Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Peiling: VB en LDD grootste stijgers! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103411)

system 29 april 2008 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3391448)
Het verschil is die manifestaties wel degelijk plaatshebben en kunnen geteld worden. Terwijl die peiling volgens u onbetrouwbaar is : het staat wat ridicuul om daar dan toch de door u geliefde conclusies uit te trekken.

Ik herhaal: indien de peilingen juist zijn trek ik deze conclusie. Goed inhoudelijk lezen is blijkbaar niet uw sterkste kant.

Zwartengeel 29 april 2008 07:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391447)
Wat zou het. Ik zal het wat gemakkelijker maken voor u. Ik stel gewoon: "in de veronderstelling dat die peilingen juist zouden zijn, dan haalt de NVA in die peilingen amper 3 �* 3.5%. Dat stelt dus niets voor". Net zoals het Vlaams-Nationaal Zangfeest (3500 mensen), de IJzerbedevaart (4000 mensen) en de IJzerwake (4000 mensen) niets voorstellen. Allemaal manifestaties met veel lawaai (trommelgeroffel) en gezang, maar niet erg geliefd bij de Vlamingen.

:cheer: System is terug met meer IJzerwake :cheer:

system 29 april 2008 07:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3391454)
:cheer: System is terug met meer IJzerwake :cheer:

Ik stel gewoon de feiten vast. Dat zint u niet. Maar goed, u moet daar mee leren leven.

Rob Roy 29 april 2008 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391453)
Ik herhaal: indien de peilingen juist zijn trek ik deze conclusie.

Goh, volgens dezelfde peiling zou het VB 23 pct halen.

Helaas:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3390406)
Als deze peiling waar zou zijn (waar ik absoluut niet van overtuigd ben),

Als de stationspeiling van de BUB waar zou zijn, waar ik absoluut niet van overtuigd ben, dan zijn 90 pct van de Belgen pro-België. Waar spreken we dan nog over?

Zwartengeel 29 april 2008 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391457)
Ik stel gewoon de feiten vast. Dat zint u niet. Maar goed, u moet daar mee leren leven.

Feit is dat jij gewoon, waneer een peiling jou niet bevalt, gewoon steevast overal IJzerwake en Zangfeest bijsleept om je gelijk te willen bewijzen maar dat is geen enkele graadmeter voor de relevantie van het Vlaams-nationalisme. Niet iedereen die meer Vlaanderen wil of N-VA of VB stemt is ook daadwerkelijk geïnteresseerd in deze dingen. Of denk jij dat iedere voorstander van Schotse autonomie in het weekend in een kilt gekleed op Highland Games rondparadeert?

robert t 29 april 2008 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3391252)
Ik meen me te herinneren dat ze in de peiling zo'n 15% haalden, nadat ze zich (kortstondig) hadden afgesplitst van de CD&V, mede met de komst van Dedecker.

Dit percentage is té optimistisch. De helft ervan lijkt me realistisch.
Citaat:

Ben overigens geen NVA stemmer of aanhanger, maar eerlijk is eerlijk ;-)
Zo is dat, maar dit begrip staat niet in System zijn woordenboek.

stab 29 april 2008 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391457)
Ik stel gewoon de feiten vast.

Een verminderde toeloop bij Vlaams - nationale manifestaties, dat wel, maar dat 1 Vlaming op 4 voor een separatistische partij stemt, daar ga jij dan weer licht over heen. Of zes maanden politieke, zeg maar communautaire , crisis.
Dat zijn ook de feiten van vandaag.

De Waal 29 april 2008 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3391481)
De helft ervan lijkt me realistisch.

:rofl:

robert t 29 april 2008 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3391595)
:rofl:

Alweer bijzonder sterke argumentatie. Verder dan een stomme smiley kom je niet. Houden zo.

system 29 april 2008 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3391508)
Een verminderde toeloop bij Vlaams - nationale manifestaties, dat wel, maar dat 1 Vlaming op 4 voor een separatistische partij stemt, daar ga jij dan weer licht over heen. Of zes maanden politieke, zeg maar communautaire , crisis.
Dat zijn ook de feiten van vandaag.

