Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belang wil provincie Antwerpen herdopen tot Midden-Brabant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114220)

forzaflandria 24 februari 2009 16:07

Er zijn al genoeg Brabanten: Vlaams Brabant, Waals Brabant, Nederlands Brabant.
Ik zie niet wat er fout is met de naam Antwerpen, laat die maar bestaan.

Pericles 24 februari 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3994659)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Verander de naam Van Vlaanderen (Nederlanstalig België) in Zuidelijke Nederlanden.
Daar horen dan bij: West- en Oost-Vlaanderen, Zeeuws-Vlaanderen, Noord-Brabant, Vlaams-Brabant en de beide Limburgen.
En dan nog de bevrijding van de bezette delen van Frans-Vlaanderen en Waals-Brabant.

We gaan gezamelijk een tweede opstand tegen den Spanjool beginnen. 8-)

Belgisch Limburg behoorde nooit tot de Zuidelijke nederlanden maar tot het Prinsbisdom Luik. Rond 1635 bij de val van Maastricht ging ook Nederlands Limburg verloren aan het huidige nerderland.

Shadowke 24 februari 2009 17:19

van mij mag Antwerpen Antwerpen blijven.
ik heb niets tegen Antwerpenaren.
mijn favoriete voetbalclub komt zelfs van die provincie.

DSC 24 februari 2009 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 3778224)
Ik ook. En in die zin ben ik ook voor de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Maar dan wel goed begrepen: Oost- en Westvlaanderen. Daar hoort Brabant en Limburg natuurlijk niet bij. Heel Nederlandstalig België 'Vlaanderen' noemen is zoals heel Nederland 'Holland' noemen. Slaat nergens op.

Met een onafhankeleijk (Oost- en West-)Vlaanderen houden ineens ook die gigantische transferts op van de Antwerpse haven naar Vlaanderen want daar erger ik me al jaren aan.

Weet je hoeveel miljard er van Antwerpen naar Vlaanderen stroomt? Dat is echt schandelijk. Elke Antwerpenaar betaalt jaarlijks 680 euro aan een Vlaming. Terwijl er in Antwerpen genoeg armen zijn om te steunen. Dat ze in hun onafhankelijk Vlaanderen hun plan trekken! Solidariteit moet van twee kanten komen. Wij hebben van die Vlamingen al genoeg kaakslagen gekregen. En denk je dat ze zich aanpassen met hun Vlaam imperialisme? Kijk naar die Bruggeling Dewinter die naar Antwerpen geïmigreerd is: altijd maar klagen. Onze slogan is: aanpassen of oprotten.

Want wie draait er weeral voor op? De (Antwerpse) kleine man!

En wij, Limburgers, mogen wij nog blijven?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 3994742)

Tis NOORD-Brabant, niet Nederlands Brabant.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 3994742)

Tis NOORD-Brabant, niet Nederlands Brabant.

dejohan 24 februari 2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSC (Bericht 3994972)

We verbreden den E313 tot tien rijstroken en Limburg wordt onze parking :-D.

(tis veur te lachen hé)

Shadowke 24 februari 2009 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DSC (Bericht 3994972)

tuurlijk :)

ben in limburg naar school geweest.
toffe mensen.

Cisalpina 24 februari 2009 22:32

het lijkt me wel cool, zo'n Vlaamse confederatie met deelstaten Brabant, Vlaanderen en Limburg.

ik zou ook wel eens opnieuw wallen willen zien rond onze steden en poorten die gehesen worden na zonsondergang en lansiers op de kantelen om laatkomers terug te sturen of binnen te laten.

Unie der Provinciën 24 februari 2009 22:41

Het zou bagger schijten worden voor de Vlamingen als er , net als in de beide Limburgen, een Brabants streven naar hechtere samenwerking zou ontstaan die ook nog eens tot gevolg heeft dat alle Brabanders zich Brabander zouden gaan voelen in plaats van Hollander of Vlaming. Oost- en West Vlaanderen zouden niet in staat zijn om een fatsoenlijke onafhankelijke staat te zijn, en hetzelfde geldt voor de beide Limburgen, maar Brabant met ruim 6 miljoen inwoners zou die mogelijkheid wel hebben. Vandaar dat er tegen gevochten zal worden tot men erbij neervalt. Want een Brabantse identiteit zou het Vlaamse streven in gevaar kunnen brengen. What's in a name? Een zuid-brabander van Waals B of Vlaams B is een Brabander, een Noord-Brabander is ook een Brabander. Ook al delen ze weinig in het leven, ze zijn Brabanders. Voor Antwerpenaren ligt dit anders. Zij doorbreken met hun naam de Brabantse eenheid.

Flanelcondoom 25 februari 2009 02:12

Ze hebben weer niks te doen daarboven...

yasper 25 februari 2009 22:53

Eén woord hiervoor: onzin...
Wie neemt dit nu serieus?
Ik weet niet of dit een betere naam zou zijn, Uit de geschiedenis af te leiden ofzo,
Maar daar gaat het nu niet om.
Moest deze naam zelfs beter zijn; om welke reden dan ook, het blijft onzin.
Er zijn veel zwaardere argumenten om dit niet te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be