Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Stratego (1): N-VA (https://forum.politics.be/showthread.php?t=111108)

azert 28 augustus 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3657188)
ja maar dehaene hoopt dat de meer belgisch-gezinde partijen dan de verkiezing winnen en zo 4 jaar rustig kunnen verderregeren zonder moeite te doen. "Als we alle verkiezingen laten samenvallen, moeten de mensen maar 1 keer naar het stemhokje gaan" Ja, daar doen we het voor!

Stel nu dat (hypothetisch) zijn belgisch-gezinde partijen het niet halen, wat dan? gaan ze dan iets nieuw uitvinden? :/

Bovendien mag je wellicht maar voor 1 verkiezing opkomen en dan zal het duidelijk zijn dat de regionale parlementen slechts 2derangs zijn.
De kopstukken zullen opkomen voor het federale parlement en het klein grut voor de deelstaatparlementen.

Ongetemde Leeuw 28 augustus 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3656715)
http://www.trends.be/fr/fil-infos/78...ruxellois.html

De Vlamingen zullen de onafhankelijkheid in een jaar vragen. De Walen kosten te veel.

Die eerste reactie 8O

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...
http://www.flamingants.skynetblogs.be

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.
"Kijkt in de spiegel eer ge een ander uitscheldt voor lelijk."

giserke 28 augustus 2008 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3657198)
Ah, gij zit actief in de politiek?

Waarschijnljik lid van de Wevelgems LDD met kopman Coorevits :twisted:

lollysticky 28 augustus 2008 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw (Bericht 3657205)
Die eerste reactie 8O

Normal puisque la Flandre chasse tous les immigrés, demandeurs d'asile, chômeurs, malades et autres pauvres de son territoire, les faisant atterrir �* Bruxelles et en Wallonie, terres d'accueil. Les fascistes flamands agissent ainsi pour protéger leur territoire des "untermensch" et sauvegarder la pureté de la race flamande, on a déj�* vu cela ...

Tis nu nog onze schuld ook. Subiet zeggen ze nog dat we de 'Untermenschen' in treinen stoppen en in verplicht opgelegde werkkampen in Wallonië vervoeren waar de arme Walen ze voedsel en onderdak bieden.

verschiet gij van zo'n reactie?
lees elke week de reacties op het forum van lalibre of lesoir eens... zeer verhelderend :/ Dan valt dit forum nog ENORM goe mee :twisted:

lollysticky 28 augustus 2008 14:21

dubbel...

lomeanor 28 augustus 2008 16:18

Citaat:

Die eerste reactie 8O

hallucinant...

HAMC 28 augustus 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 3656754)
Hiervoor zouden Peeters en C° eenzijdige stappen moeten zetten...Dat zal niet binnen een jaar gebeuren, vrees ik.

;-)

Als het van die mensen afhangt gebeurt het nooit.

We gaan die dus eerst moeten wegstemmen. Wat een geluk dat het ACW het voor het zeggen heeft in de CD&V want anders zouden we ze nog niet weggestemd krijgen.

De_Laatste_Belg 28 augustus 2008 16:45

Grappig. Blijkbaar worden redirects vanuit 't forum door de site geweigerd. Althans ik kan niet doorklikken vanuit het forum. Nieuw explorer venstertje maken, adres invullen.

Nog grappiger. Kijk eens onder "COMMENTAIRES" en dan onder "Fin de la récréation" hoe ze diene Victor Van Vosselaer bannen. Dan zijn onze moderators lieve jongetjes en meisjes.

En als ik die onzin allemaal lees, dan begint mijn weerstand tegen een confederaal concept wel af te brokkelen. Blah.

Duym 28 augustus 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3655065)
Ik zag gisteren een visioen. LDD wordt de grootste partij. Het kegelt Bert Bibber en de rest van zijn familie Flodder het land uit, Vlaanderen wordt een republiek en alle flitspalen worden ter compensatie aan de walen geschonken. Brussel wordt een vazalstaat van Vlaanderen met aan het hoofd BDW.

Aangezien we nu een een politieke komkommertijd zitten, kon ik nix belachelijker bedenken.

Inderdaad, belachelijk. Met LDD als grootste partij wordt Vlaanderen helemaal een vazalstaat van Wallonië

Mr. Orange 28 augustus 2008 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3657533)
Grappig. Blijkbaar worden redirects vanuit 't forum door de site geweigerd. Althans ik kan niet doorklikken vanuit het forum. Nieuw explorer venstertje maken, adres invullen.

Nog grappiger. Kijk eens onder "COMMENTAIRES" en dan onder "Fin de la récréation" hoe ze diene Victor Van Vosselaer bannen. Dan zijn onze moderators lieve jongetjes en meisjes.

