Zorroaster schreef:
Citaat:
Met "onversneden Blokpraat" bedoelde ik je voortdurende suggesties op het feit dat de N-VA zich "verkocht" zou hebben, dat de postjes voor ons het belangrijkste waren en we onze ideologie gewillig verkocht hebben voor wat mandaten.
|
Opzoeken en quoten, de 'suggesties' die je mij hier in de schoenen schuift, Zorroaster! :evil:
Citaat:
Dat doet mij pijn, want daar doe ik het alvast niet om. Van onze 13.000 N-VA'ers kunnen we maar een minimale fractie ooit een mandaat bezorgen, maar toch blijven ze erin geloven. Zonder dat ze daarvoor een post in het vooruitzicht nodig hebben. Denk je dat wij de ene dag Vlaams-nationalist kunnen zijn en de dag erna een belgicistische kar mee kunnen trekken? Dan ben je ofwel een walgelijke opportunist, ofwel een complete nitwit. Ik hoop dat ik geen van beiden ben...
Als je dan zelf toegeeft dat we geen andere kans hadden, vind ik die verwijten die je ons blijft toesturen vreemd.
|
Nogmaals waar zie je de 'verwijten' die ik je toestuurde?
Ik heb wél gezegd dat jullie geen andere keuze
ZAGEN.
Citaat:
Hadden we moeten kiezen voor het Vlaams Blok?
|
Die keuze ZAGEN jullie dus niet. Jammer. Nochtans was ze stukken logischer geweest dan de keuze voor een belgicistische partij. Wat betreft het onafhankelijheidsthema zitten jullie immers op dezelfde golflengte als Het Vlaams Blok. Net evenmin als jullie alle standpunten van de CD&V zullen overnemen, hoefden jullie alle standpunten van het Vlaams Blok over te nemen.
De angst voor represailles voor het doorbreken van het cordon zit jullie echter te diep.
Swat, ooit gebeurt het toch maar tegen die tijd zijn jullie voor altijd verbrand aan jullie avontuur met de CD&V.
Hadden jullie een kartel met het Vlaams Blok aangegaan, jullie zouden het Belziekske nogal eens hebben zien daveren op zijn grondvesten! Wat denk je! Alle Vlaams-nationalisten samen die een miljoen Vlaamse stemmen halen, plus nog een heleboel andere stemmen die zouden voortspruiten uit het wegvallen van de Belgische vloek die 'cordon sanitaire' heet. Het Vlaams Blok gaat ook macht krijgen in Brussel. Antwerpen zal volgen.
Maar neen, België lacht in zijn vuistje. De N-VA, die toch met de mond het het cordon saitaire verwierp, voegt de daad niet bij het woord maar gaat liever proberen te
overleven bij de CD&V. De kans die jullie hadden om het tij eindelijk GRONDIG te keren hebben jullie niet aangegrepen door jullie angst om in de bruine hoek gezet te worden bij het Vlaams Blok.
'So what!' is echter mijn reactie daarop. Als jullie samen de grootste partij worden kiezen JULLIE er immers zélf voor of die bruine hoek nog langer mag blijven bestaan of niet. Leterme gaf intussen alweer op voorhand alle Vlaamse wapens uit handen. De getverdemmese stoemerik :!: Waarom dreigde die vent verdorie niet zelf met een kartel met het Vlaams Blok om de Vlaamse verlangens, die hij tegenover JULLIE beweert te willen inlossen, eindelijk te kunnen doordouwen??? :twisted:
Citaat:
Blijkbaar vond een meerderheid van de door de leden verkozen partijraad van niet.
|
Dus staan de leden 'blijkbaar' eveneens achter deze beslissing, bedoel je?
Als ik zie wie zich allemaal richting Vlaams Blok begeeft heb ik daar toch grote twijfels bij, hoor.
Citaat:
Blijkbaar koos die voor de CD&V, omdat die beter bij ons paste wat betrof haar invulling van het Vlaanderen van de 21e eeuw.
|
Naïeve partijraad die denkt dat belgicisten Vlaanderen zullen invullen zoals Vlaams-nationalisten dat zouden willen. :roll:
Citaat:
Wij blijven vasthouden aan het onafhankelijke Vlaanderen, maar we kiezen een andere weg om dat te bereiken.
|
Jullie kozen voor de CD&V dus kiezen jullie voor een confederaal België. Als daarin geslaagd wordt mogen we ons onafhankelijke Vlaanderen voor de rest van ons leven en dat van onze kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen vergeten.
Citaat:
P.S: Ja, die directe democratie, daarover verschillen we van mening. Als je daarvoor je niet meer thuisvoelde in de N-VA kan ik dat perfect begrijpen.
|
Je deelt op dit punt tenminste volledig de mening van je kartelpartner.
Dubbele reden voor mij dus om voor een partij te kiezen die een democratischer standpunt inneemt op dit uiterst belangrijke onderwerp.
Ik las nogal wat liever wat Gerolf Annemans terzake te vertellen had dan jullie halstarrig vasthouden aan de parlementaire alleenheerschappij die beter in het België van de 20ste eeuw past dan in het Vlaanderen van de 21ste.