Een groot deel van de VB-stemmers zijn voor de monarchie... volgens een enquête. Bovendien stemt een groot deel van de VB-stemmers tegen vreemdelingen en niet zozeer voor de 'vlaamse zaak'. Wat er ook van zij, indien u stelt dat één Vlaming op 4 voor separatistische partijen stemt, dan impliceert dit tevens dat 75 % van de Vlamingen niet voor een separatistische partij stemt. Daar al aan gedacht? Dat zijn óók de feiten van vandaag.

Rob Roy 29 april 2008 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391791)
Een groot deel van de VB-stemmers zijn voor de monarchie... volgens een enquête.

Toch leuk dat al die stemmen en middelen ingezet worden voor plain and simple separatisme, niet?

system 29 april 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3391814)
Toch leuk dat al die stemmen en middelen ingezet worden voor plain and simple separatisme, niet?

Een mens moet kunnen dromen.

Another Jack 29 april 2008 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3390314)
Zegt hij er ook bij op wat hij zou besparen, of is dat te on-populistisch voor LDD? :?

Wacht maar tot wanneer je gaat werken dan zul je iedere belastingsverlaging toejuichen...

Mogelijke denkpistes ivm besparing: minder maar beter (betaalde) ambtenaren, verlieslatende overheidsbedrijven dumpen (privatiseren)

Zou het ook niet kunnen dat je evenveel inkomsten hebt als je die 25% dan ook streng en effectief toepast?

Is het ook niet zo dat wie meer geld overhoudt meer consumeert en er dus meer geld (btw) terug naar de staatskas vloeit?

Ik vind LDD een progressieve beweging met realistische alternatieven en een frisse kijk op economisch vlak!

Voil�*, nu beken ik ook eens kleur zie...

Herr Oberst 29 april 2008 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391450)
Zonder enige pretentie, maar ik heb op dit forum voorspeld dat LDD boven de kiesdrempel zou komen bij de laatste verkiezingen. Niemand zag dat zitten. Maar LDD kwam boven de kiesdrempel. Misschien een toevalstreffer van mijnentwege. Mogelijk. Maar nu voorspel ik dat, indien de NVA aleen opkomt, zij uitkomt tussen de 3.5 en de 5.5%. Het zou dus goed kunnen dat ze kiesdrempel halen, maar het tegenovergestelde is zeker niet uit te sluiten.

Misschien is het eens tijd voor een schermafbeelding?

De Waal 29 april 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3391675)
Alweer bijzonder sterke argumentatie. Verder dan een stomme smiley kom je niet. Houden zo.

en dat lucht op he robert t, droom maar verder ik zal wel lachen in mijn vuist.........:lol:

Metternich 29 april 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3391791)
Een groot deel van de VB-stemmers zijn voor de monarchie... volgens een enquête.

Toch prachtig dat die stemmen voor iets totaal anders worden gebruikt :twisted:

system 29 april 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3392131)
Toch prachtig dat die stemmen voor iets totaal anders worden gebruikt :twisted:

Dat noemt men misschien ook kiezersbedrog.

Herr Oberst 29 april 2008 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3392140)
Dat noemt men misschien ook kiezersbedrog.

Waarom? Als die mensen stemmen op het VB om verkeerde redenen, is dat hun zaak. Het is voor iedereen duidelijk genoeg waar het VB voor staat, en de Belgische monarchie hoort daar niet bij.

system 29 april 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3392206)
Waarom? Als die mensen stemmen op het VB om verkeerde redenen, is dat hun zaak. Het is voor iedereen duidelijk genoeg waar het VB voor staat, en de Belgische monarchie hoort daar niet bij.

Wat het vermoeden bevestigt, dat ettelijke mensen mensen die op het VB stemmen, helemaal niet Vlaams-nationalistisch stemmen maar eerder op het VB stemmen wegens een anti-vreemdelingen reflex.

Herr Oberst 29 april 2008 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3392247)
Wat het vermoeden bevestigt, dat ettelijke mensen mensen die op het VB stemmen, helemaal niet Vlaams-nationalistisch stemmen maar eerder op het VB stemmen wegens een anti-vreemdelingen reflex.

Dat hebt u reeds gezegd. Nu nog een uitleg geven waarom het kiezersbedrog is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be