![]() |
de guillotine ...
|
Ondertussen kost gans deze bail-out aan de belastingsbetalende Amerikaan,afhankelijk van de bron,tussen de 3000 en de 5000 dollar extra.
Men begint zich af te vragen of de belastingsdruk op de belastingsplichtige in de USA ondertussen al niet heel dicht deze in West-Europa begint te naderen... ....en vooral ;wat heeft "Joe Average" daarvoor dan gekocht... :? Overigens spelen verschillende media hun informatieve rol door te blijven wijzen op de immense lonen van het topmanagement van Fannie en Freddie en Lehman en AIG tot zelfs op het ogenblijk dat hun bedrijven al over de kliffen hingen . Gelukkig dat het topmanagement van deze bedrijven,die de economie van een gans continent (!!!) hebben helpen beschadigen ,hun exorbitante voordeeltjes niet moeten inleveren.....Dat kunnen we niet hebben.... :twisted: |
Daar gaat het hele programma van Obama...
Nationale Gezondheidsdienst, minimumlonen, etc.. Opgesoupeerd. De aaankomende generatie mag alleen betalen... Voor Wall Street... |
Citaat:
dieven kunnen aan de gevel van een krot niet zien dat er binnen goudstaven liggen ik denk dat mijn goud veiliger is bij mij thuis dan bij een bank |
Voor de belastingbetaler zou het reddingsplan wel eens zeer positief kunnen uitdraaien:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of Obama of McCain deze Washington-zwamgroei zouden willen aanpakken (desnoods met massale C4's,valt te betwijfelen....) :roll: |
Vroeg je enkel om te leren rekenen misschien ? Als men daar al een geheime agenda van moet maken .... men raakt zelfs verstrikt in dat wat men geheim wil houden waardoor men het zelf niet meer ziet wat er nu geheim is en wat niet .... gekke mensenwereld
|
Citaat:
[Was ist ein Einbruch in eine Bank gegen die Gründung einer Bank? Bertold Brecht] |
De FAT CATS van Wall-Street zullen wel goed bediend worden door Paulson, dat is ook zo'n Wall-Street Fat Cat en nu de auteur van de 750 miljard $ deal...
|
Als ge geld hebt kunt ge nu steenrijk worden.
|
tenzij ge dat geld geinvesteerd hebt in bvb ethias-tak23 beleggingen
:-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een omgevallen bank, mag je die overvallen?
|
Citaat:
Zoals ne Warren Buffet. die gaat waarschijnlijk zelfs ingeschakeld worden (op verzoek van Paulson) om aandelen van een paar financiele instellingen aan een prikje te verwerven. probleem is dat rijken die nu op aandelen zitten nu plots niet meer zo rijk zijn... het gaat dus eerder om mensen die op een berg "cash" zitten die nu super goei koopkes op de beurzen kunnen doen... en ge moet de pijn ook kunnen uitzitten en uw imperium kunnen financieren tot er weer betere tijden aantreden. dit gezegd zijnde. ik denk serieus dat het met de vs aandelen toch niet meer goed komt de eerste jaren... tenzij ge heel selectief zijt. |
Om "Wall Street" zelf maak ik mij niet de minste zorgen, en wat mij betreft wringt de 'invisible hand' al die gedegenereerden vandaag nog de nek om.
Maar de talrijke jannen-met-de-pet die van "Wall Street" afhankelijk zijn voor het (veel te) karige brood op de plank verdienen deze slechte cinema (slecht scenario, slechte acteurs, slechte soundtrack, ...) niet. Ik zag net beelden van de 'nieuwe daklozen' in de USA, en ik heb echt wel met die mensen te doen. Hoe dom ze zich soms ook gedragen, zij hoeven niet te boeten voor de verkopers van gebakken lucht. Of wel soms? Er moet zo snel mogelijk een 'taks' op beurstransacties worden ingevoerd (veel meer dan 0,1% dient dat niet te worden), zodat er een serieuze spaarpot kan worden aangelegd, voor het geval het nog eens verkeerd gaat. Maar nu mag eerst de augiasstal worden uitgemest. De stank is niet meer te harden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar als het een vrees ik; ik heb ook al onzin verkocht over de crisis. |
Citaat:
2. Uw vrees is niet geheel ongegrond, tenslotte ben ik maar een onnozel leraartje. 3. It takes two to tango :-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be