| groene flamingant |
27 december 2008 00:49 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
(Bericht 3849135)
Natuurlijk,lekker agressief toontje om te beginnen mijn beste, kan U niet met andere meningen om soms....:roll:
|
Wanneer men begint met mijn woorden te verdraaien en dergelijke, raak ik een beetje geïrriteerd.
Citaat:
Waar heb Ik gezegd dat U dat gezegd heeft mijn beste,nergens....8O
|
In je post nr. 51 las ik toch zeer duidelijk: "... weer een hoop geld naar het zuiden in ruil voor een staatshervormingske van twee keer niets". Ja toch?
Citaat:
Loos zinnetje mijn beste, wat verstaat U onder "een grote staatshervorming"
En welke "ernstige zaken" moeten daar tegenover staan alvorens er bovenop de al de bestaande geldstromen die in deze discutie niet ter sprake zullen staan ongetwijfeld een extra zal moeten aan toevoegd worden om wallonië over de streep te halen,en U over te halen tot het onderstaande....
|
Een grote staatshervorming dat betekent bijvoorbeeld méér bevoegdheden (en neen, niet iets onbenulligs als controle over de Noordzee ofzo natuurlijk), of bijvoorbeeld een afbouw van het faciliteitensysteem.
En als er in ruil extra centen naar Wallonië of Brussel gaat moet daar natuurlijk een goeie motivatie voor zijn: meer geld voor de hoofdstedelijke functie van Brussel bvb. zou voor mij bespreekbaar kunnen zijn. (Op voorwaarde dan wel dat Brussel eindelijk de taalwetgeving gaat naleven.) Meer geld om een rampzalig economisch beleid te camoufleren is géén goede motivatie.
Citaat:
Al de vorige staatshervormingen mijn beste,werden destijds door de vlaamse politici als groots en hervormend verkocht aan de vlaamse bevolking,en dit terwijl telkens weer de walen in ruil voor enkele toegevingen en véél geld hun politieke macht versterkten op politiek niveau door middel van pariteit,tweederde meerderheden en alarmbelprocedures....
Dat waren in mijn ogen dus staatshervormingskes van twee keer niets....
De vraag blijft ,hoevéél gaat het deze keer kosten,en welke voorwaarden hangen er van waalse zijde vanaf,indien de prijs te hoog wordt,dan liever een splitsing...
|
Al die vorige staatshervormingen zijn niet door mij uitgewerkt en ik hoef ze dan ook niet te verdedigen, maar vergeet niet dat ook daar de Vlamingen met de rug tegen de muur stonden: zonder pijnlijke knieval was het van Franstalige kant NON! Je kunt daar de pest aan hebben maar zo gaat dat nu eenmaal als een groep moet vechten vanuit een onderdrukte positie: een onderdrukkende groep geeft zijn dominante positie niet zomaar op. Je kunt niet verwachten dat het vanuit een onderdrukte positie gemakkelijk is om zaken te veranderen.
|