Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Het einde van België betekent het einde van Vlaanderen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=115931)

Zwartengeel 11 december 2008 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3853717)
Is dat een Nederlandstalige konijn?

Op de plein.

vlijmscherp 11 december 2008 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3853277)
Die huidige Vlaamse productie is ook een hit op de Franstalige kant :

http://nl.youtube.com/watch?v=bj9yInHp0H4

Loft, daarentegen, zegt me helemaal niets!

Loft moet je echt eens zien, 1 van de betere Vlaamse films, in mijn ogen.

azert 11 december 2008 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3853714)
Het is niet omdat Marx, Christus, Kant, Socrates,... dood zijn, dat ook hun ideeën verdwenen zijn.

Idem voor Jules Destrée:
http://www.destree.org/

Destrée past niet in het rijtje.

vlijmscherp 11 december 2008 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853308)
Dan zou de hoofdredactrice ervan niet eens de moeite doen om NL te spreken.

de hoofdredactrice die op de Franse TV komt beweren dat de Vlaamse managers racisten zijn die enkel Vlamingen aanwerven en dat daardoor de Waalse werkloosheid zo hoog is? diezelfde hoofdredactrice?

Jaani_Dushman 11 december 2008 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853732)

Scoorde nochtans niet slecht op de lijst van De Grootste Belg van de RTBF...

Jaani_Dushman 11 december 2008 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3853726)
Op de plein.

:lol:

Zwartengeel 11 december 2008 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853732)

Afkeer van het Nederlands is in sommige Franstalige kringen toch nog altijd een soort van levensbeschouwing.

azert 11 december 2008 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3853728)
Loft moet je echt eens zien, 1 van de betere Vlaamse films, in mijn ogen.

Loft lijdt een beetje aan hetzelfde syndroom als bijv. Clouseau, Witse,...

Het is iets Vlaams, het zal dus wel goed zijn en hop alle Vlamingen ernaartoe wegens blijkbaar een nieuw wereldwonder.

In Het Nieuwsblad stond er een bespreking vanuit Amerika. Zij zagen ook dat ongeveer elke Vlaming die film wilde zien en vroegen zich af wat er zo speciaal aan was.
Conclusie: best wel een goeie film maar nu toch ook weer niet zo speciaal.

De Vlamingen zullen straks weer verrast zijn als die film geen oscar wint. Allee, hoe kan dat nu; dat is toch de beste film van heel de wereld???
Net alsof VL heel de wereld is.

De reactie van de piepjonge mannequin Maselis vond is wel getuigen van verstand.
in de Humo deze week: Wah, je hebt nu toch wel een mooie kans om de finale in China te winnen.

Maselis: Nee hoor, in mijn land was ik de beste van 1.000 deelnemers; in Frankrijk moest het winnende mesije het opnemen tegen 12.000 kandidates.

Ze plaatste haar overwinning in het juiste perspectief.

vlijmscherp 11 december 2008 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853752)

Het is iets Vlaams, het zal dus wel goed zijn en hop alle Vlamingen ernaartoe wegens blijkbaar een nieuw wereldwonder.

In Het Nieuwsblad stond er een bespreking vanuit Amerika. Zij zagen ook dat ongeveer elke Vlaming die film wilde zien en vroegen zich af wat er zo speciaal aan was.
Conclusie: best wel een goeie film maar nu toch ook weer niet zo speciaal.

De Vlamingen zullen straks weer verrast zijn als die film geen oscar wint. Allee, hoe kan dat nu; dat is toch de beste film van heel de wereld???
Net alsof VL heel de wereld is.

De reactie van de piepjonge mannequin Maselis vond is wel getuigen van verstand.
in de Humo deze week: Wah, je hebt nu toch wel een mooie kans om de finale in China te winnen.

Maselis: Nee hoor, in mijn land was ik de beste van 1.000 deelnemers; in Frankrijk moest het winnende mesije het opnemen tegen 12.000 kandidates.

Ze plaatste haar overwinning in het juiste perspectief.

jaja, het komt uit Vlaanderen dus in jouw ogen kan het sowieso niet goed zijn.

wat voor mij telt is wat ik er van vind, niet wat een Amerikaan, Rus of Chinees ervan vindt.

Pelgrim 11 december 2008 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3853726)
Op de plein.

en nog steeds even fris.

azert 11 december 2008 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3853733)
de hoofdredactrice die op de Franse TV komt beweren dat de Vlaamse managers racisten zijn die enkel Vlamingen aanwerven en dat daardoor de Waalse werkloosheid zo hoog is? diezelfde hoofdredactrice?

Veel managers denken inderdaad: eigen volk eerst; Vlamingen doen het beter dan het onderras dat de Walen zijn.

