Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Verkiezing: mooiste moskee (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103493)

DEMOKRATOS 20 juni 2009 14:47

Jahh de Moslims beleven nog hun godsdienst, bij de Katholieken komen de illegalen ook niemeer :) Die hebben al hun job gevonden als kraanmachinisten. Mensen die hier de Moskee's zien als obstakel, en die het in brand steken van Moskee's applaudiseren, moeten zich toch schamen om zoiets afschuwelijks hier te linken. Ik ben paar keer na een Moskee geweest, ben meer na een Kerk geweest met school. Maar verdraagzaamheid hebben we daar ook meegekregen ten op zichte van mekaar. Ik zaag ook niet over de honderden leegstaande Kerken, die toch genieten van subsidie's van de staat. Die pastoors zitten meer op cafe dan in de Kerk. Die gebouwen die vervallen zijn, en trug moeten gerestaureerd worden.

circe 20 juni 2009 14:48

Die afgekeurde Essalaam moskee van Rotterdam natuurlijk.

En in afwachting in Belgie: de basiliek van Koekelbergh! Als het aan Bertje Anciaux had gelegen was ze al klaar geweest.... maar het was niet gelukt;

Sus Iratus 20 juni 2009 14:48

Puur estetisch gezien, spreken de mosketen uit post #2 en #4 mij het meeste aan.

circe 20 juni 2009 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS (Bericht 4184577)
Jahh de Moslims beleven nog hun godsdienst, bij de Katholieken komen de illegalen ook niemeer :) Die hebben al hun job gevonden als kraanmachinisten. Mensen die hier de Moskee's zien als obstakel, en die het in brand steken van Moskee's applaudiseren, moeten zich toch schamen om zoiets afschuwelijks hier te linken. Ik ben paar keer na een Moskee geweest, ben meer na een Kerk geweest met school. Maar verdraagzaamheid hebben we daar ook meegekregen ten op zichte van mekaar. Ik zaag ook niet over de honderden leegstaande Kerken, die toch genieten van subsidie's van de staat. Die pastoors zitten meer op cafe dan in de Kerk. Die gebouwen die vervallen zijn, en trug moeten gerestaureerd worden.

De pastoors zijn dan ook geen eigenaar van de kerken. Ten tijde van Napoleon heeft die de eigendommen van de kerk afgepakt en aan de staat gegeven. Nochtans werden die kerken dus gebouwd met het geld van de gelovigen dat bijeen werd gebedeld of verplicht afhandig gemaakt indertijd.

ALLE kerken zijn nu eigendom van de Staat, in ruil krijgen de pastoors een maandloon van de staat. Indien er moet gerestaureerd worden is dit dus de verantwoordelijkheid van de KERKFABRIEK zoals ze zeggen, en dat is een Staatsinstelling.

en de imams krijgen nu ook een inkomen, de vraag is nu wanneer de moskeeën eigendom van de staat zullen worden.

Sywen 20 juni 2009 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3331241)
de farao was ook al moslim.

de zonnegod aanbad allah

priceless.

circe 20 juni 2009 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4184780)
de zonnegod aanbad allah

priceless.

hoezo? Zijn er TWEE goden dan? de zonnegod (Ra) én Allah....... en ik maar denken dat Allah de énige was...

en wie was de grootste?

Flanelcondoom 20 juni 2009 16:03

Er was een mooie in Nigeria, maar kan niet op de naam komen. Weet er iemand het?

Sywen 20 juni 2009 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3329315)
verschillende? WAAR?

ik meen iets te hebben gelezen over EEN (1) kerk maar weet niet meer waar. Jij kan het me vast vertellen, mèt bron uiteraard.

Qara Kelisa in Iran

Sint Stephanuskerk in Iran

dit zijn er al twee in Iran alleen..
of is Iran soms geen moslimland?

circe 20 juni 2009 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4184805)

Qara Kelisa in Iran

Sint Stephanuskerk in Iran

dit zijn er al twee in Iran alleen..
of is Iran soms geen moslimland?

waauw! twee kerken in héél Iran! Het land van de Assyrische christenen! is dat niet flink zeg!

Sywen 20 juni 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184812)
waauw! twee kerken in héél Iran! Het land van de Assyrische christenen! is dat niet flink zeg!

2 die ik ken.

maarja als je wilt zeggen dat ik alle kerken moet kennen over heel de wereld

gewoon ene bewijs van de leugen die je ons verteld dat er maar 1 kerk is in de islamlanden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
verschillende? WAAR?

ik meen iets te hebben gelezen over EEN (1) kerk maar weet niet meer waar. Jij kan het me vast vertellen, mèt bron uiteraard.

