Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Thema's op Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121010)

QuasiX 28 januari 2011 20:26

VISIE VAN EEN VREEMDELING

Er zijn verschillende politieke partijen en stromingen; o.a. islamisme;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Politie...eke_stromingen
-
Laten we even correct redeneren; er is maar één (maar de hoeveelheid speelt daar eigenlijk geen rol) partij - Het Vlaams Belang, die islamisme boycot.
-
Zelfs in de islamitische landen zijn er politieke partijen die islamisme boycotten. Laten ze doen wat ze willen. Maar als de rubriek "Partijpolitiek en stromingen" onvoldoende is voor een aantal forumleden op politics.be, maak aub een rubriek "Integratie en Immigratie" met onder-rubrieken (sub-rubrieken);
1) ISLAMISME en/of misschien ISLAMOFOBIE - (het kern-imago van de partij, dit woord werd letterlijk uitgesproken door de partijvoorzitter) zodat die mensen=de partij-sympathisanten op hun gemak thema's kunnen creëren en discussiëren over islam-kwesties.

Ikzelf ben een vreemdeling en gedurende mijn verblijf in België heb ik nooit gezien, gehoord, gevoeld of geweten dat die partij (of ex-Vlaams Blok) iets (een klein iets) gedaan heeft voor integratie van de vreemdelingen. Waarom moeten ze de rubriek "Integratie en Immigratie" vervuilen met zo veel haat en demagogie? Die rubriek betreft zeker niet de islam of islamofobie en zeker niet het Vlaams Belang-blabla.
-
2) INTEGRATIE - Het is hier geen commerciële website en er is geen sprake van "klanten"; "meerderheid" van nicknames of leden... Er zijn veel vreemdelingen die op verschillende manieren worden doorverwezen naar de website politics.be. Niemand is verplicht om overal (onder bijna elk thema) het programma en beleid van de islam-haters te lezen. Als u de rubriek "Integratie" maakt en als een thema of een post totaal niks te maken heeft met "Integratie", en als er sprake is van islam, voor zulke gevallen moet het forumreglement kunnen gebruikt worden.
-
3) MIGRATIE/EMMIGRATIE - in deze onder-rubriek kan met over migratie/emigratie praten. Zo zullen er volgens mij iedereen gemakkelijker kunnen communiceren en discussiëren.
Bedankt!

QuasiX 28 januari 2011 21:03

AANPASSING VAN DE VERWIJZING

In mijn reactie verwijs ik de lezers door naar de website van Wikipedia. De verwijzing werkte niet daardoor heb ik het aangepast (hieronder).

Verwijzing:

artisjok 29 januari 2011 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5260211)
VISIE VAN EEN VREEMDELING

Er zijn verschillende politieke partijen en stromingen; o.a. islamisme;
-
Laten we even correct redeneren; er is maar één (maar de hoeveelheid speelt daar eigenlijk geen rol) partij - Het Vlaams Belang, die islamisme boycot.
-
Zelfs in de islamitische landen zijn er politieke partijen die islamisme boycotten. Laten ze doen wat ze willen. Maar als de rubriek "Partijpolitiek en stromingen" onvoldoende is voor een aantal forumleden op politics.be, maak aub een rubriek "Integratie en Immigratie" met onder-rubrieken (sub-rubrieken);
1) ISLAMISME en/of misschien ISLAMOFOBIE - (het kern-imago van de partij, dit woord werd letterlijk uitgesproken door de partijvoorzitter) zodat die mensen=de partij-sympathisanten op hun gemak thema's kunnen creëren en discussiëren over islam-kwesties.