Vlaamse aannemers maken kans in Wallonië, zijn er zelfs heel geliefd.
Weinig Vlamingen zullen daarentegen ook maar prijs vragen aan een Waalse aannemer; bij voorbaat al uitgesloten als zijnde onbekwaam.

Vette Pois(s)on 11 december 2008 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853691)
Alle grote talen met met voldoende geld dubben liever. Men dubt in Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italië, ...

In VL en Ned. is men beginnen ondertitelen omdat dubben te duur was.

Nu zijn we blij met dat systeem; maar... je moet maar eens een film in bijv. het Porugees bekijken. Wanneer je geen Port. begrijpt moet je de hele tijd lezen. Best wel vermoiend en je hebt de indruk dat je een stuk van de film mist.

Het ondertitelen stoort niet erg wanneer je een ENG of FR film bekijkt want veel mensen moeten maar met een half oog lezen aangezien ENG en FR talen zijn die veel Vlamingen min of meer vlot begrijpen.

Kan zijn dat het gebeurt in andere landen, maar hier spreken we over het oo zo geliefde belgique.

Zelfs dan kan men nog niet de minimale moeite doen een van de officiele landstalen origineel te laten en gewoon te ondertitelen.

Het is zelfs zo erg dat wanneer er interviews gegeven worden op het nieuws er een storende (ja storende) stem overheen spreekt.

U mag zeggen wat u wilt, maar mij komt dit echt blokkerend over : geen Vlaams geblaf op franstalige zenders/bioskopen in belgique.

azert 11 december 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3853755)
jaja, het komt uit Vlaanderen dus in jouw ogen kan het sowieso niet goed zijn.

heb ik niet beweerd; maar VL denkt nogal rap dat het het centrum van de wereld is.

Vandaag in de Rode Loper gezien. Jelle Cleymans stond in Milaan met een beeld van Kuifje te zwaaien. Kuifje wereldberoemd in Vlaanderen en Wallonië; maar niemand wist in Milaan wie Kuifje was.

Allee dacht Cleymans; hij is bij ons wel wereldberoemd hoor.

vlijmscherp 11 december 2008 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853757)
Veel managers denken inderdaad: eigen volk eerst; Vlamingen doen het beter dan het onderras dat de Walen zijn.

Weinig Vlamingen zullen daarentegen ook maar prijs vragen aan een Waalse aannemer; bij voorbaat al uitgesloten als zijnde onbekwaam.

alle managers denken: eerst de winst dan de ideologie.

denk jij nu echt dat managers die enkel en alleen Vlamingen aanwerven omdat het Vlamingen zijn, het lang zullen volhouden???

en Vlamingen zijn zoals alle mensen, als ze ergens goedkoper iets kunnen vinden, ze zullen het doen, ze zijn echt niet die racisten dat jij ervan maakt hoor.

ik snap trouwens niet dat jij 1 land wilt vormen met al die racisten.

Vette Pois(s)on 11 december 2008 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853757)

Bovenras, onderras, tussenras, altijd die absurde termen...

EN geloof me, bedrijven zullen altijd kiezen voor de meest rendabele en proffesionele samenwerking. Vlaams, Waals, dat zal niet veel uitmaken hoor.

vlijmscherp 11 december 2008 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853764)
heb ik niet beweerd; maar VL denkt nogal rap dat het het centrum van de wereld is.

Vandaag in de Rode Loper gezien. Jelle Cleymans stond in Milaan met een beeld van Kuifje te zwaaien. Kuifje wereldberoemd in Vlaanderen en Wallonië; maar niemand wist in Milaan wie Kuifje was.

Tintin is wereldberoemd, dat is een feit. in de meeste talen is het verkrijgbaar en overal wordt het goed verkocht.

azert 11 december 2008 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3853758)

Het is zelfs zo erg dat wanneer er interviews gegeven worden op het nieuws er een storende (ja storende) stem overheen spreekt.

Men heeft beslist om daar een einde aan te maken en te ondertitelen.

maar de meeste mensen die het dubben gewoon zijn, verkiezen dubben boven het ondertitelen. Dat is blijkbaar aangenamer.

azert 11 december 2008 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3853767)
Bovenras, onderras, tussenras, altijd die absurde termen...

EN geloof me, bedrijven zullen altijd kiezen voor de meest rendabele en proffesionele samenwerking. Vlaams, Waals, dat zal niet veel uitmaken hoor.

Bedrijfsleiders hebben ook vooroordelen.

Vette Pois(s)on 11 december 2008 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853764)

Tintin zullen ze wel kennen he :-)

Jaani_Dushman 11 december 2008 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3853752)

Oh, ja. Want de Vlamingen zijn oh zo chauvinistisch...

http://nl.youtube.com/watch?v=iOkp-c5J-qM
vanaf 2:50

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be