Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Homofobie: opgeklopt en overdreven? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110802)

BenIsaac 20 augustus 2008 19:34

Ik vind weinig normaal-menselijk aan die perverse parades.... Dat Jeruzalem daarvoor ookal moet vallen vond ik helemaal een schande. Die rare figuurtjes uit louche nachtclubs moesten vooral in die orgieruimtes blijven in Tel Aviv, aldus een Israëlische contacte :D. Je hebt gelijkheid, wees er blij mee. Als ik een rare pakkie over straat ga en mij als een sekskonijn gedraag verwacht ik ook dat mensen het niet moeten hebben. Laat mij dan afkeurend zijn over dit soort gedrag. Als iedereen zich moet aanpassen aan een stel provocerende aidsventjes dan is dat ook geen tolerantie.

Turkje 21 augustus 2008 07:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3640634)
Tegenwoordig zijn de criteria om als homofoob bestempeld te worden wel heel uitgebreid geworden.

Het is nochtans simpel:

Citaat:

nothing i can say will change your little mind.
it's your clique and right or wrong you won't be
left behind, but you're weak. equality's your trip
when all your friends agree, but freedom's just
not hip when it's of sexuality, so you hate. (...)
you wave your fist like you wave your
fucking flag and you'll prove it to me now: you're
no 'fag'. but that's fucking weak (or, as regal
thought it said for 8 years: "so we fight!")
En, past het schoentje?

Paulus 21 augustus 2008 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3640634)
Tegenwoordig zijn de criteria om als homofoob bestempeld te worden wel heel uitgebreid geworden. Niet dat het me iets kan schelen wat de alles-moet-kunnen- Europeaan over me denkt.

"Homofoob" is trouwens een totaal verkeerd woord om iemand te duiden die het beeld van twee kussende mannen (vrouwen) maar een vieze bedoening vindt.

Een fobie heeft met angst te maken, niet met afkeer.

Paulus.

Turkje 21 augustus 2008 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3641863)

Ik vermoed dat homofobie ook een indicatie kan zijn van te weinig intelligentie.

system 21 augustus 2008 07:43

Citaat:

"Homofoob" is trouwens een totaal verkeerd woord om iemand te duiden die het beeld van twee kussende mannen (vrouwen) maar een vieze bedoening vindt.

Paulus.

Kussen kan men altijd beschouwen als vies of als niet vies. De handeling 'kussen' is zeker op zichzelf in zekere mate als 'onhygiënisch' te beschouwen. En dat heeft niets te maken met het feit of een man een man kust, een vrouw een vrouw, of een vrouw een man, of een man een vrouw.

U schijnt te vergeten dat de christenen, nog niet zo lang geleden, de heterosexuele sexualiteit ook als 'vies' beschouwden, behalve dan om massaal kinderen te produceren. Dan werd (christelijke) walgelijke sexualiteit even vergeten.Maar zelfs dan nog, want dan moest 'die vieze daad' snel gebeuren en zeker niet met plezier. Want heel die sexuele daad was toch maar een vrij onverkwikkelijke zaak volgens de christenen.

De laatste tijd evenwel schijnen de chrisenen berust hebben in sexualiteit als 'genotsmiddel'. Niet omdat ze dit nu echt willen, maar omdat ze wel moeten.

Paulus 21 augustus 2008 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 3641870)
Ik vermoed dat homofobie ook een indicatie kan zijn van te weinig intelligentie.

Verkeerde vermoedens doen dat nog meer.

Paulus.

Paulus 21 augustus 2008 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3641873)
Kussen kan men altijd beschouwen als vies of als niet vies. De handeling 'kussen' is zeker op zichzelf in zekere mate als 'onhygiënisch' te beschouwen. En dat heeft niets te maken met het feit of een man een man kust, een vrouw een vrouw, of een vrouw een man, of een man een vrouw.

U schijnt te vergeten dat de christenen, nog niet zo lang geleden, de heterosexuele sexualiteit ook als 'vies' beschouwden, behalve dan om massaal kinderen te produceren. Dan werd (christelijke) walgelijke sexualiteit even vergeten.Maar zelfs dan nog, want dan moest 'die vieze daad' snel gebeuren en zeker niet met plezier. Want heel die sexuele daad was toch maar een vrij onverkwikkelijke zaak volgens de christenen.

De laatste tijd evenwel schijnen de chrisenen berust hebben in sexualiteit als 'genotsmiddel'. Niet omdat ze dit nu echt willen, maar omdat ze wel moeten.

Weer moeite om on-topic te blijven? Het gaat hier niet over relifobie dacht ik.

Paulus.

system 21 augustus 2008 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3641895)
Weer moeite om on-topic te blijven? Het gaat hier niet over relifobie dacht ik.

Paulus.

Neen maar, het gaat hier wel over het feit dat u bepaalde dingen vies vindt op affectief en sexueel vlak. Vooral wanneer die begaan worden door mensen van hetzelfde geslacht. Maar u vergeet erbij te zeggen dat de christenen altijd al sex op zichzelf vies hebben gevonden, welke sexualiteit dan ook. Christenen hebben altijd een aversie gehad tegenover sex en bloot.

Vandaar de spreuk: alleen sex en bloot, slaat de chrisenen dood.

En dat wilde ik even onderstrepen.