Ikzelf ben een vreemdeling en gedurende mijn verblijf in België heb ik nooit gezien, gehoord, gevoeld of geweten dat die partij (of ex-Vlaams Blok) iets (een klein iets) gedaan heeft voor integratie van de vreemdelingen. Waarom moeten ze de rubriek "Integratie en Immigratie" vervuilen met zo veel haat en demagogie? Die rubriek betreft zeker niet de islam of islamofobie en zeker niet het Vlaams Belang-blabla.
-
2) INTEGRATIE - Het is hier geen commerciële website en er is geen sprake van "klanten"; "meerderheid" van nicknames of leden... Er zijn veel vreemdelingen die op verschillende manieren worden doorverwezen naar de website politics.be. Niemand is verplicht om overal (onder bijna elk thema) het programma en beleid van de islam-haters te lezen. Als u de rubriek "Integratie" maakt en als een thema of een post totaal niks te maken heeft met "Integratie", en als er sprake is van islam, voor zulke gevallen moet het forumreglement kunnen gebruikt worden.
-
3) MIGRATIE/EMMIGRATIE - in deze onder-rubriek kan met over migratie/emigratie praten. Zo zullen er volgens mij iedereen gemakkelijker kunnen communiceren en discussiëren.
Bedankt!

Om hier reactie op te krijgen, moet je voor dit voorstel misschien een aparte draad beginnen.
Ik weet niet of de moderatie nog meeleest in een oude draad waar ze ooit al een antwoord gegeven hebben.

Dit voorstel is zeker het bespreken waard.

QuasiX 9 mei 2011 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4088157)
Zou de moderatie alsnog zijn/haar visie kunnen geven a.u.b.

Nog steeds afwijken ze de thema's en over islam beginnen te praten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=238

Het is echt eindeloos. Is er echt geen oplossing mogelijk? Ik kan niet geloven dat het onmogelijk is. Ik kan dat echt niet geloven!

QuasiX 13 mei 2011 13:14

Islam:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=435

artisjok 13 mei 2011 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX (Bericht 5455480)

Dat komt overeen met het discours van het VB.
Sedert hun veroordeling wegens racisme hebben ze "vreemdeling" vervangen door "moslim".
Veel forumgebruikers volgen.

QuasiX 13 mei 2011 13:41

vb, is dat een religie/sekte? want... zo fanatisch zeg. De god van het vb zegt iets, en de schapen beginnen te volgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=437

Wisord 13 mei 2011 13:41

Goed idee! het zal I&I een beetje minder vuilbak maken.

Cynara Cardunculus 13 mei 2011 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5455492)
Dat komt overeen met het discours van het VB.
Sedert hun veroordeling wegens racisme hebben ze "vreemdeling" vervangen door "moslim".
Veel forumgebruikers volgen.

dus omdat VB ooit kritiek had op vreemdelingen, mag nu niemand kritiek hebben op islam? is dat wat je bedoelt? of bedoel je verboten kritiek te uiten op gelijkwelke ideologie? Indien niet alle ideologieën kritiekvrij zijn, wie bepaalt dan welke ideologie mag bekritizeert worden en welke niet? MO magazine?

Ratatosk 13 mei 2011 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4184218)
Daarom vraag ik het de moderatie.

Dus omdat de onderwerpen u niet aanstaan wil je het laten verwijderen. Stalin zou trots op u zijn geweest.

artisjok 13 mei 2011 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5456054)
dus omdat VB ooit kritiek had op vreemdelingen, mag nu niemand kritiek hebben op islam? is dat wat je bedoelt? of bedoel je verboten kritiek te uiten op gelijkwelke ideologie? Indien niet alle ideologieën kritiekvrij zijn, wie bepaalt dan welke ideologie mag bekritizeert worden en welke niet? MO magazine?

Neen, niets van dat alles is wat ik bedoel.

Ik wil je wel wat informatie doorgeven uit de index van dit forum.
Immigratie en integratie
Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Godsdienst en levensovertuiging
In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Demosthenes 14 mei 2011 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5456149)
Neen, niets van dat alles is wat ik bedoel.

Ik wil je wel wat informatie doorgeven uit de index van dit forum.
Immigratie en integratie
Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Godsdienst en levensovertuiging
In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Dikke zever . Het "belijden" van een bepaalde godsdienst kan integratieproblemen met zich meebrengen.

