![]() |
Uit de streek komende kan ik het consequent gebruik van Nederlands tov "nieuwkomers" alleen maar steunen. De dagdagelijkse realiteit leert dat dit een must is. Geef ze een vinger en de behoefte tot inburgering verdwijnt zienderogen. Kijk maar naar de vele werklozen in BHV die slechts het Frans machtig zijn (en zich nog durven afvragen waarom ze niet aan een job geraken). Meertaligheid aan de loketten geeft de-facto faciliteiten en dat mag de bedoeling niet zijn. Voor buitenlandse investeerders daarentegen kan een eerste contact best in het Engels of welke andere taal gebeuren. Men moet immers de persoon in kwestie kunnen doorverwijzen naar de juiste instantie. Ik dacht dat de Vlaamse Overheid een webstek bezit waarop deze mensen terecht kunnen (oa ook in het Engels) voor info betreffende het opzetten van een zaak in de Vlaamse regio.
|
Citaat:
Er is dus nog hoop: België weten ze niet liggen, Zaventem wel. |
Citaat:
|
Citaat:
ik ben meertalig. maar je kan het altijd eens in het Nederlands gaan proberen op een Parijs' ministerie! |
Citaat:
de vraag is, wat is het belangrijker, die eventuele investering of je eigen koppigheid? |
Citaat:
Engels wel Frans niet (meer) neem nu de EU ambtenaren en politici, dat is de politieke diplomatieke top in Europa hé ... welnu, voor hen is het Frans de taal die ze gebruiken om hun bedienden, de winkeliers te woord te staan ... Frans is een tweederangstaal geworden, de taal van de arbeider, de bediende, het plebs ... en dat piqueert nog een beetje voor Franstaligen en francofielen, maar dat went wel. dat doet nog een paar jaar zeer, maar het went wel. en daarom idd dat Vlaanderen de kaart van het Engels zou moeten trekken, overal, ook in binnenlandse onderhandelingen met anderstaligen. |
Citaat:
|
Citaat:
ondertussen is het blijkbaar nog niet tot Kim doorgedrongen dat de persoon in kwestie WELDEGELIJK in het engels werd te woord gestaan én verder geholpen! Maar het moest Queens' English zijn geweest zeker? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1. Dat is wel tot me doorgedrongen, zie één van m'n eerste posts. 2. Ik heb toen ook gezegd dat ik me afvroeg waarom heel dat gewauwel over "we're not allowed" en "the law" erbij moest. Ofwel help je iemand verder en hou je verder je klep ofwel help je totaal niet. Helpen en constant liggen zagen dat het niet mag komt echt niet goed over. Citaat:
|
Citaat:
Daarom is het allemaal zeer geloofwaardig en worden er hier absoluut geen dingen in een verkeerd perspectief weergegeven. |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=72 |
Citaat:
Al bij al zeer omstreden, die journalist :-P |
Citaat:
:rofl: Meisje meisje meisje toch... Als je naar een plek belt waar zich een grote luchthaven heeft gevestigd, verwacht je toch wel dat ze daar iets meer willen spreken dan enkel Nederlands? Leg mij dus eens uit wat er hier in een verkeerd perspectief wordt weergegeven? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe komt dat over bij die investeerders denk je? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be