Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kinderopvang : Voorrang voor werkende ouders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112037)

Hoomer 18 september 2008 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duupje (Bericht 3698181)
Een vriendin van me betaalt exact 1,5€ per halve dag, en 4€ voor een hele dag, met eten etc dan inbegrepen. Wordt gewoon berekend op haar inkomen. Van die kinderopvang (tot 2.5jaar en verbonden aan een school) is er nochthans geen enkele klacht.

Lees eerst wat ik schrijf.
Wel ja en wie betaald de rest van de kosten????? 4 € per dag ze verbruiken meer aan pampers op die dag.
Wat is haar inkomen??????
Stempelt ze? zo ja waarom moet haar kind dan naar de opvang?

Hoomer 18 september 2008 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3698160)
laat me raden: de kandidaten hebben allemaal dyslexie? :-D

Nope er zijn gewoon geen kandidaten.

Hoomer 18 september 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3698167)
het emphatisch vermogen vd doorsnee vlaming is werkelijk iets dat totaal onderontwikkeld is he

zijt ge echt zo simpel dat ge niet verder komt van "ik heb een auto dus iedereen heeft een auto" ?

in feite is uw reactie gewoon even debiel als die van die franse prinses destijds - die vroeg waarom het woedende hongerige volk voor het paleis niet gewoon croissants kon eten zoals iedereen :roll:

Sorry maar ik wist niet dat er alleen in Turnhout horeca was en dat er alleen in mijn buurt aannemers en klinkerleggers wonen en werkzaam zijn.

Rudy 18 september 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3698173)
en terug ontopic

stel nu dat ik kinderen heb

en ik wil daar voor werk gaan horen waar het volgens onze slimme voor het rapen valt

moet ik dan recht hebben op opvang of moet ik met het kind op de arm gaan soliciteren en indien ik dit laatste doe gaan ze mij daar dan aanwerven ?

Zou je dan willen dat ze je komen vragen of je aub zo goed wilt zijn te komen werken ? Als je het niet vraagt zal je het ook nooit te weten komen.
Wel, desnoods gaat ge met uw kleinen op de arm gaan solliciteren. Moest de nood hoog zijn zou je waarschijnlijk geen second twijfelen. En als je werk krijgt zou je in staat zijn zelf je kinderopvang zelf te betalen.

Rudy 18 september 2008 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3697797)
Nu heeft circe wel gelijk dat we voor die werkloze mensen moeten bijbetalen om hun kinderen op te vangen en waarom?????

Akkoord, maar enkel voor die dagen waarvoor de werkloze of alleenstaande kan aantonen dat hij of zij die dag werk heeft gezocht, werk moet zoeken, of kan aantonen die dag een opleiding te moeten volgen.
Dus niet louter op basis van een bescheiden inkomen. Dus niet indien de kinderopvang moet dienen als goedkope kinderoppas om boodschappen te kunnen doen, bijvoorbeeld.

Hoomer 18 september 2008 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3698173)
en terug ontopic

stel nu dat ik kinderen heb

en ik wil daar voor werk gaan horen waar het volgens onze slimme voor het rapen valt

moet ik dan recht hebben op opvang of moet ik met het kind op de arm gaan soliciteren en indien ik dit laatste doe gaan ze mij daar dan aanwerven ?

Die slimme moet niet iedere frank omdraaien, of ne fiets pikken om ergens te geraken.
Die ondernemers zijn wanhopig omdat ze aan geen personeel geraken als u bij zo iemand u komt aanbieden met uw kind bij en u en hun garandeerd dat u een opvang voor uw kindje zal nemen zie ik niet in waarom die mannen (meestal zelf vaders) u niet zouden aannemen.
Ik spreek niet over grote bedrijven he, ik spreek over kleine zelfstandige ondernemers.

Rudy 18 september 2008 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3697641)
en ik bedoel:

als men het dienstencheques systeem uitbreidt (ondertussen is er ook al ziekenvervoer voorzien door sommige diensten) dan kan men het evengoed uitbreiden tot dienstencheques voor kinderopvang. Dan worden die mensen helem�*�*l niet door de VDAB aangenomen, maar werken net zoals sommige poetsvrouwen op zelfstandige basis indien ze dit wensen.