Cynara Cardunculus 14 mei 2011 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes (Bericht 5456761)
Dikke zever . Het "belijden" van een bepaalde godsdienst kan integratieproblemen met zich meebrengen.

klopt volkomen.

Godsdienst en religie kan perfect dienen om de inhoud van koranverzen (vb. de erfenisregels: zonen krijgen het dubbele) te bediscussieren.

Immigratie en Integratie dient dan om de overtredingen (dochters worden door familie verplicht de helft van hun erfdeel aan grote broer te geven) van de moslims op ONZE erfeniswetten te bespreken.

Inno 14 mei 2011 08:44

Het ligt bij sommigen gevoelig om kritiek te moeten lezen over de islam of vreemdelingen, en daarom zoeken ze manieren om de kritiek te stuiten. Zo kunnen ze verder leven in hun fantasiewereld, waar iedereen de internationale zingt en iedereen dezelfde mening heeft.

artisjok 14 mei 2011 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter Vandoorne (Bericht 4191340)
Geachte

Onze visie is dat de gebruikers tot op zekere hoogte moeten uitmaken of het door hen opgestart onderwerp raakt aan de opgegeven beschrijving van de moderatie.
Om op uw concrete opmerking in te gaan: als een gebruiker vindt dat een artikel waarin een persoon voorkomt van niet-Belgische afkomst gerelateerd is aan een politiek thema zoals "Immigratie & Integratie" dan is dat meestal op zich al een stellingname van een politiek idee. Het is voor de moderatie dan ook moeilijk om bij elk onderwerp zomaar te beslissen of het al dan niet daar thuishoort.

Het is ook wel zo dat vele onderwerpen in vele verschillende subfora eigenlijk simpelweg te klasseren zijn als "faits divers" (zonder hiermee een politiek standpunt in te nemen, maar in de zin van veredeld knip- en plakwerk van één of andere nieuwssite) en waarvan je je inderdaad sterk kunt afvragen of die in dat specifiek forum thuishoren of zelfs thuishoren op dit forum in het algemeen.

Dat is iets waar we ons als moderatie eens zullen moeten over buigen. Het staat u echter nog steeds vrij deze onderwerpen te rapporteren zodat we nog steeds kunnen zien of een dergelijk onderwerp wel noodzakelijk is.

Met vriendelijke groeten

Pieter Vandoorne

Heeft de moderatie al tijd gevonden om zich hierover te buigen?

Dronkoers 14 mei 2011 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4336894)
Ik vrees dat je ermee zal moeten leren leven dat dat onderdeel de beerput van het forum is... Ik geloof niet dat dat ooit nog zal veranderen. Debat moet je er zeker niet gaan zoeken.

Ah, de nieuwe k&k :cheer:

Hoomer 14 mei 2011 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5456855)
Heeft de moderatie al tijd gevonden om zich hierover te buigen?

Nee ze kunnen zich hierover niet meer buigen ze kunnen zich helemaal niet meer buigen.
Reden: Ze hebben zich allemaal een breuk gelachen met jouw postings over de door jouw vermeende racistische postings. :lol:

illwill 22 mei 2011 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4040308)
Volgens de omschrijving is het de bedoeling dat men op Immigratie en integratie discussiëert over :
"thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,..."

Ik vind het niet kunnen hoe "integratie en immigratie" misbruikt wordt doordat over ieder krantenartikel daar een draad wordt opgestart. Enkel met de bedoeling haat te spuien.

Kan de moderatie me uitleggen wat nu eigenlijk de bedoeling is van het subforum Immigratie en integratie?

Wordt er gecontroleerd over welke onderwerpen een draad opgestart wordt?
Zo ja, waarom worden dergelijke draden er getolereerd?

Waarom start je geen topic over "koetjes en kalfjes"?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be