar druk over "geloof en huidskleur"!

andev 26 maart 2008 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3322177)
En waarvoor verdienen die dan respect? Omdat ze oud zijn ofwa? Ze hadden maar wat beter aan hun toekomst moeten denken misschien zouden ze wel gerespecteerd worden. Wat we nu zien is dat de oudere generatie gewoon alles maar dan ook alles naar de kloten heeft gedaan. Veel respect moet je dus voor dat soort mensen niet hebben.

Die oudere generatie zal er straks niet meer zijn om je verder op de kosten van de maatschappij te kweken. Wie heeft er nu nog respect voor wat dan ook? Dat is niet "cool"!

brontosaurus 26 maart 2008 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3322757)
En de inkomensderving van de beginners in het leven daardoor? In feite stel je gewoon een in natura te betalen belasting van enkele jaarlonen voor:roll:(voor mensen die nog geen inkomen hebben!)Ik betaalde die belasting destijds: 18 maandlonen, in natura, op een ogenblik dat ik geen frank had en 't kwam zéér pijnlijk aan!:-P
Je noemt het geen belasting maar what's in a name?

Ook ik ben het slachtoffer geweest van deze wanpraktijken als gedwongen soldaat.Hier heb ik het dan ook niet over want soldaten zijn moordenaars op bevel van een ziekelijk gestoorde overheid.Burgerdienst kan in de vorm van brandweer,wegenbouwer,verpleging,kok of eender ander beroep om zodoende de lasten van de huidige slavernij een beetje te verzachten.Tevens kan dit een zeer goede praktische ervaring zijn voor het verdere beroepsleven.En dit kan ook het einde van een loopbaan verkorten zodat men op vroegere leeftijd van een welverdiende rust kan genieten.Het leven draait niet om het geld.Gezien de huidige situatie in onze verziekte samenleving moet dat nu toch langzamerhand duidelijk worden.Wil je daar niet aan toegeven dan is het einde van beschaving heel nabij.De keuze is aan jullie.

Bhairav 26 maart 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322929)
Ook ik ben het slachtoffer geweest van deze wanpraktijken als gedwongen soldaat.Hier heb ik het dan ook niet over want soldaten zijn moordenaars op bevel van een ziekelijk gestoorde overheid.Burgerdienst kan in de vorm van brandweer,wegenbouwer,verpleging,kok of eender ander beroep om zodoende de lasten van de huidige slavernij een beetje te verzachten.Tevens kan dit een zeer goede praktische ervaring zijn voor het verdere beroepsleven.En dit kan ook het einde van een loopbaan verkorten zodat men op vroegere leeftijd van een welverdiende rust kan genieten.Het leven draait niet om het geld.Gezien de huidige situatie in onze verziekte samenleving moet dat nu toch langzamerhand duidelijk worden.Wil je daar niet aan toegeven dan is het einde van beschaving heel nabij.De keuze is aan jullie.

En bij weigering bak in?

fernand 26 maart 2008 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3321026)
Daar heb je gelijk in.Wat zou daar nu de oorzaak van zijn?Ouders moeten zich te pleures werken om rond te komen en de staat vangt maar belastingen.De overheid laat het toe dat media de mensheid hypnotiseert met walgelijk wangedrag en de politie staat als een gestapo de mensen te terroriseren.Opvoeding begint thuis maar hoe moeten de staathoeren dat nu voor mekaar krijgen als ze hun eigen leven nog niet onder controle krijgen.Vandaar is het de hoogste tijd om je leven zelf in handen te houden en niet door een land,staat of ander bemoeizuchtig instituut.Waar wij behoefte aan hebben zijn spirituele leiders.

Ik gaf mijn zoon eens een pedagogische tik.
zoon deed zijn veraal op school aan een vriend.
vrienje vertelde het aa, de juf.
juf vetelde het aan de sociale medewerkster.
sociale medewerkster vertelde het aan het gerecht.
resultaat.................. geen pedagogische tik meer te geven.
gast trekt zijnbe plan! :-P

Bhairav 26 maart 2008 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3322957)
Ik gaf mijn zoon eens een pedagogische tik.
zoon deed zijn veraal op school aan een vriend.
vrienje vertelde het aa, de juf.
juf vetelde het aan de sociale medewerkster.
sociale medewerkster vertelde het aan het gerecht.
resultaat.................. geen pedagogische tik meer te geven.
gast trekt zijnbe plan! :-P

Stel u eens voor dat uw zoon dat "als een man" aanvaarde...
Een "echte man" zou dat volgens mij niet zomaar laten een u een loer terugdraaien.

brontosaurus 26 maart 2008 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3322945)
En bij weigering bak in?

Minder sociale voordelen
Voor wat hoort wat.Een gezonde samenleving bestaat uit geven en nemen.Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zeker.En een goed voorbeeld heeft alle kans op slagen.Het is een kwestie van opvoeding waar je als gemeenschap samen aan werkt.

Bhairav 26 maart 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322964)
Minder sociale voordelen
Voor wat hoort wat.Een gezonde samenleving bestaat uit geven en nemen.Zo moeilijk kan dat toch niet zijn zeker.En een goed voorbeeld heeft alle kans op slagen.Het is een kwestie van opvoeding waar je als gemeenschap samen aan werkt.

Blijkbaar wel...

Wie gaat dat voorbeeld geven? Charismatische figuren?

brontosaurus 26 maart 2008 12:03

School en gerecht moet je in vertouwen nemen,daar zal je wat mee bereiken.Juist deze criminele instituten zijn de oorzaak van alle ellende.De tijd dat ik school en gerecht erkende zijn reeds lang voorbij.Alleen door het corrupte beleid in dit kankergezwel wat velen belgie noemen kan je zulk een gespuis nog niet eens op een rechtvaardige manier aanklagen.

Bhairav 26 maart 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus (Bericht 3322973)
School en gerecht moet je in vertouwen nemen,daar zal je wat mee bereiken.Juist deze criminele instituten zijn de oorzaak van alle ellende.De tijd dat ik school en gerecht erkende zijn reeds lang voorbij.Alleen door het corrupte beleid in dit kankergezwel wat velen belgie noemen kan je zulk een gespuis nog niet eens op een rechtvaardige manier aanklagen.

Ik geloof niet in "men moet dit en dat".
Uw idealen zijn trouwens nogal raar: enerzijds wat anarchistisch willen doen. Anderzijds verplichtingen opleggen. Moet ik daar de grap van inzien?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be