En als ik die onzin allemaal lees, dan begint mijn weerstand tegen een confederaal concept wel af te brokkelen. Blah.

Het is niet de enige site die deze haat promoot hoor. Lees er de forums van Le Soir maar eens op na. En dan nog die site van die fransman (liberation of zoiets).

kaptenkirk 29 augustus 2008 04:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 3656836)
Zie maar dat LDD niet uiteenspat voor volgende verkiezingen, want het zit er dik aan te komen...

Je hebt meer kans om door de bliksem getroffen te worden terwijl je overreden wordt door een lijnbus dan dat LDD uiteenspat.

Je hebt meer kans om de lotto te winnen dan dat NVA dit avontuur overleeft.

kaptenkirk 29 augustus 2008 04:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 3657830)
Inderdaad, belachelijk. Met LDD als grootste partij wordt Vlaanderen helemaal een vazalstaat van Wallonië

Wat hebben jullie toch tegen LDD?

Duym 29 augustus 2008 05:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3658253)

Wat heeft LDD tegen Vlaanderen? Wees nu één ogenblik eerlijk. Wat zegt JMD iedere keer tegen de koning, als hij uitgenodigd wordt? Alvast niets goeds voor Vlaanderen, want dan komt er geen tweede uitnodiging. Bovendien weet JMD dat er toch niets kan uitlekken van al wat hij tegen die tricolore paljas zegt.

kaptenkirk 29 augustus 2008 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 3658258)
Wat heeft LDD tegen Vlaanderen? Wees nu één ogenblik eerlijk. Wat zegt JMD iedere keer tegen de koning, als hij uitgenodigd wordt? Alvast niets goeds voor Vlaanderen, want dan komt er geen tweede uitnodiging. Bovendien weet JMD dat er toch niets kan uitlekken van al wat hij tegen die tricolore paljas zegt.

Nix eigenlijk. Waar ik wel maagzuur van krijg zijn die pseudo "vlaamse" partijen die zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar hun postjes te behouden. Ja, ook de NVA. Teleurstellend wat er de afgelopen 15 maanden gebeurt is. Zacht uitgedrukt dan. Vergeet niet dat voor ons part, Bert Bibber en zijn familie Flodder een stamp onder hun edele gat krijgen zodra we ertoe een kans krijgen.

Aangezien er toch nix "uitlekt" uit het paleis, weet ik begod niet wat JMD zegt tegen Berke. Jij raad ook maar, me dunkt.

Anna List 29 augustus 2008 07:09

Citaat:

Die eerste reactie 8O

en dan te weten dat cijfers van bevolkingsaangroei aantonen dat internationale immigratie zich vooral in Brussel en Vlaanderen concentreerd en in mindere mate in Wallonie ...

Anna List 29 augustus 2008 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3657533)

8O 8O 8O

hoe verSLAAFd kan je zijn ???

ze kunnen heel hun Belgique houden. Vlaanderen Onafhankelijk !

Anna List 29 augustus 2008 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3658253)

:roll: als je anno 2008 na 15 maanden van volledige blokkage op belgisch niveau nog moet uitpakken met 'met Belgie als het kan' ...

Duym 29 augustus 2008 07:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk (Bericht 3658267)
Nix eigenlijk. Waar ik wel maagzuur van krijg zijn die pseudo "vlaamse" partijen die zich in alle mogelijke bochten wringen om toch maar hun postjes te behouden. Ja, ook de NVA. Teleurstellend wat er de afgelopen 15 maanden gebeurt is. Zacht uitgedrukt dan. Vergeet niet dat voor ons part, Bert Bibber en zijn familie Flodder een stamp onder hun edele gat krijgen zodra we ertoe een kans krijgen.

Aangezien er toch nix "uitlekt" uit het paleis, weet ik begod niet wat JMD zegt tegen Berke. Jij raad ook maar, me dunkt.

Nee, ik raad niet. Als je een tweede keer bij de koning mag komen om over politiek te praten, ben je geen Vlaming. Het wordt tijd dat JMD dat eindelijk toegeeft.

vlijmscherp 29 augustus 2008 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duym (Bericht 3658320)
Nee, ik raad niet. Als je een tweede keer bij de koning mag komen om over politiek te praten, ben je geen Vlaming. Het wordt tijd dat JMD dat eindelijk toegeeft.

zo hou je natuurlijk weinig Vlamingen over.

wat is er verkeerd aan een legalist te zijn?

Anna List 29 augustus 2008 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3658321)
zo hou je natuurlijk weinig Vlamingen over.

wat is er verkeerd aan een legalist te zijn?

tis niet verkeerd, maar tis niet realistisch

privileges, voorrechten (democratische remmen, transfers, oververtegenwoordiging etc ...) worden niet zomaar zonder geweld opgegeven. nooit, nergens ter wereld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be