Sus Iratus 20 juni 2009 16:18

Vanwaar die fortificaties rond die kerken? Moesten die ergens tegen beschermd worden of zo?

Sywen 20 juni 2009 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184785)
hoezo? Zijn er TWEE goden dan? de zonnegod (Ra) én Allah....... en ik maar denken dat Allah de énige was...

en wie was de grootste?

probeer je er maar uit te kletsen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe
de zonnegod aanbad allah

jouw woorden.

en aangezien dat de farao de zonnegod, en het hoofd van zijn religie was, zijn jouw woorden, weeral, niets dan zever

hoe kan een "plaatsvervanger van een god"(farao) een andere god (allah) aanbidden.. leg mij dat maar eens uit.

DEMOKRATOS 20 juni 2009 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184595)
De pastoors zijn dan ook geen eigenaar van de kerken. Ten tijde van Napoleon heeft die de eigendommen van de kerk afgepakt en aan de staat gegeven. Nochtans werden die kerken dus gebouwd met het geld van de gelovigen dat bijeen werd gebedeld of verplicht afhandig gemaakt indertijd.

ALLE kerken zijn nu eigendom van de Staat, in ruil krijgen de pastoors een maandloon van de staat. Indien er moet gerestaureerd worden is dit dus de verantwoordelijkheid van de KERKFABRIEK zoals ze zeggen, en dat is een Staatsinstelling.

en de imams krijgen nu ook een inkomen, de vraag is nu wanneer de moskeeën eigendom van de staat zullen worden.

Ik weet heus wel wat Kerkfabriek is, als de Moskee's ook eigendom gaat worden van de staat dan moeten ze die ook restaureren. Ik vind dat godsdienst geen geld moet krijgen. Diegene die het willen beleven moeten er ook zelf voor betalen.

Sus Iratus 20 juni 2009 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4184827)

jouw woorden.

en aangezien dat de farao de zonnegod, en het hoofd van zijn religie was, zijn jouw woorden, weeral, niets dan zever

hoe kan een "plaatsvervanger van een god"(farao) een andere god (allah) aanbidden.. leg mij dat maar eens uit.

Klokken, klepels alsmede de draad helemaal kwijt zijn.

Gwyndion 20 juni 2009 16:26

Ziehier de mooiste moskee oiit " ".

circe 20 juni 2009 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sywen (Bericht 4184827)

jouw woorden.

KIJK SYWEN! dit kan je niet doen.

dit is jouw tekst: http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=65

en dat is dus géén quote van mij.

de farao was NIET de zonnegod! leer je egyptische geschiedenis aub. De zonnegod was Ra.

U heeft BEWUST een quote vervalst, dus dat ga ik melden aan de mods. DIT KAN NIET;

En d�*t zijn zo van die kleine truukskes waardoor allochtonen worden buitengegooid Sywen! Mekkert dan maar dat je gediscrimineerd wordt! Als je denkt dat wij zoiets niet door hebben, dan ben je verkeerd bezig. Ervaringen genoeg met zulke zaken, en ik ben vast niet alleen op dit forum met zulke ervaringen.

Kodo Kodo 20 juni 2009 16:39

Voorstellen voor een geïntegreerde moskee.

beste vriend 20 juni 2009 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door /Sarah/ (Bericht 3325269)
de reacties op deze topic zijn toch onzin allemaal...maar ja had ik wel verwacht van politics.be leden

Minaretten afbreken, en de rest ombouwen voor opvang van daklozen. Meer moet dat niet zijn. En al dat gezever over " religie " onder de mat keren. Dat ze in hun eigen land gaan bidden ...

Sywen 20 juni 2009 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4184849)
KIJK SYWEN! dit kan je niet doen.

dit is jouw tekst: http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=65

en dat is dus géén quote van mij.

U heeft BEWUST een quote vervalst, dus dat ga ik melden aan de mods. DIT KAN NIET;

http://forum.politics.be/showthread....41#post3331241

wat heb ik aan uw quote"vervalst" ?

beste vriend 20 juni 2009 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edina (Bericht 3328557)
Ook wat dit betreft, ben je zeer slecht geïnformeerd. In verschillende moslimlanden werden recent kerken gebouwd.

Enige feiten ? Bewijzen ? Waar werd er onlangs een kerk gebouwd in Saudi Arabië ? Yemen ? Irak ? Iran ? Soedan ? Pakistan ? Afganistan ? Algerië ? Marrokko ? Tunesië ? Lybië ? Syrië ?...In Turkije mischien ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be