Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   n-va laat deadline 15 juli schieten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105626)

Knuppel 12 mei 2008 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418011)
Toch wel. Danig gefrustreerd omdat ze het in het stemhokje niet kunnen halen proberen ze hun grote gelijk via fora te bekomen.

In het stemhokje 'halen' ze het nochtans ruimschoots.

De frustratie heeft dus andere oorzaken.

averechts 12 mei 2008 09:22

En ik maar de hele tijd denken dat in een democratie de stem van de meerderheid geldt!
Blijkt dat hier in Belgie de meerderheid moet luisteren naar een minderheid.
De Walen staan op hun achterpoten als de Vlamingen BHV willen stemmen en gebruik maken van hun numerieke meerderheid en zeggen dat dit onfatsoenlijk is en omdat er in Belgie een gentlemans agreement bestaat om over alles en nog wat te praten.
Ik denk dat Belgie het enige zogenaamd democratisch land is waar een minderheid de meerderheid de wet oplegt maar ik kan me vergissen hoor!
Feitelijk dragen alle Vlaamse partijen hierin zelf een verpletterende verantwoordelijkheid .
De Walen staan als 1 blok tegenover de Vlamingen om de belangen van hun gemeenschap te verdedigen terwijl de Vlamingen een cordon sanitaire hebben en vooral partijpolitieke belangen laten meespelen en zolang de Vlamingen niet aan 1 koord zullen trekken zal er niets veranderen en de Walen weten dit maar al te goed.
Mvg Patrick.

azert 12 mei 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3418033)
Je hebt het over de tweede grootste partij van Vlaanderen, straatrue.

Sinds 20 jaar op dezelfde partij stemmen en nog nooit iets bereikt hebben, moet toch wel beginnen steken.
Zeker nu de kans reëel is dat de partij achteruit zal gaan en zijn elan kwijt is.

born2bewild 12 mei 2008 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418513)
Sinds 20 jaar op dezelfde partij stemmen en nog nooit iets bereikt hebben

Belgie staat op springen. Lijkt me een mooi resultaat.

azert 12 mei 2008 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3418516)
Belgie staat op springen.

En waaraan zou dat dan te merken zijn?

fernand 12 mei 2008 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418550)

aan opmerkingen van mensen zoals U.

azert 12 mei 2008 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3418564)
aan opmerkingen van mensen zoals U.

en nu concreet...

circe 12 mei 2008 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418513)
Sinds 20 jaar op dezelfde partij stemmen en nog nooit iets bereikt hebben, moet toch wel beginnen steken.
Zeker nu de kans reëel is dat de partij achteruit zal gaan en zijn elan kwijt is.

ha ja? en sinds wanneer dat? Jij gelooft nog wat ze op de Pravda vertellen zeker? Sinterklaas is papa en mama hoor.

azert 12 mei 2008 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3418581)
ha ja? en sinds wanneer dat? Jij gelooft nog wat ze op de Pravda vertellen zeker? Sinterklaas is papa en mama hoor.

Bij de vorige verkiezingen was het al minder geloof ik, zeker in Antwerpen.
Over hun hoogtepunt heen.

fernand 12 mei 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418639)

als er nog wat partijen bij komen, zullen alle andere partijen over hun hoogtepunt gaan, en niet alleen het vlaams belang.
zoiets als een taart moet verdeeld worden tussen 10 of tussen 100. het verschil zit hem in wie de stukken het kleinst worden. Sp&a, groen, VLD; die zijn véééééél meer (hoogtepunten) kwijt. maar daar let ne goei democraat natuurlijk niet op!

azert 12 mei 2008 13:32

VLD en Spa zijn 2 grondstromingen die in alle Europese landen bestaan en nooit onder een bepaalde grens zullen duiken.
Extreem-rechts was hier uitzonderlijk sterk; maar is nergens een blijver.

born2bewild 12 mei 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418689)
VLD en Spa zijn 2 grondstromingen die in alle Europese landen bestaan en nooit onder een bepaalde grens zullen duiken.

dat is altijd juist: "een bepaalde"

nog zo een en 't is pasen, madame soleil

born2bewild 12 mei 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418550)

trek die paardekleppen van uw hoofd

fernand 12 mei 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418689)
Extreem-rechts was hier uitzonderlijk sterk; maar is nergens een blijver.

