Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   actie voeren : 27-9 CD&V Congres (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112322)

Max van Dietschland 23 september 2008 17:45

Eerlijk gezegd zo'n flagrant verraad, zo'n bedrog, zo aan het postje vastklampen had ik van Yves Leterme niet verwacht. Ik dacht dat de man op zijn minst beter was dan zijn voorganger. Niet dus.

Yves Leterme = Guy Verhofstadt :evil:

Helaas...

Chipie 23 september 2008 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3707092)
Eerlijk gezegd zo'n flagrant verraad, zo'n bedrog, zo aan het postje vastklampen had ik van Yves Leterme niet verwacht. Ik dacht dat de man op zijn minst beter was dan zijn voorganger. Niet dus.

Helaas...

Leterme zal waarschijnlijk wel niet zo erg aan zijn postje gehecht zijn als U denkt...

Wellicht heeft hij een andere strategie, die door zeer velen niet gesnapt wordt... :-D

Hij zal er waarschijnlijk 100% van overtuigd zijn dat hij de Franstaligen zo ver gekregen heeft dat ze bereid zijn - schoorvoetend - hervormingen toe te laten...

Hij zal gedacht hebben dat als hij en zijn partij de regering zouden verlaten hun plaats eenvoudigweg zou ingevuld worden door groen + spa...

En zou Vlaanderen er dan beter voorstaan?

Ik weet het niet... U waarschijnlijk wel...;-)

Max van Dietschland 23 september 2008 19:01

Waarom zou de liberale as met Reynders op kop de CD&V een staatshervorming gunnen ? Er is nu al 15 maand communautair gedialogeerd... :roll:

Chipie 23 september 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3707208)
Waarom zou de liberale as met Reynders op kop de CD&V een staatshervorming gunnen ? Er is nu al 15 maand communautair gedialogeerd... :roll:

Scheelt er iets aan uw ogen? :-D

Herr Oberst 23 september 2008 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3707189)
Leterme zal waarschijnlijk wel niet zo erg aan zijn postje gehecht zijn als U denkt...

Wellicht heeft hij een andere strategie, die door zeer velen niet gesnapt wordt... :-D

Hij zal er waarschijnlijk 100% van overtuigd zijn dat hij de Franstaligen zo ver gekregen heeft dat ze bereid zijn - schoorvoetend - hervormingen toe te laten...

:rofl:

Nen echten komiek, onze spitsmuis :lol:

sjarel 23 september 2008 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3707092)

Helaas...

Qua verraad is Leterme nog een graad erger : hij verraadt nog zijn eigen partij erbij. Het wordt hoe langer hoe duidelijker dat Leterme en Peeters een stukje cinema opgevoerd hebben voor hun eigen partijtop. BDW heeft gewoon gelijk.
Thyssen is duidelijk een handpopje van de twee supertsjeven.
Die twee mannen gaan in de dialoog Vlaanderen schade toebrengen eh mensen...

Waar is Van Deurzen?

Jan Meuleman 23 september 2008 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3707189)

Hij zal gedacht hebben dat als hij en zijn partij de regering zouden verlaten hun plaats eenvoudigweg zou ingevuld worden door groen + spa...

En zou Vlaanderen er dan beter voorstaan?

Ik weet het niet... U waarschijnlijk wel...;-)

Leterme is niet aan zijn postje gehecht. Maar hij moet wel blijven, want de nieuwe meubelen voor zijn ambtswoning zijn nog niet afbetaald. Dat is de strategie die door zovelen niet gesnapt wordt.

Hij is er nu van overtuigd dat de franstaligen nu hervormingen willen. En ja die willen dat wel. Brussel uitbreiden, burgemeesters benoemen, een corridor, en BHV niet splitsen maar uitbreiden tot heel Vlaams Brabant. En in Vlaanderen tweetaligheid invoeren. Wat ze ook niet willen, dat is dat er geraakt wordt aan de interpersonele solidariteit. De 3 musketiers noemen dat zo, maar in feite is dat georganiseerde diefstal.

Leterme is zeker, en dat weten we al van de verkiezingsdag, dat de brabanconne zal gespeeld worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be