![]() |
Citaat:
De frustratie heeft dus andere oorzaken. |
En ik maar de hele tijd denken dat in een democratie de stem van de meerderheid geldt!
Blijkt dat hier in Belgie de meerderheid moet luisteren naar een minderheid. De Walen staan op hun achterpoten als de Vlamingen BHV willen stemmen en gebruik maken van hun numerieke meerderheid en zeggen dat dit onfatsoenlijk is en omdat er in Belgie een gentlemans agreement bestaat om over alles en nog wat te praten. Ik denk dat Belgie het enige zogenaamd democratisch land is waar een minderheid de meerderheid de wet oplegt maar ik kan me vergissen hoor! Feitelijk dragen alle Vlaamse partijen hierin zelf een verpletterende verantwoordelijkheid . De Walen staan als 1 blok tegenover de Vlamingen om de belangen van hun gemeenschap te verdedigen terwijl de Vlamingen een cordon sanitaire hebben en vooral partijpolitieke belangen laten meespelen en zolang de Vlamingen niet aan 1 koord zullen trekken zal er niets veranderen en de Walen weten dit maar al te goed. Mvg Patrick. |
Citaat:
Zeker nu de kans reëel is dat de partij achteruit zal gaan en zijn elan kwijt is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over hun hoogtepunt heen. |
Citaat:
zoiets als een taart moet verdeeld worden tussen 10 of tussen 100. het verschil zit hem in wie de stukken het kleinst worden. Sp&a, groen, VLD; die zijn véééééél meer (hoogtepunten) kwijt. maar daar let ne goei democraat natuurlijk niet op! |
VLD en Spa zijn 2 grondstromingen die in alle Europese landen bestaan en nooit onder een bepaalde grens zullen duiken.
Extreem-rechts was hier uitzonderlijk sterk; maar is nergens een blijver. |
Citaat:
nog zo een en 't is pasen, madame soleil |
Citaat:
|
Citaat:
maar howee, als het Vlaams belang0.25% verliest in een stad. dan gaat deze partij naar haar ondergang. dat ze elders nog gewonnen heeft, heeft geen enkele meerwaarde, voor bepaalde mensen, die zich de Pravda laten voorlezen. |
Citaat:
spreek jezelf maar een beetje moed in |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dan kunnen de politici van zowel de vlaamse als de waalse zijde zich volgende verkiezing weer verwonderd afvragen hoe het komt dat de vlamingen zo massaal rechts stemmen... Wel mijn beste Azert ,dat stemgedrag komt omdat wij het spuugzat zijn om door een minderheid steeds weer op onze kop te laten zitten, een minderheid die ons verwijt dat we onze democratische meerderheid dreigen te gebruiken ,maar die er zelf niet voor terugschrikken om vanuit hun democratische minderheid een héél land te blokkeren gedurende maanden ,en dit om aanspraak te maken op een gebied dat taalkundig en geografisch tot vlaanderen behoort... Wij vlamingen ,mijn beste Azert zijn die typische waalse arrogantie,gevoed door een stevige portie hoogmoed meer dan beu,het is tijd dat het francofone deel zijn lesje gaat leren wat nederigheid en samenwerking op gelijke basis in een democratie betreft ,zoniet kunnen ze voor de gevolgen opdraaien..... |
Citaat:
Wij, Vlamingen is dat niet wat overdreven voor 1 persoon? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be