Andro 21 augustus 2008 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3641916)
Neen maar, het gaat hier wel over het feit dat u bepaalde dingen vies vindt op affectief en sexueel vlak. Vooral wanneer die begaan worden door mensen van hetzelfde geslacht. Maar u vergeet erbij te zeggen dat de christenen altijd al sex op zichzelf vies hebben gevonden, welke sexualiteit dan ook. Christenen hebben altijd een aversie gehad tegenover sex en bloot.

Men kan er ook niet naast kijken dat de homofobie/homohaat extreme vormen aanneemt daar waar nog altijd een patriarchale samenleving bestaat met een onmiskenbaar machocultuur, m.a.w daar waar de man een man moet zijn en vrouw een vrouw.

Visjnu 21 augustus 2008 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3639939)
Dan is homofobie natuurlijk.

Een bedreiging voor je identiteit, het vreemde, iets dat je niet begrijpt, dat zijn allemaal zaken waar de mens van nature een zekere vorm van angst voor heeft. In die zin is homofobie als natuurlijk te beschouwen.

Op diezelfde manier is rascisme echter ook als natuurlijk te beschouwen. Een algemeen ontwikkeld iemand wordt echter verondersteld deze aangeboren neiging te kunnen overstijgen en als dat niet lukt toch zeker genoeg zelfcontrole te hebben om daar zeker niet naar te handelen.

Patsy Stone 21 augustus 2008 09:10

Citaat:

Paulus.

Neen. Het is wel degelijk het juiste woord.

Citaat:

Homofobie (van de afkorting homo voor "homoseksueel" en fobie, "vrees, angst") is letterlijk de angst voor homoseksualiteit. Het woord is in de twintigste eeuw gevormd, echter met als betekenis: een haat voor of afkeer van homoseksuelen en homoseksualiteit.

Het woorddeel "fobie" moet hier dan ook niet letterlijk worden opgevat: het gaat niet om een psychische aandoening, zoals bij reguliere fobieën.

Paulus 21 augustus 2008 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3641916)

Ik?

Van 'de-persoonlijke-toer-opgaan' gesproken kan dit wel tellen vind ik.

Dus toch moeite om on-topic te blijven. Wegens reli-fobie ?

Paulus.

Paulus 21 augustus 2008 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3642007)
Neen. Het is wel degelijk het juiste woord.

Kent u dan het verschil niet tussen vies zijn van iets en angst hebben voor?

Gij kunt ze nogal drukken gij.

Paulus.

Patsy Stone 21 augustus 2008 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3642035)
Kent u dan het verschil niet tussen vies zijn van iets en angst hebben voor?

Gij kunt ze nogal drukken gij.

Paulus.

Ik ken dat verschil. Ken jij het verschil tussen een letterlijke vertaling van een woord en de praktische betekenis ervan? Heb je gelezen wat Wikipedia erover schrijft?

Paulus 21 augustus 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3642048)
Ik ken dat verschil. Ken jij het verschil tussen een letterlijke vertaling van een woord en de praktische betekenis ervan? Heb je gelezen wat Wikipedia erover schrijft?

Een encyclopedie beschrijft zaken maar verklaart geen woorden. Voor woordverklaring heb je het woordenboek.

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...d=encyclopedie

http://www.vandale.nl/vandale/opzoek...oord=homofobie

Zo zie ja maar hoe leerzaam dit forum wel is. ;-)

Paulus.

Herr Oberst 21 augustus 2008 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 3641940)
Men kan er ook niet naast kijken dat de homofobie/homohaat extreme vormen aanneemt daar waar nog altijd een patriarchale samenleving bestaat met een onmiskenbaar machocultuur, m.a.w daar waar de man een man moet zijn en vrouw een vrouw.

Quelle horreur.

Patsy Stone 21 augustus 2008 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3642056)
Een encyclopedie beschrijft zaken maar verklaart geen woorden. Voor woordverklaring heb je het woordenboek.

Paulus.

Is dit de manier waarop jij een discussie wil voeren? Vitten over semantiek? Wel, blijf jij dan maar fijn verder naast de kwestie praten over 'angst voor homofielen', terwijl verder iedereen het woord homofobie gebruikt in de algemeen aanvaarde betekenis van 'afkeer van homofielen'. Dat zal wel een boeiende discussie worden... :roll:

abou Anis 21 augustus 2008 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 3642056)

Paulus.

Als de 'argumenten' over de grond van de zaak op zijn beginnen de woordspelletjes. Dat zie je op dit forum wel vaker...

Andro 21 augustus 2008 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3642102)
Is dit de manier waarop jij een discussie wil voeren? Vitten over semantiek? Wel, blijf jij dan maar fijn verder naast de kwestie praten over 'angst voor homofielen', terwijl verder iedereen het woord homofobie gebruikt in de algemeen aanvaarde betekenis van 'afkeer van homofielen'. Dat zal wel een boeiende discussie worden... :roll:

Welkom in de Pauluswereld.

Paulus 21 augustus 2008 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone (Bericht 3642102)
Is dit de manier waarop jij een discussie wil voeren? Vitten over semantiek?

In een discussie is het juist belangrijk om dezelfde betekenis aan woorden te geven. Ik beroep mij daarvoor inderdaad op het woordenboek.

Neem me niet kwalijk.

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be