Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Brandend Actueel: Politieke crisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=184)
-   -   Quid NVA - Dehaene wordt misschien volgende premier. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116502)

stab 22 december 2008 13:36

Wat is een foertstemmer?
Iemand die voor het VB stemt?
Goh, wat is het leven eenvoudig.:roll:

HAMC 22 december 2008 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3873468)
Wat is een foertstemmer?
Iemand die voor het VB stemt?
Goh, wat is het leven eenvoudig.:roll:

Dat is BRT-speak. :)

Zwartengeel 22 december 2008 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3873479)
Dat is BRT-speak. :)

Yep, en wie niet op één van de regimepartijen stemt, voedt tevens de anti-politiek.

Max van Dietschland 22 december 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3873035)
De VLD ziet liever Verhofstadt terug ,zijn vinden dat zij de redders van Belgie zijn en beloond moeten worden.
Natturlijk zal CD&V dat nooit tollereren.Eerst twee prominenten inleveren en dan ook nog eens de premier aan de tegenstander afstaan,dat is 10 stappen te ver.

Bovendien neemt Reynders zijn politieke verantwoordelijkheid niet. Daarom is er ook geen "doorstart" gekomen en heeft de koning het ontslag van de regering aanvaard. Het gedrag van Didier Reynders is dan ook beschamend.

Het wordt tijd dat CD&V de liberalen dumpen en gaan desnoods gaan voor een oranje-rood-groen overgangskabinet.

Seg schat 22 december 2008 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 3874453)
Bovendien neemt Reynders zijn politieke verantwoordelijkheid niet. Daarom is er ook geen "doorstart" gekomen en heeft de koning het ontslag van de regering aanvaard. Het gedrag van Didier Reynders is dan ook beschamend.

Het wordt tijd dat CD&V de liberalen dumpen en gaan desnoods gaan voor een oranje-rood-groen overgangskabinet.

Heeft de bevolking voor links gekozen?

Max van Dietschland 22 december 2008 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3874522)

Misschien niet, maar zeker ook niet voor dat VLD-gespuis met hun achterbakse manier van politiek doen.

guido 007 22 december 2008 22:41

Martens gaat het doen. De man van 9 regeringen kan terecht zeggen dat hij ervaringsdeskundige is.

Svennies 22 december 2008 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 3874952)
Martens gaat het doen. De man van 9 regeringen kan terecht zeggen dat hij ervaringsdeskundige is.

En de uitvinder van de wafelijzerpolitiek......

Dé man van de torenhoge staatsschuld.....

De francofonen horen de massa's euro's al in de verte rinkelen.....8O

Jinglebells jinglebells ringling all the way...;-)

lollysticky 24 december 2008 00:27

ke nog es effe ligge denken.

Blijkbaar zoekt de vorst naar een CD&V lid om premier te worden (hier ga ik van uit,aangezien de liberalen niet eens geconsulteerd waren voor dat Martens en de kliek erop uit werden gestuurd). De enigste CD&V leden wiens naam circuleren zijn Marianne Thyssens, Dehaene en Van Rompuy.
Een ander punt is het feit dat CD&V zelf wil dat de regering de hele rit (tot 2011) uitzit (logisch aangezien ze anders in juni 2009 dik op hun donder gaan krijgen).

combineer nu die twee punten met:
- Van Rompuy heeft vandaag laten weten dat hij ABSOLUUT GEEN premier wil worden, wat ze ook willen. Hij zit goed op zijn huidige positie, zegt hij.
- Dehaene ZOU maar tot in juni 2009 willen regeren, (aangezien die mens ambieert naar een europees postje en dus aan de europese verkiezingen wil meedoen -> is dit waar trouwens?)
- VLD wil niet dat Dehaene premier wordt aangezien hij dan als 'de redder des vaderlands' uit de bus kan komen en Verofstadt zijn 'doorstart' kan hinderen.

Blijf ik nu enkel nog over met de naam Marianne Thyssens :roll:
Zijn er dingen die ik vergeet?

Svennies 24 december 2008 00:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3877480)
Blijf ik nu enkel nog over met de naam Marianne Thyssens :roll:
Zijn er dingen die ik vergeet?

Een kleintje maar ,weliswaar in belgisch context gezien misschien niet erg belangrijk omdat de laatste jaren je haast niets meer hoeft te winnen om mee te mogen spelen....

Maar welke lappen zal de CD&V de eerstvolgende verkiezingen zoal rond hun oren gaan krijgen denkt U.....

lollysticky 24 december 2008 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 3877506)
Een kleintje maar ,weliswaar in belgisch context gezien misschien niet erg belangrijk omdat de laatste jaren je haast niets meer hoeft te winnen om mee te mogen spelen....

Maar welke lappen zal de CD&V de eerstvolgende verkiezingen zoal rond hun oren gaan krijgen denkt U.....

ik hoop erg veel :twisted:

stab 24 december 2008 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 3877480)
- Van Rompuy heeft vandaag laten weten dat hij ABSOLUUT GEEN premier wil worden, wat ze ook willen. Hij zit goed op zijn huidige positie, zegt hij.

Ik vraag mij af of dat een heel erg verstandige beslissing is , rekening houdende met zijn eigen belang en het belang van zijn partij.
Wat als er vervroegde of samenvallende verkiezingen komen , denkt hij zijn postje als voorzitter te behouden?

vlijmscherp 24 december 2008 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seg schat (Bericht 3874522)

een deel toch, blijkbaar genoeg om een meerderheid te vormen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be