Circe, iemand vragen om de strijk te komen doen kan je niet vergelijken met iemand vragen om dagdagelijks voor je kind te zorgen. Als de juffrouw je bloeske vernielt met haar strijkijzer is dat geen ramp, je bedankt ze voor de bewezen diensten en je zoekt een ander. Bij kinderopvang is er nog zoiets als vertrouwen in de oppas. Een ongeluk kan tot drama's leiden.

Rudy 18 september 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3697551)
ik heb geen kinderen, en ik ben niet vertrouwd met kinderopvang, maar kan je op dinsdag beslissen dat je op woensdag je kind naar een kinderopvang doet?

Dat kan steeds minder. In officiële verblijven zo goed als niet. Bij onthaalmoeders nog wel maar steeds minder omdat het ook voor hen steeds meer een vaste bron van inkomsten wordt en ze zich eerder engageren met ouders die hun kind elke dag brengen, het liefst kinderen van leerkrachten.

Rudy 18 september 2008 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3697526)
dat is niet wat sofie bracke zegt - zij zegt dat werkenden voorrang moeten krijgen op werklozen .

Inderdaad. Persoonlijk zou ik er ook nog hebben aan toegevoegd: "ook tijdens dagen afwezigheid voor wie kan aantonen een inspanning te doen om werk te vinden".

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3697526)
ze zegt niet dat ook cursusvolgenden of solicitanten voorrang gaan behouden.

Dat hoeft ook niet want dit wordt niet gevraagd. Je bent werkloos en/of alleenstaand, en het is dat wat momenteel telt. Dus, nogmaals, de werkloze die wil gaan winkelen en die z'n kind naar de opvang wilt brengen heeft momenteel voorrang op wie z'n boterham verdient. Geen kat die vraagt of je cursist of sollicitant bent.

Of denk je dat de meeste werklozen en alleenstaanden cursist, sollicitant of totaal arbeidsongeschikt zijn misschien ?

Rudy 18 september 2008 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3697560)
Het is toch compleet van de pot gerukt dat je belastingen betaalt voor kinderopvang, maar dat je daar dan niet eens gebruik van kan maken omdat iemand anders die je ook al betaalt niet op zijn kinderen wenst te passen terwijl die persoon daar wel de tijd voor heeft.

Dat gaat er bij mij niet in, maar zoals gewoonlijk worden de werkenden weer eens gegijzeld door het profitariaat dat hier zelfs nog het lef heeft om verongelijkt te komen doen.

Moesten de werklozen nu eens een beetje op de kinderen van de werkende mens letten. Zou dat geen oplossing zijn ? Mits een kleine blitsbijscholing van de VDAB, uiteraard.

Rudy 18 september 2008 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3697609)
die opvangmoeders hoeven helemaal geen diploma te hebben.

Zeer juist. Laten we dus de werkloze vrouwen die thuis zitten te niksen verplichten om op ons kindjes te letten in plaats van koffie te drinken en te kletsen met hun vriendinnen.

Rudy 18 september 2008 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3697564)
welja, dat dacht ik ook.
zo eventjes afkomen met een papiertje dat je moet solliciteren gaat dus niet gaan eh.
en de meeste sollicitatiegesprekken staan geen half jaar op voorhand vast.
Als je als werkloze een job vindt, weet je dat ook meestal geen half jaar op voorhand.

Voor wie echt wilt is er altijd een oplossing. Gezien je dan toch werk hebt kan je desnoods voorlopig iemand betalen tot je opvang vindt, te danken aan de werkloze vrouw die thuis aan het poetsen is en bijgevolg efkes niet op haar kind kan letten, bijvoorbeeld, of die het eens lekker rustig wilt hebben in huis zonder bleiter (zo zijn er ook).

Hoomer 18 september 2008 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3698502)
Juist. Laten we de werkloze vrouwen die thuis zitten te niksen verplichten om op ons kindjes te letten.

Ha neen want die doen zelf hun kinderen naar de kinderopvang voor 4€ per dag terwijl mijn dochter 23€ per dag betaald omdat zij en haar man gaan werken pffff.

