Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
(Bericht 4244457)
Ik moet hier toch even melden.
Cocaïne is nooit legaal geweest.
|
Onmogelijk. Er was ooit een tijd dat het NIET in de wet stond, en wat niet expliciet verboden is, is automatisch toegelaten.
Citaat:
Cocabladeren daarentegen...
|
Zijn verboden. Ik kan het weten.
Citaat:
Cocaine betekent eigenlijk het chemisch aftreksel van de bladeren.
|
Verkeerd. Het "chemisch aftreksel" van de bladeren bevat een hele rist alkaloïden. Cocaïne is daar maar een klein deel van.
Citaat:
Met amoniaksulfaat en kerosine.
|
"Amoniaksulfaat" bestaat niet. En het correcte procédé is:
1) extractie met base (meestal natriumbicarbonaat = maagzout) en apolair solvent (meestal kerosine)
2) extractie van alkaloïden uit de kerosine met een zuuroplossing (meestal zwavelzuur, soms zoutzuur)
3) bij deze zuuroplossing wordt terug base gedaan: meestal natriumcarbonaat, soms ammoniak, het neerslag wordt afgefiltreerd en noemt men "pasta de coca" en bevat ongeveer 30% cocaïne
4) de pasta wordt terug opgelost in een zuuroplossing
5) de oplossing wordt behandeld met een oxidans (kaliumpermanganaat). Dit oxideert een groot deel van de ongewenste alkaloïden
6) na 6 uur wordt de oplossing gefilterd, en wordt ammoniak toegevoegd. Dit neerslag is de cocaïne base
7) die base wordt òf gedroogd en verkocht, òf behandeld met zoutzuur om het HCl-zout te krijgen
Welnee, zo goed als alle natuurlijke olieën en alkaloïden worden op die manier geëxtraheerd (tenzij het echt een massaprodukt is, dan gaan ze al eens sneller over naar superkritisch CO₂, als dat gaat). Je kent duidelijk niet veel van organische synthese ;-)
Citaat:
Niet te vergeten dat hiervoor veel bos verdwijnt. Dat moet voor mijn parten nooit in onze maatschappij opgenomen worden.
|
Daar zijn oplossingen voor: betere werkomstandigheden, geen "war on drugs" waardoor cocaboeren steeds dieper in het regenwoud moeten gaan, efficiëntere landbouwtechnieken, en een serieuze zet bieden tegen de georganiseerde misdaad (voor wie bosbeheer echt wel niet voorkomt in hun marketingstrategie :roll:) ... kortom: legaliseren ;-)
Citaat:
Cannabis wiens THC met de jaren stijgt daarintegen. Ik zie niet in waarom niet?
Waarom mag de heilzame werking die puur van de natuur verder komt niet hoger gaan?
|
Als de verhouding THC/CBD stijgt, stijgt ook de kans op psychotische reacties spectaculair. Bij die nieuwe soorten ziet men inderdaad de concentratie THC stijgen, maar die van CBD niet. Bovendien ziet men dat (Belgische) jongeren hun gedrag niet aanpassen aan de nieuwe soorten, met alle gevolgen vandien.
Citaat:
Het is ook letterlijk bewezen dat THC veelal medische doeleinden heeft. Niet alleen op verdovend niveau, maar ook op geneeskrachtig niveau.
|
Ja so? Cocaïne, heroïne en zelfs LSD en MDMA zijn ook geneeskrachtig hé. Dat wil daarom niet zeggen dat ze volstrekt onschuldig zijn.
Citaat:
Mijn mening blijft resoluut: Als in BE minderjarigen de alcohol zomaar voor het grijpen hebben, moet ik het verdomd recht hebben als meerderjarige mijn joint te blowen in discretie.
|
Idd, dat begint eens tijd te worden ;-)