Jazeker |
22 februari 2009 14:40 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
(Bericht 3991586)
Heel laag, dat weten we, maar het zou naïef zijn te denken dat LDD volgend jaar plots weer verdwenen is.
Nochtans is dat de kern van het probleem voor VB. Honderden mensen die al jarenlang staan aan te schuiven voor allerlei postjes maar stilaan beginnen te beseffen dat de vooruitzichten somber zijn, dat gaat vroeg of laat voor problemen zorgen. En voor een leegloop, naar LDD of andere 'gezond rechtsen'.
|
Vraag is of op lange termijn die vooruitzichten zo somber zijn. Momenteel is LDD even hip, maar ik voorspel hen een pandoering van jewelste bij verkiezingen na 2009. En hoezeer ik ook tevreden ben dat er met V-SB een Vlaamsgezinde formatie in de steigers staat op de linkerzijde, lijkt het me weinig waarschijnlijk dat de ontgoochelde ex-VB'er die de LDD weer verlaat naar V-SB zal gaan eens de grap implodeert.
Ik heb de waarheid niet in pacht, maar op de "rechter"zijde is het momenteel echt koffiedik kijken. Zeker als je verder wil kijken dan de komende regionale verkiezingen.
En meer on-topic: voor salonsossen is het momemteel ook bidden en toevlucht nemen tot waarzeggers, want de SP.a is ook niet goed bezig en geen mens weet waar de vluchtende kiezer naartoe zal hollen.
|