Citaat:
Om een voorbeeld te geven. Wij kamperen alleen in verband met de hobbie. Meestal een lang weekend.
Wat nemen we mee- puur kampeergericht.
Chateau Maniak- een moderne iglo tent van 8 bij 8 meter, deze heeft 2 grote slaapkompartimenten- 2 persoons luchtmatras past er gemakkelijk in, die we dus ook hebben.
|
zeg Maddox, wat is die hobby van jou? ballroomdansen?
8X8 meter = 64 m2??? dat is inderdaad niet kamperen.
kamperen = buiten wonen, tenzij het regent. dan zit je onder zeil boekjes te lezen of gezelschapspelletjes te doen.
kamperen als moeder de vrouw van twee, was voor mij VOORAL: afwassen, wassen, was ophangen, was opvouwen, en afwassen. Tijdens de dagelijkse wasbeurt (ja op zo'n wasbord) kon ik het niet laten om te mompelen dat ik thuis een wasMACHIEN had, en een DROOGKAST en een AFWASMACHIEN en mijn schrobbende buurvrouw keek me aan en zei = me tambien! en toen schrobden we lustig verder...
toen ik later hoorde dat wij op de ENIGE plaats in Europa waren geweest waar er in dat jaar géén hittegolf was maar wel alle dagen regen (vandaar die constante wasbeurten), heb ik besloten dat ik nooit meer ging kamperen.
Het was nochtans een meer dan onnoemelijk prachtig uitzicht. Vlak aan de oceaan, bergwand met allemaal kleine plateautjes waar telkens één tent opstond, vier weken lang het ruisen van de golven... maar amper zon.
Llanes, Costa Verde... tja groen was het wel.
Enfin Patsy, genoeg kleding meenemen dat je niet alle dagen staat tshirtjes te wassen, regelmatig op restaurant gaan eten (spaart afwas) en het ontbijt door man en kinderen laten organizeren. Komt er toch nog iets van verlof in huis!
Normandie, Bretagne ----->
Belle Ile niet overslaan! een aanrader !
en hier sé :
Camping Morbihan