![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tja, ik ken mensen die naar de Vlekho moeten, dan moet je door zulke buurten. Leuk als je moet wachten tot je met een groepje bent om de 10 min tot het station moet doen. Of als je als vrouw op 5 cm van je gezicht benaderd en uitgescholden wordt. |
Citaat:
Je moet echt niet "wonen" in Brussel om te weten hoe bepaalde wijken er uit zien! Er zijn inderdaad nog veel mensen die zo gelukkig zijn dat ze niet in Brussel hoeven te wonen! Laatste berichten over Brussel ook gelezen en niet uit een VB-blaadje: meer en meer is er een groep rijken (EU en andere burgers) enerzijds en een steeds grotere groep kansarmen enz Je hoeft zelfs geen enkele krant te lezen om te beseffen wat dat in de praktijk betekent... Je tweede opmerking: Vlaams Bloksite? Kan zijn, heb het niet nagekeken. Maar wat voor belang heeft dat? Kun je bewijzen dat ze hier liegen? Dat daar nu en dan dingen te lezen staan die de rest angstvallig verzwijgen, dat is zeker. Dat daar dingen staan die niet steeds 100% kloppen zal ook wel waar zijn: net zoals in al de andere "gazetten"! |
Citaat:
Ik zit hier al de ganse ochtend te zoeken... Giserke weet ze normaal ook staan, denk ik. |
Citaat:
Jonge tieners zijn voortdurend slachtoffer van straatterreur, maar maken daar geen gewag van uit schaamte. Ze worden constant gepest, afgeperst en bestolen op straat en in het openbaar vervoer. Zelf doe ik het rustig aan. Niet zo gezellig meer om 's avonds bv alleen over straat te lopen. Maar wees gerust: voor een onveilig gevoel hoeft men nu niet bepaald in krottenwijken te lopen. Ik woon zelf in een 'keurige' wijk, en heb daar al een paar 'leuke' dingen zien gebeuren. Straatgevechten met honden, 'jongeren' op de vlucht voor politie, auto inbraakjes, en zelfs paranoia junkie die door politie wordt gered. 'Jongeren'bendes lopen juist in nette en rustigere wijken rond. |
volgens me de onveliegheid komt van niet efficintie werking van de politie en hel zachte strafen.
|
als ge brussel eens echt wil leren kennen, van A tot Z van anderlecht tot ..... noem maar op..... nodig ik je uit om eens een dag of twee met mij mee op pad te gaan liefst op een donderdag of vrijdag, beroepshalve doe ik dan tientallen "huisbezoeken" in wijken zoals Peterbos in anderlecht of de buurt van de midi en place comunale in Molenbeek ook buurten zoals de achterliggende straten van Rogier of de leuke straten van st joost ten node om van het Liedtsplein en de brabantstraat nog maar te zwijgen.... s'avonds om een uur of negen, als de mensen thuis zijn en de straten vollopen met ettertjes die denken dat zij "den baas" zijn of zich zo moeten voordoen tenminste...... uw visie over brussel zal er volgens mij ietske anders uitzien.... en soms is de situatie best wel grappig..... kom je aan in een appartementsgebouw blok 13 (sic) en blijkt dat je zomaar binnenkan tot de deur van het appartement waar je moet zijn omdat enkele "jonge gasten" voor de lol de ganse muurplaat met huisbellen en parlofoon en deuropener uit de muur gerukt hebben en "geleend" zodoende dat de firma die de onderhoud doet van de deurparlofonie een maand of twee moet wachten om de boel te herstellen omdat de fabrikant niet eerder kan leveren............ je zal er maar wonen........ écht leuke buurt Peterbos in Anderlecht (nét niet Brussel)!;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan vraag ik het nog maar eens aan giserke: Giserke; ik wacht nog steeds op uw statistieken...:-o |
Citaat:
Als je die gasten zo bezig hoort, wat doen die hier eigenlijk? Ocmw-klant, lanterfanten en wachten tot ze een slag kunnen slaan, hun "territorium" afbakenen waar ze hun criminele activiteit(tjes) kunnen plegen, ... en sport: boksen en andere "verdedigingssporten"... Die gast die kwam vertellen dat "racisme" geen belangrijk onderdeel kon zijn omdat ze meestal onder elkaar aan het vechten zijn... lol! En niet met proppen papier maar met messen, zagen enz... Niets aan de hand in het niet-onveilige Brussel. |
Citaat:
|
niet
Citaat:
|
Citaat:
|
conclusie : het onveiligheidsgevoel is vooral een fabeltje van laaggeschoolde VBers
|
Citaat:
|
Als inwoner van Brussel heb ik nog nooit iets ondervonden, nochtans loop ik soms 's avonds laat via de hoerenbuurt de Rogierlaan op in Schaarbeek en heel af en toe tevoet naar het Noordstation via Molenbeek en Tour&Taxis. De laatste metro heeft me nog nooit bedreigd. Evenmin heb ik als toeschouwer foute dingen meegemaakt.
Volgens mij verbrodt een kleine minderheid het voor al de rest, al spreekt dat het niet goed, uiteraard. Wat ik me afvraag: waarom kuisen staat en/of stad de onveilige buurten niet uit? |
Citaat:
http://www.vlaamsbelang.be/0/4354 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb er nooit last mee en ik ken niemand die er wel last mee heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be