![]() |
Citaat:
Voor alle honden geldt, goed opvoeden. De focus ligt hier wel erg op bepaalde soort honden, maar ook veel keffers zijn ronduit slecht opgevoed. Mijn hond zal niet snel bijten, maar het blijft een Boxer, dus altijd opletten op springen, al is dat vaak uit enthousiasme. Zo let ik ook meer op, dat hij uit enthousiasme niet per ongeluk iemand omver loopt. Nooit gebeurd, maar dat acht ik reëler dan bijten. Daarvoor moet je een hond echt tergen, of toevallig raken op een plek, waar ze gewond zijn. Ik heb mijn hond ook altijd aan de riem, behalve op plekken waar het niet hoeft en mag. In mijn ervaring zijn het juist vaak de zogenaamde veilige kleine honden, die te pas en te onpas loslopen en nog slecht zijn opgevoed ook. |
|
Enkele decennia terug had ik een bouvier die niet wist dat hij tanden had.
Na een lange werkdag liet ik hem soms los in een afgelegen onverharde dreef. Op een keer liep het beestje recht naar de derde boom links, en bleef daar enthousiast staan kwispelen .... lag daar toch wel een jong koppeltje te vozen zeker ... 't was wel voor even gedaan met hun geilheid. Ik verontschuldigde me oprecht en nu nog voel ik enige gêne. Maar toch ook een brede glimlach opkomen. |
Toch weer eens een nestje bezocht bij een boer met een koppel duitse herders.
De moeder en vader zien er gezond uit met nog een mooie rechte rug wat zeldzaam begint te worden. Ze zijn niet overdreven groot, schijnt ook beter te zijn. Ik zie in de reu wel de trekken van oud Oost-Duitse herder terug maar dat is een vermoeden. Niks van papieren en de puppy's zijn nog maar 3 weken en zaten in het hok van de moeder. Daar mocht ik nog niet bij. Als ze 6 weken oud zijn dan wel. 500€ vraagt hij inclusief hun inentingen. Twijfel overvalt mij weeral. Ja...nee? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze liggen in een afgesloten ruim hondenhok en je zou al het dak moeten optillen om te kijken. Nu ze zijn 3 weken oud en dat ligt nog tegen elkander en bovendien was het wat aan het sneeuwen. Laat ze dus maar wat warm blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens hebben de meeste rashonden ook wel aanleg voor bepaalde ziektes. Bij Boxers zijn dit bijvoorbeeld gezwellen, maar ook het hart. Doorfokken, vaak gepaard met inteelt, versterkt dit alleen maar. |
Citaat:
|
Citaat:
Hij bijt alleen maar slechte mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be