Groentje-18 |
19 september 2008 00:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer
(Bericht 3697452)
Heu, excuseer waar spreek ik over politici?
Ik spreek over het feit dat ik lees dat de mentaliteit van de mensen zo is dat zelfs een werkloze zijn kind naar de opvang brengt terwijl ze een hele dag op cafee hangen ofzo, daar gaat het me over.
Voor mij is werkloos zijn, luiheid, er is hier werk genoeg in dit land.
Ik heb nog nooit in mijn leven gestempeld.
Werklozen die hun kind wegbrengen om er van af te zijn, zijn voor mij mensen met een normvervaging.
Ik weet dat de stoom nu uit uw oren komt, maar moesten we allemaal denken zoals u was België een derde wereldland.
|
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat werklozen hun kinderen naar een opvangdienst brengen. Ik kan me wel voorstellen dat als ze werk willen zoeken, hun kinderen hierbij soms een probleem vormen. Maar dan kan je toch wel even iets regelen om voor ze te zorgen zou ik denken? Als het oudere kinderen zijn, zijn ze tijdens de kantooruren dat je kan solliciteren ook op school normaal gezien, dus ik vind het allemaal zeer vreemd...
Zolang je maar zo snel mogelijk opvang kan hebben van zodra je werkt, lijkt me, in plaats van je te moeten bedenken dat als je werkt, je nergens met de kinderen kan blijven. :?
Daarom lijkt het me onlogisch dat gezinnen waarbij er geen ouder thuis is om voor de kinderen te zorgen omdat hij is gaan werken, langer moeten wachten op opvang. Dat is bijna een tewerkstellingsontmoedigingsmaatregel.
|