Duikers blijven ook eens onder he. en uw bepaalde grens wordt steeds verlegd voor die grondstromende partijen he. ze duiken van 35% naar 17%, en dat is maar een futuliteit.
maar howee, als het Vlaams belang0.25% verliest in een stad. dan gaat deze partij naar haar ondergang. dat ze elders nog gewonnen heeft, heeft geen enkele meerwaarde, voor bepaalde mensen, die zich de Pravda laten voorlezen.

azert 12 mei 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 3418732)
Duikers blijven ook eens onder he. en uw bepaalde grens wordt steeds verlegd voor die grondstromende partijen he. ze duiken van 35% naar 17%, en dat is maar een futuliteit.
maar howee, als het Vlaams belang0.25% verliest in een stad. dan gaat deze partij naar haar ondergang. dat ze elders nog gewonnen heeft, heeft geen enkele meerwaarde, voor bepaalde mensen, die zich de Pravda laten voorlezen.

spreek jezelf maar een beetje moed in

azert 12 mei 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3418697)
trek die paardekleppen van uw hoofd

help eens

born2bewild 12 mei 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418754)
help eens

ik help u al meer dan genoeg

azert 12 mei 2008 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3418755)
ik help u al meer dan genoeg

Flauw, op die manier wil je geen bewijzen van je stelling geven.

Svennies 12 mei 2008 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3418639)

Zozo mijn beste, de escapades van madame Milquet en de heren Reynders en Maingain gedurende het laatste jaar tijdens de regeringsonderhandelingen hebben terug voor voldoende zuurstof voor deze partij gezorgd...

Dan kunnen de politici van zowel de vlaamse als de waalse zijde zich volgende verkiezing weer verwonderd afvragen hoe het komt dat de vlamingen zo massaal rechts stemmen...

Wel mijn beste Azert ,dat stemgedrag komt omdat wij het spuugzat zijn om door een minderheid steeds weer op onze kop te laten zitten, een minderheid die ons verwijt dat we onze democratische meerderheid dreigen te gebruiken ,maar die er zelf niet voor terugschrikken om vanuit hun democratische minderheid een héél land te blokkeren gedurende maanden ,en dit om aanspraak te maken op een gebied dat taalkundig en geografisch tot vlaanderen behoort...
Wij vlamingen ,mijn beste Azert zijn die typische waalse arrogantie,gevoed door een stevige portie hoogmoed meer dan beu,het is tijd dat het francofone deel zijn lesje gaat leren wat nederigheid en samenwerking op gelijke basis in een democratie betreft ,zoniet kunnen ze voor de gevolgen opdraaien.....

azert 12 mei 2008 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3419580)
Zozo mijn beste, de escapades van madame Milquet en de heren Reynders en Maingain gedurende het laatste jaar tijdens de regeringsonderhandelingen hebben terug voor voldoende zuurstof voor deze partij gezorgd...

Dan kunnen de politici van zowel de vlaamse als de waalse zijde zich volgende verkiezing weer verwonderd afvragen hoe het komt dat de vlamingen zo massaal rechts stemmen...

Wel mijn beste Azert ,dat stemgedrag komt omdat wij het spuugzat zijn om door een minderheid steeds weer op onze kop te laten zitten, een minderheid die ons verwijt dat we onze democratische meerderheid dreigen te gebruiken ,maar die er zelf niet voor terugschrikken om vanuit hun democratische minderheid een héél land te blokkeren gedurende maanden ,en dit om aanspraak te maken op een gebied dat taalkundig en geografisch tot vlaanderen behoort...
Wij vlamingen ,mijn beste Azert zijn die typische waalse arrogantie,gevoed door een stevige portie hoogmoed meer dan beu,het is tijd dat het francofone deel zijn lesje gaat leren wat nederigheid en samenwerking op gelijke basis in een democratie betreft ,zoniet kunnen ze voor de gevolgen opdraaien.....

Wij, Vlamingen is dat niet wat overdreven voor 1 persoon?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be