Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Eurovisie songfestival! stem op Nederland!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123103)

liberalist_NL 13 mei 2009 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4102392)
Hier heeft men zo ook eens een poging gedaan om een bekende groep (Clouseau) naar het festival te sturen in een poging om succes te halen. Het draaide ook op niets uit.

Nederland stuurt dit jaar de Toppers, een groep die bekend is door Nederlandstalige liedjes, maar nu in het Engels zingt. Formule voor een debâcle. :-D

Bovenbuur 13 mei 2009 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4102414)
Nederland stuurt dit jaar de Toppers, een groep die bekend is door Nederlandstalige liedjes, maar nu in het Engels zingt. Formule voor een debâcle. :-D

Nou ja, het eigen repertoire van de artiesten is vooral Nederlands, maar als de toppers zingen ze vooral covers, ook zat Engelstalig repertoire. Blijft het feit staan dat je een punt hebt, mensen denken vaak beter te scoren door in het Engels te zingen, terwijl er toch echt ook te scoren is op eigenheid en onverstaanbaarheid van je slechte teksten.

Geert C 13 mei 2009 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4102407)
Dat was het inderdaad! :thumbsup:

:cheer: Raf :cheer:

Een man naar mijn hart. :hug:

Spinoza 13 mei 2009 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4102414)

Dat zingen in het Engels vind ik ook helemaal niks. Men had beter Spinvis daarheen kunnen sturen. Mooie, originele en nederlandstalige muziek.

Pieke 13 mei 2009 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4102407)
Dat was het inderdaad! :thumbsup:

begrijpelijk, allemaal mannen in uniform ;-)

Everytime 13 mei 2009 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4101827)
Eurovisie songfestival is niet meer wat het was.

Totaal akkoord! Ik herinner me nog mijn kindertijden waar ik elk jaar naar Eurosong keek. Met de Abba, Johnny Logan, Buck Fizz, Corinne Hermès en zelfs "onze" Sandra Kim maar nu.....................dat trekt op niets meer. Het liedje van Urban Trad van enkele jaren geleden - "Sanomi" - vond ik wel uitstekend maar dat blijft nu een uitzondering in de huidige Eurosong-uitzendingen.

Everytime 13 mei 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4101902)
Natuurlijk is dat een gemis! Ik durf trouwens wedden dat je een hele hoop eurosongliedjes kent zonder het te beseffen. Zoals ik al zie: eurosong is het jaarlijkse culturele hoogtepunt van elke zichzelf respecterende nicht. :-P

Ja. "Waterloo" van Abba, "Hold me now" van Johnny Logan, "J'aime la vie" van Sandra Kim, "Ein Bisschen Friede" van Nicole, "Poupée de cire poupée de son" van France Gall..........................Zo'n liedjes zijn wel in de geesten gebleven maar die dateren ook van de oude Eurosong-generatie. Die van de huidige generatie zijn daarentegen zeer snel vergeten.

Derk de Tweede 13 mei 2009 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 4101961)
Laten we hopen dat Nederland de finale haalt.

Belachelijk zootje, die Toppers.
Stelletje relnichten.

Djiezes 13 mei 2009 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4102645)
Stelletje relnichten.

:rofl: die kostuums :rofl:

circe 13 mei 2009 13:49

Ik vond het wel grappig: natuurlijk kijk ik niet naar die troep, maar ik heb wel regelmatig voorbijgezapt.
Daardoor kon ik het leuke nummer van Hadise zien, en ook het beschamende dingetje van Copycat... bij het israelische ding ben ik weggezapt en ik heb montenegro of zo ook even voorbij zien flitsen.

Zever dus. Alleen Hadise vond ik leuk (van degene die ik voorbij had zien zappen). Lijkt zo'n beetje op die andere Argentijnse/Turkse... heupwiegende madam.

Derk de Tweede 13 mei 2009 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes (Bericht 4102662)
:rofl: die kostuums :rofl:

Kan nog veel erger!

Dixie 13 mei 2009 14:10

Wil Belgie ooit een kans maken zou men Laïs moeten sturen, prachtige stemmen en muziek die aanslaat in de voormalig oost europese landen al moeten de dames zelf wel zin hebben natuurlijk... langs de andere kant zal door die televoting belgie nooit kans maken of men moet eventueel probereen met Hadise bvb (heb je toch de stemmen van al de turken)

liberalist_NL 13 mei 2009 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4102645)
Stelletje relnichten.

En zonder Joling nog wel! :-o

Geert C 13 mei 2009 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 4102529)
begrijpelijk, allemaal mannen in uniform ;-)

Om van de roze tank die op het podium stond nog maar te zwijgen. :cheer: Make love, not war! :cheer:

Bovenbuur 13 mei 2009 15:06

Zojuist op de radio gehoord: de ledverlichting in de pakken van de heren toppers doet het niet goed. Ze zullen nu doodnormale glitterpakken moeten dragen tijdens de halve finale. Nu zijn we dus echt gedoemd hè...

liberalist_NL 13 mei 2009 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4102821)
Zojuist op de radio gehoord: de ledverlichting in de pakken van de heren toppers doet het niet goed. Ze zullen nu doodnormale glitterpakken moeten dragen tijdens de halve finale. Nu zijn we dus echt gedoemd hè...

YES!!! :-D

Djiezes 13 mei 2009 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 4102821)

Niemand geëlectrocuteerd?

liberalist_NL 13 mei 2009 15:19

Als we volgend jaar nu gewoon EliZe sturen... :-)

Derk de Tweede 13 mei 2009 15:43

Volgende keer:
http://www.youtube.com/watch?v=1o-2K6vUaYM :-P

schaker 13 mei 2009 15:57

Re: Hopelijk moet België volgend jaar geen kandidaat meer sturen wegens opgedoekt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4101850)
Hopelijk moet België volgend jaar geen kandidaat meer sturen wegens opgedoekt.

België heeft zo weinig kans om te winnen: België kan beter de Joegoslavië/Tsjechoslowakijë-strategie toepassen.
Dan volgend jaar 2 kandidaten sturen:
Vlaanderen geeft 12 punten aan Wallonië en
Wallonië geeft 12 punten aan Vlaanderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be