Rudy 18 september 2008 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3698518)
Ha neen want die doen zelf hun kinderen naar de kinderopvang voor 4€ per dag terwijl mijn dochter 23€ per dag betaald omdat zij en haar man gaan werken pffff.

Ah Hoomer. Denk eens na. Die moekes van pakweg 50 lentes, zouden die (op enkele uitzonderingen na misschien) kindjes hebben die nog naar de kinderopvang mogen ?

Groentje-18 19 september 2008 00:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3697452)
Heu, excuseer waar spreek ik over politici?
Ik spreek over het feit dat ik lees dat de mentaliteit van de mensen zo is dat zelfs een werkloze zijn kind naar de opvang brengt terwijl ze een hele dag op cafee hangen ofzo, daar gaat het me over.
Voor mij is werkloos zijn, luiheid, er is hier werk genoeg in dit land.
Ik heb nog nooit in mijn leven gestempeld.
Werklozen die hun kind wegbrengen om er van af te zijn, zijn voor mij mensen met een normvervaging.
Ik weet dat de stoom nu uit uw oren komt, maar moesten we allemaal denken zoals u was België een derde wereldland.

Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat werklozen hun kinderen naar een opvangdienst brengen. Ik kan me wel voorstellen dat als ze werk willen zoeken, hun kinderen hierbij soms een probleem vormen. Maar dan kan je toch wel even iets regelen om voor ze te zorgen zou ik denken? Als het oudere kinderen zijn, zijn ze tijdens de kantooruren dat je kan solliciteren ook op school normaal gezien, dus ik vind het allemaal zeer vreemd...
Zolang je maar zo snel mogelijk opvang kan hebben van zodra je werkt, lijkt me, in plaats van je te moeten bedenken dat als je werkt, je nergens met de kinderen kan blijven. :?
Daarom lijkt het me onlogisch dat gezinnen waarbij er geen ouder thuis is om voor de kinderen te zorgen omdat hij is gaan werken, langer moeten wachten op opvang. Dat is bijna een tewerkstellingsontmoedigingsmaatregel.

Duupje 19 september 2008 06:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3698382)
Lees eerst wat ik schrijf.
Wel ja en wie betaald de rest van de kosten????? 4 € per dag ze verbruiken meer aan pampers op die dag.
Wat is haar inkomen??????
Stempelt ze? zo ja waarom moet haar kind dan naar de opvang?

Alleenstaande mama met 3 kindjes en werkt deeltijds.

hurricane 19 september 2008 06:16

Ik zie niet in waarom je kinderopvang zou nodig hebben als je NIET werkt ?

circe 19 september 2008 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3698437)
Circe, iemand vragen om de strijk te komen doen kan je niet vergelijken met iemand vragen om dagdagelijks voor je kind te zorgen. Als de juffrouw je bloeske vernielt met haar strijkijzer is dat geen ramp, je bedankt ze voor de bewezen diensten en je zoekt een ander. Bij kinderopvang is er nog zoiets als vertrouwen in de oppas. Een ongeluk kan tot drama's leiden.

het gaat ook niet over dagdagelijkse opvang, maar om tijdelijke opvang in noodgevallen.
en uiteraard worden de kandidaten gescreend. Maar of daar een diploma kinderverzorgster voor nodig is betwijfel ik ten zeerste.
Is er een diploma kinderverzorgster nodig om zelf moeder te worden?

Hoomer 19 september 2008 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3698523)
Ah Hoomer. Denk eens na. Die moekes van pakweg 50 lentes, zouden die (op enkele uitzonderingen na misschien) kindjes hebben die nog naar de kinderopvang mogen ?

Nee, maar de bereidwilligen onder hen zouden die hun eigen kleinkinderen niet opvangen. Het is een moeilijke discutie.

circe 19 september 2008 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 3698674)
Nee, maar de bereidwilligen onder hen zouden die hun eigen kleinkinderen niet opvangen. Het is een moeilijke discutie.

velen vijftigjarigen zijn gewoon nog standaard fulltime aan het werk.

degenen die op pensioen gaan zouden dan volgens U verplicht moeten worden om hun kleinkinderen op te vangen?

mogen we er dan van uitgaan dat de opa's verplichten moeten worden om de tuintjes te onderhouden en de klusjes uit te voeren? of mogen die wèl op pensioen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be