Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg
(Bericht 3660931)
Ik ben nieuw op dit forum. Ja ik ben één van die nieuwe mensen die naar ik hier lees een aversie oproepen. Ik kan onmogelijk op veranderingen duiden. Maar ik zou toch graag iets zeggen over wat ik vandaag zie. Over mezelf en over jullie.
|
Ten eerste: welkom op het forum en ik hoop dat we nog wel eens in discussie gaan.
Citaat:
Ik heb alle 'ban' en 'strafpunten' draden gevolg. Er zijn daarin 2 altijd terugkerende 'allusies' die mij een beetje doen huiveren.
1/
Er wordt veel gesteld dat de moderatoren er bepaalde mensen uitkiezen en viseren. Daar krijg ik de kriebels van. Als dat echt aangetoond kan worden dan ben ik weg. Nu lees ik doorheen die draden wel dat de moderatoren voornamelijk in actie komen wanneer er op het driehoekje wordt geklikt. In die zin is het normaal dat 'oudere' leden een grotere schare aan anti-fans meesleuren. Zij worden dus meer 'geclickt' dan nieuwe mensen. Maar de 'beschuldiging' van partijdigheid doet mij altijd huiveren.
|
Die partijdigheid is er overduidelijk. Rechtse leden krijgen minder krediet dan linksen en bepaalde nieuwe mods hier hebben me zover gekregen dat ik even gestopt ben met die forum, omdat ik echt de drang begon te voelen om mensen te gaan zoeken en fysiek kwaad te gaan doen, terwijl ik normaal zo niet ben.
Ja, ik heb op dit forum leren haten en dat steek ik niet onder stoelen en banken.
Citaat:
2/
Ik zie heel veel mensen schrijven dat ze voorzichtiger zijn geworden. Om niet verbannen te worden. Het wordt daardoor duidelijk dat het forum meer is dan een ernstig politiek/maatschappelijk/filosofisch vraag en antwoord encyclopedie . Het is ook een sociale ontmoetingsplaats voor velen. Verbannen worden is daarbij afgesneden worden van een sociale bezigheid. Van vrienden en geborgenheid. En een soort verslaving ook. En de angst om verbannen te worden drukt op wat men schrijft. En dat is jammer toch.
|
We leven in een land waar we geen freedom of speech hebben en daarom schrijft men inderdaad beter niet teveel wat men werkelijk denkt op een forum. Dat kan gevaarlijk zijn.
Nee, ik ben geen misdadiger of terrorist, maar heb het land aan ons systeem en wat hier democratie genoemd wordt. Toch heb ik geen zin om de gevangenis in te draaien, enkel voor gedachten, waarvan ik goed weet dat ik ze niet zal uitvoeren, tenzij er geen andere optie meer is.
Citaat:
Over mezelf dan. Al vroeg ben ik dikhuidig geworden voor harde demoniserende wederwoorden. Al ongeveer na de 15de post. Ik besef heel goed dat ik hier en daar tegen de forum regels gezondigd heb. Geen enkele van mijn posts is bedoeld om te regels te overschrijden toch. En vermits ik geen enkele sociale gebondenheid heb met het forum vraag ik mij bij het schrijven ook niet af of ik eventueel een regel overtreed. (ook geen dt regels) Als ik verbannen wordt, of strafpunten krijg, dan is het zo. Het is niet mijn leven. Als ik zo de topics over 'verbannen en strafpunten' lees, dan ben ik zelfs verbaasd dat ik nog totaal geen strafpunten heb. Vermoedelijk neemt niemand mij ernstig genoeg om het driehoekje te bezigen. Of ik ben nog niet lang genoeg actief om een schare van mensen die mij absolute niet kunnen uitstaan mee te slepen. Ik veronderstel dat ook mijn tijd zal komen.
|
Als jouw ideologie overeenstemt met wat politiek correct is, mag je beledigen. Oproepen tot het deporteren van VBers mag hier ongestraft, maar kritiek op het migrantenbeleid is al gevaarlijker.
Citaat:
Ik ben er mij ook zeer van het onevenwicht in de discussies bewust. Het onevenwicht tussen zij die niet bang zijn voor een ban en zij die wel bang zijn voor een ban. Waarbij het 'losse gedrag' van de nieuwelingen (zij die nog niet beter weten) en van diegene voor wie een ban niks betekent veel wrevel oproept.
|
Het is eerder een ander soort angst. Ik ben dus niet bang om van dit forum gebannen te worden, maar eerder om vervolgt te worden, omwille van mijn gedachtengoed, gezien ons huidige politieke klimaat van "verdraagzaamheid" en de politiek correcte gestapo die graag mensen criminaliseert.
Citaat:
Eigenlijk kan je geen levendige discussie voeren en binnen alle forum regels blijven. Humor is net zo belangrijk als ernst. En humor betekent dikwijls iemands beweringen met kleine plagerijtjes en steekjes onderuit halen. Er wordt van je verwacht dat je autoritaire bronnen aanhaalt, anders heeft je mening blijkbaar geen enkel gewicht. Als je van alles de auteurs goedkeuring moet hebben, dan ben je een eindje zoet. Als je elk forum regeltje tot de letter wil naleven dan gaan de discussies als volgt:
Ja. Nee. Misschien. Later. Ja. Nee. Edit (voor filosoof)
|
Waarom is dit forum hier zo doods, denk je?
Citaat:
Dus nee, ik heb de forum regels niet in mijn achterhoofd. Ik probeer beleefd en correct te zijn naar best vermogen zonder concessies te doen aan mijn eerlijkheid. Als mij dat strafpunten oplevert. Oh het zij zo. Dat is geen schande.
En ik zou graag hebben dat jullie het zelfde doen.
|
Sorry, maar ik ben niet politiek correct in mijn denken.